Grozījumi Latvijas
administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu
kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 155.14 pantu
šādā redakcijā:
"155.14 pants.
Gaisa transporta pasažieru tiesību neievērošana
Par Eiropas Kopienas normatīvajos aktos, Latvijas
Republikā spēkā esošajos starptautiskajos līgumos un nacionālajos normatīvajos
aktos noteikto gaisa transporta pasažieru tiesību neievērošanu informācijas
nesniegšanu pasažieriem par viņu
tiesībām sakarā ar iekāpšanas gaisa kuģī atteikšanu vai lidojuma atcelšanu, vai
lidojuma ilgu kavēšanos
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu juridiskajām
personām no piecdesmit līdz simt latiem.
Par citu Eiropas Kopienas normatīvajos aktos, Latvijas
Republikā spēkā esošajos starptautiskajos līgumos un nacionālajos normatīvajos
aktos noteikto gaisa transporta pasažieru tiesību neievērošanu sakarā ar
iekāpšanas gaisa kuģī atteikšanu vai lidojuma atcelšanu, vai lidojuma ilgu
kavēšanos
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu juridiskajām
personām no simt līdz septiņsimt latiem."
2. Papildināt 215.4 panta
pirmo daļu aiz skaitļiem "155.12 " ar skaitļiem "155.14 ".
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik, lai novērstu civilās aviācijas
darbību regulējošo normatīvo aktu (tajā skaitā regulas (EK) Nr.261/2004)
pārkāpumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 113.pants paredz naudas
sodu no 50 līdz 250 LVL, ko ir tiesīgs uzlikt Satiksmes Ministrijas Aviācijas
departaments. No 2005.gada 17.februāra ir spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr.261/2004, ar ko
paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar
iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos. Saskaņā ar šīs
regulas 16.panta 1.punktu dalībvalstis izraugās par tās piemērošanu
atbildīgās iestādes, kas vajadzības gadījumā veic attiecīgus pasākumus, lai
nodrošinātu, ka pasažieru tiesības tiek ievērotas. Lai vienkāršotu naudas
sodu uzlikšanas procedūru, ir lietderīgi, ka institūcijai, kas aizstāv
patērētāju tiesības ir arī jādeleģē tiesības uzlikt naudas sodu par gaisa
transporta pasažieru neinformēšanu par viņu tiesībām un viņu tiesību
neievērošanu sakarā ar iekāpšanas gaisa kuģī atteikšanu un lidojuma atcelšanu vai lidojuma ilgu
kavēšanos. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt, ka Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs, kura funkcijās ietilpst patērētāju tiesību
aizsardzība tirdzniecības un pakalpojumu jomā, izsaka brīdinājumu vai uzliek
naudas sodu juridiskajām personām (faktiskajam pārvadātājam, līgumiskajam
pārvadātājam vai kompleksā pakalpojuma organizatoram) par normatīvajos aktos
noteikto gaisa transporta pasažieru neinformēšanu par viņu tiesībām un viņu
tiesību neievērošanu sakarā ar iekāpšanas gaisa kuģī atteikšanu un lidojuma atcelšanu vai lidojuma ilgu
kavēšanos. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav papildu informācijas. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Tiek noteikta konkrēta iestāde, kurā
pasažieri var griezties ar sūdzībām par viņu tiesību pārkāpumiem sakarā ar
iekāpšanas gaisa kuģī atteikšanu
un lidojuma atcelšanu vai lidojuma ilgu kavēšanos. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4.Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5.Cita informācija |
Nav papildu informācijas. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. |
|||||||
2006 |
2007 |
2008 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Iepriekšējos gados Satiksmes ministrijā pēc
konsultācijām par kompensācijas kārtību atteiktas iekāpšanas gaisa kuģī
gadījumos griezās aptuveni 3-4 cilvēki gadā. Sakarā ar to, ka jaunā Regula
(EK) Nr.261/2004 paredz ne tikai kompensāciju atteiktas iekāpšanas gaisa kuģī
gadījumos, bet arī lidojuma atcelšanas vai lidojuma ilgas kavēšanās
gadījumos, paredzams, ka nākošajos gados šajā jautājumā Patērētāju tiesību
aizsardzības centrā varētu griezties apmēram 8 cilvēki gadā. Iekasēto naudas
sodu, kas tiks ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos, aptuvenā kopsumma
gada laikā varētu veidot aptuveni 2000 latu. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nepieciešamais papildu finansējums Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK)
Nr.261/2004, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu
pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos,
16.panta 1.punktā noteikto prasību izpildei tiks pieprasīts saskaņā ar
2004.gada 19.oktobra Ministru kabineta instrukciju Nr.7 Instrukcija par
vienotas informācijas sagatavošanu par prognozējamām finanšu saistībām
Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanai. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Šajā likumprojektā risināmais jautājums tika izskatīts arī 2005.gada
9.maija Vecāko amatpersonu sanāksmē (pr
ot. Nr.18. 1.punkts) kontekstā ar
Satiksmes ministrijas sagatavoto Latvijas nostājas projektu attiecībā uz
Eiropas Kopienu komisijas ierosināto pārkāpuma procedūru par Regulas (EK)
Nr.261/2004 16.panta 1.punkta prasību neizpildi. Ekonomikas ministrijai,
kuras pārraudzībā atrodas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, tika uzdots
sagatavot tam nepieciešamā papildu finansējuma aprēķinus Regulas (EK)
Nr.261/2004 16.panta 1.punktā noteikto funkciju veikšanai. Saskaņā ar
Ekonomikas ministrijas iesniegtajiem aprēķiniem Patērētāju tiesību
aizsardzības centram ir nepieciešami 2005.gadā: 29 130 Ls, 2006.gadā: 47 130 Ls un turpmākajos gados katru gadu: 37
610 Ls. Tā kā saskaņā ar Finanšu
ministrijas iebildumu, šis likumprojekts nerisina jautājumu par papildu
līdzekļu piešķiršanu, tad Ekonomikas ministrija Patērētāju tiesību aizsardzības
centram nepieciešamo papildu finansējumu Regulas
(EK) Nr.261/2004 16.panta 1.punktā noteikto prasību izpildei var pieprasīt saskaņā
ar 2004.gada 19.oktobra Ministru kabineta instrukciju Nr.7 Instrukcija par
vienotas informācijas sagatavošanu par prognozējamām finanšu saistībām
Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanai. |
|||||||||
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav papildu informācijas. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojektu nepieciešams pieņemt, lai
nodrošinātu Eiropas Parlamenta
un Padomes Regulas (EK) Nr.261/2004, ar ko paredz kopīgus noteikumus par
kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un
lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos, 16.panta 1.punktā noteikto prasību
izpildi. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav. |
|||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Nav. |
|||||||||
Latvijas tiesību akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
4. Cita informācija |
Nav papildu informācijas |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav papildu informācijas. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
likuma izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Papildu institūciju izveide nav nepieciešama. Visas saistības tiks
veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav papildu informācijas. |
|||||||||
Satiksmes
ministrs A. Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
A.Muižnieks |
30.06.2005 15:58
975
I.Boļšija
7028256, Ilze.Bolsija@sam.gov.lv