Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi Tūrisma likumā
(Reģ. nr. 1338)
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi ( 18 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
|
Grozījumi Tūrisma likumā |
|
|
|
Grozījumi Tūrisma likumā |
||
|
Izdarīt Tūrisma
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998,
21.nr.; 1999, 22.nr.; 2002, 4.nr.; 2003, 6.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Tūrisma likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 1999, 22.nr.; 2002,
4.nr.; 2003, 6.nr.) šādus grozījumus: |
||
|
1. Aizstāt visā
likumā vārdus uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) (attiecīgā locījumā) ar vārdu
komersants (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)
(attiecīgā locījumā) ar vārdu komersants (attiecīgā locījumā). |
||
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) aktīvais tūrisms - tūrisma veids,
kurā tūrists visas nepieciešamās darbības veic pats; 2) dabas tūrisms - tūrisma veids,
kura mērķis ir izzināt dabu, apskatīt raksturīgas ainavas, biotopus, novērot
augus un dzīvniekus dabiskajos apstākļos, kā arī izglītoties dabas aizsardzības
jautājumos; 3) (izslēgts ar 07.10.99. likumu); 4) klients - fiziskā vai juridiskā
persona, kas piekrīt saņemt kompleksu tūrisma pakalpojumu vai pērk kompleksu
tūrisma pakalpojumu trešās personas interesēs; 5) komplekss tūrisma pakalpojums -
iepriekš sagatavots vismaz divu tūrisma pakalpojumu apvienojums, kurš pārdots
vai piedāvāts par kopīgu cenu un attiecas uz laika posmu, kas garāks par
divdesmit četrām stundām, vai kurš ietver izmitināšanu; |
|
|
|
|
|
||
6) kompleksais tūrisma uzņēmums - uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība), kas veic gan tūrisma operatora, gan tūrisma aģentūras
funkcijas; |
2. 1.pantā: izteikt 6.punktu šādā
redakcijā: 6) kompleksa
tūrisma pakalpojuma sniedzējs komersants, kas veic gan tūrisma
operatora, gan tūrisma aģentūras funkcijas;; |
|
|
|
2. 1.pantā: izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) kompleksa tūrisma pakalpojuma
sniedzējs komersants, kas veic gan tūrisma operatora, gan tūrisma
aģentūras funkcijas;; |
||
7) kultūras tūrisms - tūrisma veids,
kura galvenais mērķis ir iepazīšanās ar kultūrvēsturisko mantojumu un ievērojamām
vietām; 8) kūrorts - ar dabiskiem dziedniecības
līdzekļiem (minerālūdeņiem, ārstnieciskajām dūņām u.tml.), kūrortiestādēm un
tūrisma infrastruktūru nodrošināta teritorija; 9) rekreatīvais tūrisms - tūrisma
veids, kura mērķis ir atjaunot cilvēka fizisko un garīgo potenciālu, racionāli
izmantojot dabiskos un mākslīgos atpūtas un atveseļošanās resursus; 10) sporta tūrisms - sacensības
atsevišķu aktīvā tūrisma iemaņu labākā vai ātrākā izpildē, kā arī sacensības
noteiktas grūtības kategorijas tūrisma maršrutu veikšanā; 11) starptautiskais tūrisms - ārvalstnieku
tūrisms Latvijas teritorijā (tūrisma pakalpojumu eksports) vai Latvijas iedzīvotāju
tūrisms ārvalstīs (tūrisma pakalpojumu imports); 12) tūrisms - personas darbības, kas
saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas brīvā
laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk kā
vienu gadu; 13) tūrists - fiziskā persona, kura
ceļo ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas ne ilgāk kā vienu gadu, uzturas
sabiedriskā vai privātā mājvietā ne mazāk kā vienu nakti un apmeklētajā vietā
neveic algotu darbu; 14) tūrisma aģentūra - uzņēmums (uzņēmējsabiedrība),
kas pilda starpnieka funkcijas starp klientiem un tūrisma operatoriem vai
citiem pakalpojumu sniedzējiem; |
|
|
|
|
|
||
15) tūrisma informācijas centrs - uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība), kas informē par tūrisma pakalpojumiem un sniedz palīdzību
tūrisma pakalpojumu izmantošanā; |
izslēgt 15.punktu; |
|
|
|
izslēgt 15.punktu; |
||
16) tūrisma infrastruktūra - tūrisma
nozares un ar to saistīto citu nozaru (transporta, tirdzniecības, sakaru,
kultūras, veselības aizsardzības u.tml.) pakalpojumu kopums, kas nodrošina tūrisma
nozares darbību; |
|
|
|
|
|
||
17) tūristu mītne - ēka, ēku grupa
vai labiekārtota vieta (teritorija), kurā uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)
nodrošina tūristu diennakts izmitināšanu un apkalpošanu; |
izslēgt 17.punktu; |
1 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 1.panta 17.punktu šādā redakcijā:
tūristu mītne ēka, ēku grupa vai labiekārtota vieta (teritorija), kurā
komersants vai saimnieciskās darbības veicējs nodrošina tūristu diennakts
izmitināšanu un apkalpošanu; |
atbalstīt |
izteikt 17.punktu šādā redakcijā: 17) tūristu mītne ēka, ēku grupa vai
labiekārtota vieta (teritorija), kurā komersants vai saimnieciskās darbības
veicējs nodrošina tūristu diennakts izmitināšanu un apkalpošanu;; |
||
18) tūrisma nozare - tautsaimniecības
nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana; 19) tūrisma operators - uzņēmums (uzņēmējsabiedrība),
kas izstrādā un pārdod kompleksus tūrisma pakalpojumus; 20) tūrisma pakalpojums - mērķtiecīga darbība
tūristu interešu un vajadzību apmierināšanai; 21) tūrisma resursi - dabas un cilvēka
veidotu faktoru un norišu kopums, kas piesaista tūristu emocionālās, garīgās,
fiziskās un dziednieciskās intereses; 22) vietējais tūrisms - Latvijas iedzīvotāju
tūrisms Latvijā. |
|
|
|
|
|
||
|
papildināt
pantu ar 23.punktu šādā redakcijā: 23) lauku
tūrisms tūrisma veids, kura mērķis ir, balstoties uz vietējiem
sociāliem, kultūras un dabas resursiem, piedāvāt patērētājiem iespēju
atpūsties vai izmantot tūristu mītnes lauku apdzīvotās vietās, izņemot
republikas nozīmes pilsētas;; |
2 |
Atbildīgā komisija Izteikt 1.panta 23.punktu šādā redakcijā: 23) lauku tūrisms tūrisma veids, kura mērķis ir, balstoties uz
vietējiem sociāliem, kultūras un dabas resursiem, piedāvāt tūristiem iespēju atpūsties vai izmantot
tūristu mītnes lauku teritorijās;; |
atbalstīt |
papildināt pantu ar 23., 24. un 25.punktu
šādā redakcijā: 23) lauku tūrisms tūrisma veids,
kura mērķis ir, balstoties uz vietējiem sociāliem, kultūras un dabas
resursiem, piedāvāt tūristiem iespēju
atpūsties vai izmantot tūristu mītnes lauku
teritorijā; |
||
|
papildināt pantu
ar 24.punktu šādā redakcijā: 24) ekotūrisms ilgtspējīgs, videi draudzīgs tūrisms, kura
galvenais mērķis ir veicināt dabas un kultūras vērtību izzināšanu un vides
aizsardzību, kā arī pilnveidot sabiedrībā vides izglītību un apziņu;; |
|
|
|
24) ekotūrisms ilgtspējīgs, videi draudzīgs tūrisms,
kura galvenais mērķis ir veicināt dabas un kultūras vērtību izzināšanu un
vides aizsardzību, kā arī pilnveidot sabiedrībā vides izglītību un apziņu; |
||
|
papildināt pantu ar 25.punktu šādā
redakcijā:
25) tūristu
gids<
/b> persona, kurai ir sertificēšanas institūcijas izdots
profesionālās kvalifikācijas sertifikāts un kura vada tūristus un
ekskursantus noteiktā apvidū un viņu izraudzītajā valodā iepazīstina ar
kultūras un dabas vērtībām;. |
3 |
Juridiskais birojs Aizstāt 1. panta 25. punktā vārdu
persona ar vārdiem fiziska persona.
|
atbalstīt |
25) tūristu gids fiziskā persona,
kurai ir sertificēšanas institūcijas izdots profesionālās kvalifikācijas
sertifikāts un kura vada tūristus un ekskursantus noteiktā apvidū un viņu
izraudzītajā valodā iepazīstina ar kultūras un dabas vērtībām;. |
||
3.pants. Tūrisma nozares uzdevumi Tūrisma nozares galvenie
uzdevumi ir šādi: 1) nodrošināt tūrismam
brīvas un vienlīdzīgas iespējas, celt tā ekonomisko efektivitāti un radīt
jaunas darba vietas; 2) veicināt Latvijas
integrāciju starptautiskajā tūrisma apritē; 3) veicināt vietējā
tūrisma attīstību un tūrisma pakalpojumu eksportu; |
|
|
|
|
|
||
|
3. Papildināt
3.pantu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: 31)
veicināt lauku sociālās, ekonomiskās un kultūras vides saglabāšanu un
ilgtspējīgu izmantošanu, sekmējot lauku tūrisma attīstību;. |
4 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Papildināt 3.panta 3.1
punktu aiz vārdiem lauku tūrisma ar vārdiem un ekotūrisma; |
atbalstīt |
3. Papildināt 3.pantu ar 3.1 punktu
šādā redakcijā: 31) veicināt
lauku sociālās, ekonomiskās un kultūras vides saglabāšanu un ilgtspējīgu
izmantošanu, sekmējot lauku tūrisma un ekotūrisma attīstību;. |
||
4) veicināt
kultūrvēsturiskā un dabas mantojuma saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā
arī nodrošināt kultūras un dabas tūrisma attīstību; 5) veicināt kūrortu
resursu saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā arī nodrošināt rekreatīvā
tūrisma attīstību; 6) paaugstināt to
uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) konkurētspēju, kuri sniedz tūrisma
pakalpojumus; 7) veicināt atvieglojumu
piešķiršanu pensionāru, invalīdu, jauniešu un bērnu tūrismam; 8) nodrošināt vispusīgu
un precīzu informāciju par tūrisma resursiem un tūrisma pakalpojumiem; 9) veicināt sniegto
tūrisma pakalpojumu kvalitātes un tūrisma nozarē strādājošo kvalifikācijas
paaugstināšanu; 10) nodrošināt tūrisma
harmonisku attīstību saskaņā ar dabas aizsardzību tā, lai tūrisms nenonāktu
pretrunā ar dabas aizsardzību. |
|
|
|
|
|
||
4.pants. Tūrisma
politikas mērķis (1) Valsts veido tūrisma
politiku tā, lai nodrošinātu tūrisma resursu racionālu izmantošanu un
aizsardzību un īpaši veicinātu vietējā un starptautiskā tūrisma attīstību. |
|
|
|
|
|
||
(2) Tūrisma politikas īstenošanai tiek
izstrādāta kompleksa un ilglaicīga tūrisma attīstības nacionālā programma,
kurā ietverts veicamo pasākumu kopums tūrisma nozares attīstības nodrošināšanai
vidējā vai ilgā laika posmā. |
4. Izteikt
4.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Tūrisma
politikas veidošanai un īstenošanai tiek izstrādāti tūrisma attīstības
politikas plānošanas dokumenti. |
|
|
|
4. Izteikt 4.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Tūrisma politikas veidošanai un īstenošanai
tiek izstrādāti tūrisma attīstības politikas plānošanas dokumenti. |
||
6.pants. Valdības
kompetence tūrisma attīstības nodrošināšanā (1) Tūrisma attīstības
valsts politiku izstrādā Ekonomikas ministrija un apstiprina Ministru
kabinets. (2) Ekonomikas
ministrijas galvenie uzdevumi tūrisma jomā ir šādi: |
5. 6.pantā: izteikt pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Ekonomikas
ministrija ir tūrisma nozares vadošā (augstākā) iestāde. Tās funkcijas
nosaka Ministru kabinets.; |
|
|
|
5. 6.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ekonomikas ministrija ir tūrisma
nozares vadošā (augstākā) iestāde. Tās funkcijas nosaka Ministru kabinets.; |
||
1) izstrādāt tūrisma attīstības
nacionālo programmu un pārraudzīt tās realizāciju; |
izteikt otrās daļas
1.punktu šādā redakcijā: 1)
izstrādāt tūrisma attīstības valsts politiku, organizēt un koordinēt tās īstenošanu;; |
|
|
|
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) izstrādāt tūrisma attīstības valsts
politiku, organizēt un koordinēt tās īstenošanu;; |
||
2) izstrādāt
likumprojektus un normatīvo aktu projektus; 3) pārstāvēt valsts
intereses tūrisma nozarē; |
|
|
|
|
|
||
4) plānot līdzekļus tūrisma
informācijas centru izveidei un darbībai; 5) (izslēgts ar
24.01.2002. likumu); |
izteikt otrās daļas
4.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā
redakcijā: 4) plānot valsts atbalstu tūrisma
nozarei;; |
||
6) koordinēt tūrisma attīstības
reģionālo programmu un starptautisko projektu izstrādāšanu; |
izslēgt otrās daļas
6.punktu; |
|
|
|
izslēgt otrās daļas 6.punktu; |
||
7) sagatavot un īstenot
starptautiskos nolīgumus par sadarbību tūrisma jomā. |
izteikt otrās daļas
7.punktu šādā redakcijā: 7) sagatavot un īstenot
starptautiskos nolīgumus par sadarbību tūrisma jomā, kā arī koordinēt
starptautisku projektu izstrādāšanu. |
|
|
|
izteikt otrās daļas 7.punktu šādā redakcijā:
7) sagatavot un īstenot starptautiskos nolīgumus
par sadarbību tūrisma jomā, kā arī koordinēt starptautisku projektu izstrādāšanu. |
||
(3) Tūrisma attīstības
valsts politiku īsteno Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošā Tūrisma attīstības
valsts aģentūra. (4) Tūrisma attīstības
valsts aģentūras nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
||
7.pants. Tūrisma attīstības
valsts aģentūras kompetence Tūrisma attīstības valsts
aģentūra: 1) popularizē ārvalstīs tūrisma
iespējas Latvijā; 2) organizē to uzņēmumu
(uzņēmējsabiedrību) piedalīšanos starptautiskajos gadatirgos, kuri sniedz tūrisma
pakalpojumus; 3) piesaista privāto un
nevalstisko organizāciju finanšu līdzekļus tūrisma attīstībai; 4) veido un uztur
Latvijas tūrisma informācijas datu bāzi; 5) veido ārvalstīs un
Latvijā tūrisma informācijas birojus, kas ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras
struktūrvienības; 6) veic vietējā un
starptautiskā tūrisma tirgus izpēti; 7) Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā izveido datu bāzi, kurā reģistrē tos uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības),
kuri sniedz tūrisma pakalpojumus. |
|
5 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis 7.panta 7.punktu aiz
vārda komersantus papildināt ar vārdiem un saimnieciskās darbības
veicējus |
atbalstīt Redakc. preciz. |
6. Papildināt 7.panta 7.punktu pēc vārda
komersantus ar vārdiem un saimnieciskās darbības veicējus. |
||
8.pants. Pašvaldību kompetence tūrisma
jomā Pašvaldības tūrisma jomā: 1) izstrādā attīstības
plānus un teritorijas plānojumus, nosakot tajos tūrisma attīstības
perspektīvas; 2) saskaņā ar attīstības
plānu un teritorijas plānojumu nodrošina resursus un pasākumus tūrisma
attīstībai, kā arī savas teritorijas tūrisma iespēju popularizēšanu; 3) nodrošina tūrisma
objektu saglabāšanu un iespējas tos izmantot tūrisma vajadzībām; 4) piedalās teritoriālo
tūrisma informācijas centru izveidošanā un finansēšanā; 5) veicina
kultūrizglītojošo darbu tūrisma jomā un veselīga dzīvesveida popularizēšanu. |
6. Izteikt
8.panta 4.punktu šādā redakcijā: 4) piedalās
tūrisma informācijas biroju, centru, punktu un stendu izveidošanā un
finansēšanā;. |
6 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis 8.panta 4.punktā izslēgt
vārdu biroju |
atbalstīt |
7. Izteikt 8.panta 4.punktu šādā redakcijā: 4) piedalās tūrisma informācijas centru,
punktu un stendu izveidošanā un finansēšanā;. |
||
9.pants. Latvijas Tūrisma
konsultatīvā padome (1) Ministru kabinets
izveido Latvijas Tūrisma konsultatīvo padomi kā koleģiālu, konsultatīvu un
koordinējošu institūciju, kurā iekļauti tūrisma politikas īstenošanā iesaistīto
ministriju, pašvaldību, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un sabiedrisko organizāciju
pārstāvji. (2) Latvijas Tūrisma
konsultatīvās padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. (3) Latvijas Tūrisma
konsultatīvās padomes darbības mērķis ir veicināt tūrisma politikas īstenošanā
iesaistīto ministriju, pašvaldību, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un
sabiedrisko organizāciju sadarbību, lai sekmētu tūrisma attīstību, veicinātu
tūrisma nozares integrāciju valsts sociāli ekonomiskās attīstības procesā un
aizstāvētu to uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) intereses, kuri sniedz tūrisma
pakalpojumus. |
7. 9.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus un sabiedrisko
organizāciju pārstāvji ar vārdiem kā arī biedrību un nodibinājumu
pārstāvji; aizstāt trešajā daļā vārdus un sabiedrisko
organizāciju sadarbību ar vārdiem kā arī biedrību un nodibinājumu
sadarbību. |
|
|
|
8. 9.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus un sabiedrisko
organizāciju pārstāvji ar vārdiem kā arī biedrību un nodibinājumu
pārstāvji; aizstāt trešajā daļā vārdus un sabiedrisko
organizāciju sadarbību ar vārdiem kā arī biedrību un nodibinājumu sadarbību. |
||
III nodaļa. Uzņēmējdarbība
tūrisma nozarē |
8. Izteikt III
nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: III nodaļa.
Tūrisma pakalpojumi. |
|
|
|
9. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā
redakcijā: III nodaļa. Tūrisma pakalpojumi. |
||
11.pants. Uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības)
darbība tūrisma nozarē |
9. 11.pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: 11.pants.
Tūrisma pakalpojumu sniedzēji un to darbības veidi; |
|
|
|
10. 11.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 11.pants. Tūrisma pakalpojumu sniedzēji
un to darbības veidi; |
||
(1) Tūrisma pakalpojumus var sniegt
uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kurš noteiktā kārtībā reģistrēts Uzņēmumu reģistrā
un kura darbības mērķis ir atsevišķu vai kompleksu tūrisma pakalpojumu
sniegšana tūristiem. |
izteikt pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Tūrisma
pakalpojumus var sniegt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies
komersants vai saimnieciskās darbības veicējs, ja tā darbības mērķis ir
atsevišķu vai kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšana tūristiem.; |
|
|
|
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tūrisma pakalpojumus var sniegt
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies komersants vai
saimnieciskās darbības veicējs, ja tā darbības mērķis ir atsevišķu vai
kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšana tūristiem.; |
||
(2) Uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības),
kuri sniedz tūrisma pakalpojumus, pēc darbības veida iedala šādi: |
izteikt otrās daļas
ievaddaļu šādā redakcijā: (2) Tūrisma pakalpojumu
sniedzējus pēc darbības veida iedala šādi:; |
|
|
|
izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā
redakcijā: (2) Tūrisma pakalpojumu sniedzējus pēc
darbības veida iedala šādi:; |
||
1) tūrisma operators; 2) tūrisma aģentūra; |
|
|
|
|
|
||
3) kompleksais tūrisma uzņēmums; |
izteikt otrās daļas
3.punktu šādā redakcijā: 3) kompleksa tūrisma
pakalpojuma sniedzējs;; |
|
|
|
izteikt otrās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) kompleksa tūrisma pakalpojuma sniedzējs;; |
||
4) tūristu mītne; |
|
|
|
|
|
||
5) tūrisma informācijas
centrs. |
izteikt otrās daļas
5.punktu šādā redakcijā: 5) tūrisma informācijas
birojs, centrs, punkts;; |
|
|
|
izteikt otrās daļas 5.punktu šādā
redakcijā: 5) tūrisma informācijas birojs, centrs,
punkts;; |
||
|
papildināt otro daļu ar
6.punktu šādā redakcijā: 6) tūristu gids.; |
|
|
|
papildināt otro daļu ar 6.punktu šādā
redakcijā: 6) tūristu gids.; |
||
(3) (Izslēgta ar 07.10.99.
likumu). (4) Ja uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)
sniedz klientam kompleksu tūrisma pakalpojumu, uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)
un klients slēdz rakstveida līgumu. |
izteikt ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Ja klientam
tiek sniegts komplekss tūrisma pakalpojums, tā sniedzēja pienākums ir
noslēgt ar klientu rakstveida līgumu.; |
7 8 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
Dz.Zaķis 11.panta ceturtajā daļā izslēgt vārdu rakstveida. Atbildīgā komisija Likuma 11.pantā: izslēgt ceturto daļu; |
neatbalstīt atbalstīt |
izslēgt ceturto daļu; |
||
(5) Kompleksa tūrisma
pakalpojuma sagatavošanas un realizācijas kārtību, kā arī līgumā sniedzamo
informāciju un uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) un klienta tiesības un pienākumus
reglamentē Ministru kabineta noteikumi. |
aizstāt piektajā
daļā vārdus uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) un klienta ar vārdiem kompleksa
tūrisma pakalpojuma sniedzēja un klienta; |
9 |
Atbildīgā komisija izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un
realizācijas kārtību, klientam
sniedzamo informāciju, kā arī kompleksā tūrisma
pakalpojuma sniedzēja un klienta
tiesības un pienākumus reglamentē Ministru kabineta noteikumi.. |
atbalstīt |
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Kompleksa tūrisma pakalpojuma
sagatavošanas un realizācijas kārtību, klientam sniedzamo informāciju, kā arī kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzēja un klienta tiesības un pienākumus
reglamentē Ministru kabineta noteikumi.; |
||
|
papildināt pantu ar sesto
daļu šādā redakcijā: (6)Tūristu gida
pakalpojumus Latvijas teritorijā var sniegt persona, kura normatīvajos aktos
noteiktā kārtībā saņēmusi profesionālās kvalifikācijas sertifikātu. Tūristu
gida sertifikācijas un pakalpojumu sniegšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto un septīto daļu šādā
redakcijā: (6) Tūristu gida pakalpojumus Latvijas
teritorijā var sniegt persona, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
saņēmusi profesionālās kvalifikācijas sertifikātu. Tūristu gida
sertifikācijas un pakalpojumu sniegšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
||
|
|
10 11 |
Iekšlietu ministrs Dz. Jaundžeikars Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
Dz.Zaķis Papildināt 11.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Komersanti un saimnieciskās darbības veicēji
nodrošina, ka tūristu mītnēs izmitinātie ārzemnieki, izņemot to laulātos,
nepilngadīgos bērnus un tūristu grupas dalībniekus, personīgi aizpilda un
paraksta deklarācijas veidlapu un pierāda savu identitāti, uzrādot derīgu,
identitāti apliecinošu dokumentu. Deklarācijas veidlapas paraugu, to
aizpildīšanas, uzglabāšanas kārtību un termiņu, kā arī kārtību, kādā tās
nodod tiesībaizsardzības iestādēm, nosaka Ministru kabinets. Atbildīgā komisija Papildināt 11.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Komersanti un saimnieciskās darbības veicēji
nodrošina, ka tūristu mītnēs izmitinātie ārzemnieki personīgi aizpilda un
paraksta deklarācijas veidlapu un pierāda savu identitāti, uzrādot derīgu,
identitāti apliecinošu dokumentu. Šis noteikums neattiecas uz minēto
ārzemnieku laulātajiem, nepilngadīgajiem bērniem un tūristu grupas
dalībniekiem. Deklarācijas veidlapu par ārzemniekiem, kas ceļo tūristu
grupās, aizpilda un paraksta tūristu grupas vadītājs. Deklarācijas
veidlapas paraugu, tās aizpildīšanas, parakstīšanas, uzglabāšanas kārtību
un termiņu, kā arī kārtību, kādā to nodod tiesībaizsardzības iestādēm,
nosaka Ministru kabinets. |
daļēji atbalstīt,
iekļauts priekšlik. nr.11 atbalstīt |
(7) Komersanti un saimnieciskās darbības
veicēji nodrošina, ka tūristu mītnēs izmitinātie ārzemnieki personīgi
aizpilda un paraksta deklarācijas veidlapu un pierāda savu identitāti,
uzrādot derīgu, identitāti apliecinošu dokumentu. Šis noteikums neattiecas
uz minēto ārzemnieku laulātajiem, nepilngadīgajiem bērniem un tūristu grupas
dalībniekiem. Deklarācijas veidlapu par ārzemniekiem, kas ceļo tūristu
grupās, aizpilda un paraksta tūristu grupas vadītājs. Deklarācijas veidlapas
paraugu, tās aizpildīšanas, parakstīšanas, uzglabāšanas kārtību un termiņu,
kā arī kārtību, kādā to nodod tiesībaizsardzības iestādēm, nosaka Ministru
kabinets. |
||
14.pants. Tūrisma informācijas centri Tūrisma informācijas
centri informē par tūrisma pakalpojumiem un sniedz palīdzību tūrisma
pakalpojumu izmantošanā. |
10. Izteikt 14.pantu šādā
redakcijā: 14.pants. Tūrisma
informācijas sniedzēji Tūrisma informācijas sniedzējus
Latvijā iedala šādi: 1) tūrisma informācijas birojs valsts vai
pašvaldību izveidota institūcija (tajā skaitā valsts vai pašvaldību
kapitālsabiedrība), kas darbojas Latvijā vai ārvalstīs un sniedz detalizētu
informāciju par tūrisma pakalpojumiem un palīdzību šo pakalpojumu
izmantošanā savā reģionā vai visā Latvijā; 2) tūrisma informācijas centrs valsts vai
pašvaldību izveidota institūcija (tajā skaitā valsts vai pašvaldību
kapitālsabiedrība), kā arī komersants, kas sniedz informāciju par tūrisma
objektiem, pakalpojumiem un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā
vietējā līmenī; 3) tūrisma informācijas punkts
tūrisma informācijas centra filiāle, kas sniedz informāciju par tūrisma
iespējām tuvākajā apkārtnē; 4) tūrisma informācijas stends
informācijas stends vai informācijas sniegšanas iekārta, ko novieto tūristu
koncentrācijas vietās. |
12 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
Dz.Zaķis 14.pantu izteikt šādā redakcijā: 14.pants. Tūrisma informācijas sniedzēji. (1) Tūrisma informācijas sniedzēju iedalījums
Latvijā: 1) Tūrisma attīstības
valsts aģentūras izveidoti biroji, kas darbojas Latvijā vai ārvalstīs un kas
sniedz informāciju par tūrisma objektiem un pakalpojumiem attiecīgajā
reģionā vai visā Latvijā un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 2) tūrisma informācijas centrs valsts institūciju
izveidota struktūrvienība vai pašvaldību izveidota institūcija (tajā skaitā
pašvaldību kapitālsabiedrība), kā arī fizisku un juridisku personu izveidota
biedrība, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem, pakalpojumiem un palīdzību
tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 3) tūrisma informācijas punkts pašvaldību
izveidota institūcija (tajā skaitā pašvaldību kapitālsabiedrība, pašvaldību
institūciju struktūrvienība), kā arī fizisku un juridisku personu izveidota
biedrība, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem un pakalpojumiem
attiecīgajā administratīvajā teritorijā un palīdzību tūrisma pakalpojumu
izmantošanā; 4) tūrisma informācijas stends bezpersonāla
informācijas stends vai informācijas sniegšanas iekārta, kas satur informāciju
par tūrisma objektiem un pakalpojumiem. (2) Tūrisma informācijas centru un tūrisma
informācijas punktu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir brīvprātīga.
(3) Tūrisma informācijas centru un tūrisma
informācijas punktu atbilstības novērtēšanu un sertificēšanu atbilstoši
Latvijas nacionālajiem standartiem veic normatīvos aktos noteiktā kārtībā
akreditēta sertifikācijas institūcija. |
daļēji atbalstīt,
iekļauts priekšlik. nr.13 |
|
||
|
|
13 |
Atbildīgā komisija izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Tūrisma informācijas
sniedzēji (1) Tūrisma informācijas sniedzēju
iedalījums Latvijā ir šāds: 1) Tūrisma attīstības valsts
aģentūras izveidots birojs, kas darbojas Latvijā vai ārvalstīs un sniedz
informāciju par tūrisma objektiem un pakalpojumiem attiecīgajā reģionā vai
visā Latvijā un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 2) tūrisma informācijas centrs biedrība,
valsts vai pašvaldības institūciju, pašvaldības vai vairāku pašvaldību
izveidota institūcija, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem,
pakalpojumiem un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 3) tūrisma informācijas punkts biedrība,
pašvaldības institūcijas, pašvaldības vai vairāku pašvaldību izveidota
institūcija, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem un
pakalpojumiem attiecīgajā administratīvajā teritorijā un palīdzību tūrisma
pakalpojumu izmantošanā; 4) tūrisma informācijas stends informācijas
iekārta vai stends, kas satur informāciju par tūrisma objektiem un
pakalpojumiem. (2) Tūrisma informācijas centru un tūrisma
informācijas punktu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir brīvprātīga.
(3) Tūrisma informācijas centru un
tūrisma informācijas punktu atbilstības novērtēšanu un sertificēšanu
atbilstoši Latvijas nacionālajiem standartiem veic normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā akreditēta sertifikācijas institūcija.
|
atbalstīt |
11. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Tūrisma informācijas
sniedzēji (1) Tūrisma informācijas sniedzēju
iedalījums Latvijā ir šāds: 1) Tūrisma attīstības valsts aģentūras
izveidots birojs, kas darbojas Latvijā vai ārvalstīs un sniedz informāciju
par tūrisma objektiem un pakalpojumiem attiecīgajā reģionā vai visā Latvijā
un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 2) tūrisma informācijas centrs biedrība,
valsts vai pašvaldības institūciju, pašvaldības vai vairāku pašvaldību
izveidota institūcija, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem,
pakalpojumiem un palīdzību tūrisma pakalpojumu izmantošanā; 3) tūrisma informācijas punkts biedrība,
pašvaldības institūcijas, pašvaldības vai vairāku pašvaldību izveidota
institūcija, kas sniedz informāciju par tūrisma objektiem un pakalpojumiem
attiecīgajā administratīvajā teritorijā un palīdzību tūrisma pakalpojumu
izmantošanā; 4) tūrisma informācijas stends informācijas
iekārta vai stends, kas satur informāciju par tūrisma objektiem un
pakalpojumiem. (2) Tūrisma informācijas centru un tūrisma
informācijas punktu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir brīvprātīga.
(3) Tūrisma
informācijas centru un tūrisma informācijas punktu atbilstības novērtēšanu
un sertificēšanu atbilstoši Latvijas nacionālajiem standartiem veic
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā akreditēta sertifikācijas
institūcija.
|
||
16.pants. Klienta iemaksātās naudas
drošības garantijas (1) Uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām),
kuri pārdod kompleksus tūrisma pakalpojumus, obligāti nepieciešama klienta
iemaksātās naudas drošības garantija. (2) Klienta
iemaksātās naudas drošības garantija uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību)
maksātnespējas vai faktiskās maksātnespējas gadījumos, kad uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības) līdz to atzīšanai par maksātnespējīgiem neizpilda vai
daļēji neizpilda pielīgtās saistības pret klientu, nodrošina: 1) saistību neizpildes
vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju klientam; 2) tūrista atgriešanos
valstī, no kuras sācies ceļojums, ja līgumā nav noteikts citādi. (3) Klienta iemaksātās
naudas drošības garantija ir: 1) apdrošināšana vai 2) bankas garantija. (4) Naudas drošības
garantijas iemaksas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
||
|
11. Papildināt
likumu ar 16.1 pantu šādā redakcijā: 16.1 pants.
Tūristu mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana (1) Tūristu
mītnēm to kvalitātes un konkurētspējas celšanai tiek izsniegts atbilstības
novērtēšanas sertifikāts. (2) Tūristu mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir
brīvprātīga.
(3) Ja tūristu mītne nav veikusi atbilstības novērtēšanu un
sertificēšanu atbilstoši Latvijas valsts standartiem, tā nav tiesīga
publiskos informatīvos materiālos atsaukties uz klasifikācijas kategorijām
un Tūrisma attīstības valsts aģentūra to neiekļauj tūrisma reklāmas un
sabiedrisko attiecību pasākumos.
(4) Tūristu mītņu
atbilstības novērtēšanu un sertificēšanu veic normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā akreditēta sertifikācijas institūcija. |
14 15 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 16.1
panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja tūristu mītne nav
veikusi atbilstības novērtēšanu un sertificēšanu atbilstoši Latvijas
nacionālajiem standartiem, tā nav tiesīga publiskos informatīvos materiālos
atsaukties uz Latvijas nacionālā standarta klasifikācijas kategorijām. Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Likuma 16.1
panta ceturto daļu aiz vārdiem novērtēšanu un sertificēšanu papildināt ar
vārdiem atbilstoši Latvijas nacionālajiem standartiem. |
atbalstīt Redakc. preciz. atbalstīt |
12. Papildināt likumu ar 16.1
pantu šādā redakcijā: 16.1 pants. Tūristu
mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana (1) Tūristu mītnēm to kvalitātes un
konkurētspējas celšanai tiek izsniegts atbilstības novērtēšanas sertifikāts. (2) Tūristu
mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir brīvprātīga.
(3) Ja tūristu mītnei nav veikta atbilstības
novērtēšana un sertificēšana atbilstoši Latvijas nacionālajiem standartiem,
tā nav tiesīga publiskos informatīvos materiālos atsaukties uz Latvijas
nacionālā standarta klasifikācijas kategorijām. (4) Tūristu mītņu atbilstības novērtēšanu
un sertificēšanu atbilstoši Latvijas nacionālajiem standartiem veic
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā akreditēta sertifikācijas
institūcija. |
||
|
|
16 |
Deputāts I.Emsis Izteikt 16.1
pantu šādā redakcijā: 16.1 pants.
Tūristu mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana (1) Tūristu
mītnēm to kvalitātes un konkurētspējas celšanai tiek izsniegts atbilstības
novērtēšanas sertifikāts. (2) Tūristu mītņu atbilstības novērtēšana un sertificēšana ir
brīvprātīga.
(3) Ja tūristu mītne nav veikusi atbilstības novērtēšanu un
sertificēšanu atbilstoši Latvijas valsts standartiem, tad tā nav tiesīga publiskos
informatīvos materiālos atsaukties uz Valsts standarta
noteiktajām klasifikācijas kategorijām.
(4)
Tūristu mītne Ministru kabineta noteiktajā kārtībā var saņemt Zaļo
sertifikātu vai citus nacionālos vai starptautiski atzītus Vides kvalitātes
sertifikātus. (5) Tūristu mītņu
atbilstības novērtēšanu un sertificēšanu veic normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā akreditēta sertifikācijas institūcija. |
daļēji atbalstīt,
iekļauts priekšlik. nr.14 un 15 |
|
||
|
|
17 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt likumu ar
jaunu pantu šādā redakcijā: 162.
pants. Vides kvalitātes zīme (1)
Lai veicinātu ilgtspējīgu tūrisma attīstību, tūrisma mītnei, pašvaldībai vai
tūrisma objekta apsaimniekotājam var piešķirt vides kvalitātes zīmi
-sertifikātu, kas apliecina īpaši saudzīgu attieksmi pret vidi un ainavu,
racionālu dabas resursu izmantošanu un videi draudzīgu tūrisma aktivitāšu
piedāvājumu. (2) Vides kvalitātes
zīmes piešķiršana ir brīvprātīga. (3) Ministru kabinets, ja
nepieciešams, nosaka kārtību, kādā piešķir vides kvalitātes zīmi. |
neatbalstīt |
|
||
Pārejas noteikumi (2002.gada 24.janvāra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 20.02.2002.) 1. Ministru kabinets
līdz 2002.gada 1.jūlijam izveido Tūrisma attīstības valsts aģentūru. 2. Ministru kabinets
līdz 2002.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 10.panta trešajā daļā minētā
Tūrisma fonda nolikumu. |
12. Papildināt pārejas noteikumus ar 3.punktu
šādā redakcijā: 3. Šā likuma
11.panta sestā daļa stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
|
|
|
13.
Papildināt pārejas noteikumus ar 3. un 4.punktu šādā redakcijā: 3. Šā likuma 11.panta sestā daļa stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
||
|
|
18 |
Iekšlietu ministrs Dz.
Jaundžeikars Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Papildināt Pārejas
noteikumus ar 4.punktu šādā redakcijā: 4. Šā likuma 11.panta
septītā daļa stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī |
atbalstīt |
4. Šā likuma 11.panta septītā daļa stājas
spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
||
|
13. Papildināt likumu ar
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: Informatīvā atsauce
uz Eiropas Savienības direktīvu Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no Eiropas Padomes 1990.gada 13.jūnija direktīvas
90/314/EEC par kompleksiem ceļojumiem, kompleksām brīvdienām un kompleksām
tūrēm. |
|
|
Redakc. preciz. |
14.
Papildināt likumu ar informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu
šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvu Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no Eiropas Padomes 1990.gada 13.jūnija direktīvas 90/314/EEC par kompleksiem
ceļojumiem, kompleksām brīvdienām un kompleksām tūrēm. |
||