2006.gada
_____ aprīlī
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības
un iekšlietu komisija savā šā gada 5.aprīļa sēdē ir apspriedusi likumprojektu
Grozījumi Mobilizācijas likumā (reģ.nr.1337) trešajam lasījumam.
Komisija lūdz
iepriekšminēto likumprojektu iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai
trešajā lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta Grozījumi Mobilizācijas likumā (reģ.nr.1337) salīdzinošā tabula uz ____ lpp.
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs
Juris Dalbiņš
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi
Mobilizācijas likumā
(reģ.nr.
1337)
Spēkā
esošā redakcija |
2.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
3.lasījumam (4) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 3.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Mobilizācijas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 24.nr.;
2004, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Mobilizācijas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 24.nr.;
2004, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus valsts
institūcijas un pašvaldības (attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts un pašvaldību institūcijas
(attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus valsts
institūcijas un pašvaldības (attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts un pašvaldību institūcijas
(attiecīgā locījumā), vārdus valsts institūcijas, pašvaldības (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem valsts un pašvaldību institūcijas (attiecīgā
locījumā), vārdus Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem privāto tiesību juridiskā persona
(attiecīgā locījumā) un vārdu finansu ar vārdu finanšu. |
|
2. Aizstāt visā likumā vārdus valsts
institūcijas, pašvaldības (attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts un
pašvaldību institūcijas (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
|
|
3. Aizstāt visā likumā vārdus
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem privāto tiesību juridiskā persona (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
|
|
4. Aizstāt visā likumā vārdu finansu
ar vārdu finanšu. |
|
|
|
|
4.pants. Mobilizācijas
sagatavošana un īstenošana (1) . . . (3) Mobilizācijas īstenošana ietver: 1) . . . 5) Nacionālo bruņoto spēku, valsts civilās
aizsardzības sistēmas, tautsaimniecības objektu un iedzīvotāju
nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā; 6) plašsaziņas līdzekļu darba nodrošināšanu
valsts apdraudējuma gadījumā. |
|
1 2 |
Aizsardzības
ministre L.Mūrniece: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 4.panta
trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) Nacionālo bruņoto spēku,
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, Katastrofu
medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu nodrošināšanu
ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā;. Aizsardzībasun iekšlietu komisija: Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 4.panta trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) Nacionālo bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā;. |
Atbalstīt daļēji 2.priekšl. redakcijā Atbalstīt |
2. Izteikt
4.panta trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) Nacionālo
bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas,
Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās
aizsardzības formējumu nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma
gadījumā;. |
9.pants. Mobilizācijas
plānošanas, sagatavošanas un īstenošanas reglamentēšana Lai reglamentētu mobilizācijas plānošanu,
sagatavošanu un īstenošanu, Ministru kabinets izdod šādus noteikumus: 1) . . . 3) par mobilizācijai nepieciešamajām
institucionālajām struktūrām, materiālo un finansu resursu plānošanu un
izmantošanu, nosakot: a) mobilizācijas plānošanai, sagatavošanai
un īstenošanai nepieciešamās struktūrvienības valsts institūcijās un pašvaldībās,
to uzdevumus un pienākumus, b) mobilizācijai nepieciešamo materiālo un
finansu resursu plānošanas un izmantošanas kārtību, c) valsts institūciju, pašvaldību un
Latvijas Republikā reģistrētu juridisko personu uzdevumus un pienākumus
mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finansu resursu plānošanā un
izmantošanā; 4) . . . 6) par iedzīvotāju normētu nodrošināšanu ar
pārtiku un pirmās nepieciešamības precēm, nosakot: a) paraugnormas iedzīvotāju nodrošināšanai
ar pārtiku un pirmās nepieciešamības precēm valsts apdraudējuma gadījumā, b) pārtikas un pirmās nepieciešamības preču
rezervju plānošanas kārtību; 7) par Nacionālo bruņoto spēku, valsts
civilās aizsardzības sistēmas, tautsaimniecības objektu un iedzīvotāju
nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) (izslēgts ar 20.05.2004.
likumu), b) energoresursu valsts rezervju apjomu, to
veidošanas, uzturēšanas un atjaunošanas kārtību, c) mobilizācijas pieprasījumu plānošanas,
izpildes un izpildes kontroles kārtību Latvijas Republikā reģistrētām
juridiskajām personām attiecībā uz nodrošinājumu ar energoresursiem, d) valsts institūciju un pašvaldību
uzdevumus un pienākumus Nacionālo bruņoto spēku, valsts civilās aizsardzības
sistēmas, tautsaimniecības objektu un iedzīvotāju nodrošināšanā ar
energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā; 8) (izslēgts ar 20.05.2004.
likumu); 9) par neatliekamās medicīniskās palīdzības
nodrošināšanu un pretepidēmijas pasākumiem, medikamentu nodrošinājuma
sistēmas sagatavošanu un darbu valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) neatliekamās medicīniskās palīdzības
apjomu iedzīvotājiem un Nacionālo bruņoto spēku karavīriem un tās sniegšanas
organizāciju, b) pretepidēmijas pasākumu plānošanas un
izpildes kārtību, c) medikamentu nodrošinājuma sistēmas
sagatavošanas un darba kārtību valsts apdraudējuma gadījumā, d) valsts, pašvaldību un privāto medicīnas
iestāžu uzdevumus un pienākumus neatliekamās medicīniskās palīdzības
sniegšanā un pretepidēmijas pasākumu veikšanā valsts apdraudējuma gadījumā; 10) par hidrometeoroloģisko dienestu
darbību valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) hidrometeoroloģisko dienestu darba
plānošanu, b) hidrometeoroloģisko dienestu darba
kārtību valsts apdraudējuma gadījumā; 11) . .. 12) par pasta, radio, televīzijas un citu
plašsaziņas līdzekļu darba nodrošināšanu valsts apdraudējuma gadījumā,
nosakot: a) pasta nepārtraukta darba nodrošināšanas
kārtību valsts apdraudējuma gadījumā, b) radio, televīzijas un citu plašsaziņas
līdzekļu nepārtraukta darba nodrošināšanas kārtību valsts apdraudējuma
gadījumā; 13) . . . |
5. 9.pantā: izslēgt 3., 6., 7., 10. un
12.punktu; aizstāt 9.punkta d apakšpunktā vārdu medicīnas ar vārdu
ārstniecības. |
3 4 |
Aizsardzības ministre L.Mūrniece: Izteikt likumprojekta 5.pantu šādā redakcijā: 9.pantā: izteikt 6.punktu
šādā redakcijā: 6) par
iedzīvotāju nodrošināšanu ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) normas
iedzīvotāju nodrošināšanai ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā; b) nodrošinājuma
ar pārtiku plānošanas, kā arī pārtikas izsniegšanas un kontroles kārtību
valstī; c) valsts un
pašvaldību institūciju pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanai ar pārtiku
valsts apdraudējuma gadījumā;; papildināt pantu
ar 61.punktu šādā redakcijā: 61)
par iedzīvotāju nodrošināšanu ar pirmās nepieciešamības precēm valsts
apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) pirmās
nepieciešamības preču klāstu, ar kurām nepieciešams nodrošināt iedzīvotājus
valsts apdraudējuma gadījumā; b) nodrošinājuma
ar pirmās nepieciešamības precēm plānošanas, kā arī pirmās nepieciešamības
preču izsniegšanas un izsniegšanas kontroles kārtību; c) valsts
institūciju un pašvaldību uzdevumus un pienākumus iedzīvotāju
nodrošināšanā ar pirmās nepieciešamības precēm;; izteikt 7.punktu
šādā redakcijā: 7) par Nacionālo
bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas,
Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu
nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) gāzes un
elektroenerģijas apgādes kārtību; b) degvielas
rezervju apjomu, to veidošanas, uzturēšanas un atjaunošanas kārtību; c) mobilizācijas pieprasījumu plānošanas, izpildes un izpildes kontroles kārtību nodrošināšanai ar degvielu; d) valsts
institūciju un pašvaldību uzdevumus un pienākumus Nacionālo bruņoto
spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas,
Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu
nodrošināšanu ar degvielu;; aizstāt 9.punkta
d apakšpunktā vārdu medicīnas ar vārdu ārstniecības. Aizsardzības un iekšlietu komisija: Izteikt likumprojekta 5.pantu šādā redakcijā: 9.pantā: izteikt 6.punktu
šādā redakcijā: 6) par
iedzīvotāju nodrošināšanu ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) normas
iedzīvotāju nodrošināšanai ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā; b) nodrošinājuma
ar pārtiku plānošanas, kā arī pārtikas izsniegšanas un kontroles kārtību
valstī; c) valsts un
pašvaldību institūciju pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanai ar pārtiku
valsts apdraudējuma gadījumā;; papildināt pantu
ar 61.punktu šādā redakcijā: 61)
par iedzīvotāju nodrošināšanu ar pirmās nepieciešamības precēm valsts
apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) pirmās
nepieciešamības preču klāstu, ar kurām nepieciešams nodrošināt iedzīvotājus
valsts apdraudējuma gadījumā; b) nodrošinājuma
ar pirmās nepieciešamības precēm plānošanas, kā arī pirmās nepieciešamības
preču izsniegšanas un izsniegšanas kontroles kārtību; c) valsts un
pašvaldību institūciju uzdevumus un
pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanā ar pirmās nepieciešamības precēm;; izteikt 7.punktu
šādā redakcijā: 7) par Nacionālo
bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas,
Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās
aizsardzības formējumu nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma
gadījumā, nosakot: a) gāzes un
elektroenerģijas apgādes kārtību; b) degvielas
rezervju apjomu, to veidošanas, uzturēšanas un atjaunošanas kārtību; c) mobilizācijas pieprasījumu plānošanas, izpildes un izpildes kontroles kārtību nodrošināšanai ar degvielu; d) valsts un
pašvaldību institūciju uzdevumus un
pienākumus Nacionālo bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra
un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu nodrošināšanu ar degvielu;; aizstāt 9.punkta
d apakšpunktā vārdu medicīnas ar vārdu ārstniecības. |
Atbalstīt daļēji 4.priekšl. redakcijā Atbalstīt |
3. 9.pantā: izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) par iedzīvotāju nodrošināšanu ar
pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) normas iedzīvotāju nodrošināšanai ar
pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā, b) nodrošinājuma ar pārtiku plānošanas, kā
arī pārtikas izsniegšanas un izsniegšanas kontroles kārtību valstī, c) valsts un pašvaldību institūciju
uzdevumus un pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanai ar pārtiku valsts apdraudējuma
gadījumā;; papildināt pantu ar 6.1 punktu
šādā redakcijā: 61) par iedzīvotāju
nodrošināšanu ar pirmās nepieciešamības precēm valsts apdraudējuma gadījumā,
nosakot: a) tās pirmās nepieciešamības preces, ar
kurām nodrošināmi iedzīvotāji valsts apdraudējuma gadījumā, b) nodrošinājuma ar pirmās nepieciešamības
precēm plānošanas, kā arī pirmās nepieciešamības preču izsniegšanas un
izsniegšanas kontroles kārtību valstī, c) valsts un pašvaldību institūciju
uzdevumus un pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanā ar pirmās nepieciešamības
precēm;; izteikt 7.punktu šādā redakcijā: 7) par Nacionālo bruņoto spēku, Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes,
Katastrofu medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu
nodrošināšanu ar energoresursiem valsts apdraudējuma gadījumā, nosakot: a) kārtību apgādei ar gāzi un
elektroenerģiju, b) degvielas rezervju apjomu, to
veidošanas, uzturēšanas un atjaunošanas kārtību, c) mobilizācijas
pieprasījumu plānošanas, izpildes un izpildes kontroles kārtību
nodrošināšanai ar degvielu, d) valsts un pašvaldību institūciju
uzdevumus un pienākumus Nacionālo bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Katastrofu
medicīnas centra un mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu nodrošināšanā
ar degvielu;; aizstāt 9.punkta d apakšpunktā vārdu
medicīnas ar vārdu ārstniecības. |
10.pants. Valsts
institūciju un pašvaldību kompetence mobilizācijas jautājumos (1) Valsts institūciju un pašvaldību
kompetence mobilizācijas jautājumos tiek noteikta šādi: 1) Krīzes kontroles centrs saskaņā ar
Ministru kabineta piešķirtajām pilnvarām koordinē mobilizācijas sistēmas
darbību valsts apdraudējuma gadījumā; 2) Aizsardzības ministrija plāno, sagatavo
un vada Nacionālo bruņoto spēku mobilizāciju valsts apdraudējuma gadījumā; 3) Iekšlietu ministrija plāno, sagatavo un
vada civilās aizsardzības formējumu mobilizāciju valsts apdraudējuma
gadījumā. (2) Nacionālo bruņoto spēku, civilās
aizsardzības formējumu un tautsaimniecības nozaru mobilizācijas plānošanā,
sagatavošanā un īstenošanā iesaistīto citu valsts institūciju, kā arī
pašvaldību kompetenci nosaka Ministru kabinets. |
6. 10.pantā: izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā
redakcijā: 1) Krīzes vadības padome koordinē
mobilizācijas sistēmas darbību valsts apdraudējuma gadījumā;; papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) Ekonomikas ministrija plāno,
sagatavo un vada tautsaimniecības mobilizāciju valsts apdraudējuma
gadījumā.; aizstāt otrajā daļā vārdus valsts
institūciju, kā arī pašvaldību ar vārdiem valsts un pašvaldību institūciju. |
|
|
|
4. 10.pantā: izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā
redakcijā: 1) Krīzes vadības padome koordinē
mobilizācijas sistēmas darbību valsts apdraudējuma gadījumā;; papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) Ekonomikas ministrija plāno,
sagatavo un vada tautsaimniecības mobilizāciju valsts apdraudējuma
gadījumā.; aizstāt otrajā daļā vārdus valsts
institūciju, kā arī pašvaldību ar vārdiem valsts un pašvaldību institūciju. |
15.pants. Mobilizācijas
gatavības pārbaudes (1) . . . (2) Mobilizācijas gatavību pārbaudīt ir
tiesības: 1) . . . 2) ministriem (valsts ministriem) viņu
pakļautībā, pārraudzībā un pārziņā esošajās iestādēs, institūcijās, uzņēmumos
un attiecīgās nozares mobilizācijas plānos iekļautajās iestādēs, kā arī
Latvijas Republikā reģistrētu juridisko personu mobilizācijas gatavību; 3) . . . |
7. Izteikt 15.panta otrās daļas 2.punktu
šādā redakcijā: 2) ministriem (valsts ministriem)
viņu padotībā esošajās iestādēs, komercsabiedrībās un attiecīgās nozares
mobilizācijas plānos iekļautajās iestādēs, kā arī privāto tiesību juridisko
personu mobilizācijas gatavību;. |
|
|
|
5. Izteikt 15.panta otrās daļas 2.punktu
šādā redakcijā: 2) ministriem (valsts ministriem)
viņu padotībā esošajās iestādēs, komercsabiedrībās un attiecīgās nozares
mobilizācijas plānos iekļautajās iestādēs, kā arī privāto tiesību juridisko
personu mobilizācijas gatavību;. |
16.pants. Mobilizācijas
mācības (1) . . . (2) Mobilizācijas mācību plānošana un
organizēšana ir ministriju un pašvaldību, kā arī citu Ministru kabineta
noteikto institūciju kompetencē. |
8. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdu institūciju ar vārdu iestāžu. |
|
|
|
6. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdu institūciju ar vārdu iestāžu. |