Iesniedz Korupcijas, kontrabandas
un organizētās noziedzības novēršanas
un apkarošanas uzraudzības komisija
Likumprojekts
Grozījumi
likumā
Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
Izdarīt likumā
Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 11.nr.;
2003, 6., 12.nr.) šādus grozījumus:
1.
23.pantā:
izslēgt
otrajā daļā vārdus un ceturtajā;
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Valsts drošības
iestādēs, Informācijas analīzes dienestā un Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā strādājošās valsts amatpersonas, izņemot Satversmes
aizsardzības biroja direktoru un Informācijas analīzes dienesta vadītāju,
deklarācijas iesniedz Satversmes aizsardzības biroja direktoram.;
izslēgt
ceturto daļu;
papildināt pantu ar jaunu piekto daļu
šādā redakcijā:
(5) Satversmes
aizsardzības birojs savas kompetences ietvaros, ievērojot normatīvo aktu
prasības attiecībā uz valsts noslēpuma aizsardzību, informē Valsts ieņēmumu
dienestu par valsts amatpersonām, kurām saskaņā ar pārcelšanu amatā vai darba
tiesisku attiecību izbeigšanos, mainās deklarāciju iesniegšanas vieta.
2. Izslēgt 27.panta
trešajā daļā vārdus Ministru prezidents vai viņa pilnvarota persona.
3. Izslēgt 28.panta pirmajā
un otrajā daļā vārdus un Ministru prezidentam vai viņa pilnvarotai personai.
3. Izslēgt 27.panta trešajā
daļā un 28.panta pirmajā un otrajā daļā vārdus un ceturtajā.
4. Izslēgt 28.panta
ceturtajā un piektajā daļā vārdus vai Ministru prezidentam.
Likumprojekta
Grozījumi likumā
Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
Patreiz
saskaņā ar likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
23.panta trešo daļu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonas
valsts amatpersonu deklarācijas iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā. Šā gada
17.martā Saeimā tika pieņemti grozījumi likumā Par valsts noslēpumu, kura
10.panta trešā daļa nosaka, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
personu un telpu atbilstību drošības prasībām pārbauda Satversmes aizsardzības
birojs. Līdz ar to, piemērojot valsts pārvaldes principu, kad
nepieciešams izvērtēt amatpersonu rīcības tiesiskumu, būtu nepieciešams
noteikt, ka arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja valsts amatpersonu
deklarāciju pārbaudi veiktu Satversmes aizsardzības birojs, tādējādi nodrošinot
informācijas plūsmu vienā iestādē.
2. Kāda var būt likuma
iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts šo
jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma
iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Likumprojektam nav būtiska ietekme uz valsts
budžetu, līdz ar to normatīvā akta īstenošanu var nodrošināt piešķirto valsts
budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Kāda var būt likuma
iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Likumprojekts šo
jomu neskar.
5. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?
Likumprojekts šo
jomu neskar.
6. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Likumprojekta izstrādes laikā notikušas konsultācijas un uzklausīti
Tieslietu ministrjas, Finanšu ministrijas, Ģenerālprokuratūras, Valsts
kancelejas, Satversmes aizsardzības biroja un Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja viedokļi.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta ar jau esošo institūciju palīdzību,
to kompetences ietvaros.
Iesniedz Korupcijas, kontrabandas
un organizētās noziedzības novēršanas
un apkarošanas uzraudzības komisijas
priekšsēdētāja L.Mūrniece