Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi Dzelzceļa likumā
(reģ. Nr. 1329)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (7) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Dzelzceļa likums |
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
|
|
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.,
23.nr.; 2004, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.,
23.nr.; 2004, 8.nr.) šādus grozījumus: |
12.pants. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas
maksas aprēķināšanas metodika un maksas noteikšana pārvadātājiem
|
|
|
|
|
|
(1) Metodiku maksas aprēķināšanai par
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem nosaka
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija pēc konsultēšanās ar publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājiem. |
|
|
|
|
|
(2) Izstrādājot metodiku maksas aprēķināšanai
par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem,
ievērojami šādi pamatkritēriji: |
|
|
|
|
|
1) transp
orta tirgus
apstākļi, dzelzceļa infrastruktūras optimālās izmantošanas prasības, sliežu
ceļa posma caurlaides spēja, dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas
pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, konkurences veicināšana starp transporta
veidiem; |
|
|
|
|
|
2) pārvadājumu
pakalpojumu raksturs, laiks, biežums un ātrums; |
|
|
|
|
|
3) attiecīgās
infrastruktūras tehniskās un fiziskās īpatnības; |
|
|
|
|
|
4) ritošā sastāva
tehniskie rādītāji, arī ātrums, kopējā masa un slodze uz vienu asi; |
|
|
|
|
|
5) vilces līdzekļu lietotās enerģijas veids; |
|
|
|
|
|
6) vilciena kategorija, svars, garums; |
|
|
|
|
|
7) dzelzceļa infrastruktūras nolietojuma
pakāpe; |
|
|
|
|
|
8) operāciju apjoms stacijās; |
|
|
|
|
|
9) dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītāja sniegtie pakalpojumi un izmaksas; |
|
|
|
|
|
10) papildizmaksas, kas
saistītas ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja darbību un
infrastruktūras pārvaldi; |
|
|
|
|
|
11) dzelzceļa
infrastruktūras uzturēšanas un attīstības izdevumi; |
|
|
|
|
|
12) vilcienu kustības
organizēšanas un nodrošināšanas izdevumi; |
|
|
|
|
|
13) infrastruktūras objektu apsargāšanas
izdevumi; |
|
|
|
|
|
14) vides aizsardzības
prasības dzelzceļa infrastruktūrai un ritošajam sastāvam, ko izmanto
pārvadātājs. |
|
|
|
|
|
(3) Nosakot maksu par
dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, nedrīkst pieļaut šķērssubsīdijas
pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu no ieņēmumiem, ko veido dzelzceļa kravu
pārvadātāju maksa par infrastruktūras izmantošanu. |
|
|
|
|
|
(4) Dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir tiesīgs noteikt paaugstinātu maksu par
dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu noteiktos tās posmos laikā, kad šī
infrastruktūra ir pārslogota. |
|
|
|
|
|
(5) Dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir tiesīgs maksai par dzelzceļa infrastruktūras
izmantošanu piemērot ekonomiski pamatotas atlaides. Dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs ierobežotu laikposmu maksai par dzelzceļa infrastruktūras
izmantošanu var piemērot atlaides, kas veicina attiecīgās infrastruktūras
jaudas optimālu izmantošanu. Atlaides var attiecināt uz noteiktiem dzelzceļa
infrastruktūras posmiem, nosakot līdzīgas atlaides līdzīgiem pakalpojumiem. |
|
|
|
|
|
(6) Dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam ir tiesības noteikt finansiāla un cita veida
līgumsankcijas, lai veicinātu optimālu infrastruktūras izmantošanu. |
|
|
|
|
|
(7) Nosakot maksu par
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem,
jāņem vērā šīs infrastruktūras uzturēšanai paredzētie valsts budžeta
līdzekļi. |
|
|
|
|
|
(8) Maksu par dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu iekasē dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs. |
|
|
|
|
|
(9) Valsts publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs saņemto maksu par valsts
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu iemaksā dzelzceļa
infrastruktūras fondā. |
|
|
|
|
|
(10) Maksu par dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu nedrīkst noteikt institūcija (komercsabiedrība),
kas sniedz arī pārvadājumu pakalpojumus. |
|
1 |
Atbildīgā komisija Izteikt
12.panta desmito daļu šādā redakcijā: (10)
Maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu nedrīkst noteikt: |
atbalstīts |
1. Izteikt
12.panta desmito daļu šādā redakcijā: (10) Maksu par dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu nedrīkst noteikt: |
|
|
|
1) institūcija (komercsabiedrība), kura sniedz arī
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus; |
|
1) institūcija (komercsabiedrība), kura sniedz arī
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus; |
|
|
|
2) publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, kurš ietilpst vienā koncernā ar
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumu sniedzēju. |
|
2) publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, kurš ietilpst vienā koncernā ar
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumu sniedzēju. |
(11) Dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam un pārvadātājam var kompensēt tās vides
aizsardzības, negadījumu un infrastruktūras izmaksas, kuras nesedz
konkurējošie transporta veidi. Katrā konkrētā gadījumā Ministru kabinets
pieņem lēmumu par kompensācijas piešķiršanu, tās apmēru un izmaksāšanas
kārtību. |
|
|
|
|
|
(12) Pārvadātājam ir
tiesības saņemt kompensāciju par zaudējumiem, kas tam radušies dzelzceļa
infrastruktūras darbības traucējumu dēļ. |
|
|
|
|
|
(13) Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītāja un pārvadātāju strīdus par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanas maksas iekasēšanu izskata un abām pusēm
saistošus lēmumus pieņem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija,
informējot par to Valsts dzelzceļa administrāciju. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13.pants. Infrastruktūras pārvaldītāja
funkciju nodalīšana
|
|
|
|
|
|
(1) Ja publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir arī pārvadātājs, tam jānodrošina atsevišķa
grāmatvedības uzskaite (finanšu pārskats) un publicēšana, kā arī atsevišķu
norēķinu kontu atvēršana un kārtošana. Līdzekļus, ko valsts vai pašvaldības
piešķir attiecīgajam dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam, nedrīkst nodot
pārvadātājam un otrādi. |
|
|
|
|
|
(2) Ja publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ir arī pārvadātājs, tam
jānodrošina, ka šos komercdarbības veidus veic atsevišķas struktūrvienības. |
|
|
|
|
|
(3) Ja publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs sniedz arī dzelzceļa
pārvadājumu pakalpojumus, maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu
nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija saskaņā ar likumu
"Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem". (04.03.2004. likuma redakcijā /skat. "Pārejas noteikumi"
8.punktu/) |
|
2 |
Atbildīgā komisija Izteikt 13.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā likuma 12.panta desmitajā daļā minētajos gadījumos maksu par
publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisija saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem. |
atbalstīts |
2. Izteikt 13.panta trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Šā likuma 12.panta desmitajā daļā minētajos
gadījumos maksu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu nosaka Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisija saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu
regulatoriem. |
III nodaļa. Pārvadātājs
|
|
|
|
|
|
25.pants. Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma saturs |
|
|
|
|
|
(1) Dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma līgumā, kas noslēgts saskaņā ar šā likuma 24.pantu, norāda: |
|
|
|
|
|
1) sniedzamo pakalpojumu veidu un to tehniskos datus; |
|
|
|
|
|
2) sniedzamo pakalpojumu
izpildes kārtību; |
|
|
|
|
|
3) samaksu pārvadātājam par
sniegtajiem pakalpojumiem vai kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies
sakarā ar pakalpojumu sniegšanu; |
|
|
|
|
|
4) maksāšanas vai kompensēšanas kārtību; |
|
|
|
|
|
5) atbildību par
līguma izpildi; |
|
|
|
|
|
6) pasūtītāja noteikto pārvadājuma maksu (dzelzceļa
tarifu), tās atlaides. |
|
|
|
|
|
(2) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumā var ietvert noteikumus par
valsts vai pašvaldības investīcijām vai kredīta garantijām pārvadātājam,
pārvadātāja pienākumu investīciju rezultātā pazemināt sniegto pakalpojumu
izmaksas, uzlabot pakalpojumu kvalitāti, atjaunot ritošo sastāvu, kā arī
citas pušu tiesības un pienākumus. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt likumu ar 25.1 pantu šādā
redakcijā: "25.1 pants.
Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgums ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto
spēku atbalstam |
3 |
Juridiskais birojsIzteikt likumprojekta 1.pantu šādā redakcijā: 25.1pants. Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgums
ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam |
atbalstīts |
3. Papildināt likumu ar 25.1 pantu šādā redakcijā: 25.1pants. Dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma līgums ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku
atbalstam |
|
(1) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumus ārvalstu bruņoto spēku vai
Nacionālo bruņoto spēku atbalstam uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma
pamata izpilda pārvadātājs, kurš saņēmis industriālās drošības sertifikātu,
ko izsniedz Satversmes aizsardzības birojs. |
|
(1) Dzelzceļa pārvadājumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam pasūtītājs valsts vārdā ir Aizsardzības ministrija. |
|
(1) Dzelzceļa pārvadājumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam pasūtītājs valsts vārdā ir Aizsardzības ministrija. |
|
(2) Dzelzceļa pārvadājumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo
bruņoto spēku atbalstam pasūtītājs valsts vārdā ir Aizsardzības ministrija.
Kārtību, kādā organizējami un koordinējami valsts dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījumi ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, nosaka Ministru
kabinets. |
|
(2) Dzelzceļa pārvadājumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata izpilda pārvadātājs, kurš saņēmis industriālās drošības sertifikātu. |
redakcionāli precizēts |
(2) Dzelzceļa pārvadājumus ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, pamatojoties uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu, izpilda pārvadātājs, kurš saņēmis industriālās drošības sertifikātu. |
|
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma
projektu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam
sagatavo pasūtītājs. Līguma projektu pasūtītājs saskaņo ar pārvadātāju. |
|
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma
līguma projektu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam
sagatavo pasūtītājs. Līguma projektu pasūtītājs saskaņo ar
pārvadātāju. |
redakcionāli precizēts |
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma
līguma projektu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam
sagatavo pasūtītājs. Minēto līguma projektu pasūtītājs saskaņo ar
pārvadātāju. |
|
(4) Pasūtītājs ir tiesīgs uzlikt par pienākumu pārvadātājam, kurš
saņēmis industriālās drošības
sertifikātu un kuram ir nepieciešamais ritošais sastāvs, tehniskie līdzekļi
un aprīkojums valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma izpildei,
noslēgt ar pasūtītāju attiecīgu līgumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo
bruņoto spēku atbalstam. Pasūtītājs nodrošina, lai šādā līgumā ietvertie
nosacījumi segtu faktiskos dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma izpildes
izdevumus. |
|
(4) Kārtību, kādā organizējami un
koordinējumi dzelzceļa pārvadājumu valsts pasūtījumi ārvalstu bruņoto spēku
vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam un pasūtījuma līgumu
saskaņošanas un noslēgšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
redakcionāli precizēts |
(4) Kārtību, kādā organizējami un
koordinējumi dzelzceļa pārvadājumu valsts pasūtījumi ārvalstu bruņoto spēku
vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, un pasūtījuma līguma
saskaņošanas un noslēgšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
(5) Slēdzot dzelzceļa pārvadājumu valsts pasūtījuma līgumu ārvalstu
bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, uz tā saturu attiecina
šā likuma 25.panta noteikumus." |
|
(5) Slēdzot dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu ārvalsts
bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, uz tā saturu
attiecina šā likuma 25.panta noteikumus. |
redakcionāli precizēts |
(5) Slēdzot dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu ārvalstu
bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, uz līguma saturu
attiecina šā likuma 25.panta noteikumus. |
IV nodaļa.
Ritošā sastāva kustības koordinācija un publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšana
|
|
|
|
|
|
27.pants. Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšana
|
|
|
|
|
|
(1) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir atbildīgs par dzelzceļa infrastruktūras
jaudas sadalīšanu starp pārvadātājiem tā pārvaldījumā esošajā infrastruktūrā. |
|
|
|
|
|
(2) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jauda sadalāma tā, lai attiecībā uz pārvadātājiem tiktu
ievērots vienlīdzības princips, kā arī nodrošināta optimāla dzelzceļa
infrastruktūras izmantošana. |
|
|
|
|
|
(3) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanā prioritāte ir tiem dzelzceļa pārvadājumu
pakalpojumiem, kuri tiek sniegti uz valsts vai pašvaldības dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem, kas pilnīgi vai
daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas, kravas un
tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūru. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs var prasīt
to zaudējumu atlīdzību, kuri tam rodas, ievērojot noteiktās pārvadājumu
prioritātes. |
2. Izteikt 27.panta trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Satiksmes ministrs valsts
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanā ir tiesīgs
noteikt prioritāti tiem dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem, kas tiek sniegti
uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem, kas
pilnīgi vai daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas,
kravas un tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Pēc aizsardzības ministra priekšlikuma
satiksmes ministrs publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas
sadalīšanā nosaka prioritāti dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem, kas tiek
sniegti, pamatojoties uz valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu
ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam. Dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs var prasīt to zaudējumu atlīdzību, kuri tam
rodas, ievērojot noteiktās pārvadājumu prioritātes." |
4 5 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Juridiskais birojsIzslēgt likumprojekta 2.pantu; |
atbalstīts atbalstīts |
|
(4) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jauda tiek sadalīta, pamatojoties uz dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam iesniegtajiem iesniegumiem par pārvadājumu
veikšanu, izmantojot attiecīgo dzelzceļa infrastruktūru. Iesniegumus
infrastruktūras pārvaldītājam iesniedz pārvadātāji. |
|
|
|
|
|
(5) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudu nedrīkst sadalīt institūcija (komercsabiedrība), kas
sniedz arī pārvadājumu pakalpojumus. Ja publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs sniedz arī dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus,
dzelzceļa infrastruktūras jaudu sadala Valsts dzelzceļa administrācija. |
|
|
|
|
|
(6) Iesniegumus izskata, ievērojot šā
panta divpadsmitajā daļā minēto Ministru kabineta noteikto kārtību, kā arī
pieejamo un atbilstoši likumā noteiktajām prioritātēm jau sadalīto publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudu. |
|
|
|
|
|
(7) Par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu atbilstoši sadalītajai jaudai attiecīgās
infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs noslēdz līgumu, kurā reglamentēti
administratīvie un finanšu jautājumi. Ja līguma darbības termiņš pārsniedz
viena kustības grafika spēkā esamības laiku, tiek slēgta vienošanās par
dzelzceļa infrastruktūras ilgtermiņa izmantošanu, ievērojot pārvadātāja
komerciālās vajadzības. |
|
|
|
|
|
(8) Pārvadātājam, kuram piešķirta
noteikta jauda, nav tiesību šo jaudu nodot vai pārdot citam pārvadātājam. Ja
pārvadātājs šo aizliegumu pārkāpj, tam var tikt liegtas turpmākas publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas tiesības. |
|
|
|
|
|
(9) Lai veicinātu optimālu publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, šīs infrastruktūras
pārvaldītājam, ja tas paredzēts ar pārvadātāju noslēgtajā līgumā par
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ir tiesības
pieprasīt un saņemt maksu par dzelzceļa infrastruktūras jaudu, ja tā piešķirta,
bet netiek izmantota. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs neizmantoto jaudu, no kuras atteicies pārvadātājs, iedala citiem
pārvadātājiem, ievērojot šā panta divpadsmitajā daļā minēto Ministru kabineta
noteikto kārtību. |
|
|
|
|
|
(10) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam ir tiesības paaugstināt maksu par pārslogotas
dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Maksu drīkst paaugstināt tikai pēc
tam, kad izstrādāts un ar pārslogotās dzelzceļa infrastruktūras izmantotājiem
apspriests jaudas palielināšanas plāns. |
|
|
|
|
|
(11) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūra uzskatāma par pārslogotu, ja ritošā sastāva caurlaišanas jauda
tajā tiek izmantota vismaz 75 procentu apmērā. |
|
|
|
|
|
(12) Kārtību, kādā tiek sadalīta
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (kā arī šā
infrastruktūras pārvaldītāja rīcību, ja infrastruktūra ir pārslogota),
pārvadājumu veikšanas iesnieguma saturu, tam pievienojamos dokumentus,
finansiālās un citas garantijas, iesniegumu izskatīšanas kārtību, kā arī
rīcību pēc jaudas piešķiršanas nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi
|
|
|
|
|
|
1. Šā likuma 10., 30., 31., 32., 33. un 34.pants
piemērojams ar 1999.gada 1.jūliju. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
2.
Prasība par pārvadātāja licences saņemšanu (34.pants) līdz 1999.gada
1.septembrim neattiecas uz uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas saskaņā ar
statūtiem līdz šā likuma pieņemšanas dienai faktiski uzsākuši dzelzceļa
pārvadājumus. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
3. Līdz Ministru kabineta
noteikumu izdošanai šā likuma izpildē piemērojami spēkā esošie normatīvie
akti, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
|
|
4. Līdz 1999.gada 1.jūlijam Ministru kabinets izveido Dzelzceļa
tehnisko inspekciju. |
|
|
|
|
|
5. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas
aprēķināšanas metodiku līdz tās noteikšanai saskaņā ar šo likumu (12.pants)
apstiprina satiksmes ministrs. (1999.gada
4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.decembrim nosaka kārtību, kādā
organizējami un koordinējami valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru
pārvadājumu pasūtījumi, kā arī kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami
dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumi. (2003.gada
6.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļa transportā, 2004.gadā no valsts
pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanas maksa nedrīkst būt mazāka kā 2003.gadā dzelzceļa
infrastruktūras fondam paredzētie atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas
produktiem par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu. (30.10.2003.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Šā likuma 13.panta trešā daļa un 27.panta ceturtā
daļa stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā likuma
stāšanās spēkā izdod šā likuma 7.panta otrajā daļā, 16.panta otrajā daļā,
35.1 panta otrajā daļā, 39.panta trešajā daļā un 40.panta trešajā daļā
paredzētos noteikumus. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10. Ministru kabinets divu mēnešu laikā pēc tam, kad
pieņemts lēmums par iekļaušanos Eiropas ātrgaitas vai parasto dzelzceļu
sistēmā, izdod noteikumus par kārtību, kādā tiek nodrošināta ātrgaitas un
parasto dzelzceļu sistēmu savietojamība, un to, kāda informācija par Eiropas
dzelzceļa sistēmām iekļaujama reģistrā, kā arī šīs informācijas
aktualizēšanas un publicēšanas kārtību. (04.03.2004. likuma
redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.jūnijam ir piemērojami
Ministru kabineta 1998.gada 20.oktobra noteikumi nr.410 "Metodika
stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumam
kategorijās", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Līdz attiecīgo
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 1.janvārim ir piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta 1999.gada 23.marta
noteikumi nr.111 "Dzelzceļa administrācijas nolikums"; |
|
|
|
|
|
2)
Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija noteikumi nr.211 "Dzelzceļa
tehniskās inspekcijas nolikums". (04.03.2004. likuma
redakcijā) |
|
|
|
|
|
13.
Ar terminu "komercsabiedrība" šajā likumā tiek saprasts arī
uzņēmums vai uzņēmējsabiedrība, bet ar terminu "komercdarbība" -
arī uzņēmējdarbība likuma "Par uzņēmējdarbību" izpratnē. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
14. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās
spēkā izdod šā likuma 19.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. |
3. Papildināt pārejas noteikumus ar
14.punktu šādā redakcijā: "14. Ministru kabinets līdz 2006.gada
1.jūlijam izdod šā likuma 25.1 panta otrajā daļā
paredzētos noteikumus." |
6 |
Juridiskais birojs Aizstāt likumprojekta 3.pantā (Pārejas noteikumu 14.punkts) vārdus otrajā daļā ar vārdiem ceturtajā daļā. |
atbalstīts, izteikt kā
pārejas noteikumu 17.punktu |
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: "17. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam
izdod šā likuma 25.1 panta ceturtajā
daļā paredzētos noteikumus." |
15. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma
27.panta piektajā daļā, 28.pantā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā, 36.1 panta
trešajā un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā daļā paredzētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
16. Līdz šā likuma 27.panta divpadsmitajā daļā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā un
37.panta otrajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.janvārim piemērojami attiecīgi šādi
Satiksmes ministrijas noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Satiksmes ministrijas 2004.gada
8.aprīļa noteikumi Nr.21 Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanas kārtība; |
|
|
|
|
|
2) Satiksmes
ministrijas 2001.gada 13.septembra noteikumi Nr.25 Dzelzceļa ritošā sastāva
valsts reģistrācijas kārtība; |
|
|
|
|
|
3) Satiksmes ministrijas 2005.gada
6.janvāra noteikumi Nr.1 Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista)
instruktora, vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista), vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) palīga kompetences sertifikāta izsniegšanu, tā derīguma termiņa
pagarināšanu un anulēšanu; |
|
|
|
|
|
4) Satiksmes
ministrijas 2005.gada 6.janvāra noteikumi Nr.2 Noteikumi par dzelzceļa
speciālista profesionālo kvalifikāciju. |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |
atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2006.gada
1.janvārī. |