Likumprojekts
Izdarīt
Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10., 23.nr.; 2004, 8.nr.)
šādus grozījumus:
1.
Papildināt likumu ar 25.1 pantu šādā redakcijā:
"25.1 pants. Dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma līgums ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam
(1) Dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījumus ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku
atbalstam uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata izpilda
pārvadātājs, kurš saņēmis industriālās drošības sertifikātu, ko izsniedz
Satversmes aizsardzības birojs.
(2)
Dzelzceļa pārvadājumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku
atbalstam pasūtītājs valsts vārdā ir Aizsardzības ministrija. Kārtību, kādā
organizējami un koordinējami valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumi ārvalstu bruņoto spēku
vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, nosaka Ministru
kabinets.
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma
projektu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam sagatavo
pasūtītājs. Līguma projektu pasūtītājs saskaņo ar pārvadātāju.
(4) Pasūtītājs ir tiesīgs uzlikt
par pienākumu pārvadātājam, kurš saņēmis
industriālās drošības sertifikātu un kuram ir nepieciešamais ritošais
sastāvs, tehniskie līdzekļi un aprīkojums valsts dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma līguma izpildei, noslēgt ar pasūtītāju attiecīgu līgumu ārvalstu
bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam. Pasūtītājs nodrošina, lai
šādā līgumā ietvertie nosacījumi segtu faktiskos dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma izpildes izdevumus.
(5)
Slēdzot dzelzceļa pārvadājumu valsts pasūtījuma līgumu ārvalstu bruņoto spēku
vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam, uz tā saturu attiecina šā likuma
25.panta noteikumus."
2.
Izteikt 27.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Satiksmes
ministrs valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas
sadalīšanā ir tiesīgs noteikt prioritāti tiem dzelzceļa pārvadājumu
pakalpojumiem, kas tiek sniegti uz dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma
pamata, un pakalpojumiem, kas pilnīgi vai daļēji tiek sniegti, izmantojot
īpašiem nolūkiem (ātrgaitas, kravas un tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu
vai būvētu valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Pēc aizsardzības
ministra priekšlikuma satiksmes ministrs publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanā nosaka prioritāti dzelzceļa pārvadājumu
pakalpojumiem, kas tiek sniegti, pamatojoties uz valsts dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma līgumu ārvalstu bruņoto spēku vai Nacionālo bruņoto spēku atbalstam.
Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs var prasīt to zaudējumu atlīdzību, kuri
tam rodas, ievērojot noteiktās pārvadājumu prioritātes."
3.
Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā:
"14.
Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 25.1 panta otrajā daļā paredzētos noteikumus."
Satiksmes ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu
ministrs
A.Baštiks
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Dzelzceļa likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
|
|
Ar likumprojektu paredzēts papildināt Dzelzceļa likumu ar jaunu 25.1
pantu par valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu ārvalstu vai
nacionālo bruņoto spēku atbalsta vajadzībām un deleģēt Ministru kabinetam
noteikt kārtību, kādā organizējami un koordinējami šādi valsts pasūtījumi.
Attiecīgos noteikumus Ministru kabinets izdod sešu mēnešu laikā pēc likuma
stāšanās spēkā. Likumprojektā arī iestrādāta norma par satiksmes ministra
pienākumu pēc aizsardzības ministra priekšlikuma noteikt publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanā prioritāti dzelzceļa
pārvadājumiem ārvalstu vai nacionālo bruņoto spēku atbalsta vajadzībām. |
3. Cita
informācija |
|
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
|
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta
īstenošana paredzēta Valsts aizsardzības finansēšanas likumā noteiktā
finansējuma ietvaros. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Dzelzceļa
pārvadājumus ārvalstu vai nacionālo bruņoto spēku atbalsta vajadzībām
apmaksās Aizsardzības ministrija, kā pārvadājumu pasūtītājs, atbilstoši
valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumā norādītajai maksāšanas
kārtībai. Uz valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata minētajām
vajadzībām sniegtie pakalpojumi neatstās finansiālas sekas uz valsts budžetu.
|
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod
Ministru kabineta noteikumi. Izstrādātajā normatīvā akta projektā paredzēts
pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā organizējami un
koordinējami valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumi ārvalstu vai nacionālo
bruņoto spēku atbalsta vajadzībām. Noteikumus Ministru kabinets izdod sešu
mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās spēkā. Noteikumi attiecas uz valsts
aizsardzības politikas jomu. Noteikumu projekta sagatavošanu nodrošina
Aizsardzības ministrija, pieaicinot tā sagatavošanā dzelzceļa transporta
nozares ekspertus. |
|
|
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
1. 1995.gada 19.jūnijā Briselē parakstītais Ziemeļatlantijas līguma
organizācijas dalībvalstu un valstu, kas piedalās programmā
"Partnerattiecības - mieram", līgums par to bruņoto spēku statusu
un šā līguma protokols. 2. 1997.gada 19.decembrī Briselē parakstītais Papildu protokols
Ziemeļatlantijas Līguma Organizācijas dalībvalstu un valstu, kas piedalās
programmā "Partnerattiecības - mieram", līgumam par to bruņoto
spēku statusu. 3. 1949.gada 4.aprīļa Ziemeļatlantijas līgums. |
||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|||
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas un
esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas. Normatīvā akta izpildes
nodrošināšanai ir nepieciešams papildu laiks Ministru kabineta noteikumu
izdošanai. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona,
Dzelzceļa departamenta Ekonomisko un vispārējo jautājumu nodaļas vadītāja |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
V.Kursiete |
2005.08.08. 11:34
947
Ģirts
Bramans
Girts.Bramans@sam.gov.lv, 7028371