Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā
(reģ. Nr. 1315)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr.
|
Iesniegtie priekšlikumi (10) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija otrajam lasījumam |
|
Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā
|
|
|
|
Grozījumi
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā
|
|
Izdarīt Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.) šādus grozījumus: |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini |
1. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā: "1.pants. Likumā lietotie termini 1) elektroniskais
pasts pakalpojumu veids, kas nodrošina elektronisko sakaru tīklam pievienoto datoru lietotājiem
iespēju nosūtīt un saņemt ziņojumu; |
1 |
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 1.pantu šādā redakcijā: Likuma 1.pantā: papildināt ar jaunu 1.punktu šādā redakcijā: 1) elektroniskais pasts pakalpojumu veids, kas
nodrošina elektronisko sakaru tīklam pievienoto datoru lietotājiem iespēju
nosūtīt un saņemt ziņojumu; izteikt 1.-4.punktu attiecīgi kā 2.-5.punktu. |
Atbalstīts,
redakcionāli precizējot
|
1. 1.pantā: papildināt pantu ar jaunu 1.punktu šādā redakcijā: 1) elektroniskais
pasts pakalpojumu veids, kas elektronisko sakaru tīklam pievienoto
datoru lietotājiem nodrošina iespēju nosūtīt un saņemt paziņojumu;; uzskatīt
līdzšinējo 1. 4.punktu attiecīgi par 2. 5.punktu. |
1) informācijas
sabiedrības pakalpojums distances pakalpojums (puses vienlaicīgi
nesatiekas), kuru parasti sniedz par maksu, izmantojot elektroniskus
līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes un uzglabāšanas, tajā skaitā ciparu
saspiešanas, iekārtas), un pēc pakalpojuma saņēmēja individuāla pieprasījuma.
Informācijas sabiedrības pakalpojumi ietver preču un pakalpojumu elektronisku
tirdzniecību, komerciālo paziņojumu sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu
informācijas meklēšanai, piekļuvei pie tās un informācijas ieguvei,
pakalpojumus, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā
vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu; |
2) informācijas sabiedrības
pakalpojums distances pakalpojums (puses vienlaicīgi nesatiekas),
kuru parasti sniedz par maksu, izmantojot elektroniskus līdzekļus
(elektroniskas datu apstrādes un uzglabāšanas, tajā skaitā ciparu
saspiešanas, iekārtas), un pēc pakalpojuma saņēmēja individuāla pieprasījuma.
Informācijas sabiedrības pakalpojumi ietver preču un pakalpojumu elektronisku
tirdzniecību, komerciālo paziņojumu sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu
informācijas meklēšanai, piekļuvei pie tās un informācijas ieguvei,
pakalpojumus, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā
vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu; |
|
|
|
|
2) komerciāls paziņojums jebkāds paziņojums elektroniskā veidā, kas paredzēts tiešai vai netiešai preču vai pakalpojumu reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību vai reglamentēto profesionālo darbību. Par komerciālo paziņojumu neuzskata informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna vārds vai elektroniskā pasta adrese); |
3) komerciāls paziņojums
jebkāds paziņojums elektroniskā veidā, kas paredzēts tiešai vai netiešai
preču vai pakalpojumu reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai
personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību
vai reglamentēto profesionālo darbību. Par komerciālo paziņojumu neuzskata
informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par
pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna vārds vai elektroniskā pasta
adrese); |
|
|
|
|
3) koordinētā sfēra joma, kur ir spēkā normatīvajos aktos noteikta informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas kārtība (prasības attiecībā uz komercdarbības uzsākšanu un veikšanu), kā arī prasības attiecībā uz informācijas sabiedrības pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst prasības attiecībā uz precēm vai to piegādi; |
4) koordinētā sfēra joma, kur
ir spēkā normatīvajos aktos noteikta informācijas sabiedrības pakalpojumu
sniegšanas kārtība (prasības attiecībā uz komercdarbības uzsākšanu un
veikšanu), kā arī prasības attiecībā uz informācijas sabiedrības
pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst prasības attiecībā uz precēm vai
to piegādi; |
|
|
|
|
4) starpnieka pakalpojuma sniedzējs informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai informācijas glabāšanu. |
5) starpnieka pakalpojuma sniedzējs
informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas nodrošina informācijas
pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai
informācijas glabāšanu." |
|
|
|
|
9.pants.
Komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizliegums |
2. Izteikt 9.pantu šādā
redakcijā: |
|
|
Red. precizēts |
2. Izteikt 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants.
Komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizliegums (1) Aizliegts izmantot komerciāla paziņojuma sūtīšanai
automātiskās zvanīšanas (galiekārtu) sistēmas, kas darbojas bez cilvēka
līdzdalības (automātiskās izsaukumierīces), elektronisko pastu vai faksa
aparātus (faksimilus), kurus izmantojot iespējams individuāls kontakts ar
pakalpojumu saņēmēju, ja pakalpojumu saņēmējs iepriekš nav devis brīvu un
nepārprotamu piekrišanu. |
|
(2) Ja pakalpojuma
sniedzēji ar tirdzniecību saistītiem mērķiem iegūst no savu pakalpojumu
saņēmējiem elektroniskā pasta adreses, tie var izmantot minētās elektroniskā
pasta adreses arī turpmākai tiešai tirdzniecībai, vienlaicīgi nodrošinot
pakalpojumu saņēmējam iespēju bez maksas (iesniedzot iesniegumu vai nosūtot
paziņojumu elektroniski) jebkurā laikā atteikties no turpmākas elektroniskā
pasta izmantošanas šādam mērķim, ja pakalpojumu saņēmējs jau sākotnēji
brīdī, kad informācija par šo elektroniskā pasta adresi tiek ievākta,
nav iebildis pret elektroniskā pasta adreses izmantošanu komerciāla
paziņojuma sūtīšanai. |
|
|
|
(2) Ja pakalpojuma sniedzēji ar tirdzniecību saistītiem mērķiem iegūst no savu pakalpojumu saņēmējiem elektroniskā pasta adreses, tie var izmantot šīs adreses arī turpmākai tiešai tirdzniecībai, vienlaikus nodrošinot pakalpojumu saņēmējam iespēju bez maksas (iesniedzot iesniegumu vai nosūtot paziņojumu elektroniski) jebkurā laikā atteikties no turpmākas elektroniskā pasta izmantošanas šādam mērķim, ja pakalpojumu saņēmējs jau sākotnēji brīdī, kad informācija par šo elektroniskā pasta adresi tiek ievākta, nav iebildis pret elektroniskā pasta adreses izmantošanu komerciāla paziņojuma sūtīšanai. |
|
(3) Cita veida komunikācija, izmantojot publiski
pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus komerciāla paziņojuma sūtīšanai,
var notikt, ja pakalpojumu saņēmējs iepriekš ir devis brīvu un nepārprotamu
piekrišanu, izņemot šā panta pirmajā un otrajā daļā minētos gadījumus. |
|
|
|
(3) Cita
veida komunikācija, izmantojot komerciāla paziņojuma sūtīšanai publiski
pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus, var notikt, ja pakalpojumu
saņēmējs iepriekš ir devis brīvu un nepārprotamu piekrišanu, izņemot šā panta
pirmajā un otrajā daļā minētos gadījumus. |
|
(4) Aizliegts izmantot elektronisko pastu komerciāla paziņojuma sūtīšanai, ja
slēpj vai noklusē sūtītāja identitāti (arī tad, ja komunikāciju veic sūtītāja
vārdā), vai lieto nederīgu elektroniskā pasta adresi, uz kuru pakalpojumu
saņēmējs varētu sūtīt pieprasījumu pārtraukt komunikāciju. |
|
|
|
(4) Elektronisko pastu aizliegts izmantot komerciāla paziņojuma sūtīšanai, ja
tiek slēpta vai noklusēta sūtītāja identitāte (arī tad, ja komunikāciju veic
sūtītāja vārdā) vai tiek lietota nederīga elektroniskā pasta adrese, uz kuru
pakalpojumu saņēmējs varētu sūtīt pieprasījumu pārtraukt komunikāciju. |
|
(5) Katra aizliegta komerciāla
paziņojuma sūtīšana ir atsevišķs pārkāpums." |
|
|
|
(5) Katra
aizliegta komerciāla paziņojuma
sūtīšana ir atsevišķs pārkāpums. |
IV
nodaļa. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība
un pienākumi 10.pants.
Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība (1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par
informācijas pārraidīšanu un uzglabāšanu elektronisko sakaru tīklā. |
|
|
|
|
|
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par
pārraidāmo informāciju, ja tas: 1) neierosina informācijas pārraidi; 2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju; 3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju. |
|
2 3 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 10. panta 2. daļu šādā redakcijā: (2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas
veic informācijas pārraidi vai nodrošina piekļuvi elektronisko sakaru tīklam,
nav atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja tas: 1) neierosina informācijas pārraidi, 2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju, un 3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju. Atbildīgā komisija Izteikt 10. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas
veic informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai nodrošina piekļuvi
šim tīklam, nav atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja tas ievēro
visus šādus nosacījumus: 1) neierosina informācijas pārraidi; 2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju; 3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju.; |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts 3. priekšlikumā Atbalstīts |
3. 10. pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas
veic informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai nodrošina piekļuvi
šim tīklam, nav atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja tas ievēro visus
šādus nosacījumus: 1) neierosina informācijas pārraidi; 2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju; 3)
neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju.; |
(3) Šā panta otrajā daļā minētā informācijas
pārraidīšana ietver arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja uzglabāšana
ir nepieciešama tikai informācijas pārraidīšanai un informāciju neuzglabā
ilgāk par laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai. |
|
|
|
|
|
(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs
par automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšana ir
nepieciešama tādēļ, lai šo informāciju varētu efektīvāk pārraidīt tālāk
citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, un ja starpnieka
pakalpojuma sniedzējs: 1) nepārveido informāciju; 2) ievēro informācijas pieejamības un atjaunošanas
nosacījumus; 3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas noteikumus,
lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu; 4) nekavējoties veic darbības, lai likvidētu uzglabāto
informāciju vai liegtu piekļuvi tai, tiklīdz ieguvis ziņas, ka šī informācija
sākotnējā pārraidīšanas avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla vai ir
liegta piekļuve šai informācijai, vai tās izņemšanu vai piekļuves liegšanu
tai pieprasījusi uzraudzības iestāde. |
|
4 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais
sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 10. panta
4. daļu šādā redakcijā: (4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas veic informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, nav atbildīgs par automātisku, starpniecisku un īslaicīgu informācijas uzglabāšanu, ja tas nepieciešams, lai šo informāciju varētu efektīvāk pārraidīt tālāk citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, un ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs: 1) nepārveido
informāciju, 2) ievēro
informācijas pieejamības nosacījumus, 3) ievēro
nozares godprātīgas prakses noteikumus informācijas atjaunošanai, 4) atbilstoši
nozares godprātīgas prakses noteikumiem netraucē likumīgu tehnoloģiju
izmantošanu, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu, un 5) nekavējoties
veic darbības, lai likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu piekļuvi tai,
tiklīdz ieguvis faktiskas ziņas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas
avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla vai ir liegta piekļuve šai
informācijai, vai tās izņemšanu vai piekļuves liegšanu tai pieprasījusi
uzraudzības iestāde. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
izteikt
ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas veic
informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, nav atbildīgs par
automātisku, starpniecisku un īslaicīgu informācijas uzglabāšanu, ja šī
uzglabāšana nepieciešama, lai attiecīgo informāciju varētu efektīvāk
pārraidīt tālāk citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, un ja
starpnieka pakalpojuma sniedzējs: 1) nepārveido
informāciju; 2) ievēro
informācijas pieejamības nosacījumus; 3) ievēro
nozares godprātīgas prakses noteikumus informācijas atjaunošanai; 4) atbilstoši
nozares godprātīgas prakses noteikumiem netraucē tehnoloģiju likumīgu
izmantošanu, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu; 5) nekavējoties
veic darbības, lai likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu piekļuvi tai,
tiklīdz ieguvis faktiskas ziņas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas
avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla vai ir liegta piekļuve šai
informācijai, vai tās izņemšanu vai piekļuves liegšanu tai pieprasījusi
uzraudzības iestāde. |
(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par
uzglabātās informācijas saturu, ja to uzglabājis pēc pakalpojuma saņēmēja
pieprasījuma un: 1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejamas
ziņas, kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju; 2) nekavējoties veicis darbības, lai likvidētu vai
liegtu piekļuvi uzglabātajai informācijai, tiklīdz ieguvis šīs daļas 1.punktā
minētās ziņas. |
|
5 6 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 10. panta 5. daļu šādā redakcijā: (5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas veic
pakalpojuma saņēmēja informācijas uzglabāšanu, nav atbildīgs par
uzglabāto informāciju, ja to uzglabājis pēc pakalpojuma saņēmēja
pieprasījuma, un: 1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav faktisku
ziņu par nelegālu darbību vai informāciju, vai 2) nekavējoties veicis darbības, lai
likvidētu vai liegtu piekļuvi uzglabātajai informācijai, tiklīdz ieguvis šīs
daļas 1.punktā minētās ziņas. Atbildīgā komisijaIzteikt 10. panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas veic pakalpojuma
saņēmēja informācijas uzglabāšanu, nav atbildīgs par uzglabāto
informāciju, ja to uzglabājis pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un ja
tiek ievērots viens no šādiem nosacījumiem: 1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav faktisku
ziņu par nelegālu darbību vai informāciju; 2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs
nekavējoties veicis darbības, lai likvidētu vai liegtu piekļuvi uzglabātajai
informācijai, tiklīdz ieguvis šīs daļas 1.punktā minētās ziņas. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts 6. priekšlikumā Atbalstīts |
(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs, kas veic
pakalpojuma saņēmēja informācijas uzglabāšanu, nav atbildīgs par uzglabāto
informāciju, ja to uzglabājis pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un ja
tiek ievērots viens no šādiem nosacījumiem: 1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav faktisku ziņu
par nelegālu darbību vai informāciju; 2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs nekavējoties veicis
darbības, lai likvidētu vai liegtu piekļuvi uzglabātajai informācijai,
tiklīdz ieguvis šīs daļas 1.punktā minētās ziņas. |
11.pants.
Starpnieka pakalpojuma sniedzēja pienākumi (1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir pienākums
informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem pakalpojuma saņēmēja veiktajiem
likuma pārkāpumiem, ja tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības iestādēm
to pieprasīto informāciju par pakalpojuma saņēmēju. |
|
7 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 11. panta 1. daļu šādā redakcijā: (1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam: 1) ir pienākums
nekavējoši informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem
pakalpojuma saņēmēja darbībā vai tā uzglabātajā informācijā; 2) kas veic pakalpojuma saņēmēja informācijas
uzglabāšanu, pēc uzraudzības iestāžu pieprasījuma ir pienākums sniegt ziņas
par tā pakalpojuma saņēmējiem. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot |
4. Izteikt 11.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir
pienākums: 2) ja tas veic pakalpojuma saņēmēja informācijas
uzglabāšanu, pēc uzraudzības iestāžu pieprasījuma sniegt ziņas par tā
pakalpojuma saņēmējiem. |
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pienākuma
pārraudzīt informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi meklēt
faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma pārkāpumiem. |
|
|
|
|
|
V nodaļa. Informācijas sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība 12.pants.
Uzraudzības iestādes (1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti savas
kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un
citas uzraudzības un kontroles iestādes. |
|
8 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais
sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 12. pantu
šādā redakcijā: (1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti uzrauga Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs un citas uzraudzības un kontroles iestādes. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts 9. priekšlikumā |
|
(2) Uzraudzības iestādes sniedz pakalpojuma
sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem informāciju par sūdzību izskatīšanas
kārtību un citu informāciju. |
|
|
(2) Informācijas
sabiedrības pakalpojuma apriti attiecībā uz šī likuma 9. pantā minētajiem
gadījumiem uzrauga Datu valsts inspekcija. |
|
|
|
|
|
(3) Uzraudzības iestādes sniedz pakalpojuma
sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem informāciju par sūdzību izskatīšanas
kārtību un citu informāciju. |
|
|
|
|
9 |
Atbildīgā komisijaIzteikt 12.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1)
Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti savas kompetences ietvaros
uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Datu valsts inspekcija,
kā arī citas uzraudzības un kontroles iestādes. |
Atbalstīts |
(1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti savas
kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Datu
valsts inspekcija, kā arī citas uzraudzības un kontroles iestādes. |
13.pants.
Uzraudzības iestādes tiesības un pienākumi (1) Ja uzraudzības iestāde konstatē šā likuma
pārkāpumus, tā ir tiesīga: 1) pieprasīt visu lietas būtības noskaidrošanai
nepieciešamo informāciju; 2) likt pakalpojuma sniedzējam izbeigt likuma pārkāpumu
vai veikt konkrētas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt šo darbību
izpildes termiņu. |
|
|
|
|
|
(2) Uzraudzības iestāde ir tiesīga veikt šā panta
pirmajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo tāda informācijas sabiedrības
pakalpojuma sniegšanu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu risku, ja šīs
darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai un nepieciešamas: 1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu nodarījumu
profilaksei, izmeklēšanai un lietas ierosināšanai, tajā skaitā nepilngadīgo
aizsardzībai, lai nepieļautu diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, dzimuma,
reliģiskās pārliecības vai etniskās izcelsmes dēļ, kā arī cilvēka cieņu un
godu aizskarošus pārkāpumus; 2) sabiedrības drošībai, tajā skaitā nacionālajai
drošībai un aizsardzībai; 3) sabiedrības veselības aizsardzībai; 4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai. |
|
10 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis Izteikt 13. panta 2. daļas 4. punktu šādā redakcijā: 4) patērētāju aizsardzībai. |
Atbalstīts |
6.
Izteikt 13.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: 4) patērētāju
aizsardzībai. |
(3) Pirms šā
panta otrajā daļā minēto darbību veikšanas uzraudzības iestāde informē to
valsts uzraudzības iestādi, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma
sniedzējs, un lūdz to rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto
pārkāpumu. Latvijas uzraudzības iestādes informē Eiropas Komisiju un
attiecīgo valsti par darbībām, ko tās plāno veikt, ja šī valsts neveic
darbības pārkāpuma novēršanai vai arī tās veiktās darbības nav pietiekamas. (4) Steidzamos gadījumos, kad ir pamatots iemesls
uzskatīt, ka sabiedrības drošība, veselība vai patērētāju intereses tiks
apdraudētas, uzraudzības iestāde var veikt šā panta otrajā daļā minētās
darbības pirms Eiropas Komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā
gadījumā uzraudzības iestāde nekavējoties paziņo Eiropas Komisijai un
attiecīgajai valstij par veiktajām darbībām un pamato šo darbību steidzamību. (5) Ministru kabinets nosaka atbildīgo institūciju, kas
koordinē šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas apriti starp
Latvijas uzraudzības iestādēm, Eiropas Ekonomikas zonas valstu uzraudzības
iestādēm un Eiropas Komisiju. |
|
|
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā ir ietvertas normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām
2000/31/EK un 98/48/EK. |
3. Izteikt sadaļu "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām" šādā redakcijā: "Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: |
|
|
|
7. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: |
|
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 8.jūnija Direktīvas
2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu tiesiskiem
aspektiem, jo īpaši elektronisko tirdzniecību, iekšējā tirgū (Direktīva par
elektronisko tirdzniecību); |
|
|
|
1) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2000.gada 8.jūnija direktīvas 2000/31/EK par dažiem
informācijas sabiedrības pakalpojumu tiesiskiem aspektiem, jo īpaši
elektronisko tirdzniecību, iekšējā tirgū (direktīva par elektronisko
tirdzniecību);
|
|
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīvas
98/48/EK, ar kuru groza Direktīvu 98/34/EK, ar ko nosaka informācijas
sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā; |
|
|
|
2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.jūlija direktīvas 98/48/EK, ar kuru groza
direktīvu 98/34/EK, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko
standartu un noteikumu jomā;
|
|
3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 12.jūlija Direktīvas 2002/58/EK par
personas datu apstrādi un privātās dzīves aizsardzību elektronisko
komunikāciju nozarē (direktīva par privāto dzīvi un elektronisko
komunikāciju)." |
|
|
|
3) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 12.jūlija direktīvas 2002/58/EK par
personas datu apstrādi un privātās dzīves aizsardzību elektronisko
komunikāciju nozarē (direktīva par privāto dzīvi un elektronisko
komunikāciju). |