Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi Dzelzceļa likumā (Steidzams)
(reģ. Nr. 1307)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (5) |
Komisijas slēdziens |
Redakcija,
kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu otrajā lasījumā |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Dzelzceļa likums |
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
|
|
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6.,
10., 23.nr.; 2004, 8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6.,
10., 23.nr.; 2004, 8.nr.) šādus grozījumus: |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi
|
|
|
|
|
|
3.pants.
Dzelzceļa jēdziens
Dzelzceļš ir transporta sistēma, kura kā
organizatoriski tehnisks komplekss ietver: |
|
|
|
|
|
1) dzelzceļa infrastruktūru; |
|
|
|
|
|
2) ritošo sastāvu un tā
funkcionēšanai nepieciešamās ēkas un būves; |
|
|
|
|
|
3) pārvadātājus; |
|
|
|
|
|
4) dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājus; |
|
|
|
|
|
(Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 04.03.2004. likumu) |
1. Izteikt 3.panta 5.punktu šādā redakcijā: "5) personas, kuras pārvadātāja vai dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītāja uzdevumā nodrošina attiecīgos tehnoloģiskos
procesus (dzelzceļa
infrastruktūras tehniskā aprīkojuma būvniecību, remontu un tehnisko apkopi,
dzelzceļa ritošā sastāva būvniecību, remontu un tehnisko apkopi, manevru
darbus)." |
1 |
Juridiskais birojsPapildināt likumprojekta 1.panta (likuma 3.panta 5.punkts) tekstu aiz vārda apkopi ar vārdu un; |
atbalstīts |
1. Izteikt
3.panta 5.punktu šādā redakcijā: 5) personas, kuras pārvadātāja vai dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītāja uzdevumā nodrošina attiecīgos tehnoloģiskos procesus (dzelzceļa infrastruktūras tehniskā
aprīkojuma būvniecību, remontu un tehnisko apkopi, dzelzceļa ritošā sastāva
būvniecību, remontu un tehnisko apkopi un manevru darbus). |
II nodaļa. Dzelzceļa infrastruktūra
|
|
|
|
|
|
19.pants. Stacija, izmaiņas punkts un
pieturas punkts
|
|
|
|
|
|
(1) Stacija ir dzelzceļa infrastruktūras objektu kopums, kas aizņem
noteiktu daļu no dzelzceļa zemes nodalījuma joslas un nodrošina dzelzceļa
pārvadājumu operāciju veikšanu. |
|
|
|
|
|
(2) Izmaiņas punkts ir tehnoloģisks sadales punkts vienceļa līnijās, kur
ceļu izvietojums paredzēts vilcienu krustošanās un apdzīšanas vajadzībām
dzelzceļa infrastruktūras iecirkņa vilcienu caurlaides jaudas palielināšanai. |
|
|
|
|
|
(3) Pieturas punkts
ir vieta, kur apstājas vilciens. Tam nav ceļu izvērsuma, un tas paredzēts
tikai pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai. |
|
|
|
|
|
(4) Staciju darbības kritērijus, staciju
darba uzdevumus un staciju darbinieku tiesības un pienākumus nosaka
atbilstoši satiksmes ministra apstiprinātajam nolikumam. |
2. Izslēgt 19.panta ceturto daļu. |
|
|
|
2. 19.pantā: izslēgt ceturto daļu; |
(04.03.2004. likuma redakcijā) |
3. Papildināt 19.panta piekto daļu aiz vārdiem "pieturas
punktus" ar vārdiem "kuri ir publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras objekti". |
|
|
|
papildināt piekto daļu pēc vārdiem pieturas punktus ar vārdiem kuri
ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras objekti. |
IV nodaļa. Ritošā sastāva kustības koordinācija un publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšana |
|
|
|
|
|
27.pants.
Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanas
pamatprincipi
|
4. Izteikt 27. un 28.pantu šādā redakcijā: "27.pants. Publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšana |
2 |
Juridiskais birojsIzteikt likuma 27.pantu šādā redakcijā: "27.pants. Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšana |
atbalstīts |
3. Izteikt 27. un 28.pantu šādā redakcijā: 27.pants. Publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšana |
(1) Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs ir atbildīgs par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanu
starp pārvadātājiem tā pārvaldījumā esošajā infrastruktūrā. |
|
(1) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir atbildīgs par dzelzceļa infrastruktūras
jaudas sadalīšanu starp pārvadātājiem tā pārvaldījumā esošajā
infrastruktūrā. |
|
(1) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs ir atbildīgs par dzelzceļa infrastruktūras
jaudas sadalīšanu starp pārvadātājiem tā pārvaldījumā esošajā infrastruktūrā. |
|
(2) Dzelzceļa infrastruktūras jauda publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūrā sadalāma tā, lai attiecībā uz pārvadātājiem tiktu ievērots
vienlīdzības princips, kā arī nodrošināta optimāla dzelzceļa infrastruktūras
izmantošana. Kārtību, kādā tiek sadalīta dzelzceļa
infrastruktūras jauda (kā arī dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja rīcību,
ja infrastruktūra ir pārslogota), nosaka satiksmes ministrs. |
(2) Dzelzceļa infrastruktūras jauda publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūrā sadalāma tā, lai attiecībā uz
pārvadātājiem tiktu ievērots vienlīdzības princips, kā arī nodrošināta
optimāla dzelzceļa infrastruktūras izmantošana. |
|
(2) Dzelzceļa infrastruktūras jauda
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrā sadalāma tā, lai attiecībā
uz pārvadātājiem tiktu ievērots vienlīdzības princips, kā arī nodrošināta
optimāla dzelzceļa infrastruktūras izmantošana. |
redakc. precizēts |
(2) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jauda sadalāma tā, lai attiecībā uz pārvadātājiem tiktu
ievērots vienlīdzības princips, kā arī nodrošināta optimāla dzelzceļa
infrastruktūras izmantošana. |
(3) Satiksmes ministrs valsts publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanā ir tiesīgs noteikt prioritāti tiem
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem, kas tiek sniegti uz dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem, kas pilnīgi vai
daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas, kravas un
tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūru. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
var prasīt to zaudējumu atlīdzību, kuri tam rodas, ievērojot noteiktās
pārvadājumu prioritātes. |
(3) Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanā prioritāte ir tiem
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem, kas tiek sniegti uz valsts vai
pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem,
kas pilnīgi vai daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas,
kravas un tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
var prasīt to zaudējumu atlīdzību, kuri tam rodas, ievērojot noteiktās
pārvadājumu prioritātes. |
|
(3) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanā prioritāte ir tiem dzelzceļa pārvadājumu
pakalpojumiem, kas tiek sniegti uz valsts vai pašvaldības dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem, kas pilnīgi vai
daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas, kravas un
tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūru. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs var prasīt
to zaudējumu atlīdzību, kuri tam rodas, ievērojot noteiktās pārvadājumu
prioritātes. |
|
(3) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanā prioritāte ir tiem dzelzceļa pārvadājumu
pakalpojumiem, kuri tiek sniegti uz valsts vai pašvaldības dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, un pakalpojumiem, kas pilnīgi vai
daļēji tiek sniegti, izmantojot īpašiem nolūkiem (ātrgaitas, kravas un
tamlīdzīgiem pārvadājumiem) paredzētu vai būvētu valsts publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūru. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs var prasīt
to zaudējumu atlīdzību, kuri tam rodas, ievērojot noteiktās pārvadājumu
prioritātes. |
(4) Dzelzceļa infrastruktūras jaudu nedrīkst sadalīt institūcija
(komercsabiedrība), kas sniedz arī pārvadājumu pakalpojumus. Ja
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs sniedz arī
dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus, institūciju, kas sadalīs dzelzceļa
infrastruktūras jaudu, nosaka satiksmes ministrs. |
(4) Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda tiek sadalīta, pamatojoties uz
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam iesniegtajiem pārvadājumu
veikšanas iesniegumiem, izmantojot attiecīgo dzelzceļa infrastruktūru.
Iesniegumus infrastruktūras pārvaldītājam iesniedz pārvadātāji. |
|
(4) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jauda tiek sadalīta, pamatojoties uz dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam iesniegtajiem iesniegumiem par pārvadājumu
veikšanu, izmantojot attiecīgo dzelzceļa infrastruktūru. Iesniegumus
infrastruktūras pārvaldītājam iesniedz pārvadātāji. |
|
(4) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jauda tiek sadalīta, pamatojoties uz dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam iesniegtajiem iesniegumiem par pārvadājumu
veikšanu, izmantojot attiecīgo dzelzceļa infrastruktūru. Iesniegumus
infrastruktūras pārvaldītājam iesniedz pārvadātāji. |
|
(5) Kārtību,
kādā tiek sadalīta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (kā
arī dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja rīcību, ja infrastruktūra ir
pārslogota), pārvadājumu veikšanas iesnieguma saturu, tam pievienojamos
dokumentus, finansiālās un citas garantijas, iesniegumu izskatīšanas
kārtību, kā arī rīcību pēc jaudas piešķiršanas nosaka Ministru kabinets. |
|
(5) Dzelzceļa infrastruktūras jaudu
nedrīkst sadalīt institūcija (komercsabiedrība), kas sniedz arī pārvadājumu
pakalpojumus. Ja publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
sniedz arī dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus, dzelzceļa infrastruktūras
jaudu sadala Valsts dzelzceļa administrācija. |
redakc. precizēts |
(5) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudu nedrīkst sadalīt institūcija (komercsabiedrība),
kas sniedz arī pārvadājumu pakalpojumus. Ja publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs sniedz arī dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus,
dzelzceļa infrastruktūras jaudu sadala Valsts dzelzceļa administrācija. |
(6) Infrastruktūras
pārvaldītājam ir tiesības paaugstināt maksu par pārslogotas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu tikai pēc tam, kad izstrādāts un ar pārslogotās
infrastruktūras izmantotājiem apspriests jaudas palielināšanas plāns. (Skat.
"Pārejas noteikumi" 8.punktu) |
(6) Iesniegumus izskata, ievērojot šā panta piektajā
daļā minēto Ministru kabineta noteikto kārtību un ņemot vērā pieejamo un
atbilstoši likumā noteiktajām prioritātēm jau sadalīto publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras jaudu. |
|
(6) Iesniegumus izskata, ievērojot šā
panta divpadsmitajā daļā minēto Ministru kabineta noteikto kārtību un
ņemot vērā pieejamo un atbilstoši likumā noteiktajām prioritātēm jau
sadalīto publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudu. |
redakc. precizēts |
(6) Iesniegumus izskata, ievērojot šā
panta divpadsmitajā daļā minēto Ministru kabineta noteikto kārtību, kā arī
pieejamo un atbilstoši likumā noteiktajām prioritātēm jau sadalīto
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudu. |
|
(7) Lai
veicinātu optimālu dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam, ja tas paredzēts ar
pārvadātāju noslēgtajā līgumā par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ir
tiesības pieprasīt un saņemt maksu par dzelzceļa infrastruktūras jaudu, ja tā
pieprasīta, bet netiek izmantota. Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs neizmantoto jaudu, no kuras atteicies
pārvadātājs, iedala citiem pārvadātājiem, ievērojot šā panta piektajā daļā
minēto Ministru kabineta noteikto kārtību. |
|
(7) Par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu atbilstoši sadalītajai jaudai attiecīgās
infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs noslēdz līgumu, kurā reglamentēti
administratīvi un finanšu jautājumi. Ja līguma darbības termiņš pārsniedz
viena kustības grafika spēkā esības laiku, slēdz vienošanos par
dzelzceļa infrastruktūras ilgtermiņa izmantošanu, ievērojot pārvadātāja
komerciālās vajadzības. |
redakc. precizēts |
(7) Par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu atbilstoši sadalītajai jaudai attiecīgās
infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs noslēdz līgumu, kurā reglamentēti
administratīvie un finanšu jautājumi. Ja līguma darbības termiņš pārsniedz
viena kustības grafika spēkā esamības laiku, tiek slēgta vienošanās
par dzelzceļa infrastruktūras ilgtermiņa izmantošanu, ievērojot pārvadātāja
komerciālās vajadzības. |
|
(8) Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
jaudu nedrīkst sadalīt institūcija (komercsabiedrība), kas sniedz arī
pārvadājumu pakalpojumus. Ja publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs sniedz arī dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus, dzelzceļa
infrastruktūras jaudu sadala Valsts dzelzceļa administrācija. |
|
(8) Pārvadātājam, kam piešķirta
noteikta jauda, nav tiesību šo jaudu nodot vai pārdot citam pārvadātājam. Ja
pārvadātājs šo aizliegumu pārkāpj, tam var tikt liegtas turpmākas publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas tiesības. |
redakc. precizēts |
(8) Pārvadātājam, kuram
piešķirta noteikta jauda, nav tiesību šo jaudu nodot vai pārdot citam
pārvadātājam. Ja pārvadātājs šo aizliegumu pārkāpj, tam var tikt liegtas
turpmākas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas
tiesības. |
|
|
(9) Lai veicinātu optimālu dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu, publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam, ja tas paredzēts ar pārvadātāju noslēgtajā
līgumā par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ir tiesības
pieprasīt un saņemt maksu par dzelzceļa infrastruktūras jaudu, ja tā
piešķirta, bet netiek izmantota. Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs neizmantoto jaudu, no kuras atteicies
pārvadātājs, iedala citiem pārvadātājiem, ievērojot šā panta divpadsmitajā
daļā minēto Ministru kabineta noteikto kārtību. |
redakc. precizēts |
(9) Lai veicinātu optimālu publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, šīs infrastruktūras
pārvaldītājam, ja tas paredzēts ar pārvadātāju noslēgtajā līgumā par publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ir tiesības pieprasīt
un saņemt maksu par dzelzceļa infrastruktūras jaudu, ja tā piešķirta, bet
netiek izmantota. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
neizmantoto jaudu, no kuras atteicies pārvadātājs, iedala citiem
pārvadātājiem, ievērojot šā panta divpadsmitajā daļā minēto Ministru kabineta
noteikto kārtību. |
|
|
|
(10) Publiskās lietošanas infrastruktūras
pārvaldītājam ir tiesības paaugstināt maksu par pārslogotas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu. Attiecīgo maksu var paaugstināt tikai pēc
tam, kad izstrādāts un ar pārslogotās infrastruktūras izmantotājiem
apspriests jaudas palielināšanas plāns. |
redakc. precizēts |
(10) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam ir tiesības paaugstināt maksu par pārslogotas
dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Maksu drīkst paaugstināt tikai
pēc tam, kad izstrādāts un ar pārslogotās dzelzceļa infrastruktūras
izmantotājiem apspriests jaudas palielināšanas plāns. |
|
|
(11) Pārvadātājam, kam piešķirta noteikta jauda,
nav tiesību šo jaudu nodot vai pārdot citam pārvadātājam. Ja pārvadātājs šo
aizliegumu pārkāpj, tam var tikt liegtas turpmākas publiskās lietošanas
dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas tiesības. |
|
(11) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūra uzskatāma par pārslogotu, ja ritošā sastāva caurlaišanas jauda
tajā tiek izmantota vismaz 75 procentu apmērā. |
|
(11) Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūra uzskatāma par pārslogotu, ja ritošā sastāva caurlaišanas jauda
tajā tiek izmantota vismaz 75 procentu apmērā. |
|
(12) Par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanu šīs infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs
noslēdz līgumu, kurā reglamentēti administratīvi un finanšu jautājumi. Ja
līguma darbības termiņš pārsniedz
viena kustības grafika spēkā esības laiku, slēdz vienošanos par
dzelzceļa infrastruktūras ilgtermiņa izmantošanu, ievērojot pārvadātāja
komerciālās vajadzības. |
|
(12) Kārtību, kādā tiek sadalīta
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (kā arī dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītāja rīcību, ja infrastruktūra ir pārslogota),
pārvadājumu veikšanas iesnieguma saturu, tam pievienojamos dokumentus,
finansiālās un citas garantijas, iesniegumu izskatīšanas kārtību, kā arī
rīcību pēc jaudas piešķiršanas nosaka Ministru kabinets.; |
|
(12) Kārtību, kādā tiek sadalīta
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (kā arī šā
infrastruktūras pārvaldītāja rīcību, ja infrastruktūra ir pārslogota),
pārvadājumu veikšanas iesnieguma saturu, tam pievienojamos dokumentus,
finansiālās un citas garantijas, iesniegumu izskatīšanas kārtību, kā arī
rīcību pēc jaudas piešķiršanas nosaka Ministru kabinets. |
28.pants. Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītāja pakalpojumu pārskats un pieteikumu izskatīšanas
kārtība
|
Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs sagatavo publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārskatu (tīkla pārskats), kura
saturu un publicēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets." |
|
|
|
28.pants. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārskats Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs sagatavo publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārskatu (tīkla pārskats), kura
saturu un publicēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(1) Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs satiksmes
ministra noteiktajā kārtībā sagatavo pārskatu par plānotajiem pakalpojumiem
(to skaitā par sadalāmo jaudu) un sniedz par to publisku informāciju. |
|
|
|
|
|
(2) Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda tiek sadalīta,
pamatojoties uz dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam iesniegtajiem
pieteikumiem par pārvadājumu veikšanu, izmantojot attiecīgo dzelzceļa
infrastruktūru. |
|
|
|
|
|
(3) Pieteikumus
infrastruktūras pārvaldītājam iesniedz pārvadātāji. Pieteikumu saturu, tam
pievienojamos dokumentus, finansiālās un citas garantijas, pieteikumu
izskatīšanas kārtību, kā arī rīcību pēc jaudas piešķiršanas nosaka satiksmes
ministrs. |
|
|
|
|
|
(4) Pieteikumus izskata, ievērojot šā likuma 27.panta otrajā daļā minēto
satiksmes ministra noteikto kārtību un ņemot vērā pieejamo un atbilstoši
satiksmes ministra noteiktajām prioritātēm jau sadalīto dzelzceļa
infrastruktūras jaudu. |
|
|
|
|
|
(5) Lai veicinātu optimālu dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu,
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam, sadalot
dzelzceļa infrastruktūras jaudu satiksmes ministra noteiktajā kārtībā
(27.panta otrā daļa), ir tiesības pieprasīt un saņemt maksu par dzelzceļa
infrastruktūras jaudu, ja tā pieprasīta, bet netiek izmantota. |
|
|
|
|
|
(6) Pārvadātājam, kam piešķirta noteikta jauda, nav tiesību šo jaudu
nodot vai pārdot citam pārvadātājam. Ja pārvadātājs šo aizliegumu pārkāpj,
tam var tikt liegtas turpmākas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas
tiesības. |
|
|
|
|
|
(7) Par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu šīs infrastruktūras
pārvaldītājs un pārvadātājs noslēdz līgumu, kurā reglamentēti administratīvi
un finanšu jautājumi. Par laikposmu, kas ilgāks par viena kustības grafika
spēkā esamības laiku, slēdz vienošanos par dzelzceļa infrastruktūras
ilgtermiņa izmantošanu, ievērojot pārvadātāja komerciālās vajadzības. |
|
|
|
|
|
31.pants. Valsts
dzelzceļa administrācijas funkcijas |
|
|
|
|
|
(1) Valsts
dzelzceļa administrācija pilda šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) (izslēgts
ar 23.11.2000. likumu); |
|
|
|
|
|
2) saskaņo dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līgumu projektus; |
|
|
|
|
|
3) pēc dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līgumu noslēgšanas reģistrē
tos un kontrolē šo līgumu izpildi; |
|
|
|
|
|
4) (izslēgts ar 23.11.2000. likumu); |
|
|
|
|
|
5) sniedz satiksmes ministram tā pieprasīto informāciju par
administrācijas darbību un pieņemtajiem lēmumiem; |
|
|
|
|
|
6) savas kompetences ietvaros veicina pārvadātāju efektīvu un
racionālu darbību; |
|
|
|
|
|
7) (izslēgts
ar 23.11.2000. likumu); |
|
|
|
|
|
8) informējot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju, izskata
publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja un pārvadātāju
domstarpības par infrastruktūras jaudas sadali un piekļuvi publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai un pieņem abām pusēm saistošus lēmumus; |
|
|
|
|
|
9) savas kompetences ietvaros sekmē konkurenci dzelzceļa pārvadājumu
jomā; |
|
|
|
|
|
10) izstrādā dzelzceļa vides aizsardzības politiku, ko apstiprina
satiksmes ministrs, izstrādā un apstiprina rīcības programmu un uztur vides
aizsardzības paškontroles sistēmu; |
|
|
|
|
|
11) izvērtē apdraudējumu, ko
dzelzceļa infrastruktūra rada cilvēku veselībai un videi, un veic
nepieciešamos šā apdraudējuma samazināšanas pasākumus; |
|
|
|
|
|
12) veic
infrastruktūras reģistrāciju; |
|
|
|
|
|
5. Aizstāt 31.panta pirmās daļas 13.punktā vārdus
"satiksmes ministra" ar vārdiem "Ministru kabineta". |
3 |
Juridiskais birojs Izteikt 31.panta pirmās daļas 13.punktu (likumprojekta
5.pants) šādā redakcijā: 13) veic ritošā sastāva reģistrāciju atbilstoši
kārtībai, kuru nosaka Ministru kabinets; |
nav
atbalstīts |
4. Aizstāt 31.panta pirmās daļas 13.punktā vārdus satiksmes
ministra ar vārdiem Ministru kabineta. |
|
14) izsniedz pārvadātāja licences dzelzceļa kravu pārvadājumu veikšanai; |
|
|
|
|
|
15) sniedz atzinumu par atsevišķu publiskās lietošanas sliežu ceļa posmu
vai sliežu ceļa slēgšanu saskaņā ar šā likuma 14.panta ceturto daļu. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts dzelzceļa
administrācija, pildot ar šo likumu un citiem likumiem noteiktās funkcijas,
ievēro valsts politiku dzelzceļa transporta nozarē un transporta attīstības
nacionālo programmu. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts dzelzceļa administrācijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā likumos
un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 23.11.2000. likumu, 10.04.2003.
likumu un 04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
33.pants. Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas kontroles un uzraudzības
institūcija |
|
|
|
|
|
(1) Dzelzceļa tehniskās
ekspluatācijas kontroli un uzraudzību Latvijā veic Valsts dzelzceļa tehniskā
inspekcija. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts dzelzceļa tehniskā
inspekcija atrodas Satiksmes ministrijas padotībā, kura tiek īstenota
pārraudzības formā. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts dzelzceļa
tehniskās inspekcijas galvenās funkcijas ir: |
|
|
|
|
|
1) kontrolēt dzelzceļa
ekspluatācijas un tās drošības jautājumos pieņemtajos likumos un citos
normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi; |
|
|
|
|
|
2) kontrolēt dzelzceļa civilās aizsardzības sistēmas,
ārkārtējo (avārijas) situāciju novēršanas un avāriju seku likvidēšanas
sistēmas gatavību un darbību; |
6. Izteikt 33.panta trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) kontrolēt
civilās aizsardzības pasākumu (to skaitā preventīvo, reaģēšanas un seku
likvidēšanas pasākumu) veikšanu dzelzceļa ekspluatācijā;". |
|
|
|
5. Izteikt 33.panta trešās daļas 2.punktu
šādā redakcijā: 2)
kontrolēt civilās aizsardzības pasākumu (to skaitā preventīvo, reaģēšanas un
seku likvidēšanas pasākumu) veikšanu dzelzceļa ekspluatācijā;. |
3) izmeklēt vilcienu un
manevru darba avārijas un pārkāpumu gadījumus un piedalīties uz dzelzceļa
notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanā; |
|
|
|
|
|
4) kontrolēt ritošā sastāva
avāriju seku novēršanas darbu organizēšanu un veikšanu; |
|
|
|
|
|
5) kontrolēt jaunu vai
rekonstruētu dzelzceļa infrastruktūras objektu nodošanu ekspluatācijā un
pārbaudīt to atbilstību Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu un darba
aizsardzības noteikumu prasībām; |
|
|
|
|
|
6) saskaņā ar normatīvajiem aktiem izsniegt pārvadātājiem drošības
sertifikātus; |
|
|
|
|
|
7) noteiktā kārtībā izsniegt drošības apliecības; |
|
|
|
|
|
8) saskaņā ar
normatīvajiem aktiem izsniegt profesionālās kompetences sertifikātus reglamentētajās
sfērās. |
|
|
|
|
|
(4) Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija savas kompetences ietvaros
ir tiesīga: |
|
|
|
|
|
1) pārbaudīt Dzelzceļa
tehniskās ekspluatācijas noteikumu ievērošanu neatkarīgi no tā, kam pieder
pārbaudāmais objekts; |
|
|
|
|
|
2) uz laiku pārtraukt
vilcienu satiksmi, samazināt kustības ātrumu un aizliegt tehnisko līdzekļu
ekspluatāciju, ja ir apdraudēta cilvēku dzīvība vai veselība, satiksmes
drošība vai vide; |
|
|
|
|
|
3) līdz pilnīgai trūkumu
novēršanai aizliegt lietot ritošo sastāvu un sliežu ceļu, ja to lietošana var
apdraudēt vai apdraud cilvēku dzīvību vai veselību, satiksmes drošību vai
vidi; |
|
|
|
|
|
4) dot saistošus norādījumus
par Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu ievērošanu visām
juridiskajām un fiziskajām personām, kas darbojas dzelzceļa sistēmā; |
|
|
|
|
|
5) pārbaudīt atsevišķu
kategoriju dzelzceļa speciālistu atbilstību kvalifikācijas prasībām. |
|
|
|
|
|
(5) Valsts dzelzceļa
tehnisko inspekciju finansē no valsts pamatbudžeta. Valsts dzelzceļa
tehniskās inspekcijas funkciju izpildes nodrošināšanai finanšu līdzekļus no
Dzelzceļa infrastruktūras fonda ieskaita valsts pamatbudžeta ieņēmumos. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 11.11.99. likumu un 04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
VI
nodaļa. Pārvadātāja licence, drošības sertifikāts un drošības apliecība
|
|
|
|
|
|
34.pants
Pārvadātāja licence
|
|
|
|
|
|
(1) Speciālu atļauju
dzelzceļa pārvadājumu veikšanai (turpmāk -pārvadātāja licence) tiesīgas
saņemt komercsabiedrības, kuras var nodrošināt dzelzceļa pārvadājumu
veikšanai nepieciešamos pamatnosacījumus, kā arī attiecīgo dzelzceļa
speciālistu līdzdalību. |
|
|
|
|
|
(2) Pārvadātāja licence
apliecina pārvadātāja tiesības nodarboties ar tajā norādīto komercdarbības
veidu. Pārvadātāja licence, kas izsniegta dzelzceļa pārvadājumu veikšanai,
nedod tiesības piekļūt dzelzceļa infrastruktūrai. |
|
|
|
|
|
(3) Pārvadātāja licence,
nediskriminējot un ievērojot vienlīdzības principu, piešķirama
komercsabiedrībai, kura iesniegusi pieteikumu pārvadātāja licences saņemšanai
(turpmāk - pretendents) un kurai ir nevainojama reputācija un stabils
finansiālais stāvoklis, šajā nolūkā pārbaudot tās: |
7. Aizstāt 34.panta trešajā daļā vārdu
"pieteikumu" ar vārdu "iesniegumu". |
|
|
|
6.
Aizstāt 34.panta trešajā daļā vārdu pieteikumu ar vārdu iesniegumu. |
1) finanšu resursu pietiekamību; |
|
|
|
|
|
2) darbības un vadības plānus; |
|
|
|
|
|
3) līdzšinējo darbību,
profesionālo atbilstību un pieredzi. |
|
|
|
|
|
(4) Pretendentam jāpierāda sava profesionālā atbilstība, norādot uz
to, ka: |
|
|
|
|
|
1) darbiniekiem ir
nepieciešamās zināšanas un pieredze, lai garantētu pārvadātāja licencē
norādītās darbības drošu vadību; |
|
|
|
|
|
2) ir atbilstoši sagatavoti
un kvalificēti dzelzceļa speciālisti, kuri var garantēt sniedzamo pakalpojumu
drošumu un kvalitāti augstā līmenī; |
|
|
|
|
|
3) izmantojamais ritošais sastāvs, it īpaši vilces līdzekļi, ir
drošs. |
|
|
|
|
|
(5) Pretendenta reputācija atbilst labas reputācijas prasībām, ja: |
|
|
|
|
|
1) šis pretendents ar likumīgā spēkā stājušos spriedumu nav atzīts
par maksātnespējīgu; |
|
|
|
|
|
2) tā vadošie darbinieki nav sodīti par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu; |
|
|
|
|
|
3) pretendents vai tā vadošie darbinieki gada laikā nav atkārtoti
administratīvi sodīti par darba, darba aizsardzības, nodokļu, muitas,
komercdarbības un citu tā darbībā ievērojamo normatīvo aktu pārkāpumiem; |
|
|
|
|
|
4) (izslēgts ar 04.03.2004.
likumu). |
|
|
|
|
|
(6) Kārtību, kādā izsniedzama un anulējama pārvadātāja licence,
nosaka Ministru kabinets. Ministru kabinets var izvirzīt papildu nosacījumus
pārvadātāja licences piešķiršanai. |
|
|
|
|
|
(7) Valsts dzelzceļa
administrācija izsniedz pārvadātāja licenci dzelzceļa kravu pārvadājumu
veikšanai un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija izsniedz
pārvadātāja licenci dzelzceļa pasažieru pārvadājumu veikšanai, ja ir
izpildītas šajā likumā noteiktās prasības un samaksāta valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru
nosaka Ministru kabinets. Par pārvadātāja licences izsniegšanu saņemtā nodeva
tiek ieskaitīta valsts budžetā. |
|
|
|
|
|
(8) Pārvadātāja licenci izsniedz uz pieciem gadiem. Ja licences
saņēmējs pilda saistības, kas paredzētas šajā likumā, un atbilst licencē norādītajiem
nosacījumiem, licenci pēc tās derīguma termiņa izbeigšanās pagarina, to
pārreģistrējot. |
|
|
|
|
|
(9) (Izslēgta ar 23.11.2000. likumu) (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 23.11.2000. likumu, 10.04.2003. likumu un
04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
VII
nodaļa. Satiksmes drošība
|
|
|
|
|
|
36.1 pants.
Ritošais sastāvs un tā ekspluatācija |
|
|
|
|
|
(1) Ritošā sastāva īpašnieks vai lietotājs atbilstoši tehniskās
ekspluatācijas noteikumiem nodrošina ritošā sastāva uzturēšanu un
ekspluatāciju tā, lai tas neapdraudētu cilvēku dzīvību, veselību, dzelzceļa
satiksmes drošību un vidi. |
|
|
|
|
|
(2) Ritošā sastāva
tehnisko apkopi un remontu veic komercsabiedrība, kas noteiktā kārtībā
saņēmusi drošības apliecību. |
|
|
|
|
|
8. Aizstāt 36.1 panta trešajā un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā daļā vārdus "satiksmes
ministrs" ar vārdiem "Ministru kabinets". |
|
|
|
7. Aizstāt 36.1 panta trešajā un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā daļā vārdus satiksmes ministrs ar
vārdiem Ministru kabinets. |
|
(4) Kārtību, kādā pieņem ekspluatācijā jaunbūvētu ritošo sastāvu vai
ritošo sastāvu, kuram ir veikts speciālais remonts vai modernizācija, nosaka satiksmes
ministrs. |
|
|
|
|
|
(5) Aizliegts ekspluatēt
ritošo sastāvu, kas nav reģistrēts valsts ritošā sastāva reģistrā. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
37.pants.
Dzelzceļa speciālists |
|
|
|
|
|
(1) Lai garantētu dzelzceļa
drošu ekspluatāciju un satiksmes drošību, visiem dzelzceļa darbībā
iesaistītajiem dzelzceļa speciālistiem nepieciešamas pietiekami plašas un
dziļas zināšanas par darba veikšanai atbilstošu darba organizāciju un
Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumiem. |
|
|
|
|
|
(2) Dzelzceļa speciālistu
profesiju sarakstus, dzelzceļa speciālistiem izvirzāmās kvalifikācijas prasības
un kritērijus, zināšanu vai prasmju pārbaudes kārtību, dzelzceļa speciālista
apliecības un profesionālās kompetences sertifikāta izsniegšanas,
pagarināšanas un anulēšanas kārtību, prasības personām, kuras veic
speciālistu sagatavošanu, kā arī apmācības programmas un tehnisko līdzekļu
sarakstus nosaka satiksmes ministrs. |
|
|
|
|
|
(3) Ministru kabinets nosaka
to medicīnisko pretindikāciju sarakstu, kuras liedz iegūt dzelzceļa
speciālista kvalifikāciju un pildīt šos pienākumus. |
|
|
|
|
|
(4) Dzelzceļa speciālists ir disciplināri atbildīgs likumos un citos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
41.pants. Rīcība
ārkārtējās situācijās uz dzelzceļa
|
9. Izteikt
41.panta nosaukumu un pirmo daļu šādā redakcijā: "41.pants. Rīcība ārkārtas apstākļos uz dzelzceļa |
|
|
|
8. Izteikt
41.panta nosaukumu un pirmo daļu šādā redakcijā: 41.pants. Rīcība ārkārtas apstākļos uz
dzelzceļa |
(1) Juridiskās un fiziskās personas, kuru darbība
saistīta ar dzelzceļa ekspluatāciju ārkārtējās situācijās, rīkojas atbilstoši
likumam "Par civilo aizsardzību", citiem normatīvajiem aktiem un
satiksmes ministra noteiktajai kārtībai. |
(1) Privātpersonas,
kuru darbība saistīta ar dzelzceļa ekspluatāciju, ārkārtas apstākļos
(ugunsgrēks, dabas katastrofa, avārija un citi ārkārtas apstākļi), rīkojas
atbilstoši Civilās aizsardzības likumam un citiem normatīvajiem aktiem." |
|
|
|
(1) Privātpersonas,
kuru darbība saistīta ar dzelzceļa ekspluatāciju, ārkārtas apstākļos
(ugunsgrēks, dabas katastrofa, avārija un citi ārkārtas apstākļi) rīkojas
atbilstoši Civilās aizsardzības likumam un citiem normatīvajiem aktiem. |
(2) Dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājam un pārvadātājam nekavējoties jālikvidē avāriju sekas gadījumos,
kad avārijas radušās dzelzceļa ekspluatācijas rezultātā. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi
|
|
|
|
|
|
1. Šā likuma 10., 30.,
31., 32., 33. un 34.pants piemērojams ar 1999.gada 1.jūliju. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
2. Prasība par pārvadātāja licences saņemšanu (34.pants) līdz 1999.gada 1.septembrim
neattiecas uz uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas saskaņā ar statūtiem līdz
šā likuma pieņemšanas dienai faktiski uzsākuši dzelzceļa pārvadājumus. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
3. Līdz Ministru kabineta
noteikumu izdošanai šā likuma izpildē piemērojami spēkā esošie normatīvie
akti, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
|
|
4. Līdz 1999.gada 1.jūlijam Ministru kabinets izveido Dzelzceļa
tehnisko inspekciju. |
|
|
|
|
|
5. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas
aprēķināšanas metodiku līdz tās noteikšanai saskaņā ar šo likumu (12.pants)
apstiprina satiksmes ministrs. (1999.gada 4.februāra likuma
redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.decembrim nosaka kārtību, kādā
organizējami un koordinējami valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru
pārvadājumu pasūtījumi, kā arī kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami
dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumi. (2003.gada
6.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļa transportā, 2004.gadā no valsts
pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa
infrastruktūras izmantošanas maksa nedrīkst būt mazāka kā 2003.gadā dzelzceļa
infrastruktūras fondam paredzētie atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas
produktiem par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu. (30.10.2003.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Šā likuma 13.panta
trešā daļa un 27.panta ceturtā daļa stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (04.03.2004. likuma
redakcijā) |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets sešu
mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās spēkā izdod šā likuma 7.panta otrajā
daļā, 16.panta otrajā daļā, 35.1 panta otrajā daļā, 39.panta trešajā daļā un
40.panta trešajā daļā paredzētos noteikumus. (04.03.2004.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10. Ministru kabinets
divu mēnešu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par iekļaušanos Eiropas
ātrgaitas vai parasto dzelzceļu sistēmā, izdod noteikumus par kārtību, kādā
tiek nodrošināta ātrgaitas un parasto dzelzceļu sistēmu savietojamība, un to,
kāda informācija par Eiropas dzelzceļa sistēmām iekļaujama reģistrā, kā arī
šīs informācijas aktualizēšanas un publicēšanas kārtību. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Līdz attiecīgo
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2004.gada 1.jūnijam ir piemērojami Ministru kabineta 1998.gada 20.oktobra
noteikumi nr.410 "Metodika stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa
infrastruktūras iedalījumam kategorijās", ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir piemērojami šādi Ministru kabineta
noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta
1999.gada 23.marta noteikumi nr.111 "Dzelzceļa administrācijas nolikums"; |
|
|
|
|
|
2) Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija noteikumi nr.211
"Dzelzceļa tehniskās inspekcijas nolikums". (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13. Ar terminu "komercsabiedrība" šajā likumā
tiek saprasts arī uzņēmums vai uzņēmējsabiedrība, bet ar terminu
"komercdarbība" - arī uzņēmējdarbība likuma "Par
uzņēmējdarbību" izpratnē. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
10. Papildināt pārejas noteikumus ar 14., 15. un
16.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
9. Papildināt pārejas
noteikumus ar 14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā: |
|
"14. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā likuma
stāšanās spēkā izdod šā likuma 19.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. |
|
|
|
14. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās
spēkā izdod šā likuma 19.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. |
|
4 |
Juridiskais birojs Izteikt pārejas noteikumu (likumprojekta 10.pants)
līdzšinējo pārejas noteikumu 15.punktu kā 16.punktu un 16.punktu kā
15.punktu; Izteikt
pārejas noteikumu līdzšinējā 15.punkta tekstu šādā redakcijā: Līdz šā likuma 27.panta divpadsmitajā daļā,
31.panta pirmās daļas 13.punktā un 37.panta otrajā daļā minēto Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada
1.janvārim piemērojami attiecīgi šādi Satiksmes ministrijas noteikumi, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu: |
atbalstīts |
15. Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 27.panta piektajā daļā,
28.pantā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā, 36.1 panta trešajā
un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā daļā paredzētos noteikumus. |
|
|
1) Satiksmes ministrijas 2001.gada 13.septembra noteikumi Nr.25
"Dzelzceļa ritošā sastāva valsts reģistrācijas kārtība"; |
|
1) Satiksmes ministrijas 2004.gada
8.aprīļa noteikumi Nr.21 "Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanas kārtība"; |
|
|
|
2) Satiksmes ministrijas 2004.gada 8.aprīļa noteikumi Nr.21
"Publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras jaudas sadalīšanas kārtība"; |
|
2) Satiksmes
ministrijas 2001.gada 13.septembra noteikumi Nr.25 "Dzelzceļa ritošā
sastāva valsts reģistrācijas kārtība"; |
|
|
|
3) Satiksmes ministrijas 2005.gada 6.janvāra
noteikumi Nr.1 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista)
instruktora, vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista), vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) palīga kompetences sertifikāta izsniegšanu, tā derīguma termiņa
pagarināšanu un anulēšanu"; |
&nb
sp; |
3) Satiksmes ministrijas 2005.gada
6.janvāra noteikumi Nr.1 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) instruktora, vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista), vilces
līdzekļa vadītāja (mašīnista) palīga kompetences sertifikāta izsniegšanu, tā derīguma
termiņa pagarināšanu un anulēšanu"; |
|
|
|
4) Satiksmes
ministrijas 2005.gada 6.janvāra noteikumi Nr.2 "Noteikumi par dzelzceļa
speciālista profesionālo kvalifikāciju". |
|
4) Satiksmes
ministrijas 2005.gada 6.janvāra noteikumi Nr.2 "Noteikumi par dzelzceļa
speciālista profesionālo kvalifikāciju".; |
|
|
|
16. Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 27.panta piektajā daļā,
28.pantā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā, 36.1 panta trešajā
un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā daļā paredzētos noteikumus." |
|
|
|
16. Līdz šā likuma 27.panta divpadsmitajā daļā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā un
37.panta otrajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.janvārim piemērojami attiecīgi šādi
Satiksmes ministrijas noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Satiksmes ministrijas 2004.gada
8.aprīļa noteikumi Nr.21 Publiskās
lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanas kārtība; |
|
|
|
|
|
2) Satiksmes
ministrijas 2001.gada 13.septembra noteikumi Nr.25 Dzelzceļa ritošā sastāva
valsts reģistrācijas kārtība; |
|
|
|
|
|
3) Satiksmes ministrijas 2005.gada
6.janvāra noteikumi Nr.1 Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista)
instruktora, vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista), vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) palīga kompetences sertifikāta izsniegšanu, tā derīguma termiņa
pagarināšanu un anulēšanu; |
|
|
|
|
|
4) Satiksmes
ministrijas 2005.gada 6.janvāra noteikumi Nr.2 Noteikumi par dzelzceļa
speciālista profesionālo kvalifikāciju. |
Informatīva atsauce
uz Eiropas Savienības direktīvām
(04.03.2004. likuma
redakcijā) |
|
5 |
Juridiskais birojs
Izteikt likumā
Informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Padomes1991.gada 29.jūlija Direktīvas 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa
attīstību, Padomes 1995.gada 19.jūnija Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa
pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu, Padomes 1996.gada 23.jūlija Direktīvas
96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību,
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīvas 2001/12/EK, ar
ko groza Padomes Direktīvu 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa attīstību,
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīvas 2001/13/EK, ar
ko groza Padomes Direktīvu 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu
licencēšanu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīvas
2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksas
iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un drošības sertifikāciju
un Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.marta Direktīvas 2001/16/EK par
Eiropas parasto dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību. |
atbalstīts redakc. precizēts |
10. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1)
Padomes 1991.gada 29.jūlija direktīvas 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa
attīstību; 2)
Padomes 1995.gada 19.jūnija direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu
uzņēmumu licencēšanu; 3)
Padomes 1996.gada 23.jūlija direktīvas 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas
dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību; 4)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/12/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa attīstību; 5)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/13/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu
licencēšanu; 6)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/14/EK par
dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksas iekasēšanu par
dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un drošības sertifikāciju; |
|
|
|
|
|
7) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.marta direktīvas 2001/16/EK par Eiropas
parasto dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību. |