Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt 152.pantu ar piekto un
sesto daļu šādā redakcijā:
"Par aktā par būves pieņemšanu
ekspluatācijā noteiktā atlikto būvdarbu izpildes termiņa neievērošanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet juridiskajām personām no divsimt līdz
tūkstoš latiem.
Par būvdarbu, kuriem nepieciešama būvatļauja
un civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, veikšanu bez būvuzņēmēja
vai būvētāja civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas pret nodarīto
kaitējumu trešās personas dzīvībai un veselībai un zaudējumiem trešās personas
mantai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
piecdesmit līdz četrsimt latiem, amatpersonām no piecdesmit līdz piecsimt
latiem, bet juridiskajām personām no divsimt līdz divtūkstoš latiem."
2. Aizstāt 231.2 panta trešajā daļā vārdus "uzlikt naudas sodu līdz simt latiem" ar vārdiem " uzlikt naudas sodu līdz divsimt latiem".
Ekonomikas ministra vietā
iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likumprojekts Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā izstrādāts atbilstoši Ekonomikas
ministrijas Rīcības plāna 2005.gadam [Ekonomika] 13 punktam. 2004.gada 13.aprīļa Ministru kabineta
noteikumu Nr.299 Noteikumi par būvju pieņemšanu ekspluatācijā 28.punkts
nosaka, ka ja atliktie būvdarbi netiek veikti atbilstoši akceptētajam būvprojektam
vai aktā noteiktajos termiņos, būves īpašnieku sauc pie administratīvās
atbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, taču administratīvā soda
apmērs Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nav noteikts. Saskaņā ar 2005.gada 10. martā pieņemtā
likuma Grozījumi Būvniecības likumā 34.pantu un Būvniecības likuma Pārejas
noteikumu 17.punktu, no 2005.gada 1. jūlija būvuzņēmējam un būvētājam ir pienākums
apdrošināt savu civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības
rezultātā nodarīto kaitējumu trešo personu dzīvībai, veselībai un
nodarītajiem zaudējumiem trešo personu mantai. Lai nodrošinātu minētās likuma
normas efektīvu kontroli, ir nepieciešams paredzēt administratīvo sodu, par
minētās prasībās neievērošanu. |
|
Likumprojekta
mērķis ir nodrošināt būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanas
efektīvu kontroli, līdz ar to arī būvniecības kvalitātes uzlabošanu, kā arī
nosakot pārkāpumu veidus un soda apmērus fiziskām un juridiskām personām, kā
arī amatpersonām par būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu neievērošanu,
tādējādi mazinot korupcijas iespējamību. |
Nav |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo
jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Vienkāršojot
pārkāpuma konstatēšanas procedūru, normatīvais akts labvēlīgi ietekmēs
komercdarbības (uzņēmējdarbības) vidi, tādējādi uzlabojot
būvniecības kvalitāti. |
Tiek veicināta būvniecību
reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanas efektīva kontrole un būvniecības
kvalitātes uzlabošana. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu
neskar |
nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Prognozējams, ka
budžeta ienākumi palielināsies |
|||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Prognozējams, ka budžeta
ienākumi palielināsies, jo likumprojekts paredz papildus soda veidus un soda
apmērus. |
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
6. Cita
informācija |
Likumprojektam būs zināma ietekme uz budžetu, jo tiek noteikti
papildus soda veidi. |
|||||
IV.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Likumprojekta pieņemšana neprasa papildus izdot citus normatīvos
aktus. |
|||||
nav |
||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst tiesību akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
|
|
|
|
||
5. Cita informācija |
nav |
|
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
||||
Nav notikušas |
|
||||
Nav notikušas |
|
||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|
||||
nav veiktas |
|
||||
Nav |
|
||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas nav
nepieciešamas. |
|
|||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta normatīvajos aktos noteiktajās publikācijās
un Ekonomikas ministrijas Būvniecības departamenta rīkotajos semināros.
Informācija tiks ievietota arī Ekonomikas ministrijas mājas lapā. |
|
|||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds var
aizstāvēt savas likumīgās intereses un tiesības administratīvo procesu
regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|||
4. Cita informācija |
nav |
|
|||
Ministrs A.
K. Kariņš
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direkt
ore |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
A.Kiškurno |
28.07.2005 11:10
739
D.Alksne
7013039, Daiga.Alksne@em.gov.lv