Grozījumi
Apsardzes darbības likumā
Izdarīt Apsardzes
darbības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 24.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 13.nr.; 2003, 14.nr.; 2004,
2., 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā
likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)"
(attiecīgā locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt visā
likumā vārdu "uzņēmums" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"komersants" (attiecīgā locījumā).
3. Papildināt 5.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu apsardzes
darbības veikšanai iekasējama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā un apmērā."
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi Apsardzes darbības likumā
anotācija
I. Kādēļ likumprojekts ir
vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likuma pārejas noteikumu 1.1 1.apakšpunktu likums Par
uzņēmējdarbību zaudēs spēku 2005.gada 1.septembrī. Likuma Par nodokļiem un
nodevām 10.panta otrā daļa nav uzskatāma par pilnvarojumu Ministru kabinetam
izdot noteikumus par valsts nodevām, tādēļ Ministru kabineta noteikumi, kas
nosaka valsts nodevas likmju apmēru, izdodami saskaņā ar attiecīgo jomu
regulējoša speciālā likumā paredzētu pilnvarojumu. Tādējādi Ministru kabineta
1999.gada 16.februāra noteikumi Nr.48 Noteikumi par valsts nodevu par
speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības
veidiem būs spēkā tikai līdz 2005.gada 1.septembrim. Apsardzes
darbības likuma 5.panta pirmā daļa nosaka, ka kārtību kādā izsniedzama
speciālā atļauja (licence) apsardzes darbības veikšanai, kā arī īpašās
prasības speciālās atļaujas (licences) saņemšanai reglamentē Ministru
kabineta noteikumi, ka speciālā atļauja (licence) ir derīga apsardzes
darbības veikšanai visā valsts teritorijā. Ņemot vērā, ka nodevas likmju
apmērus nosaka Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra noteikumi Nr.48
Noteikumi par valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu
atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem, kas izdoti saskaņā ar likumu Par
uzņēmējdarbību, kas 2005.gada 1.septembri zaudēs spēku, šo jautājumu
nepieciešams tiesiski regulēt, izstrādājot grozījumu Apsardzes darbības
likumā, Ministru kabinetam nosakot deleģējumu noteikt nodevas likmju apmērus. Pašlaik Apsardzes darbības likumā tiek lietoti termini uzņēmums un
uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kas neatbilst Komerclikumā lietotajam terminam
komersants. Grozījumu Apsardzes darbības likumā mērķis ir
paredzēt Ministru kabinetam deleģējumu noteikt valsts nodevas likmes par
speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu apsardzes darbībai. |
|||||||||
2. Likumprojekta būtība |
Likumprojekts paredz papildināt Apsardzes darbības likuma 5.pantu ar trešo daļu, paredzot Ministru kabinetam deleģējumu noteikt valsts nodevas likmes par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu apsardzes darbības veikšanai. Tāpat
likumprojekts paredz terminoloģiski saskaņot Apsardzes darbības likumā
lietotos terminus ar Komerclikumā lietotajiem terminiem. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt
likumprojekta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt
likumprojekta ietekme uz valsts budžeta un
pašvaldības budžetiem |
||||||||||
|
tūkst. Ls |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Finansu ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar, jo valsts nodevas likmes par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu apsardzes darbībai ir noteiktas un tās nav plānots mainīt. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uzspēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
2 mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas tiks sagatavoti un iesniegti Valsts kancelejā Ministru kabineta noteikumi, kas regulēs gan apsardzes darbības licencēšanas kārtību, gan valsts nodevas likmju apmēru par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu apsardzes darbībai. Ar šiem Ministru kabineta noteikumiem spēku zaudēs Ministru kabineta 2001.gada 25.septembra noteikumi Nr.417 Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībāmatbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienas tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
||||||||||
1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta
projekta pieņemšanas rezultātā jaunas institūcijas netiks radītas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
20.05.05. 12.10
858
I.Gorbačova
7219018, inguna.gorbacova@iem.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
I.Gorbačova |
|
|
|
|