Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
(Reģ. nr. 1270) (Steidzams)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi (31) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi likumā "Par
ietekmes uz vidi novērtējumu" |
|
|
|
Grozījumi likumā Par ietekmes
uz vidi novērtējumu
|
|
Izdarīt likumā "Par ietekmes uz vidi
novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 23.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
Par ietekmes uz vidi novērtējumu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.)
šādus grozījumus: |
3.pants. Ietekmes novērtējuma principi Ietekmes novērtējumu veic saskaņā ar šādiem
principiem: 1) ietekmes novērtējums izdarāms pēc
iespējas agrākā paredzētās darbības plānošanas, projektēšanas un lēmumu
pieņemšanas stadijā; 2) šā likuma 1.pielikumā minēto objektu
ietekmes novērtējums izdarāms, pamatojoties uz ierosinātāja sniegto
informāciju un informāciju, kas iegūta no ieinteresētajām valsts institūcijām
un pašvaldībām, kā arī ievērojot sabiedriskajā apspriešanā izteiktos
priekšlikumus; |
1. 3.pantā: |
|
|
|
1. 3.pantā: |
3) pieņemot lēmumu akceptēt paredzēto
darbību, šā likuma 20.pantā minētajam atzinumam par noslēguma ziņojumu ir
ieteikuma raksturs, izņemot gadījumu, kad atzinumā ir izteikts aizliegums
tāpēc, ka nav ievērotas likumos un citos normatīvajos aktos noteiktās
prasības; |
izslēgt 3.punktu; |
|
|
|
izslēgt 3.punktu; |
4) sabiedrībai - fiziskajām un juridiskajām
personām, kā arī to apvienībām, organizācijām un grupām (turpmāk -
sabiedrība) ir tiesības iegūt informāciju par paredzētajām darbībām un
piedalīties ietekmes novērtēšanā; 41) ierosinātājs nodrošina
paredzētās darbības ietekmes novērtējuma sabiedrisko apspriešanu sabiedrībai
pieejamā vietā un laikā; 5) vides problēmu risināšana uzsākama,
pirms vēl saņemti pilnīgi zinātniski pierādījumi par paredzētās darbības
negatīvo ietekmi uz vidi. Ja ir pamatotas aizdomas, ka paredzētā darbība
negatīvi ietekmēs vidi, jāveic piesardzības pasākumi un, ja nepieciešams,
minētā darbība jāaizliedz (piesardzības princips); |
|
|
|
|
|
6) novērtējums izdarāms, ievērojot
likumīguma, kompleksuma, zinātniskās pamatotības, atklātuma, plānošanas,
vides un tautsaimniecības līdzsvara principu. |
izteikt 6.punktu šādā redakcijā: "6) novērtējums izdarāms,
ievērojot ilgtspējīgas attīstības principu, principu "piesārņotājs
maksā", piesardzības principu un izvērtēšanas principu." |
|
|
|
izteikt 6.punktu
šādā redakcijā: 6) novērtējums
izdarāms, ievērojot ilgtspējīgas attīstības principu, principu piesārņotājs
maksā, piesardzības un izvērtēšanas principu. |
|
2. Izteikt 3.1 pantu šādā
redakcijā: |
|
|
|
2. Izteikt 3.1
pantu šādā redakcijā: |
3.1 pants.
Ietekmes novērtējuma procesa termiņi |
"3.1 pants. Ietekmes novērtējuma procesa termiņi |
|
|
|
3.1 pants. Ietekmes
novērtējuma procesa termiņi |
(1) Administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos
noteiktie lēmuma pieņemšanas termiņi neattiecas uz lēmumu, kas pieņemts,
pamatojoties uz paredzētās darbības ietekmes sākotnējā izvērtējuma rezultātu,
kā arī neattiecas uz atzinumu par darba ziņojumu un atzinumu par noslēguma
ziņojumu. |
(1) Ja lēmumu
pieņem, pamatojoties uz paredzētās darbības ietekmes sākotnējā izvērtējuma
rezultātu, atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu un
atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu, lēmuma
pieņemšanas termiņš nepārsniedz 60 dienas. |
|
|
Redakc. preciz. |
(1) Ja lēmumu pieņem, pamatojoties uz paredzētās darbības ietekmes
sākotnējā izvērtējuma rezultātu, atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma
darba ziņojumu un atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma
ziņojumu, tā pieņemšanas termiņš nedrīkst pārsniegt 60 dienas. |
(2) Katra šā panta pirmajā daļā minētā
lēmuma, kā arī katra atzinuma pieņemšanas termiņš nedrīkst būt ilgāks par 60
dienām. |
(2) Ja paredzētās
darbības īstenošanai saskaņā ar likumu "Par īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām" nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas atzinumu un lēmumu pieņem, pamatojoties uz paredzētās
darbības atzinumu par noslēguma ziņojumu, tā pieņemšanas termiņš nedrīkst būt
ilgāks par 60 dienām pēc Eiropas Komisijas atzinuma
saņemšanas." |
|
|
Redakc. preciz. |
(2) Ja paredzētās darbības īstenošanai saskaņā ar likumu Par īpaši
aizsargājamām dabas teritorijām nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas
atzinumu un lēmumu pieņem, pamatojoties
uz atzinumu par noslēguma ziņojumu, tā pieņemšanas termiņš nedrīkst būt
ilgāks par 60 dienām pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas. |
4.pants. Ietekmes novērtējuma nepieciešamība (1) Ietekmes novērtējums ir nepieciešams
paredzētajām darbībām: 1) kuras ir saistītas ar šā likuma
1.pielikumā minētajiem objektiem; 2) kuru ietekmes novērtējums ir
nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem
līgumiem; 3) kurām to nosaka šā likuma 6.pantā minētā
kompetentā institūcija: a) saskaņā ar sākotnējā izvērtējuma
rezultātiem, b) ja vairākas paredzētās darbības ietekmē
vienu un to pašu teritoriju, ņemot vērā paredzēto darbību kopējo un
savstarpējo ietekmi; c) ja paredzētā darbība var būtiski
ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000). |
|
1 |
Vides ministrs R.VējonisIzslēgt 4.panta pirmās daļas 3.punkta c)
apakšpunktu. |
atbalstīt |
3. Izslēgt 4.panta
pirmās daļas 3.punkta c apakšpunktu. |
|
3. Papildināt 4.pantu ar 1.1 un
1.2 daļu šādā redakcijā: "(11) Ietekmes novērtējums
uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) ir
nepieciešams paredzētajām darbībām: 1) kuru īstenošana saskaņā ar šā likuma
6.pantā minētās kompetentās institūcijas lēmumu var būtiski ietekmēt Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000); 2) kuras nav minētas šā likuma 1. un
2.pielikumā un kurām saskaņā ar šā likuma 14.pantu nav jāveic ietekmes
novērtējums. (12) Kārtību, kādā
novērtējama paredzētās darbības īstenošanas ietekme uz Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), nosaka Ministru kabinets." |
2 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likumprojekta 3. pantu šādā
redakcijā: 3. Papildināt ar 4.1 pantu šādā
redakcijā: 4.1pants.
Paredzētās darbības Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijās (NATURA
2000) (1) Paredzētās darbības, kuras īstenošana saskaņā ar šā likuma 6. pantā
minētās kompetentās institūcijas lēmumu var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), bet kura nav minēta šā likuma 1.
un 2. pielikumā, un tai nav jāveic ietekmes novērtējums saskaņā ar šā likuma
14.pantu, ietekmi uz Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) novērtē saskaņā ar atsevišķi
noteiktu kārtību. (2) Šā panta pirmajā daļā minēto atsevišķo
kārtību paredzētās darbības ietekmes uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (NATURA 2000) novērtēšanai nosaka Ministru kabinets. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
4.
Papildināt
likumu ar 4.1 pantu šādā redakcijā: 4.1pants.
Paredzētās darbības Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijās (NATURA
2000) (1) Ja paredzēta
darbība, kuras īstenošana saskaņā ar šā likuma 6.pantā minētās kompetentās
institūcijas lēmumu var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (NATURA 2000), bet kura nav minēta šā likuma 1. un 2.pielikumā un
kuras īstenošanai nav jāveic ietekmes novērtējums saskaņā ar šā likuma
14.pantu, tās ietekmi uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju
(NATURA 2000) novērtē saskaņā ar atsevišķi noteiktu kārtību. (2) Šā panta
pirmajā daļā minēto atsevišķo kārtību, kādā novērtējama paredzētās darbības ietekme uz Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), nosaka Ministru
kabinets. |
(2) Ja paredzētajai darbībai
ietekmes novērtējums nav nepieciešams, reģionālās vides pārvaldes vadītājs
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izdod tehniskos noteikumus katrai
konkrētajai paredzētajai darbībai. Ministru kabinets nosaka paredzētās
darbības, kuru veikšanai nepieciešami tehniskie noteikumi, prasības attiecībā
uz tehnisko noteikumu saturu, to pieprasīšanas un sagatavošanas kārtību. (21) Tehniskajos noteikumos
ietvertās vides aizsardzības prasības reģionālās vides pārvaldes vadītājs var
grozīt visā tehnisko noteikumu darbības laikā. (3) Stratēģisko novērtējumu veic plānošanas
dokumentiem, arī tiem, kuri saistīti ar Eiropas Savienības līdzfinansējuma
izmantošanu, un to grozījumiem, ja attiecīgos plānošanas dokumentus saskaņā
ar normatīvajiem aktiem vai citiem noteikumiem izstrādā vai pieņem Saeima,
Ministru kabinets, pašvaldība, valsts vai pašvaldības institūcija: 1) lauksaimniecības, mežsaimniecības,
zivsaimniecības, enerģētikas, rūpniecības, transporta, atkritumu
apsaimniekošanas, ūdens resursu apsaimniekošanas, telekomunikāciju, tūrisma,
derīgo izrakteņu ieguves jomā un plānošanas dokumentiem, kuri saistīti ar
reģionālo attīstību, zemes izmantošanu, teritoriju plānojumiem un ietver
pamatnosacījumus šā likuma 1. vai 2.pielikumā paredzēto darbību īstenošanai; 2) kas var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), izņemot plānošanas dokumentus,
kuri nosaka dabas aizsardzības un apsaimniekošanas prasības un pasākumus
attiecībā uz šīm teritorijām. (4) Stratēģisko novērtējumu veic plānošanas
dokumentiem jomās, kuras nav minētas šā panta trešās daļas 1.punktā, ja tie
ietver pamatnosacījumus paredzēto darbību īstenošanai un plānošanas dokumentu
īstenošana var būtiski ietekmēt vidi. (5) Šā panta trešajā daļā minētajiem
plānošanas dokumentiem, kuri attiecas uz nelielu teritoriju izmantošanu
vietējās pašvaldības līmenī, kā arī šā panta trešajā daļā minēto plānošanas
dokumentu nelieliem tehniskiem grozījumiem stratēģisko novērtējumu neveic,
izņemot gadījumus, kad šo dokumentu īstenošana var būtiski ietekmēt vidi. (6) Šā likuma noteikumi neattiecas uz: 1) paredzētajām darbībām un plānošanas
dokumentiem, kas saistīti tikai ar valsts aizsardzību; 2) plānošanas dokumentiem, kas saistīti
tikai ar ārkārtas situācijām; 3) plānošanas dokumentiem finanšu vai
budžeta jomā. |
|
|
|
|
|
7.pants. Paredzētās darbības pieteikšana
kompetentajā institūcijā Paredzēto darbību piesaka kompetentajā
institūcijā, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda vismaz divus
dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības vietu vai izmantojamo
tehnoloģiju veidiem, ja ierosinātājs paredzējis veikt darbību: 1) kura saistīta ar šā likuma 1.pielikumā
minētajiem objektiem; 2) kuras ietekmes novērtējums ir
nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem
līgumiem. |
4. Aizstāt 7.panta ievaddaļā vārdu
"vai" ar vārdu "un". |
3 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likumprojekta 4.pantu šādā
redakcijā: Papildināt 7.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Ja paredzētā darbība var būtiski
ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000),
ierosinātājs iesniegumā norāda visus iespējamos risinājumus attiecībā uz
paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem.. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
5. 7.pantā: papildināt pantu
ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja paredzētā
darbība var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju
(NATURA 2000), ierosinātājs iesniegumā norāda visus iespējamos risinājumus
attiecībā uz paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem.; uzskatīt
līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
8.pants. Paredzētās darbības pieteikšana
reģionālajā vides pārvaldē Paredzēto darbību, kura nav minēta šā
likuma 7.pantā, bet kura var būtiski ietekmēt vidi, tai skaitā Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), kā arī šā likuma
2.pielikumā minētās darbības ierosinātājs piesaka attiecīgajā reģionālajā
vides pārvaldē, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda vismaz divus
dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības vietu vai izmantojamo
tehnoloģiju veidiem. |
5. Aizstāt 8.pantā vārdu "vai" ar
vārdu "un". |
4 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likumprojekta 5. pantu šādā
redakcijā: 8.pantā: izslēgt vārdus tai skaitā Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000); |
atbalstīt |
6. 8.pantā: izslēgt vārdus un
skaitli tai skaitā Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA
2000); |
|
|
5 |
Vides ministrs R.Vējonis papildināt pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Ja paredzētā darbība var būtiski
ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000),
ierosinātājs iesniegumā norāda visus iespējamos risinājumus attiecībā uz
paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt pantu
ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja paredzētā
darbība var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju
(NATURA 2000), ierosinātājs iesniegumā norāda visus iespējamos risinājumus
attiecībā uz paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem.; uzskatīt
līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
11.pants. Kritēriji, pēc kuriem novērtējama
paredzētās darbības ietekme uz vidi Paredzētās darbības ietekme uz vidi
novērtējama pēc šādiem kritērijiem: 1) paredzēto darbību raksturojošie faktori: a) apjoms, |
6. 11.pantā: |
|
|
|
7. 11.pantā: |
b) paredzēto darbību un citu darbību
savstarpējā ietekme, |
izteikt 1.punkta
"b" apakšpunktu šādā redakcijā: "b) paredzētās darbības un citu
darbību savstarpējā un kopējā ietekme,"; |
|
|
|
izteikt 1.punkta
b apakšpunktu šādā redakcijā: b) paredzētās
darbības un citu darbību savstarpējā un kopējā ietekme,; |
|
papildināt 1.punktu ar "b1" apakšpunktu
šādā redakcijā: "b1) paredzētās darbības un
plānošanas dokumenta īstenošanas rezultāta savstarpējā un kopējā
ietekme,"; |
6 |
Vides ministrs R.Vējonis Izslēgt likumprojekta 6.pantā paredzētā
11.panta 1.punkta b1 apakšpunktu. |
atbalstīt |
|
c) dabas resursu izmantošana, d) atkritumu rašanās, e) piesārņojums un traucējumi, f) avāriju risks (tehnoloģijas vai
izmantojamās vielas); 2) paredzētās darbības vietu un šīs vietas
ģeogrāfiskās īpatnības raksturojošie faktori: a) līdzšinējais zemes izmantošanas veids, b) attiecīgajā teritorijā esošo dabas
resursu relatīvais daudzums, kvalitāte un atjaunošanās iespējas, c) dabiskās vides absorbcijas spēja, pievēršot
īpašu uzmanību ar mežu klātajām teritorijām, d) teritorijas, kurās piesārņojuma līmenis
ir augstāks, nekā paredz vides kvalitātes normatīvi, e) iedzīvotāju blīvums attiecīgajā
teritorijā, f) vēsturiski, arheoloģiski un
kultūrvēsturiski nozīmīgas ainavas; |
|
|
|
|
|
21) paredzētās darbības ietekme
uz: a) īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām, starptautiskas nozīmes mitrājiem, mikroliegumiem, Baltijas jūras
un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslu, virszemes ūdensobjektu
aizsargjoslām, |
papildināt 2.1 punkta
"a" apakšpunktu aiz vārdiem "piekrastes
aizsargjoslu" ar vārdiem "aizsargjoslām ap pazemes ūdens ņemšanas
vietām un". |
|
|
Redakc. preciz. |
papildināt 2.1 punkta
a apakšpunktu pēc vārdiem piekrastes aizsargjoslu ar vārdiem
aizsargjoslām ap pazemes ūdens ņemšanas vietām un. |
b) īpaši aizsargājamām sugām,
to dzīvotnēm un īpaši aizsargājamiem biotopiem; 3) paredzētās darbības iespējamā ietekme uz
vidi, ko vērtē atbilstoši šā panta 1., 2. un 2.1 punktā
noteiktajiem kritērijiem un ņemot vērā paredzētās darbības: a) apjomu (ietekmei pakļautās teritorijas
lielumu un cilvēku daudzumu tajā), b) iespējamo pārrobežu ietekmi, c) ietekmes nozīmīgumu un kompleksumu, d) ietekmes varbūtību, e) ietekmes ilgumu, biežumu un
atgriezeniskumu. |
|
|
|
|
|
14.pants. Ietekmes novērtējuma nepieciešamības
apstiprinājums (1) Ja pēc saņemtā iesnieguma izskatīšanas
kompetentā institūcija pieņem lēmumu par to, ka paredzētās darbības ietekmes
novērtējums ir nepieciešams, tā rakstveidā paziņo ierosinātājam un
ieinteresētajām valsts institūcijām un pašvaldībām par ietekmes novērtējuma
uzsākšanu. (2) Ieinteresētajai personai ir tiesības pārsūdzēt tiesā kompetentās
institūcijas lēmumu par tās paredzētās darbības ietekmes novērtējuma
nepieciešamību, attiecībā uz kuru ir veikts sākotnējais izvērtējums. |
7. Izslēgt 14.panta otro daļu. |
7 8 |
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 7.pantu šādā
redakcijā: 7. 14.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ja pēc saņemtā iesnieguma izskatīšanas
kompetentā institūcija pieņem lēmumu par to, ka paredzētās darbības ietekmes
novērtējums ir nepieciešams, tā rakstveidā paziņo ierosinātājam un
ieinteresētajām valsts institūcijām, pašvaldībām un citām likumā noteiktām
institūcijām par ietekmes novērtējuma uzsākšanu; Atbildīgā komisija Izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Kompetentās institūcijas lēmumu var
pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
atbalstīt Redakc. preciz. atbalstīt |
8. 14.pantā: izteikt pirmo,
otro un trešo daļu šādā redakcijā: (1) Ja pēc
saņemtā iesnieguma izskatīšanas kompetentā institūcija pieņem lēmumu par to,
ka paredzētās darbības ietekmes novērtējums ir nepieciešams, tā rakstveidā
paziņo ierosinātājam un ieinteresētajām valsts institūcijām, pašvaldībām un
citai likumā noteiktajai institūcijai par ietekmes novērtējuma uzsākšanu. (2) Kompetentās
institūcijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
|
(3) Ja kompetentā institūcija nolemj, ka
paredzētās darbības ietekmes novērtējums nav nepieciešams, tā rakstveidā
paziņo savu lēmumu ierosinātājam, attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei
un pašvaldībai, kuras teritorijā jānotiek paredzētajai darbībai, kā arī
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā publicē paziņojumu par ietekmes
novērtējuma nepiemērošanu. |
|
9 |
Juridiskais birojs izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja kompetentā institūcija nolemj, ka
paredzētās darbības ietekmes novērtējums nav nepieciešams, tā rakstveidā
paziņo savu lēmumu ierosinātājam, attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei, ieinteresētām
valsts institūcijām, pašvaldībai, kuras teritorijā jānotiek paredzētai
darbībai, un citai likumā noteiktajai institūcijai, kā arī Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā publicē paziņojumu par ietekmes novērtējuma
nepiemērošanu; |
atbalstīt Redakc. preciz. |
(3) Ja kompetentā
institūcija nolemj, ka paredzētās darbības ietekmes novērtējums nav
nepieciešams, tā rakstveidā paziņo savu lēmumu ierosinātājam, attiecīgajai
reģionālajai vides pārvaldei, ieinteresētajām valsts institūcijām,
pašvaldībai, kuras teritorijā jānotiek paredzētajai darbībai, un citai likumā
noteiktajai institūcijai, kā arī Ministru kabineta noteiktajā kārtībā publicē
paziņojumu par ietekmes novērtējuma nepiemērošanu.; |
(4) Šā
panta trešajā daļā minētais noteikums par paziņojuma publicēšanu neattiecas
uz šā likuma 2.pielikumā minētajām darbībām. Ja kompetentā institūcija
nolemj, ka šā likuma 2.pielikumā minētajai paredzētajai darbībai ietekmes
novērtējums nav nepieciešams, tā lēmumu rakstveidā paziņo ierosinātājam,
attiecīgajai reģionālajai vides pārvaldei un vietējai pašvaldībai, kuras
teritorijā tiks veikta paredzētā darbība, kā arī ievieto savā interneta
mājas lapā paziņojumu par ietekmes novērtējuma nepiemērošanu. Minēto
paziņojumu ne vēlāk kā divas nedēļas pēc lēmuma pieņemšanas attiecīgā
reģionālā vides pārvalde izliek savā ēkā un attiecīgā vietējā pašvaldība -
savā ēkā un citās sabiedriskajās vietās. |
|
10 |
Juridiskais birojs aizstāt ceturtā daļā vārdus un vietējai
pašvaldībai, kuras teritorijā tiks veikta paredzētā darbība ar vārdiem
vietējai pašvaldībai, kuras teritorijā tiks veikta paredzētā darbība, un
citai likumā noteiktajai institūcijai, |
atbalstīt |
aizstāt ceturtajā
daļā vārdus un vietējai pašvaldībai, kuras teritorijā tiks veikta paredzētā
darbība ar vārdiem vietējai pašvaldībai, kuras teritorijā tiks veikta
paredzētā darbība, un citai likumā noteiktajai institūcijai. |
16.pants. Ietekmes novērtējuma programma (1) Pēc
ierosinātāja rakstveida pieprasījuma kompetentā institūcija izstrādā un
nosūta ierosinātājam ietekmes novērtējuma programmu (turpmāk - programma),
kas ietver vides aizsardzības prasības un noteikumus, kā arī nepieciešamo
pētījumu un organizatorisko pasākumu kopumu ietekmes novērtējuma turpmākai
veikšanai. |
|
|
|
|
|
(2)
Programma tiek izstrādāta, pamatojoties uz paredzētās darbības iesniegumu,
tās sākotnējo izvērtējumu, ja tāds ir bijis, sākotnējās sabiedriskās
apspriešanas rezultātiem, kā arī ņemot vērā sabiedrības priekšlikumus un
ieinteresēto valsts institūciju un pašvaldību sniegto informāciju. Minimālās
prasības programmas saturam un tās izstrādāšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
11 |
Juridiskais birojs Izteikt 16.panta otrās daļas pirmo teikumu
šādā redakcijā: Programma tiek izstrādāta, pamatojoties uz
paredzētās darbības iesniegumu, tās sākotnējo izvērtējumu, ja tāds ir bijis,
sākotnējās sabiedriskās apspriešanas rezultātiem, kā arī ņemot vērā sabiedrības
priekšlikumus un ieinteresēto valsts institūciju, pašvaldību un citu
likumā noteikto institūciju sniegto informāciju. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
9. Izteikt
16.panta otrās daļas 1.teikumu šādā redakcijā: Programma tiek
izstrādāta, pamatojoties uz paredzētās darbības iesniegumu, tās sākotnējo
izvērtējumu, ja tāds ir bijis, sākotnējās sabiedriskās apspriešanas
rezultātiem, kā arī ņemot vērā sabiedrības priekšlikumus un ieinteresēto
valsts institūciju, pašvaldību un citas likumā noteiktās institūcijas sniegto
informāciju. |
(3) Izstrādājot programmu, kompetentajai
institūcijai ir tiesības pieaicināt ekspertus, kā arī pieprasīt no
ierosinātāja papildu informāciju. (4) Programma
ir spēkā trīs gadus. Ierosinātājs atkārtoti pieprasa izsniegt programmu, ja
tās derīguma termiņš ir beidzies, bet šā likuma 19.pantā minētais noslēguma
ziņojums nav iesniegts kompetentajai institūcijai. |
|
|
|
|
|
17.pants. Darba ziņojums par ietekmes
novērtējumu, tā sagatavošana un sabiedriskā apspriešana (1) Pamatojoties uz programmu,
ierosinātājs sagatavo un iesniedz kompetentajai institūcijai darba ziņojumu
par ietekmes novērtējumu (turpmāk darba ziņojums). Pēc kompetentās
institūcijas norādījuma ierosinātājs iesniedz darba ziņojumu izvērtēšanai arī
reģionālajai vides pārvaldei, īpaši aizsargājamās teritorijas administrācijai
un pašvaldībai, kuras teritorijā paredzēta darbība, un citām institūcijām. (2) Darba ziņojumā tiek sniegta informācija
par: 1) paredzēto darbību un iespējamajiem
risinājumiem attiecībā uz tās vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem (arī
par atteikšanos no paredzētās darbības); 2) paredzētās darbības un iepriekšējā
punktā minēto risinājumu iespējamo ietekmi uz vidi, tai skaitā uz Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000); 3) tehnoloģiskajiem un citiem risinājumiem,
kas palīdzētu novērst vai mazināt paredzētās darbības nelabvēlīgo ietekmi uz
vidi; 4)
paredzētajiem kompensējošajiem pasākumiem, ja tādi nosakāmi saskaņā ar likumu
Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. |
|
|
|
|
|
(3)
Ierosinātājam ir tiesības saņemt darba ziņojuma sagatavošanai nepieciešamo
informāciju no kompetentās institūcijas, valsts pārvaldes institūcijām
un pašvaldībām. Ar minētās informācijas sagatavošanu saistītās izmaksas sedz
ierosinātājs. (4) Ja darba ziņojuma sagatavošanas gaitā
ierosinātājs nolemj atteikties no paredzētās darbības, tas nekavējoties
paziņo par savu lēmumu kompetentajai institūcijai. (5) Ierosinātājs laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un vismaz vienā no vietējiem laikrakstiem publicē paziņojumu par sabiedrības
iespēju iepazīties ar darba ziņojumu, iesniegt rakstveida priekšlikumus un
piedalīties darba ziņojuma sabiedriskajā apspriešanā. (6) Darba ziņojuma saturu, kā arī
paziņojuma publicēšanas un darba ziņojuma sabiedriskās apspriešanas kārtību
nosaka Ministru kabinets. (7) Ierosinātāja pienākums ir
noskaidrot sabiedrības viedokli, nodrošinot reprezentatīvas iedzīvotāju daļas,
kuru var ietekmēt paredzētā darbība, līdzdalību sabiedriskajā apspriešanā vai
aptaujājot šo iedzīvotāju daļu. |
|
12 |
Juridiskais birojs Izteikt 17.panta trešās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ierosinātājam ir tiesības saņemt darba
ziņojuma sagatavošanai nepieciešamo informāciju no kompetentās institūcijas, valsts
institūcijām, pašvaldībām un citām likumā noteiktām institūcijām. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
10. Izteikt
17.panta trešās daļas 1.teikumu šādā redakcijā: Ierosinātājam ir
tiesības saņemt darba ziņojuma sagatavošanai nepieciešamo informāciju no
kompetentās institūcijas, valsts institūcijām, pašvaldībām un citas likumā
noteiktas institūcijas. |
18.pants. Atzinums par darba ziņojumu Kompetentā institūcija, ņemot vērā
ieinteresēto valsts institūciju un pašvaldību atzinumus, sabiedrības
iesniegtos rakstveida priekšlikumus un sabiedriskās apspriešanas rezultātus,
izvērtē darba ziņojuma atbilstību programmas prasībām un sagatavo atzinumu
(ja nepieciešams, pieaicinot ekspertus), ko nosūta ierosinātājam. Atzinumā
var norādīt, kādi grozījumi darba ziņojumā izdarāmi. |
|
13 |
Juridiskais birojs 10. Izteikt 18.panta pirmo teikumu šādā
redakcijā: Kompetentā institūcija, ņemot vērā
ieinteresēto valsts institūciju, pašvaldību un citu likumā noteikto institūciju atzinumus, sabiedrības
iesniegtos rakstveida priekšlikumus un sabiedriskās apspriešanas rezultātus ,
izvērtē darba ziņojuma atbilstību programmas prasībām un sagatavo atzinumu
(ja nepieciešams pieaicinot ekspertus), ko nosūta ierosinātājam ; |
atbalstīt Redakc. preciz. |
11. Izteikt
18.panta 1.teikumu šādā redakcijā: Kompetentā institūcija,
ņemot vērā ieinteresēto valsts institūciju, pašvaldību un citas likumā
noteiktās institūcijas atzinumus, sabiedrības iesniegtos rakstveida
priekšlikumus un sabiedriskās apspriešanas rezultātus, izvērtē darba ziņojuma
atbilstību programmas prasībām un sagatavo atzinumu (ja nepieciešams,
pieaicinot ekspertus), ko nosūta ierosinātājam. |
19.pants. Noslēguma ziņojums par ietekmes
novērtējumu (1) Ņemot vērā kompetentās institūcijas
atzinumu par darba ziņojumu, ierosinātājs sagatavo noslēguma ziņojumu par
ietekmes novērtējumu (turpmāk - noslēguma ziņojums) un iesniedz to
kompetentajai institūcijai arī elektroniskā formā. Noslēguma ziņojumā ietver
pārskatu par darba ziņojuma sabiedrisko apspriešanu. (2) Kompetentā institūcija un
ierosinātājs ievieto noslēguma ziņojumu savā interneta mājas lapā. Kompetentā
institūcija, ierosinātājs, reģionālā vides pārvalde un vietējā pašvaldība
nodrošina noslēguma ziņojuma pieejamību sabiedrībai. Sabiedrībai ir tiesības
izvērtēt noslēguma ziņojumu un Ministru kabineta noteiktajā termiņā iesniegt
par to rakstveida komentārus, kurus kompetentā institūcija izvērtē, gatavojot
atzinumu par noslēguma ziņojumu. |
|
14 |
Juridiskais birojs 19.pantā; papildināt pantu ar tekstu šādā redakcijā: izteikt panta otrās daļas otro teikumu
šādā redakcijā: Kompetentā institūcija, ierosinātājs, reģionālā vides pārvalde,
vietējā pašvaldība un cita likumā noteikta institūcija nodrošina noslēguma ziņojuma pieejamību
sabiedrībai . |
atbalstīt |
12. 19.pantā: izteikt otrās
daļas 2.teikumu šādā redakcijā: Kompetentā
institūcija, ierosinātājs, reģionālā vides pārvalde, vietējā pašvaldība un
cita likumā noteiktā institūcija nodrošina noslēguma ziņojuma pieejamību
sabiedrībai.; |
|
8. Papildināt 19.pantu ar trešo, ceturto un
piekto daļu šādā redakcijā: "(3) Ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto noslēguma ziņojumu paredzētās
darbības īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (Natura 2000), bet
paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas
sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija
pirms atzinuma sniegšanas par noslēguma ziņojumu sagatavo informatīvu
ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai. |
15 |
Vides ministrs R.Vējonis Aizstāt likumprojekta 8.pantā paredzētā
19.panta trešajā daļā vārdus lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības sociālās
vai ekonomiskās intereses ar vārdiem lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības
intereses, arī sociālās vai ekonomiskās. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt pantu
ar trešo, ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (3) Ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto noslēguma
ziņojumu paredzētās darbības īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura
2000), bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu
sabiedrībai nozīmīgas intereses, arī sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā
institūcija pirms atzinuma sniegšanas par noslēguma ziņojumu sagatavo
informatīvu ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai. |
|
(4) Prasības šā panta trešajā daļā
minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(4) Prasības šā
panta trešajā daļā minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka Ministru
kabinets. |
|
(5) Ja saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu
paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas
sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija
atbilstoši likumam "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" nosūta
ziņojumu Eiropas Komisijai." |
|
|
Redakc. preciz. |
(5) Ja saskaņā ar
Ministru kabineta lēmumu paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai
apmierinātu sabiedrībai nozīmīgas sociālās vai ekonomiskās intereses,
kompetentā institūcija atbilstoši likumam Par īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai. |
20.pants. Atzinums par noslēguma ziņojumu (1) Kompetentā
institūcija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniedz atzinumu par
noslēguma ziņojumu, par pamatkritēriju izmantojot paredzētās darbības
atbilstību likumu un citu normatīvo aktu prasībām. Ja noslēguma ziņojums
neatbilst programmai vai nav ņemts vērā kompetentās institūcijas atzinums par
darba ziņojumu, vai arī nav veikta sabiedrības informēšana un nav notikusi
sabiedriskā apspriešana atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai,
kompetentā institūcija nosūta noslēguma ziņojumu ierosinātājam
pārstrādāšanai, norādot novēršamās nepilnības, vai arī uzdod ierosinātājam
nodrošināt sabiedrības informēšanu un sabiedrisko apspriešanu. |
|
|
|
|
|
(2)
Kompetentā institūcija nosūta atzinumu par noslēguma ziņojumu ierosinātājam,
ietekmes novērtēšanā iesaistītajām valsts institūcijām un pašvaldībām,
publicē vismaz vienā vietējā laikrakstā un laikrakstā Latvijas Vēstnesis
paziņojumu par to, ka ir sniegts atzinums par noslēguma ziņojumu, kā arī
informē par iespēju iepazīties ar minēto atzinumu un noslēguma ziņojumu. (3) Atzinums par noslēguma ziņojumu ir
spēkā trīs gadus. Ja šajā laikā netiek pieņemts šā likuma 21.pantā minētais
paredzētās darbības akcepts, jāveic jauns ietekmes novērtējums. |
|
16 |
Juridiskais birojsAizstāt 20.panta otrajā daļā vārdus valsts
institūcijām un pašvaldībām ar vārdiem valsts institūcijām, pašvaldībām un
citām likumā noteiktām institūcijām; |
atbalstīt Redakc. preciz. |
13. Aizstāt
20.panta otrajā daļā vārdus valsts institūcijām un pašvaldībām ar vārdiem
valsts institūcijām, pašvaldībām un citai likumā noteiktajai institūcijai. |
20.1 pants.
Paredzētās darbības, kurām var būt pārrobežu ietekme (1) Ja kompetentā institūcija lēmumā
par ietekmes novērtējuma nepieciešamību norāda, ka paredzētajai darbībai var
būt būtiska pārrobežu ietekme, tā rakstveidā paziņo par to ierosinātājam,
Vides ministrijai un Ārlietu ministrijai, kā arī ieinteresētajām valsts
institūcijām un pašvaldībām. (2) Kompetentā institūcija pēc saskaņošanas
ar Vides ministriju un Ārlietu ministriju nosūta rakstveida paziņojumu par
paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme, uz valsti, kuru paredzētā
darbība var ietekmēt, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par
paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu. |
|
|
|
|
|
(3)
Paziņojumā tiek sniegta šāda informācija: 1) paredzētās darbības iesniegums; 2) jebkura pieejama informācija par
paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme; 3) informācija par valsts institūciju vai pašvaldību viedokli par paredzēto darbību; 4) termiņš un vieta, kur valsts var sniegt
atbildi, norādot, vai tā ir paredzējusi piedalīties ietekmes novērtējumā. (4) Kompetentā institūcija, saņēmusi
rakstveida pieprasījumu no jebkuras valsts, kuru paredzētā darbība var
būtiski ietekmēt, nosūta tai šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, pirms
ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā
likuma 15.panta pirmo daļu. (5) Ja valsts, kura ir saņēmusi šā
panta trešajā daļā minēto paziņojumu, tajā norādītajā termiņā sniedz atbildi
par to, ka tā nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, kompetentā
institūcija nosūta tai programmu, darba ziņojumu un informāciju par ietekmes
novērtējuma kārtību. (6) Kompetentā institūcija,
sadarbojoties ar tās valsts kompetento institūciju, kura ir nolēmusi
piedalīties ietekmes novērtējumā, nodrošina kārtību, kādā ietekmētās valsts
ieinteresētās institūcijas un sabiedrība var iepazīties ar šā panta trešajā
un piektajā daļā minēto informāciju un iesniegt priekšlikumus kompetentajai
institūcijai, pirms tā sniedz atzinumu par noslēguma ziņojumu. (7) Kompetentā institūcija konsultējas ar
tās valsts kompetento institūciju, kura nolēmusi piedalīties ietekmes
novērtējumā, par paredzētās darbības iespējamo pārrobežu ietekmi, par
pasākumiem nelabvēlīgas ietekmes novēršanai vai samazināšanai, kā arī par
konsultācijām nepieciešamo termiņu. |
|
17 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt 20.1 panta trešās
daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) informācija par iespējamo lēmumu; |
atbalstīt |
14. Izteikt 20.1
panta trešās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) informācija
par iespējamo lēmumu;. |
|
9. Izteikt
21.pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
15.
Izteikt 21.pantu šādā redakcijā: |
21.pants. Paredzētās
darbības akcepta jēdziens |
"21.pants. Paredzētās darbības akcepta jēdziens |
|
|
|
21.pants. Paredzētās darbības akcepta jēdziens |
(1) Paredzētās darbības akcepts ir šajā
likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemts valsts
institūcijas vai pašvaldības lēmums par atļauju uzsākt paredzēto darbību. |
(1) Paredzētās darbības
akcepts ir šajā likumā un citos vides,
transporta, lauksaimniecības, mežsaimniecības vai zivsaimniecības jomu
reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
pieņemts pašvaldības, attiecīgās valsts institūcijas vai Ministru kabineta
lēmums par atļauju uzsākt paredzēto darbību. |
18 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 9.pantā: izteikt 21.panta pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Paredzētās darbības
akcepts ir šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā pieņemts attiecīgās valsts institūcijas, pašvaldības, citas
likumā noteiktas institūcijas vai Ministru kabineta lēmums par atļauju
uzsākt paredzēto darbību. |
atbalstīt |
(1) Paredzētās
darbības akcepts ir šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā pieņemts attiecīgās valsts institūcijas, pašvaldības, citas likumā
noteiktās institūcijas vai Ministru kabineta lēmums par atļauju uzsākt paredzēto
darbību. |
(2) Ja saskaņā ar noslēguma ziņojumu paredzētās darbības ietekme uz vidi vai cilvēka veselību var skart teritoriju, kas ir lielāka par attiecīgās pašvaldības teritoriju, lēmumu par paredzēto darbību pēc tās pašvaldības ierosinājuma, kuras teritoriju šī darbība var ietekmēt, pieņem Ministru kabinets. |
(2) Ja saskaņā ar
noslēguma ziņojumu paredzētās darbības ietekme uz vidi vai cilvēka veselību
var skart teritoriju, kas ir lielāka par attiecīgās pašvaldības teritoriju,
un attiecīgā pašvaldība ir akceptējusi paredzēto darbību, galīgo lēmumu par
paredzēto darbību pieņem Ministru kabinets pēc tās pašvaldības
ierosinājuma, kuras teritoriju šī darbība var ietekmēt." |
|
|
|
(2) Ja
saskaņā ar noslēguma ziņojumu paredzētās darbības ietekme uz vidi vai
cilvēku veselību var skart teritoriju, kas ir lielāka par attiecīgās
pašvaldības teritoriju, un attiecīgā pašvaldība ir akceptējusi paredzēto
darbību, galīgo lēmumu par paredzēto darbību pieņem Ministru kabinets pēc
tās pašvaldības ierosinājuma, kuras teritoriju šī darbība var ietekmēt. |
22.pants. Paredzētās darbības
akceptēšana (1) Lai saņemtu atļauju
uzsākt paredzēto darbību, ierosinātājs iesniedz attiecīgajai valsts
institūcijai vai pašvaldībai noslēguma ziņojumu un kompetentās institūcijas
atzinumu par noslēguma ziņojumu kopā ar citos normatīvajos aktos
noteiktajiem dokumentiem. (2) Attiecīgā valsts
institūcija vai pašvaldība, vispusīgi izvērtējusi noslēguma ziņojumu un
kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu, kā arī ņemot vērā
ieinteresēto valsts pārvaldes institūciju, pašvaldību un sabiedrības
viedokli, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu akceptēt vai
neakceptēt paredzēto darbību. (3) Ja paredzētajai
darbībai ir pārrobežu ietekme, attiecīgā valsts institūcija vai pašvaldība,
pieņemot lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību, ņem vērā
ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības viedokli, kā arī
konsultāciju rezultātus. |
|
19 |
Juridiskais birojs Izteikt 22.panta pirmo,
otro un trešo daļu šādā redakcijā: (1) Lai saņemtu atļauju uzsākt paredzēto
darbību, ierosinātājs iesniedz attiecīgajai valsts institūcijai,
pašvaldībai vai citai likumā noteiktai institūcijai noslēguma
ziņojumu un kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu kopā
ar citos normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem. (2) Attiecīgā valsts
institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteikta institūcija, vispusīgi
izvērtējusi noslēguma ziņojumu un
kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu, kā arī ņemot vērā
ieinteresēto valsts institūciju, pašvaldību un sabiedrības viedokli, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā, pieņem lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto
darbību. (3) Ja paredzētai
darbībai ir pārrobežu ietekme, attiecīgā valsts institūcija, pašvaldība vai
cita likumā noteikta institūcija, pieņemot lēmumu akceptēt vai
neakceptēt paredzēto
darbību, ņem vērā ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības
viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus . |
atbalstīt |
16. 22.pantā: izteikt pirmo,
otro un trešo daļu šādā redakcijā: (1) Lai saņemtu
atļauju uzsākt paredzēto darbību, ierosinātājs iesniedz attiecīgajai valsts
institūcijai, pašvaldībai vai citai likumā noteiktajai institūcijai
noslēguma ziņojumu un kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma
ziņojumu kopā ar citos normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem. (2) Attiecīgā
valsts institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteiktā institūcija,
vispusīgi izvērtējusi noslēguma ziņojumu un kompetentās institūcijas
atzinumu par noslēguma ziņojumu, kā arī ņemot vērā ieinteresēto valsts
institūciju, pašvaldību un sabiedrības viedokli, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību. (3) Ja
paredzētajai darbībai ir pārrobežu ietekme, attiecīgā valsts institūcija,
pašvaldība vai cita likumā noteiktā institūcija, pieņemot lēmumu akceptēt
vai neakceptēt paredzēto darbību, ņem vērā ietekmētās valsts ieinteresēto
institūciju un sabiedrības viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus.; |
|
10. Papildināt 22.pantu
ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja paredzētā
darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) un saskaņā ar likumu
"Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" ir nepieciešams
saņemt Eiropas Komisijas atzinumu, attiecīgā valsts institūcija vai
pašvaldība, pieņemot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu, ņem vērā
Eiropas Komisijas atzinumu par paredzēto darbību un likumā "Par īpaši
aizsargājamām dabas teritorijām" noteiktās prasības par kompensējošiem
pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamai dabas teritorijai (Natura 2000). |
|
|
Redakc. preciz. |
papildināt pantu
ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (Natura 2000) un
saskaņā ar likumu Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām ir
nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas atzinumu, attiecīgā valsts
institūcija vai pašvaldība, pieņemot lēmumu par paredzētās darbības
akceptēšanu, ņem vērā Eiropas Komisijas atzinumu par paredzēto darbību un
likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām noteiktās prasības par
kompensējošajiem pasākumiem attiecībā uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (Natura 2000). |
|
(5) Paredzēto darbību
akceptē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā." |
|
|
|
(5) Paredzēto
darbību akceptē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
23.pants. Informēšana par pieņemto
lēmumu (1) Attiecīgā valsts
institūcija vai pašvaldība nosūta pieņemto lēmumu ierosinātājam un
kompetentajai institūcijai. |
|
20 |
Juridiskais birojs 23.pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: (1) Attiecīgā valsts
institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteikta institūcija nosūta
pieņemto lēmumu ierosinātājam un kompetentai institūcijai; |
atbalstīt |
17. 23.pantā: izteikt pirmo
daļu šādā redakcijā: (1) Attiecīgā
valsts institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteiktā institūcija nosūta
pieņemto lēmumu ierosinātājam un kompetentajai institūcijai.; |
(2) Attiecīgā
valsts institūcija vai vietējā pašvaldība ne vēlāk kā divas nedēļas pēc
lēmuma pieņemšanas to izliek vietējās pašvaldības ēkā un citās
sabiedriskajās vietās, kā arī publicē vismaz vienā no vietējiem
laikrakstiem un ievieto savā interneta mājas lapā (ja tāda ir). Publikācijā
norāda valsts institūciju vai vietējo pašvaldību, kur ieinteresētās
personas var iepazīties ar: 1) lēmuma saturu; 2) lēmuma pamatojumu; 3) pasākumiem, kas tiks
veikti, lai novērstu vai samazinātu nelabvēlīgo ietekmi uz vidi; |
|
21 |
Vides ministrs R.Vējonis 23. pantā: papildināt otrās daļas
2.punktu ar vārdiem un informāciju par sabiedriskās apspriešanas procesu; |
atbalstīt |
papildināt otrās
daļas 2.punktu ar vārdiem un informāciju par sabiedriskās apspriešanas
procesu; |
4) nepieciešamo
kompensāciju izmaksas nosacījumiem un kārtību. |
|
22 |
Vides ministrs R.Vējonis izslēgt otrās daļas
4.punktu; |
atbalstīt |
izslēgt otrās
daļas 4.punktu; |
(3) Attiecīgā valsts
institūcija vai pašvaldība informē ikvienu valsti, ar kuru notikušas
konsultācijas ietekmes uz vidi novērtējuma procesā, un nosūta tai šā panta
otrajā daļā minēto informāciju. |
|
23 |
Juridiskais birojs izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Attiecīgā valsts
institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteikta institūcija informē
ikvienu valsti, ar kuru notikušas konsultācijas ietekmes uz vidi
novērtējuma procesā, un nosūta tai šā panta otrajā daļā minēto informāciju
; |
atbalstīt |
izteikt trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Attiecīgā
valsts institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteiktā institūcija informē
ikvienu valsti, ar kuru notikušas konsultācijas ietekmes uz vidi
novērtējuma procesā, un nosūta tai šā panta otrajā daļā minēto
informāciju.; |
|
|
24 |
Vides ministrs R.Vējonis papildināt ar ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Ja paredzētā
darbība ir plānota ārpus Latvijas jurisdikcijā esošās teritorijas un tai
var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi, un ar attiecīgās valsts
kompetento institūciju ir notikušas konsultācijas ietekmes novērtējuma
procesā, kompetentā institūcija 14 dienu laikā pēc informācijas saņemšanas
par pieņemto lēmumu ievieto to savā interneta mājas lapā un publicē
paziņojumu vismaz vienā no vietējiem laikrakstiem. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja
paredzēto darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas
teritorijas un tai var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi, un ar
attiecīgās valsts kompetento institūciju ir notikušas konsultācijas
ietekmes novērtējuma procesā, kompetentā institūcija 14 dienu laikā pēc
tam, kad saņemta informācija par pieņemto lēmumu, ievieto šo lēmumu savā
interneta mājaslapā un publicē paziņojumu vismaz vienā no vietējiem
laikrakstiem. |
23.1 pants.
Plānošanas dokumenta pieteikšana kompetentajā institūcijā |
|
|
|
|
|
(1) Jebkura tāda
plānošanas dokumenta izstrādātājs, kuram saskaņā ar šo likumu var būt
nepieciešams stratēģiskais novērtējums, izņemot šā panta trešajā daļā
noteiktos plānošanas dokumentus, uzsākot izstrādāšanu, iesniedz rakstveida
iesniegumu kompetentajai institūcijai. Iesniegumā izstrādātājs, ņemot vērā
šā likuma 4.panta trešo, ceturto, piekto un sesto daļu, kā arī 23.2 pantā
noteiktos kritērijus un ieinteresēto institūciju viedokli, pamato
nepieciešamību piemērot stratēģisko novērtējumu vai iemeslus, kādēļ
konkrētajam plānošanas dokumentam stratēģiskais novērtējums nav
nepieciešams. |
11. Izteikt 23.1
panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Uzsākot tāda
plānošanas dokumenta sagatavošanu, kuram saskaņā ar šo likumu var būt
būtiska ietekme uz vidi, tai skaitā uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (Natura 2000)
(izņemot šā panta trešajā daļā noteiktos plānošanas dokumentus), tā
izstrādātājs iesniedz kompetentajā institūcijā rakstveida iesniegumu. Pirms
rakstveida iesnieguma iesniegšanas izstrādātājs konsultējas ar
ieinteresētajām vides un sabiedrības veselības institūcijām par plānošanas
dokumenta īstenošanas iespējamo ietekmi uz vidi un cilvēku veselību un par
stratēģiskā novērtējuma nepieciešamību." |
|
|
Redakc. preciz. |
18. Izteikt 23.1
panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Uzsākot tāda
plānošanas dokumenta sagatavošanu, kuram saskaņā ar šo likumu var būt
būtiska ietekme uz vidi, arī uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju
(Natura 2000) (izņemot šā
panta trešajā daļā noteiktos plānošanas dokumentus), tā izstrādātājs
iesniedz kompetentajai institūcijai rakstveida iesniegumu. Pirms rakstveida
iesnieguma iesniegšanas izstrādātājs konsultējas ar ieinteresētajām vides
un sabiedrības veselības institūcijām par plānošanas dokumenta īstenošanas
iespējamo ietekmi uz vidi un cilvēku veselību un par stratēģiskā
novērtējuma nepieciešamību. |
(2) Iesnieguma
saturu un iesniegšanas kārtību, kā arī institūcijas, ar kurām iesniedzējs
konsultējas pirms iesnieguma iesniegšanas, nosaka Ministru kabinets. (3) Ministru
kabinets nosaka to plānošanas dokumentu veidus, kuriem nepieciešams
stratēģiskais novērtējums. |
|
|
|
|
|
23.5 pants.
Stratēģiskā novērtējuma izstrādāšanas, apspriešanas un monitoringa kārtība (1) Stratēģisko novērtējumu veic plānošanas dokumenta sagatavošanas laikā, pirms šis plānošanas dokuments tiek iesniegts pieņemšanai. Ja plānošanas dokuments ir hierarhiski saistīts ar citu plānošanas dokumentu vai paredzēto darbību īstenošanu, vides pārskatā, lai izvairītos no informācijas dublēšanās, iekļauj tikai tādu informāciju, kas nepieciešama attiecīgajā plānošanas stadijā, kā arī izmanto informāciju, kas iegūta iepriekšējās plānošanas stadijās. (2) Izstrādātājs
konsultējas ar kompetento institūciju par vides pārskata detalizācijas
pakāpi. (3) Izstrādātājs
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā publicē paziņojumu par sabiedrības
iespējām iepazīties ar vides pārskatu un plānošanas dokumenta projektu, kā
arī iespējām piedalīties sabiedriskajā apspriešanā. |
12. 23.5
pantā: |
|
|
|
19. 23.5 pantā: |
(4) Plānošanas dokumenta sagatavošanas
laikā un pirms tā pieņemšanas izstrādātājs izvērtē un ņem vērā: 1) vides pārskatu, kā
arī alternatīvos risinājumus nelabvēlīgās ietekmes uz cilvēku veselību un
vidi novēršanai, samazināšanai vai kompensēšanai; 2) attiecībā uz vides
pārskatu saņemtos komentārus un priekšlikumus; 3) sabiedrības viedokli; 4) pārrobežu ietekmes
gadījumā arī attiecīgo valsts institūciju komentārus un priekšlikumus un
sabiedrības viedokli. |
papildināt ceturto daļu
ar 5.punktu šādā redakcijā: "5) Eiropas Komisijas atzinumu par plānošanas
dokumentu un likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām"
noteiktās prasības par kompensējošiem pasākumiem Eiropas nozīmes
aizsargājamai dabas teritorijai (Natura
2000), ja plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (Natura
2000) un saskaņā ar likumu "Par īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām" ir nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas atzinumu."; |
|
|
Redakc. preciz. |
papildināt
ceturto daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) Eiropas Komisijas atzinumu par plānošanas
dokumentu un likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām noteiktās
prasības par kompensējošajiem pasākumiem attiecībā uz Eiropas nozīmes aizsargājamo
dabas teritoriju (Natura
2000), ja plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (Natura
2000) un saskaņā ar likumu Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām ir
nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas atzinumu.; |
(5) Izstrādātājs,
ņemot vērā alternatīvo risinājumu izvērtējumu, saņemtos komentārus un
priekšlikumus, kā arī sabiedrības viedokli, precizē vides pārskatu un kopā
ar saņemto komentāru un priekšlikumu kopijām iesniedz to kompetentajai institūcijai. (6) Kompetentā
institūcija Ministru kabineta noteiktajā termiņā sniedz atzinumu par vides
pārskatu, ņemot vērā vides pārskata atbilstību normatīvo aktu prasībām un
izraudzītā risinājuma pamatojumu, kā arī nosaka termiņus, kādos
izstrādātājs pēc plānošanas dokumenta apstiprināšanas iesniedz
kompetentajai institūcijai ziņojumu par plānošanas dokumenta īstenošanas
tiešu vai netiešu ietekmi uz vidi, arī vides pārskatā neparedzētu ietekmi
(turpmāk monitorings). (7) Ja vides
pārskats neatbilst normatīvo aktu prasībām vai izraudzītais risinājums
būtiski ietekmē cilvēku veselību un vidi un nav pietiekami pamatots, kā arī
ja nav veikta sabiedrības informēšana un vides pārskata apspriešana
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā vai nav izvērtēti saņemtie komentāri
un priekšlikumi, kompetentā institūcija nosūta vides pārskatu izstrādātājam
pārstrādāšanai, norādot novēršamās nepilnības, vai arī uzdod izpildītājam
nodrošināt sabiedrības informēšanu un sabiedrisko apspriešanu. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar 7.1,
7.2 un 7.3 daļu šādā redakcijā: "(71) Ja saskaņā ar izstrādātāja iesniegto vides
pārskatu plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura
2000) un tas ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības
sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija pirms
atzinuma par vides pārskatu sniegšanas sagatavo informatīvu ziņojumu
Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai. |
25 |
Vides ministrs R.Vējonis Aizstāt likumprojekta
12.pantā paredzētā 23.5 panta 71.daļā vārdus lai
apmierinātu nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses ar
vārdiem lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības intereses, arī sociālās vai
ekonomiskās. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt pantu
ar 7.1, 7.2 un
7.3 daļu šādā redakcijā: (71)
Ja saskaņā ar izstrādātāja iesniegto
vides pārskatu plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi ietekmēs
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), bet šā dokumenta īstenošana ir vienīgais
risinājums, lai apmierinātu sabiedrībai nozīmīgas intereses, arī sociālās vai
ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija pirms atzinuma par
vides pārskatu sniegšanas sagatavo informatīvu ziņojumu Ministru kabinetam
lēmuma pieņemšanai. |
|
(72) Prasības
šā panta 7.1 daļā minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
(72) Prasības
šā panta 7.1 daļā minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka
Ministru kabinets. |
|
(73) Ja
saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu plānošanas
dokumenta īstenošana ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu
nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā
institūcija atbilstoši likumam "Par īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām" nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai." |
|
|
Redakc. preciz. |
(73) Ja
saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu plānošanas
dokumenta īstenošana ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu
sabiedrībai nozīmīgas sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā
institūcija atbilstoši likumam Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai. |
(8) Ministru kabinets
nosaka: 1) institūcijas, kurām
izstrādātājs nosūta plānošanas dokumenta projektu un vides pārskatu, lai
saņemtu to komentārus un priekšlikumus; 2) sabiedrības
informēšanas un vides pārskata apspriešanas kārtību, arī pārrobežu ietekmes
gadījumos; 3) sabiedrības
informēšanas noteikumus un kārtību pēc plānošanas dokumenta pieņemšanas; 4) attiecīgo valstu
informēšanas kārtību iespējamas pārrobežu ietekmes gadījumā; 5) Eiropas Komisijas
informēšanas kārtību; 6) plānošanas dokumenta
monitoringa kārtību. |
|
|
|
|
|
Pārejas
noteikumi
1. Ministru kabinets ne
vēlāk kā līdz 1999.gada 1.janvārim izveido kompetento institūciju. 2. Vides valsts
ekspertīzes pārvalde pilda kompetentās institūcijas pienākumus līdz dienai,
kad darbību uzsāk kompetentā institūcija. 3. (Izslēgts ar 19.06.2003. likumu). 4. Ar šā likuma spēkā
stāšanos spēku zaudē: 1) likums "Par
valsts ekoloģisko ekspertīzi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes
un Valdības Ziņotājs, 1990, 45.nr.); 2) Satversmes 81. panta
kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr. 278 "Noteikumi par
ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 18.nr.). 5. Ministru kabinets
līdz 2001.gada 1.oktobrim sagatavo un apstiprina šā likuma 4.panta otrajā
daļā minētos noteikumus. 6. Stratēģiskais
novērtējums nav nepieciešams plānošanas dokumentiem, kuru izstrāde noteikta
ar normatīvajiem aktiem līdz 2004.gada 21.jūlijam vai kuru izstrāde uzsākta
pirms 2004.gada 21.jūlija, ja izstrādātājs līdz 2004.gada 21.jūlijam ir
informējis par šādu plānošanas dokumentu kompetento institūciju un
plānošanas dokumentu pieņem līdz 2006.gada 21.jūlijam, izņemot: 1) gadījumus, kad pēc
informācijas saņemšanas kompetentā institūcija, ņemot vērā šā likuma 23.2 pantā
minētos stratēģiskā novērtējuma nepieciešamības kritērijus un plānošanas
dokumenta izstrādes stadiju, pieņem lēmumu par stratēģiskā vides
novērtējuma nepieciešamību; 2) šo pārejas noteikumu
7.punktā minētos gadījumus. |
|
|
|
|
|
7. Plānošanas dokumentiem,
kuru īstenošana var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas
teritorijas, stratēģiskais novērtējums ir nepieciešams, ja tos pieņem pēc
2004.gada 1.maija. 8. Ja izstrādātājs
piemēro plānošanas dokumentam stratēģisko novērtējumu pirms šo pārejas
noteikumu 6. vai 7.punktā minēto termiņu beigām, stratēģiskais novērtējums
piemērojams atbilstoši šā likuma noteikumiem. 9. Ministru kabinets
izdod šajā likumā minētos noteikumus līdz 2004.gada 1.martam. 10. Līdz jaunu
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2004.gada 1.martam ir piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru kabineta
1999.gada 15.jūnija noteikumi nr.213 Kārtība, kādā novērtējama ietekme uz
vidi (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999,
14.nr.); 2) Ministru kabineta
2001.gada 18.decembra noteikumi nr.521 Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts
biroja nolikums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 3.nr.). |
|
|
|
|
|
|
13. Papildināt pārejas
noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā: "11. Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 4.panta 1.2 daļā,
19.panta ceturtajā daļā, 22.panta piektajā daļā un 23.5 panta
7.2 daļā minētos noteikumus." |
26 27 |
Vides ministrs R.Vējonis Aizstāt likumprojekta
13. pantā (likuma Par ietekmes uz vidi novērtējumu pārejas noteikumu
11.punktā) skaitļus un vārdus 2005.gada 1.oktobrim ar skaitļiem un
vārdiem 2006.gada 1. maijam. Atbildīgā komisija
Papildināt pārejas
noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā: "11. Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.maijam izdod šā likuma 4. 1 pantā,
19.panta ceturtajā daļā, 22.panta piektajā daļā un 23.5 panta
7.2 daļā minētos noteikumus." |
daļēji atbalstīt, iekļauts priekšlik. nr.27 atbalstīt |
20. Papildināt
pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā: 11. Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.maijam izdod šā likuma 4.1 pantā,
19.panta ceturtajā daļā, 22.panta piektajā daļā un 23.5 panta
7.2 daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
|
14. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: |
|
|
|
21. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
"Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no direktīvām 85/337/EEC, 97/11/EC, 92/43/EEC,
2001/42/EC, 2003/35/EC un 92/43/EEC. |
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: |
|
|
|
Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: |
|
1) Eiropas Padomes
1985.gada 27.jūnija Direktīvas 85/337/EEK par dažu sabiedrisku un privātu
projektu ietekmes uz vidi novērtējumu; |
|
|
Redakc. preciz. |
1) Eiropas
Padomes 1985.gada 27.jūnija direktīvas 85/337/EEK par dažu valsts un
privātu projektu ietekmes uz vidi novērtējumu; |
|
2) Eiropas Padomes
1997.gada 3.marta Direktīvas 97/11/EK, ar kuru groza Direktīvu 85/337/EEK
par dažu valsts un privāto projektu ietekmes uz vidi novērtējumu; |
|
|
|
2) Eiropas
Padomes 1997.gada 3.marta direktīvas 97/11/EK, ar kuru groza direktīvu
85/337/EEK par dažu valsts un privāto projektu ietekmes uz vidi
novērtējumu; |
|
3) Eiropas Padomes
1992.gada 21.maija Direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas
faunas un floras aizsardzību; |
|
|
|
3) Eiropas
Padomes 1992.gada 21.maija direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu,
savvaļas faunas un floras aizsardzību; |
|
4) Eiropas Padomes
1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību; |
|
|
|
4) Eiropas
Padomes 1979.gada 2.aprīļa direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu
aizsardzību; |
|
5) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 27.jūnija Direktīvas 2001/42/EK par
noteiktu plānu un programmu ietekmes uz vides novērtējumu; |
|
|
|
5) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 27.jūnija direktīvas 2001/42/EK par
noteiktu plānu un programmu ietekmes uz vidi novērtējumu; |
|
6) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Direktīvas 2003/35/EK, ar ko paredz sabiedrības līdzdalību dažu ar vidi
saistītu plānu un programmu izstrādē un ar ko attiecībā uz sabiedrības
līdzdalību un iespēju griezties tiesās groza Padomes Direktīvas 85/337/EEK
un 96/61/EK." |
|
|
|
6) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija direktīvas 2003/35/EK, ar ko paredz sabiedrības līdzdalību dažu ar vidi
saistītu plānu un programmu izstrādē un ar ko attiecībā uz sabiedrības
līdzdalību un iespēju griezties tiesās groza Padomes direktīvas 85/337/EEK
un 96/61/EK. |
|
|
|
|
|
|
Likuma "Par
ietekmes uz vidi novērtējumu" Objekti, kuru ietekmes
novērtējums ir nepieciešams |
15. 1.pielikumā: |
|
|
|
22. 1.pielikumā: |
1. Uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti jēlnaftas, ogļu vai degakmens
pārstrādei, ja pārstrādes apjoms ir 500 vai vairāk tonnu diennaktī. |
aizstāt 1.punktā vārdus
"Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti" ar vārdiem
"Iekārtas, kas paredzētas"; |
|
|
|
aizstāt 1.punktā
vārdus Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti ar vārdiem Iekārtas,
kas paredzētas; |
6. Uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti melno un krāsaino metālu, izņemot
dārgmetālus, pirmapstrādei un ieguvei no rūdas, koncentrāta vai
metāllūžņiem, izmantojot metalurģiskos, ķīmiskos vai elektrolītiskos
procesus. |
izteikt 6.punktu šādā
redakcijā: "6. Integrētas
čuguna vai tērauda ražotnes un iekārtas krāsaino metālu ražošanai no rūdas,
koncentrātiem vai metāllūžņiem, izmantojot metalurģiskos, ķīmiskos vai
elektrolītiskos procesus."; |
|
|
|
izteikt 6.punktu
šādā redakcijā: 6. Integrētas
čuguna vai tērauda ražotnes un iekārtas krāsaino metālu ražošanai no rūdas,
koncentrātiem vai metāllūžņiem, izmantojot metalurģiskos, ķīmiskos vai
elektrolītiskos procesus.; |
8. Uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti rūpnieciskai turpmāk minēto vielu
ražošanai, izmantojot vairākus secīgus ķīmisko vielu pārvēršanas procesus: 1) organiskās un
neorganiskās ķīmiskās pamatvielas; 2) fosforu, slāpekli vai
kāliju saturoši (vienkārši vai salikti) minerālmēsli; 3) augu aizsardzības
līdzekļi un biocīdi; 4) farmaceitiskie produkti,
kuru ražošanā tiek izmantoti ķīmiskie un bioloģiskie procesi; 5) sprāgstvielas. |
aizstāt 8.punktā vārdus
"Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti" ar vārdiem
"Iekārtas, kas paredzētas". |
|
|
|
aizstāt 8.punktā
vārdus Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti ar vārdiem Iekārtas,
kas paredzētas. |
|
|
|
|
|
|
Likuma Par ietekmes uz
vidi novērtējumu 2.pielikums Darbības, kurām
nepieciešams sākotnējais izvērtējums |
16. 2.pielikumā: |
|
|
|
23. 2.pielikumā: |
2. Ieguves
rūpniecība: 1) projekti, kas paredz
uzsākt derīgo izrakteņu ieguvi derīgo izrakteņu atradnēs, kuru platība ir
lielāka par 5 hektāriem, vai kūdras atradnēs, kuru platība ir lielāka par
25 hektāriem, neatkarīgi no izstrādei paredzētās platības; 2) derīgo izrakteņu
ieguve pazemes izstrādnēs; 3) derīgo izrakteņu
ieguve, bagarējot ezeru, upi vai jūru; 4) šādu dziļurbumu
ierīkošana un izmantošana (izņemot urbumus, kas paredzēti
inženierģeoloģiskiem pētījumiem un pazemes ūdeņu monitoringam): a) ģeotermālie urbumi, b) urbumi atkritumu
glabāšanai, c) ūdens ieguves urbumi,
kuri ir dziļāki par 250 metriem, d) ogļūdeņražu izpētes
un ieguves urbumi; 5) virszemes rūpniecisko
iekārtu uzstādīšana akmeņogļu, naftas, dabasgāzes, rūdu un degakmens
iegūšanai. |
|
28 |
Vides ministrs R.Vējonis 2.pielikumā: izteikt 2.punkta
3.apakšpunktu šādā redakcijā: 3) derīgo izrakteņu
ieguve tīrot, padziļinot vai bagarējot virszemes ūdens objektus vai jūru,
ja kopējais izrakteņu ieguves apjoms ir 1000 un vairāk kubikmetru; |
atbalstīt |
izteikt 2.punkta
3.apakšpunktu šādā redakcijā: 3) derīgo
izrakteņu ieguve, tīrot, padziļinot vai bagarējot virszemes ūdens objektus
vai jūru, ja kopējais izrakteņu ieguves apjoms ir 1000 un vairāk
kubikmetru;; |
3. Enerģētiskā
rūpniecība: 1) rūpniecisko iekārtu
uzstādīšana elektrības, tvaika un karstā ūdens ražošanai, ja to ievadītā
siltuma jauda pārsniedz 50 megavatus; 2) gāzes, tvaika un
karstā ūdens pārvades līniju un augstsprieguma elektrolīniju ierīkošana, ja
to garums pārsniedz 5 kilometrus; 3) dabasgāzes virszemes
un pazemes krātuvju ierīkošana; 4) fosilā kurināmā
virszemes krātuvju ierīkošana; 5) ogļu un brūnogļu
briketēšanas iekārtu uzstādīšana; 6) radioaktīvo atkritumu
apstrādes un glabāšanas iekārtu uzstādīšana; 7) hidroelektrostaciju
būvniecība; 8) vēja ģeneratoru kompleksu
uzstādīšana un būvniecība. |
|
29 |
Vides ministrs R.Vējonis izteikt 3.punkta
8.apakšpunktu šādā redakcijā: 8) vēja ģeneratoru
uzstādīšana un būvniecība, ja būves augstums pārsniedz 20 metrus; |
atbalstīt |
izteikt
3.punkta
8.apakšpunktu šādā redakcijā: 8) vēja
ģeneratoru uzstādīšana un būvniecība, ja būves augstums pārsniedz 20
metrus.; |
|
izteikt 4.punkta 1., 2.,
3., 4. un 5.apakšpunktu šādā redakcijā: |
|
|
|
izteikt 4.punkta
1., 2., 3., 4. un 5.apakšpunktu šādā redakcijā: |
4. Metāla un metāla
izstrādājumu ieguve un ražošana: 1) iekārtu uzstādīšana
čuguna vai tērauda iegūšanai (pirmējā vai otrējā kausēšana) un
metālliešanai, ja šo iekārtu jauda pārsniedz 2,5 tonnas stundā; |
"1) iekārtas čuguna
vai tērauda iegūšanai (pirmējā vai otrējā kausēšana), ietverot nepārtraukto
metālliešanu, ja šo iekārtu jauda pārsniedz 2,5 tonnas stundā; |
|
|
|
1) iekārtas
čuguna vai tērauda iegūšanai (pirmējā vai otrējā kausēšana), ietverot nepārtraukto
metālliešanu, ja šo iekārtu jauda pārsniedz 2,5 tonnas stundā; |
2) šādu iekārtu
uzstādīšana melno metālu apstrādei: |
2) iekārtas melno metālu
apstrādei: |
|
|
|
2) iekārtas
melno metālu apstrādei: |
a) karstās velmētavas,
kurās apstrādā vairāk nekā 20 tonnas tērauda stundā, |
a) karstās
velmētavas, kurās apstrādā vairāk nekā 20 tonnas tērauda stundā, |
|
|
|
a) karstās
velmētavas, kurās apstrādā vairāk nekā 20 tonnas tērauda stundā, |
b) smēdes, kuru enerģija
pārsniedz 50 kilodžoulus katram mehānismam, ja patērētā siltuma jauda
pārsniedz 20 megavatus, |
b) smēdes, kuru enerģija
pārsniedz 50 kilodžoulus katram mehānismam, ja patērētā siltuma jauda
pārsniedz 20 megavatus, |
|
|
|
b) smēdes, kuru
enerģija pārsniedz 50 kilodžoulus katram mehānismam, ja patērētā siltuma
jauda pārsniedz 20 megavatus, |
c) galvaniskās ražotnes,
kurās apstrādā vairāk nekā 2 tonnas tērauda stundā; |
c) iekārtas metālu
aizsargpārklājumu uzkausēšanai, kurās apstrādā vairāk nekā 2 tonnas tērauda
stundā; |
|
|
|
c) iekārtas
metālu aizsargpārklājumu uzkausēšanai, kurās apstrādā vairāk nekā 2 tonnas
tērauda stundā; |
3) tādu melno metālu
lietuvju būvniecība, kuru ražošanas jauda pārsniedz 20 tonnas
diennaktī; |
3) melno metālu
lietuves, kuru ražošanas jauda pārsniedz 20 tonnas diennaktī; |
|
|
|
3) melno
metālu lietuves, kuru ražošanas jauda pārsniedz 20 tonnas diennaktī; |
4) tādu kausēšanas
iekārtu (arī krāsaino metālu sakausējumiem) uzstādīšana un būvniecība, kuru
jauda pārsniedz 4 tonnas kausēta svina vai kadmija diennaktī vai 20 tonnas
jebkura cita kausēta metāla diennnaktī (izņemot dārgmetālu un pārstrādes
produktu bagātināšanas un metālliešanas iekārtas); |
4) krāsaino metālu
kausēšanas iekārtas (arī krāsaino metālu sakausējumiem, izņemot
dārgmetālus), kuru jauda pārsniedz 4 tonnas kausēta svina vai kadmija
diennaktī vai 20 tonnas jebkura cita kausēta metāla diennaktī (arī
pārstrādes produktu bagātināšanas un metālliešanas iekārtas); |
|
|
|
4) krāsaino
metālu kausēšanas iekārtas (arī krāsaino metālu sakausējumiem, izņemot
dārgmetālus), kuru jauda pārsniedz 4 tonnas kausēta svina vai kadmija
diennaktī vai 20 tonnas jebkura cita kausēta metāla diennaktī (arī
pārstrādes produktu bagātināšanas un metālliešanas iekārtas); |
5) tādu metāla un
plastikāta virsmu apstrādes iekārtu uzstādīšana, kurās izmanto
elektrolītiskos vai ķīmiskos procesus un kuru elektrolīzes vannu vai
ķīmiskās apstrādes tvertnes kopējais tilpums pārsniedz 30 kubikmetrus; |
5) metāla un plastmasas
izstrādājumu virsmu apstrādes iekārtas, kurās izmanto elektrolītiskos vai
ķīmiskos procesus un kuru elektrolīzes vannu vai ķīmiskās apstrādes
tvertnes kopējais tilpums pārsniedz 30 kubikmetrus;"; |
|
|
|
5) metāla un
plastmasas izstrādājumu virsmu apstrādes iekārtas, kurās izmanto
elektrolītiskos vai ķīmiskos procesus un kuru elektrolīzes vannu vai
ķīmiskās apstrādes tvertnes kopējais tilpums pārsniedz 30 kubikmetrus;; |
6) mehānisko
transportlīdzekļu sērijveida ražošana, montāža un šādu transportlīdzekļu
motoru izgatavošana; 7) kuģu būves un remonta
rūpnīcas; 8) lidmašīnu būves un
remonta rūpnīcas; 9) dzelzceļa konstrukciju
ražošana; 10) metālu ieguve ar
sprādzienu metodi; 11) rūdu apdedzināšanas
un frakcionēšanas iekārtu uzstādīšana. |
|
|
|
|
|
10. Infrastruktūras
projekti: 1) rūpniecisko
teritoriju ierīkošana; |
|
|
|
|
|
2) vairāk nekā 300
automašīnām paredzētu stāvlaukumu būvniecība; |
izteikt 10.punkta
2.apakšpunktu šādā redakcijā: "2) pilsētvides
attīstības projekti (piemēram, tirdzniecības centri, jaunu ūdensapgādes vai
kanalizācijas ārējo tīklu būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz
20 kilometrus, vairāk nekā 300 automašīnām paredzētas autostāvvietas);"; |
|
|
|
10.punktā: izteikt 2. un
3.apakšpunktu šādā redakcijā: 2) pilsētvides
attīstības projekti (piemēram, tirdzniecības centri, jaunu ūdensapgādes vai
kanalizācijas ārējo tīklu būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz
20 kilometrus, vairāk nekā 300 automašīnām paredzētas
autostāvvietas); |
3) dzelzceļa līniju un
termināļu būvniecība (visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma
1.pielikums); 4) lidlauku būvniecība
(visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums); 5) ceļu, ostu un kuģu
piestātņu (arī zvejas ostu) būvniecība (visas darbības, uz kurām neattiecas
šā likuma 1.pielikums); 6) iekšējo ūdensceļu
būvniecība (visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums); 7) aizsprostu un citu
ūdens uzkrāšanai paredzētu konstrukciju būvniecība, ja ūdens tilpums
ūdenskrātuvē pārsniedz 3 000 000 kubikmetrus; 8) tramvaja un metro
līniju būvniecība; 9) cauruļvadu ierīkošana
naftas un gāzes transportēšanai, ja to garums pārsniedz 20 kilometrus; 10) ūdensvadu
ierīkošana, ja to kopgarums pārsniedz 20 kilometrus; 11) ēku un būvju
būvniecība, rekonstrukcija, renovācija un restaurācija Baltijas jūras un
Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu aizsargjoslā; dambju, molu un citu
būvju būvniecība jūrā, kur iespējamas krasta pārmaiņas, izņemot esošo būvju
uzturēšanu; 12) pazemes ūdeņu ieguve
un pazemes ūdeņu mākslīga papildināšana, ja gada kopējais apjoms ir
1 000 000 un vairāk kubikmetru; 13) mākslīgu ūdensteču
un ūdenstilpju izveidošana, ja tās ir garākas par 0,5 kilometriem vai to platība
ir lielāka par 10 hektāriem; 14) projekti, kas paredz
ūdens resursu pārdali starp upju baseiniem, ja pārvietojamā ūdens daudzums
pārsniedz 2 procentus no tā plūsmas. |
|
30 |
Vides ministrs R.Vējonis izteikt 10.punkta
3.apakšpunktu šādā redakcijā: 3) dzelzceļa līniju
būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz vienu kilometru, un kravas
pārkraušanas iekārtu un termināļu būvniecība (visas darbības, uz kurām
neattiecas šā likuma 1.pielikums); |
atbalstīt |
3) dzelzceļa
līniju būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz vienu kilometru, un kravas
pārkraušanas iekārtu un termināļu būvniecība (visas darbības, uz kurām
neattiecas šā likuma 1.pielikums);; |
|
papildināt 10.punktu ar
15. un 16.apakšpunktu šādā redakcijā: |
|
|
|
papildināt
punktu ar 15. un 16.apakšpunktu šādā redakcijā: |
|
"15) akveduktu
vai maģistrālo ūdens cauruļvadu ierīkošana ūdens padevei lielos attālumos; |
|
|
|
15) akveduktu
vai maģistrālo ūdens cauruļvadu ierīkošana ūdens padevei lielos attālumos; |
|
16) dambju, molu un citu
būvju būvniecība plūdu novēršanai." |
|
|
|
16) dambju, molu
un citu būvju būvniecība plūdu novēršanai.; |
13. Jebkuras
pārmaiņas akceptētās, notiekošās vai pabeigtās darbībās, kuras saistītas ar
šā likuma 1.pielikumā un šajā pielikumā minētajiem objektiem un var
izraisīt būtisku nelabvēlīgu ietekmi uz vidi. |
|
31 |
Vides ministrs R.Vējonis papildināt 13. punktu ar
iekavām un vārdiem šādā redakcijā: (pārmaiņas darbībās, uz
kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums). |
atbalstīt |
papildināt
13.punktu ar vārdiem un skaitli šādā redakcijā: (pārmaiņas
darbībās, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums). |