Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām"
Izdarīt
likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.; 2002, 7.nr.;
2003, 2.nr.; 2004, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "Latvijas Vides aģentūra" (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra"
(attiecīgā locījumā).
2. Papildināt 2.panta trešo daļu aiz vārda "liegumi" ar vārdiem "aizsargājamās jūras teritorijas".
3. Papildināt
4.1 pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Biosfēras rezervātu teritoriju atbilstoši aizsardzības un izmantošanas mērķiem iedala funkcionālajās zonās atkarībā no tajā atļautās saimnieciskās, rekreācijas, izglītojošās vai cita veida darbības, kas nav pretrunā ar aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un biosfēras rezervāta izveidošanas mērķi."
4. Papildināt
likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā:
"7.1 pants.
Aizsargājamās jūras teritorijas
Aizsargājamās
jūras teritorijas ir vietas jūrā, kur atrodas īpaši aizsargājami biotopi un
īpaši aizsargājamu sugu dzīvotnes, kā arī nozīmīgas migrējošo putnu barošanās un ziemošanas vietas. Aizsargājamās jūras
teritorijas izveido, lai nodrošinātu šo vietu saglabāšanu."
5. 11.pantā:
izteikt
panta nosaukumu šādā redakcijā:
"11.pants. Priekšlikumu iesniegšana";
papildināt
pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Priekšlikumus
par aizsargājamās teritorijas izveidošanu fiziskas vai juridiskas personas
iesniedz Valsts vides dienestā.";
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Mēneša laikā pēc
šā panta pirmajā daļā minētā priekšlikuma saņemšanas Valsts vides dienests par
to rakstveidā informē attiecīgo pašvaldību un zemes īpašnieku.";
izslēgt trešo un ceturto daļu.
6. 12.pantā:
izteikt pirmās daļas ievaddaļu
šādā redakcijā:
"(1) Lai pieņemtu lēmumu par
aizsargājamās teritorijas izveidošanu, nepieciešami šādi dokumenti:";
izslēgt
pirmās daļas 3. un 4.punktu;
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Pieņemot lēmumu
par aizsargājamās teritorijas izveidošanu, kā arī teritorijas
robežu, zonējuma, kategorijas vai režīma izmaiņām, ņem vērā tās pašvaldības atzinumu, kuras administratīvajā teritorijā paredzēts
izveidot aizsargājamo teritoriju."
7. 13.pantā:
papildināt
otro daļu aiz vārdiem "dabas parkus" ar vārdiem "aizsargājamās
jūras teritorijas";
papildināt
pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā:
"(4) Aizsargājamās
teritorijas robežu, zonējumu un kategoriju var mainīt, ja zinātniskie pētījumi,
monitoringa dati vai aizsargājamās teritorijas apsaimniekošanas pasākumu
monitorings apliecina, ka esošā kategorija, zonējums un attiecīgais
aizsardzības režīms neatbilst teritorijas izveidošanas mērķiem. Valsts vides dienests
mēneša laikā rakstveidā informē pašvaldības un zemes īpašniekus par plānotajām aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības
režīma
izmaiņām.
(5) Reģionālā
vides pārvalde mēneša laikā pēc likuma vai Ministru kabineta noteikumu par aizsargājamās teritorijas
izveidošanu vai zonējuma noteikšanu, vai robežu izmaiņām stāšanās spēkā rakstveidā informē zemes īpašnieku par īpašuma tiesību aprobežojumiem. Pašvaldība pēc saistošo
noteikumu pieņemšanas par aizsargājamās teritorijas izveidošanu informē zemes
īpašnieku par īpašuma tiesību aprobežojumiem."
8. Izteikt
18. un 19.pantu šādā redakcijā:
"18.pants. Aizsargājamo
teritoriju dabas aizsardzības plāni
(1) Lai saskaņotu dabas aizsardzības, dabas resursu izmantošanas un reģiona ilgtspējīgas attīstības intereses, fiziska vai juridiska persona var izstrādāt aizsargājamās teritorijas dabas aizsardzības plānu (turpmāk plāns). Plānā ietver zinātnisko informāciju par aizsargājamo teritoriju, pamatojumu funkcionālajam zonējumam, ja tāds nepieciešams, un nosaka vienotus visas teritorijas apsaimniekošanas pasākumus, lai sasniegtu tās aizsardzības mērķus.
(2) Plānu
apstiprina atbildīgais ministrs. Pašvaldību izveidoto aizsargājamo teritoriju
plānus izstrādā un apstiprina attiecīgā pašvaldība.
(3) Ministru kabinets nosaka plāna
saturu un izstrādāšanas kārtību.
(4) Aizsargājamās
teritorijas individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus, kā arī valsts un reģionālās
attīstības plānošanas dokumentus izstrādā un aizsargājamo teritoriju apsaimnieko,
ievērojot plānu. Plānam ir ieteikuma
raksturs.
19.pants. Aizsargājamo teritoriju iedalījums zonās
(1) Aizsargājamās teritorijas var iedalīt funkcionālajās zonās. Funkcionālajām zonām ir atšķirīgi aizsardzības un izmantošanas noteikumi.
(2) Aizsargājamās teritorijas var
iedalīt šādās funkcionālajās zonās stingrā režīma, regulējamā režīma, dabas
lieguma, dabas parka, ainavu aizsardzības un neitrālā zona. Nacionālajos parkos
var izveidot arī kultūrvēsturisko zonu. Aizsargājamās teritorijās var noteikt
sezonas liegumus."
9. Izslēgt
23.pantu.
10. Izslēgt
25.panta sestās daļas otro teikumu.
11. Aizstāt
26.pantā vārdus "bezpeļņas organizācijas" ar vārdiem "biedrības
un nodibinājumus".
12. Aizstāt
27.pantā vārdus "Vides valsts inspekcija, reģionālās vides pārvaldes"
ar vārdiem "Valsts vides dienesta".
13. 28.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus "bezpeļņas
organizāciju" ar vārdiem "biedrību un nodibinājumu";
izslēgt piekto daļu.
14. Izslēgt
34.panta ceturto daļu.
15.
Izslēgt 37.pantu.
16. 39.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus
"fiziskās un juridiskās";
izslēgt pirmajā daļā vārdu
"disciplinārās";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Personu saukšana pie
administratīvās atbildības vai kriminālatbildības neatbrīvo tās no pienākuma
veikt atjaunošanas darbus vai, ja atjaunošana nav iespējama, atlīdzināt
zaudējumus, kas radušies videi nodarī
tā kaitējuma dēļ."
17. 43.pantā:
aizstāt
otrajā daļā vārdus "atbildīgais ministrs" ar vārdiem "Ministru
kabinets";
papildināt
ceturto daļu aiz vārdiem "un apsaimniekošanas prasības" ar vārdiem
"un plānā paredzēto darbību".
18. Papildināt likumu ar 44. un 45.pantu šādā redakcijā:
"44.pants.
Kompensējošie pasākumi Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) tīklam
(1) Kompensējošos pasākumus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) tīklam (turpmāk kompensējošie pasākumi) veic, lai nodrošinātu paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta negatīvo ietekmju līdzsvarošanu un teritorijas kopīgās vienotības (viengabalainības) aizsardzību un saglabāšanu.
(2)
Kritērijus, pēc kuriem nosakāmi kompensējošie pasākumi, to piemērošanas
kārtību un prasības ilgtermiņa monitoringa plāna izstrādei un ieviešanai,
nosaka Ministru kabinets.
(3)
Kompensējošo pasākumu izvēles un ieviešanas, kā arī kompensējošo pasākumu
ilgtermiņa monitoringa plāna izstrādes un ieviešanas izmaksas sedz paredzētās
darbības ierosinātājs vai plānošanas dokumenta izstrādātājs.
(4) Vides pārraudzības valsts birojs ziņojumu par kompensējošo pasākumu piemērošanu nosūta Eiropas Komisijai. Prasības ziņojuma saturam un ziņojuma nosūtīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
45.pants. Ziņojums Eiropas Komisijai
(1) Ziņojums
Eiropas Komisijai ir informatīvs:
1) ja
plāna vai projekta īstenošana nepieciešama tādu nozīmīgu
sabiedrības sociālo un ekonomisko interešu nodrošināšanai, kuras saistītas ar
sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā
dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam
pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās
Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi;
2) ja
plāna vai projekta īstenošana nepieciešama ar sabiedrības veselības, drošības
vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītu nozīmīgu sabiedrības sociālo vai
ekonomisko interešu nodrošināšanai un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes
aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) nav sastopamas Sugu un biotopu
aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās
Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi.
(2) Ziņojums
Eiropas Komisijai ir pamats atzinuma saņemšanai no Eiropas Komisijas, ja
ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000)
ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai
biotopi, kā arī plāna vai projekta īstenošana
nepieciešama ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības
apsvērumiem nesaistītu nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko interešu
nodrošināšanai. Šādos gadījumos paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta
īstenošanu atļauj tikai pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas."
19. Papildināt
pārejas noteikumus ar 4., 5. un 6.punktu šādā redakcijā:
"4. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.februārim izdod likuma
18.panta trešajā daļā minētos noteikumus.
5. Ministru kabinets līdz 2005.gada 30.decembrim izdod likuma 43.panta otrajā daļā minētos noteikumus.
6. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.martam izdod likuma 44.panta otrajā un ceturtajā daļā minētos noteikumus."
20. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Padomes
1992.gada 21.maija Direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas faunas
un floras aizsardzību;
2) Eiropas Padomes 1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/409/EEK par
savvaļas putnu aizsardzību."
R.Vējonis
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd ir spēkā likums
Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, kas pieņemts 02.03.1993. Pašlaik likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
minēti vairāku institūciju nosaukumi, kuri ir mainījušies pēc 1.01.2005.
Nepieciešami grozījumi likumā saistībā ar Vides ministrijas institucionālās
sistēmas izmaiņām. Administratīvā procesa
spēkā stāšanās likuma 17.panta otrā daļa nosaka, ja likums paredz pārvaldes
iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā
(Administratīvā procesa likuma 15.panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir
nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts saskaņo institūciju nosaukumus
atbilstoši veiktajai reformai. Ņemot vērā Administratīvā procesa spēkā
stāšanās likuma 17.panta otrās daļas prasības, likumprojektā tiek precizēta norma par dabas aizsardzības
plāniem, nosakot, ka aizsargājamai teritorijai var izstrādāt aizsargājamās
teritorijas dabas aizsardzības plānu,
kas ietver aizsargājamās teritorijas zinātnisko informāciju,
pamatojumu funkcionālajam zonējumam, ja tāds nepieciešams, un nosaka vienotus
apsaimniekošanas pasākumus visai teritorijai tās aizsardzības mērķu
sasniegšanai. Likumprojektā paredzēts, ka plānu apstiprina ministrs. Plānam ir rekomendējošs raksturs. Plānu
izmanto par pamatu attiecīgās aizsargājamās teritorijas individuālo
aizsardzības un izmantošanas noteikumu sagatavošanā un aizsargājamās
teritorijas apsaimniekošanā. Likumprojekts tiek papildināts ar normu par
kompensējošiem pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju
(Natura 2000) tīklam, nosakot, ka kompensējošie pasākumi Eiropas nozīmes
aizsargājamai dabas teritorijai (Natura 2000) ir pasākumi, kurus veic, lai
nodrošinātu īstenošanai paredzētā plāna vai projekta negatīvo ietekmju līdzsvarošanu
un teritorijas kopīgās vienotības (viengabalainības) aizsardzību un
saglabāšanu. Papildinājums par kompensējošiem pasākumiem nodrošina sasaisti
ar ietekmes uz vidi novērtējuma normatīvajiem aktiem attiecībā uz ietekmes uz
Eiropas nozīmes aizsargājamo teritoriju (Natura 2000) tīklu vērtēšanu. Par
kompensējošo pasākumu piemērošanu Vides pārraudzības valsts birojs nosūta
ziņojumu Eiropas Komisijai. Prasības ziņojuma saturam un tā nosūtīšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. Ziņojumam
Eiropas Komisijai ir informatīvs
raksturs divos gadījumos: 1) ja plāna vai
projekta realizācija nepieciešama nozīmīgu sabiedrības sociālo un ekonomisko
interešu nodrošināšanai, kas saistīta ar sabiedrības veselības, drošības vai
vides aizsardzības apsvērumiem un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā
dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā
normatīvajā aktā noteiktās Latvijā
sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi, vai 2)
ja plāna vai projekta realizācija nepieciešama ar sabiedrības veselības,
drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītas nozīmīgas sabiedrības
sociālās vai ekonomiskās intereses un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes
aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) nav sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam
pakārtotajā normatīvajā aktā pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā
sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi. Savukārt minētajam ziņojumam Eiropas Komisijai ir pamats atzinuma saņemšanai no Eiropas
Komisijas gadījumos, ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas
teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā
normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai
biotopi un ja plāna vai projekta
realizāciju nosaka ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības
apsvērumiem nesaistītas nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās
intereses. Šādos gadījumos paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta īstenošanu
atļauj tikai pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas. |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekta ieviešana pozitīvi ietekmēs vidi |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
nav |
|
||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2005 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo
līdzekļu ietvaros |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
|||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
Likum-projekts
šo jomu neskar |
|||||||
6. Cita informācija |
Valsts budžeta un pašvaldības budžeta finansētās iestādes likumprojektu
īsteno šīm iestādēm katram saimnieciskam gadam apstiprinātā budžeta ietvaros |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saistībā ar citām šajā likumprojektā ietvertajām
normām ir sagatavoti grozījumi likumā Par ietekmes uz vidi novērtējumu un
grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā. Šo likumu grozījumi ir izsludināti Valsts
sekretāru sanāksmē vienlaikus. Likumprojekta
18.panta trešajā daļā minētie MK noteikumi tiks pieņemti līdz 2006.gada
1.februārim. Likumprojekta 44.panta otrajā un ceturtajā daļā
minētie MK noteikumi tiks pieņemti līdz 2006.gada 1.martam. Likumprojekta 43.panta otrajā daļā minētie MK
noteikumi tiks pieņemti līdz 2005.gada 30.decembrim. Paredzēts
arī gada laikā pēc likuma spēka stāšanās izdarīt grozījumus Ministru kabineta
noteikumos Nr. 415 Īpaši aizsargājamo dabas teritoriju vispārējie
aizsardzības un izmantošanas noteikumi par prasībām aizsargājamās jūras teritorijās. |
|
||||||||||
2. Cita informācija |
nav |
|
||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 2) Eiropas Padomes 1979. gada 2. aprīļa direktīvas 79/409/EEK par
savvaļas putnu aizsardzību. |
|
||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
||||||||||
1.tabula |
|
|||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|
||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
||||||||
Likumprojekta
1. pants |
|
nav saistīts ar
minētajām direktīvām |
|
|
||||||||
Likumprojekta
2. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
3. pants |
|
Atbilst pēc būtības |
|
|
||||||||
Likumprojekta
4. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
5. pants |
|
Atbilst pēc būtības |
|
|
||||||||
Likumprojekta
6. pants |
|
Atbilst pēc būtības |
|
|
||||||||
Likumprojekta
7. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
8. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6. pants Direktīvas 79/409 /EEK 5. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
9. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
10.-16. pants |
|
nav saistīts ar
minētajām direktīvām |
|
|
||||||||
Likumprojekta
17. pants |
|
Atbilst pēc būtības |
|
|
||||||||
Likumprojekta
18. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6. pants |
Atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
19. pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6. pants |
atbilst |
|
|
||||||||
Likumprojekta
20. pants |
|
Atbilst pēc būtības |
|
|
||||||||
5. Cita informācija |
nav |
|
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
|||||||||||
Konsultācijas nav notikušas. Projekts nosūtīts
Vides konsultatīvajai padomei. |
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Pēc nosūtīšanas Vides konsultatīvajai padomei,
saņemtie priekšlikumi ir iestrādāti likumprojektā. |
|
||||||||||
Projekts nosūtīts un sniegta informācija Vides
konsultatīvās padomes sēdē. Pēc izsludināšanas projekts
tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
|
|||||||||||
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
nav |
|
||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošanai netiek
radītas jaunas valsts institūcijas. |
|
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā
kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā,
kā arī Vides ministrijas mājas lapā. |
|
||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts nemaina indivīda jau pašreiz reglamentētās tiesības,
indivīds var apstrīdēt institūciju rīcību normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
nav |
|
||||||||||
Vides ministrs R.
Vējonis
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Eglājs |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
V.Buša |
17.05.2005. 13.30
V.Buša
1382
7026519, vija.buša@vidm.gov.lv