Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt 24.panta otro
daļu ar teikumu šādā redakcijā:
Likumā noteiktos gadījumos
par vienu administratīvo pārkāpumu var uzlikt pamatsodu un divus papildsodus
vai divus pamatsodus un vienu papildsodu.
2. Aizstāt 26.panta pirmajā
daļā vārdus un skaitļus (izņemot šā kodeksa 61., 62., 82., 82.1.,
82.2., 87.1., 114.2 un 149.15 pantā
paredzētos administratīvos pārkāpumus).
3. Izteikt 28.panta pirmo
daļu šādā redakcijā:
Administratīvā pārkāpuma priekšmeta
vai izdarīšanas rīka konfiskācija nozīmē tā piespiedu bezatlīdzības nodošanu
valsts īpašumā. Konfiscēt var tikai pārkāpēja personiskajā īpašumā esošus
priekšmetus, bet lietās par pārkāpumiem ceļu
satiksmē, tirdzniecībā, komercdarbībā, muitas jomā vai par pārkāpumiem saistībā
ar precēm, kuras apliekamas ar akcīzes nodokli, - arī citu personu īpašumā
esošus priekšmetus. Transportlīdzekli un citus priekšmetus nevar konfiscēt, ja
tie izgājuši no īpašnieka (turētāja, valdītāja) valdījuma citas personas
prettiesiskas rīcības dēļ.
4. Aizstāt 29.pantā vārdus
līdz trim gadiem ar vārdiem līdz pieciem gadiem.
5. Izteikt 29.2 panta
pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā:
Aizliegums attiecas uz visām transportlīdzekļu kategorijām, izņemot velosipēdu, neatkarīgi no tā ar kuras kategorijas transportlīdzekli pārkāpums izdarīts.
6. Izslēgt 104.pantu.
7. Izteikt 149.4
pantu šādā redakcijā:
149.4
pants. Vispārējo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa
vadīšanu, ja nav klāt kāda no šādiem transportlīdzekļa vadītājam
nepieciešamajiem dokumentiem:
1)
vadītāja apliecība;
2) transportlīdzekļa
reģistrācijas dokumenti;
3) dokuments (uzlīme) par
transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu;
4)
dokuments par veikto valsts tehnisko apskati vai tehnisko kontroli uz ceļiem,
ja uz transportlīdzekļa nav attiecīgās vizuālās informācijas (uzlīmes), vai
Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegta vienas dienas atļauja piedalīties
ceļu satiksmē, lai veiktu valsts tehnisko apskati;
5) citi transportlīdzekļa
vadītāja kvalifikāciju apliecinoši dokumenti;
6) dokumenti, kas
nepieciešami, pārvadājot negabarīta vai smagsvara kravu;
7) pilnvara lietot ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekli, ja nav klāt īpašnieka (Latvijas iedzīvotājiem);
8) braukšanas mācību
instruktora apliecība vai braukšanas mācību atļauja (mācību braukšanas
gadījumā),
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu latu apmērā.
Par nepiesprādzēšanos ar
drošības jostu vai aizsprādzētas aizsargķiveres nelietošanu, kā arī tāda
pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies vai kuram galvā nav aizsprādzētas
aizsargķiveres,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par tādas transportlīdzekļa
vadītāja apliecības izmantošanu, kas pieteikta kā zudusi vai nozagta, ja tās
vietā saņemta jauna transportlīdzekļa vadītāja apliecība,
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa
vadīšanu, ja ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas
aizliegums, izņemot, ja izmantošanas aizliegums piemērots pārkāpumu uzskaites
punktu sistēmas ietvaros,-
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa
vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simts latu apmērā.
Par
transportlīdzekļa vadīšanu, ja:
1)
nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2)
ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas
piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,-
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divsimts latu apmērā.
Par
transportlīdzekļa vadīšanu atkārtoti gada laikā ja:
1)
nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2)
ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas
piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,-
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrsimts latu apmērā.
Par transportlīdzekļa
vadītāja vai pasažiera vietas atstāšanu bez uzaicinājuma, ja transportlīdzeklis
apturēts pēc policijas darbinieka vai robežsarga (pierobežā) pieprasījuma,-
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam vai pasažierim piecu latu
apmērā.
Par ziņu nesniegšanu par
transportlīdzekļa tiesisko lietotāju
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) fiziskajai vai
juridiskajai personai no trīsdesmit līdz simt latiem.
Par tālruņa lietošanu, ja
transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa
vadītājam, lai to lietotu, nav jāņem rokā tālruņa klausule,
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļu
vadītājiem noteiktā darba un atpūtas laika režīma neievērošanu vai par
transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā darba un atpūtas laika režīmu un
braukšanas attālumu reglamentējošo noteikumu un ātruma reģistrēšanas
kontrolierīces lietošanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simts latu apmērā, juridiskai personai
piecsimt latu apmērā.
Par norīkojuma došanu lietot
transportlīdzekli, neievērojot transportlīdzekļu vadītājiem noteikto darba un
atpūtas laika režīmu, vai darba un atpūtas laika režīmu un braukšanas attālumu
reglamentējošo noteikumu un ātruma reģistrēšanas kontrolierīces lietošanas
noteikumu pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu personai, kas atbildīga par transportlīdzekļu ekspluatāciju, simts
latu apmērā, juridiskai personai tūkstoš latu apmērā.
Par agresīvu braukšanu, kas
izpaudusies kā:
1) vairāku tādu citu citam
sekojošu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu izdarīšana, kas saistīti ar ceļu
satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju radīšanu;
2) transportlīdzekļa vadīšana tādā veidā, ka tiek izdarīts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums un radīti traucējumi vienmērīgai transportlīdzekļu plūsmai vai tiek ignorētas pārējo transportlīdzekļu vadītāju intereses (vairākkārtēja braukšanas joslu maiņa apsteidzot, vairāku sastrēgumā esošu vai kolonnā braucošu transportlīdzekļu apdzīšana pa pretējā virziena joslu vai apbraukšana pa sabiedriskā transporta joslu, ceļa nomali, ietvi, gājēju ceļu, velosipēdu ceļu vai citām vietām, kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai u.tml.),
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem.
Par
pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus vadītājiem, kuri ir alkoholisko dzērienu
(ja transportlīdzekļa vadītāja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5
promiles), narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā,-
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam, valdītājam vai turētājam - juridiskai
personai, piecsimt latu apmērā, bet transportlīdzekļa īpašniekam, valdītājam
vai turētājam - fiziskai personai, simt latu apmērā.
Par
pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus vadītājiem, kuri ir alkoholisko dzērienu
reibumā (ja transportlīdzekļa vadītāja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz
0,5 promiles), narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā,-
pasažierim,
ja viņš zina un pieļauj transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu reibumā,
narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā, uzliek naudas sodu simt latu
apmērā.
Par citu šajā kodeksā
neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu,
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
8. Izslēgt 149.5
panta ceturtās daļas sankcijā vārdus bet transportlīdzekļa vadītājam, kuram
nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, uzliek naudas sodu no simt līdz
piecsimt latiem un piemēro aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības uz diviem gadiem.
9. Izslēgt 149.7
panta pirmajā daļā vārdus vai kreisajā malējā joslā uz ceļa, kur ir trīs ar
ceļa apzīmējumiem apzīmētas braukšanas joslas, no kurām vidējā josla
izmantojama braukšanai abos virzienos.
10. Izteikt 149.8 panta devīto līdz divdesmit ceturto daļu šādā redakcijā:
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 31 kilometra stundā līdz 40 kilometriem stundā ar
motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par šā panta desmitajā daļā
paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi
Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 31 kilometra stundā līdz 40 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par šā panta divpadsmitajā
daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi
Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 41 kilometra stundā līdz 50 kilometriem stundā ar
motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par šā panta četrpadsmitajā
daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi
Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 41 kilometra stundā līdz 50 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par šā panta sešpadsmitajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simtpiecdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā ar
motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par šā panta astoņpadsmitajā
daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi
Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simt piecdesmit latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim mēnešiem.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu divsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju uz vienu gadu.
Par šā panta divdesmitajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju uz vienu gadu.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu vairāk par 60
kilometriem stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem
automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem
un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim līdz sešiem
mēnešiem.
Par
šā panta divdesmit otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura
apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi
Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt piecdesmit līdz četrsimt
latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim līdz
sešiem mēnešiem.
Par
atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu vairāk par 60 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīssimt līdz četrsimt latiem un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz
vienam gadam, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek
naudas sodu no trīssimt līdz četrsimt latiem un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, bet D
kategoriju uz diviem gadiem.
Par šā panta divdesmit
ceturtajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar
518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz
vienam gadam, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek
naudas sodu no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, bet D
kategoriju uz diviem gadiem.
11. Izteikt 149.10
panta piektās daļas sankciju šādā redakcijā:
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
12. Izteikt 149.10
panta devīto daļu šādā redakcijā:
Par nepareizi novietotu transportlīdzekli stāvvietā, kurā transportlīdzekļa novietošanas veids noteikts ar 825.-832.papildzīmi un ceļa apzīmējumiem, kā arī 833. un 842.papildzīmē noteikto prasību pārkāpšanu ceļa zīmes 532. vai 533. darbības zonā,-
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
13. Papildināt 149.10
pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
Par
citu šajā kodeksā neminētu apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu,-
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
14. Izslēgt 149.14
panta septītās daļas sankcijā vārdus bet transportlīdzekļa vadītājam, kuram
nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, uzliek naudas sodu no simt līdz
divsimt latiem un piemēro aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.
15. Izteikt 149.15 pantu šādā redakcijā:
149.15 pants. Transportlīdzekļu vadīšana alkohola
reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles, bet nepārsniedz 0,5 promiles, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa
vadītājam, kura vadītāja stāžs mazāks par diviem gadiem, divsimt latu apmērā un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim mēnešiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai
mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē
konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet
nepārsniedz 1,0 promili, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļu
vadītājiem trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu,
uzliek naudas sodu trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles, -
uzliek naudas sodu velosipēda un
mopēda vadītājam divdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz vienu gadu, bet D kategoriju uz pieciem
gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu piecsimt latu
apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz vienu gadu.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, -
uzliek naudas sodu velosipēda un
mopēda vadītājam trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem, bet D kategoriju uz
pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu
septiņsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem
gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai
mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas
tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai
ir atņemtas) un ja transportlīdzekļa vadītāja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē
konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles;
2) nav transportlīdzekļu vadīšanas
tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai
ir atņemtas) un transportlīdzekļa vadītājs atrodas narkotisko, psihotropo,
toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, -
konfiscē
transportlīdzekli, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un piemēro
aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, -
uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā, esot slimam vai tādā mērā nogurušam, ka tas ietekmē vadītāja darbspējas un ceļu satiksmes drošību, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad transportlīdzeklis tiek apturēts pēc policijas darbinieku pieprasījuma, līdz pārbaudei, kas nosaka alkohola koncentrāciju asinīs vai konstatē narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmi, vai atbrīvošanai no šīs pārbaudes noteiktā kārtībā -
transportlīdzekļa vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas), konfiscē transportlīdzekli, uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda vadītājam uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem.
Par atteikšanos no asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes -
transportlīdzekļa vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) konfiscē transportlīdzekli, uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda vadītājam uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu septiņsimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem.
16. Izteikt 149.24
panta pirmās daļas sankciju šādā redakcijā:
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
17. Aizstāt 221.pantā vārdus
devītajā un desmitajā daļā ar vārdiem vienpadsmitajā un divpadsmitajā daļā.
18. Aizstāt 226.1
panta pirmajā un otrajā daļā skaitļus un vārdus 149.4 panta pirmajā
un trešajā sestajā daļā ar skaitļiem un vārdiem 149.4 panta
pirmajā, trešajā piektajā un astotajā daļā.
19. Izslēgt 236.pantu.
20. Papildināt 257.panta
pirmo daļu pēc vārdiem līdz brīdim, kad stājas spēkā lēmums administratīvā
pārkāpuma lietā ar tekstu (ja izdarīts administratīvais pārkāpums, kas
paredzēts kodeksa 149.4 panta sestajā vai septītajā daļā vai 149.15
pantā (izņemot par septītajā daļā paredzēto pārkāpumu) līdz
lietā pieņemtā lēmuma izpildei.
21. Papildināt 260.panta
trešo daļu pēc vārdiem un skaitļa kad iestājas atbildība par šā kodeksa 149.10
pantā ar skaitli un vārdiem 149.31 panta astotajā daļā.
22. Papildināt 274.1
pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
Ja personai par izdarīto
administratīvo pārkāpumu piemērots administratīvais sods un izņemtās mantas ir
realizētas atbilstoši 257.pantā noteiktajai kārtībai no iegūtajiem līdzekļiem
atskaita summu naudas soda samaksai un izdevumu par izņemto mantu glabāšanu,
realizāciju vai iznīcināšanu segšanai.
23. 299.1 pantā:
aizstāt pirmajā daļā skaitli
un vārdu 10 dienu ar skaitli un vārdu 30 dienu;
papildināt pantu ar jaunu
ceturto daļu šādā redakcijā:
Persona naudas
sodu par pārkāpumiem ceļu satiksmē ir tiesīga maksāt Ceļu satiksmes drošības
direkcijā. Līdzekļus,
kas iegūti, saņemot naudas soda maksājumus, Ceļu satiksmes drošības direkcija,
neieskaitot tos savā norēķinu kontā, triju dienu laikā iemaksā noteiktā valsts
budžeta kontā. Naudas soda iekasēšanas izdevumus sedz naudas soda maksātājs. Iekasējot naudas sodu maksātājam tiek izsniegts dokuments, kurā ir
norādīta informācija par maksātāju, samaksātā naudas soda apmēru un lēmuma par naudas soda uzlikšanu
numuru.;
uzskatīt līdzšinējo panta ceturto daļu par piekto daļu.
24. Papildināt 304.panta
1.punktu aiz vārdiem ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa ar
vārdiem un skaitļiem 149.15 panta piektajā, astotajā un devītajā
daļā.
25.
Izteikt 309.panta trešo daļu šādā redakcijā:
Izpildot
lēmumu par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu, izņem visu
transportlīdzekļu kategoriju vadītāja apliecības, izņemot velosipēda vadītāja
apliecību.
26.
312.pantā:
izteikt otro daļu šādā
redakcijā:
Ja transportlīdzekļa
vadītājs, kam atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, izvairās nodot
vadītāja apliecību un turpina vadīt transportlīdzekli laikā, kad
transportlīdzekļa vadīšanas tiesības atņemtas Valsts policija pagarina tiesību
atņemšanas termiņu par attiecīgo laika posmu, kurā nelikumīgi izmantota
vadītāja apliecība.;
aizstāt trešajā daļā vārdus
personai, kas sodīta ar šo administratīvo sodu, noteiktā kārtībā atdod tai
izņemtos dokumentus ar vārdiem persona normatīvajos aktos noteiktā kārtībā
atgūst tiesības un saņem tiesības apliecinošo dokumentu.
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss par pārkāpumiem ceļu
satiksmē paredz šādus administratīvo sodu veidus: -
brīdinājumu; -
naudas sodu; -
transportlīdzekļu vadītāju tiesību atņemšanu. Likuma norma par mantu un dokumentu izņemšanu ir ļoti vispārināta un
attiecībā uz pārkāpumiem ceļu satiksmē neparedz precīzu regulējumu. Arī spēkā
esošā kārtība par naudas sodu piespiedu izpildi ir jāpilnveido, jo nav mehānisma,
kas strikti nodrošinātu soda neizbēgamību. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
nepieciešami, jo kā liecina situācijas analīze, nedarbojas soda neizbēgamības princips (netiek maksāti uzliktie
sodi), kā arī sodi ir nesamērīgi mazi par atsevišķiem pārkāpumiem, un
pārkāpumi līdz ar to tiek izdarīti ļoti lielā skaitā. Statistika par pārkāpumiem
ceļu satiksmē un ceļu satiksmes negadījumiem ir ļoti negatīva, jo 2004.gadā
uz ceļiem bojā gājuši 516, bet ievainoti 6416 cilvēki. |
|||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
1)Ar likumprojektu paredzēts izdarīt šādus grozījumus noteikt, ka par
atsevišķiem pārkāpumiem ceļu satiksmē varēs piemērot transportlīdzekļa
konfiskāciju, neatkarīgi no piederības,
līdzīgi kā tas jau noteikts par pārkāpumiem citās jomās; 2) ievērojot nesamērīgi mazos sodus par sabiedrībai ļoti bīstamiem pārkāpumiem
tiek pastiprināti sodu piemērošanas vispārējie principi un palielināti sodi.
Piemēram, paredzēts noteikt, ka tiesības var atņemt uz laiku līdz pieciem
gadiem (esošo trīs gadu vietā), atsevišķos likumā noteiktos gadījumos par pārkāpumu
var uzlikt pamatsodu un divus papildsodus; 3) precizēti pārkāpumu sastāvi un sodi par transportlīdzekļa vadīšanu
bez tiesībām un tiesību izmantošanas aizlieguma laikā; papildināts kodekss ar
atbildību par pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus alkohola reibumā vai
narkotisko vielu ietekmē; 4) palielināti sodi par atļautā ātruma pārsniegšanu; precizēti gadījumi,
kad ir tiesības sodīt transportlīdzekļu vadītājus par apstāšanās un stāvēšanas
noteikumu pārkāpumiem; 5) palielināti sodi par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā
vai narkotisko vielu ietekmē, paredzot gadījumā, kad transportlīdzeklis tiek
vadīts bez tiesībām un alkohola reibumā arī transportlīdzekļa konfiskācija;
lielāks sods par vispārējo tiek noteikts arī autobusu vadītājiem; 6) izslēgt 104. un 236.pantu, jo Zemkopības ministrijas Valsts
tehniskās uzraudzības inspekcija ir reorganizēta par valsts aģentūru, kas
atbilstoši Publisko aģentūru likumā noteiktajam nav tiesīga piemērot
administratīvos sodus, bez tam no praktiskā viedokļa 236.pants ir ļoti
neskaidrs un faktiski netiek piemērots; 7) noteikt, ka par atsevišķiem sabiedrībai bīstamiem pārkāpumiem, lai
nodrošinātu naudas soda izpildi, pārkāpuma konstatēšanas brīdī tiek aizturēts
transportlīdzeklis līdz lēmuma izpildei; Konkrēti, ja ir izdarīts pārkāpums,
kas paredzēts kodeksa 149.4 panta sestajā vai septītajā daļā (Par
transportlīdzekļa vadīšanu ja: 1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību vai
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības atņemtas; 2) ir spēkā tiesību
izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas
ietvaros) vai tie paši pārkāpumi atkārtoti gada laikā vai 149.15
pantā (par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt alkohola reibumā vai
narkotisko vielu ietekmē) transportlīdzekli policijas amatpersona izņems līdz
lietā pieņemtā lēmuma izpildei; 9) paredzēts, ka izdevumus par izņemtās mantas glabāšanu, realizāciju
vai iznīcināšanu sedz pārkāpuma izdarītājs, ja tiek pierādīta pārkāpēja vaina
un viņam piemērots administratīvais sods; 10) noteiktas tiesības Ceļu satiksmes drošības direkcijā samaksāt
uzliktos naudas sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē; 11) precizēta lēmuma par transportlīdzekļu vadīšanas
tiesību atņemšanu izpildes kārtība, paredzot, ka atņemot transportlīdzekļu
tiesības izņem visu transportlīdzekļu kategoriju vadītāja apliecības, izņemot
velosipēda vadītāja apliecību; precizē mehānismu gadījumiem, kad vadītāja
apliecība netiek nodota labprātīgi un tiek prettiesiski izmantota policija
šādos gadījumos pagarinās tiesību atņemšanas termiņu par attiecīgo laika
posmu, kurā nelikumīgi izmantota vadītāja apliecība. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Ieņēmumi varētu palielināties,
jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi varētu palielināties,
jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi varētu palielināties,
jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi varētu palielināties,
jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
|||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
6. Cita informācija |
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. |
Nav nepieciešams izdot
papildus normatīvos aktus. |
|||||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar
sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar
sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrība par likumprojekta izstrādi ir informēta ar radio un televīzijas
starpniecību, kā arī ar preses starpniecību. Likumprojekts ievietots
Satiksmes ministrijas un CSDD interneta mājas lapā un turpat pastāv arī iespēja
par likumprojektu izteikt viedokli. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Notikušas
konsultācijas ar Valsts policijas Ceļu policiju. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks ievietots Satiksmes
ministrijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas mājas lapā. |
|||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Vispārējā
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||||