2005.gada 7 .jūnijā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā deputāti iesniedz likumprojektu Sabiedrisko raidorganizāciju likums
Pielikumā:
1.
Likumprojekts uz vienpadsmit lapām
1._____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
1.pants. Likuma mērķis
un uzdevums
(1) Likuma mērķis ir nodrošināt sabiedrības interesēm atbilstošu sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanu un apraidi.
(2) Šā likuma uzdevums ir noteikt sabiedrisko raidorganizāciju juridisko statusu, darbības un programmu veidošanas nosacījumus, to pārvaldi un uzraudzības kārtību, kā arī paredzēt sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanai un apraidei nepieciešamā finansējuma avotus un finansēšanas kārtību.
2.pants. Likumā
lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmas
sabiedrībai paredzēts plašs un daudzveidīgs programmu kopums, kuru finansē un
uzrauga pati sabiedrība šajā likumā noteiktajā kārtībā. Tās īsteno tādu
programmu veidošanu, kas vienlaicīgi ievēro gan atsevišķu sabiedrības grupu,
gan visas sabiedrības intereses un kopumā veicina brīvu viedokļu veidošanos,
demokrātiskas valsts iekārtas nostiprināšanos un valsts valodas un kultūras
saglabāšanu un attīstību.
2)
Sabiedriskās
raidorganizācijas programmu gada plāns kalendārā gada ietvaros paredzētais programmas stundu
apjoms un procentuāls tā tematikas iedalījums.
3.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanas
mērķis un principi
(1) Sabiedrisko raidorganizāciju
programmu veidošanas mērķis ir veicināt sabiedrības locekļu brīvu un informētu
viedokļu veidošanos.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošana atbilst augstām ētikas un
kvalitātes prasībām un tā atspoguļo
sabiedrības uzskatu dažādību.
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās nedrīkst īstenot tikai atsevišķu
politisku, ideoloģisku, ekonomisku vai reliģisku grupu intereses.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanā ievēro
Latvijas sabiedrības dažādību sociālā, ekonomiskā, reģionālā, izglītības un
kultūras ziņā, ņemot vērā cilvēka tiesības un pamatbrīvības, īpaši vienlīdzību
likuma priekšā, uzskatu un izteiksmes brīvību, tiesības brīvi saņemt un
izplatīt informāciju, nevainīguma prezumpciju, personiskās dzīves, kā arī goda
un cieņas neaizskaramību.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir aizliegts izvietot reklāmu un
televīzijas veikalu.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās iekļauto raidījumu sponsorēšana
veicama un sociālie paziņojumi un pašreklāma izvietojama atbilstoši Radio un
televīzijas likuma noteikumiem.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmas un raidlaiku nedrīkst iznomāt vai
nodot lietošanā.
4.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju programmu uzdevumi
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir jānodrošina daudzpusīgas,
neitrālas un pilnvērtīgas informācijas sniegšana sabiedrībai, pēc iespējas
plašāk atspoguļojot tās uzskatu dažādību, kā arī tajā pastāvošos politiskos,
filozofiskos, reliģiskos, zinātnes, ekonomiskos un mākslas virzienus.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmās ir jānodrošina objektīvu, neatkarīgu ziņu un
analītisku komentāru veidošana.
(3)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmās ir jānodrošina sabiedrības vajadzības pēc
informatīvi dokumentāliem, izglītojošiem, kultūras, zinātnes, izklaides, bērnu,
sporta un citiem raidījumiem, tai ir jāietver nozīmīga daļa Latvijā veidotu
oriģinālraidījumu un jārada sabiedrisko diskusiju iespējamība, kurā tiek pausts
iespējami plašs uzskatu loks.
(4)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmās iespēju robežās ir jāatspoguļo Latvijā dzīvojošo
dažādo sociālo, etnisko un kultūras grupu dzīve.
(5)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmām ir jāsniedz ieguldījums nacionālā un Eiropas
kultūras mantojuma novērtēšanā, saglabāšanā un izplatīšanā.
(6)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmās ir jānodrošina priekšvēlēšanu un pirmsreferendumu
informēšanas un aģitācijas iespējas saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem.
5.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju programmu izplatīšana
(1) Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs saskaņā ar Raidorganizāciju attīstības nacionālo koncepciju nodrošina sabiedrisko raidorganizāciju veidoto programmu izplatīšanu auditorijai valsts teritorijā.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmu izplatīšanai nepieciešamais finansējums Latvijas
Valsts radio un televīzijas centram tiek piešķirts kā ikgadēja valsts dotācija no Satiksmes ministrijas budžeta. Pirms
finansējuma piešķiršanas Satiksmes ministrija ar Sabiedrisko raidorganizāciju
padomi saskaņo nākamajā gadā paredzēto raidlaika apjomu.
6.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju funkcijas
(1) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir jāveido savas
programmas atbilstoši šim likumam un Radio un televīzijas likumā noteiktajiem
programmu veidošanas noteikumiem un principiem.
(2) Sabiedriskajām raidorganizācijām savas programmas
ir jāveido vispusīgi, nodrošinot iespēju klausītājiem un skatītājiem izteikt
savus priekšlikumus un iebildumus un tos publiski apspriežot.
(3) Sabiedriskajām raidorganizācijām sava pirmā programma jāveido valsts valodā. Atsevišķos gadījumos pirmajā programmā ir atļauts iekļaut arī Latvijā veidotus oriģinālraidījumus ar subtitriem valsts valodā un oriģinālu skaņas pavadījumu.
7.pants. Konkurences noteikumu piemērošana
(1) Sabiedrisko
raidorganizāciju darbībai nav piemērojami konkurenci regulējošie normatīvie
akti, izņemot tādu šo raidorganizāciju saimniecisko darbību, kas nav
sabiedriskā apraide, īpaši reklāmas tirgū.
(2) Par konkurenci
ierobežojošu faktoru netiek uzskatīts valsts budžeta finansējums, kas piešķirts
sabiedriskās apraides
nodrošināšanai.
(3)
Sabiedriskās
raidorganizācijas izstrādā reklāmas cenu noteikšanas metodiku, kuru apstiprina
Sabiedrisko raidorganizāciju padome.
(4)
Sabiedriskās
raidorganizācijas drīkst piešķirt bezmaksas raidlaiku vienīgi
sabiedriski nozīmīgu notikumu sludinājumu, sociālu paziņojumu izplatīšanai un
aicinājumiem uz labdarību. Šādi sludinājumi
un aicinājumi nav ieskaitāmi reklāmas apjomā.
8.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju
arhīvi (videokrātuves un fonotēka)
(1) Sabiedrisko raidorganizāciju veidotie vai to programmām veidotie audiovizuālie darbi un fonogrammas ar kultūrvēsturisku vērtību uzskatāmi par nacionālā kultūras mantojuma daļu un valsts arhīva fonda sastāvdaļu, kas uzglabājami un izmantojami atbilstoši attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajam.
(2) Ja valsts arhīvu sistēmas ietvaros paredzēts veikt Sabiedrisko raidorganizāciju arhīvos esošo materiālu pārkopēšanu nolūkā tos uzglabāt pastiprinātas drošības apstākļos, tad arhīvs sedz pārkopēšanas tehniskās izmaksas. Dubultās kopijas izgatavojamas programmām ar īpašu kultūrvēsturisku nozīmi, to izveidošana paredzēta tikai uzglabāšanai, un nav atļauta šo kopiju jebkāda veida lietošana vai publiskošana.
(3) Sabiedriskās raidorganizācijas drīkst izmantot savus arhīva materiālus jebkurā iespējamā veidā gan raidīšanas nolūkos, gan ikvienā citā veidā atbilstoši Autortiesību likumam. Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības savu programmu veidošanā izmantot valsts arhīva fondus, sedzot tikai nepieciešamās tehniskās pavairošanas izmaksas. Pieeju var liegt vienīgi ierobežotas pieejamības informācijai atbilstoši Informācijas atklātības likumam.
(4) Sabiedriskās raidorganizācijas tiek uzskatītas par bijušās Latvijas PSR Valsts televīzijas un radioraidījumu komitejas, Latvijas Republikas Valsts televīzijas un radioraidījumu komitejas, valsts uzņēmumu Latvijas Radio un Latvijas televīzija, kā arī valsts bezpeļņas SIA Latvijas Radio un valsts bezpeļņas SIA Latvijas Televīzija, tiesību un saistību pārņēmēju.
(5) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir
tiesības iekasēt samaksu par pieeju savos
arhīvos esošajiem
audiovizuālajiem darbiem un fonogrammām. Sabiedriskās raidorganizācijas pēc pieprasījuma nodrošina savos arhīvos
esošo audiovizuālo darbu un
fonogrammu publiskošanu gan analogā, gan digitālā formā jebkuros tehniskajos informācijas nesējos un
tehnoloģijās.
9.pants. Tiesiskais statuss
(1)
Sabiedriskās
raidorganizācijas ir atvasinātas publiskas juridiskas personas, kas izveidotas
un darbojas saskaņā ar Satversmi, šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem
un to nolikumiem, nodrošinot
sabiedrības grupu intereses savu programmu veidošanā.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju nolikumus apstiprina Sabiedrisko raidorganizāciju padome.
(3)
Sabiedrisko
raidorganizāciju pilni nosaukumi ir:
1) sabiedriskā raidorganizācija
Latvijas Radio;
2) sabiedriskā raidorganizācija
Latvijas Televīzija.
(4)
Sabiedriskās
raidorganizācijas, saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto, ir redakcionāli
neatkarīgas un finansiāli patstāvīgas. To darbība pamatojas uz sabiedrības
pārraudzību.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju uzdevums ir šajā likumā noteikto funkciju
izpilde.
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas nav privatizējamas ne kopumā, ne pa daļām,
to manta nav ieķīlājama. Tām nav tiesību garantēt citu fizisko vai juridisko
personu saistību izpildi.
(7)
Ar Sabiedrisko raidorganizāciju padomes atļauju sabiedriskās
raidorganizācijas drīkst piedalīties
komercsabiedrību dibināšanā, iegādāties, ieķīlāt tām piederošu citu
komercsabiedrību kapitāla daļas, akcijas un vērtspapīrus, ja tas tieši vai
netieši nepasliktina vai neapdraud programmas kvalitāti.
(8)
Sabiedrisko raidorganizāciju darbībā nav tiesīga iejaukties un dot
amatpersonām saistošus norādījumus neviena valsts vai pašvaldības institūcija,
to amatpersona vai citas personas, izņemot šajā likumā tieši paredzētos
gadījumus.
(9)
Sabiedriskām raidorganizācijām
nevar noteikt citu tiesisko statusu, likvidēt vai reorganizēt, atsavināt to
mantu vai uzlikt tām kādus pienākumus ar pārvaldes lēmumu (administratīvu
aktu).
(10) Ar
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes atļauju Sabiedriskās raidorganizācijas var
iestāties dažādās starptautiskās organizācijās. Par darbību šajās organizācijās
un pieņemtajiem lēmumiem Sabiedriskās raidorganizācijas informē Sabiedrisko
raidorganizāciju padomi.
(11) Radiofrekvenču spektru sabiedrisko raidorganizāciju programmu pakalpojumu pārraidīšanai ēterā piešķir bez konkursa un bez valsts nodevas.
(12) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir
tiesības pārraidīt programmas satelītā, kabeļtelevīzijas tīklos vai jebkurā
citā tehniskā veidā. Tās drīkst sniegt teleteksta pakalpojumu un iesaistīties
jebkurā raidīšanas tehnoloģijas jomā vai veidā.
(13) Elektronisko sakaru tīklos jānodrošina visiem abonentiem sabiedrisko raidorganizāciju programmas nemainītā veidā. Šo programmu izplatīšanai kabeļtelevīzijas tīklos retranslācijas atļauja nav vajadzīga. Šāds princips ievērojams arī uz virszemes ciparu televīzijas apraidi.
(14)
Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības izkārtot savu programmu
elektroniskajos programmu gidos.
(15) Ar Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes atļauju sabiedriskās raidorganizācijas
drīkst sniegt papildu programmu pakalpojumus neatkarīgi no to piegādes
vai finansējuma veida.
10.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju manta
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju mantu veido:
1) sabiedriskajām raidorganizācijām nošķirtā kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi;
2)
kustamā un nekustamā
manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi, ko dāvinājušas (ziedojušas) fiziskās un
juridiskās personas, kā arī manta, ko sabiedriskās raidorganizācijas
iegādājušās;
3)
intelektuālais
īpašums.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju mantu izmanto to darbības nodrošināšanai, lai īstenotu savas
funkcijas.
(3)
Tiesiskajās
attiecībās ar citām personām sabiedriskās raidorganizācijas atbild ar savu
mantu. Ja ar to nepietiek vai sabiedrisko raidorganizāciju saistību izpilde var
traucēt to funkciju veikšanu, par saistībām atbild valsts Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.
(4) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt to īpašumā esošo kustamo mantu.
(5)
Sabiedriskajām raidorganizācijām ir
tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegādāties un atsavināt tās
darbībai nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos vai atsavinātu nekustamo
mantu par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Sabiedriskajām
raidorganizācijām jāsaņem Sabiedrisko raidorganizāciju padomes piekrišana.
Nekustamais īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz attiecīgās sabiedriskās
raidorganizācijas vārda.
(6)
Līdzekļus, kas
iegūti, atsavinot sabiedriskās raidorganizāciju mantu, ieskaita attiecīgās
sabiedriskās raidorganizācijas budžetā.
(7)
Sabiedrisko
raidorganizāciju valdījumā esošo ēku, to daļu vai zemes nodošana nomā vai
patapinājumā pieļaujama, ja tas nepieciešams sabiedrisko raidorganizāciju
funkciju veikšanai. Ēku, to daļu vai zemes nodošana nomā pieļaujama, noslēdzot
rakstveida līgumu.
(8)
Sabiedrisko
raidorganizāciju valdījumā vai turējumā var būt citu personu kustamā un
nekustamā manta.
11.pants Sabiedrisko
raidorganizāciju pārvalde
Sabiedrisko raidorganizāciju nolikumos noteiktās
kompetences apjomā vada ģenerāldirektors un valde. Ģenerāldirektoru uz pieciem
gadiem konkursa kārtībā amatā ieceļ Sabiedrisko raidorganizāciju padome. Valdes
locekļus uz trim gadiem amatos apstiprina Sabiedrisko raidorganizāciju padome
pēc ģenerāldirektora priekšlikuma. Ģenerāldirektors ir arī valdes
priekšsēdētājs.
12.pants Sabiedriskās
raidorganizācijas ģenerāldirektors un valde
(1)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru var iecelt atkārtoti, bet
ne vairāk kā divas reizes pēc kārtas. Ģenerāldirektors nedrīkst:
1)
būt Saeimas deputāts vai Ministru kabineta loceklis;
2)
darboties politiskajās organizācijās (partijās) vai to apvienībās, bet
gadījumā, ja viņš darbojas kādā politiskajā organizācijā (partijā) vai to
apvienībā, šī darbība ir jāaptur.
(2)
Uz sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru attiecas ierobežojumi un
aizliegumi, kas paredzēti valsts amatpersonām likumā Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā.
(3)
Par sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru nevar būt persona, kas
sodīta par tīšu noziegumu, ja tā nav reabilitēta vai sodāmība nav dzēsta vai
noņemta.
(4)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors nedrīkst ieņemt citus
algotus amatus un veikt citus algotus pienākumus, izņemot radošo, zinātnisko un
pedagoģisko darbību. Ģenerāldirektors nedrīkst būt nevienas raidorganizācijas
kapitāla daļu turētājs.
(5)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru var atbrīvot no amata pirms
termiņa pēc viņa lūguma. Atstādināšana, atcelšana un atlaišana no amata pēc Sabiedrisko raidorganizāciju padomes
iniciatīvas pieļaujama vienīgi normatīvajos aktos vai statūtos paredzētajos
gadījumos, vai arī tad, ja tiek konstatēti normatīvajos aktos noteikti
apstākļi, kas liedz attiecīgajai personai būt par ģenerāldirektoru.
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors:
1)
atbild par sabiedriskās raidorganizācijas darbības atbilstību nolikumam,
likumu un citu normatīvo aktu prasībām;
2)
vada un organizē sabiedriskās raidorganizācijas darbību, nodrošina darbības
nepārtrauktību, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv to un savas kompetences ietvaros
slēdz darījumus tās vārdā;
3)
pārvalda sabiedrisko raidorganizāciju mantu,
4)
nodrošina, lai sabiedriskās raidorganizācijas līdzekļi tiktu izlietoti un
manta izmantota likumīgi un lietderīgi, kā arī atbild par to finansiālo
darbību;
5)
izstrādā sabiedriskās raidorganizācijas darbības un attīstības stratēģijas
projektu pieciem gadiem, publicē un iesniedz Sabiedrisko raidorganizāciju
padomei ziņojumu par sabiedrisko raidorganizāciju programmu gada plāna izpildi
iepriekšējā gadā, kā arī izveido ikgadējā budžeta projektu;
6)
nosaka sabiedriskās raidorganizācijas struktūru, amatu sarakstu un
darbinieku atalgojumu;
7)
pieņem darbā, atbrīvo, atstādina un atlaiž no darba sabiedriskās
raidorganizācijas darbiniekus;
8)
nosaka sabiedriskās raidorganizācijas darbinieku kompetenci un atbildību;
9)
sniedz Sabiedrisko raidorganizāciju padomei informāciju par sabiedriskās
raidorganizācijas darbību un priekšlikumus tās darbības jautājumos;
10)
veic citas šajā likumā, citos normatīvajos aktos, kā arī nolikumā noteiktās
darbības;
11)
ir tiesīgs
piedalīties Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdēs.
(7)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoram ir viens vai vairāki
vietnieki. Ģenerāldirektora prombūtnes laikā pienākumus pēc ģenerāldirektora
norādījuma pilda viens no vietniekiem.
(8)
Sabiedriskās raidorganizācijas valde izlemj jautājumus saskaņā ar nolikumu.
(9)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors tikai ar valdes piekrišanu
var rīkoties šādos gadījumos:
1)
nosakot programmu veidošanas koncepciju un pamatvirzienus;
2)
sagatavojot ikgadējo budžeta plānu;
3)
slēdzot darba koplīgumu;
4)
lemjot par nekustamās mantas iegādi vai ierosinot tās atsavināšanu;
5)
lemjot par darījumu, kura apjoms finansiālā izteiksmē pārsniedz vienu
divdesmito daļu no attiecīgās sabiedriskās raidorganizācijas iepriekšējā gada
finanšu apgrozījuma apjoma.
(10) Sabiedriskās raidorganizācijas
valdes locekļu iecelšanai, atstādināšanai, atcelšanai un atbrīvošanai no amata
piemērojami noteikumi par ģenerāldirektoru, ja vien šajā likumā nav noteikts
citādi.
13.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju finansējuma avoti
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju finansiālā nodrošinājuma avoti ir:
1)
valsts budžeta dotācija,
2)
ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
3)
dāvinājumi, ziedojumi un sponsorējumi.
(2)
Valsts finansējums sabiedriskajām raidorganizācijām norādāms atsevišķā
valsts budžeta apakšprogrammā.
(3)
Starp Ministru kabinetu un sabiedriskajām raidorganizācijām tiek slēgta
vienošanās, kurā tiek noteikti sabiedrisko raidorganizāciju attīstības principi
un tam nepieciešamais finansējums. Šīs vienošanās termiņš ir 5 gadi, un tā ik
reizi ir noslēdzama ne vēlāk kā četrus mēnešus pirms nākamā perioda sākuma
datuma.
(4)
Sabiedriskajām raidorganizācijām piešķirtais finansējums no valsts budžeta
nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā, ievērojot inflāciju.
(5)
Sabiedriskās raidorganizācijas var saņemt finanšu līdzekļus no
saimnieciskās darbības ieņēmumiem, kā arī dāvinājumus (ziedojumus) naudas
līdzekļu un mantiskā veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko
personu dāvinājumus (ziedojumus).
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas var atvērt kontus kredītiestādēs,
kredītiestāžu filiālēs vai to pārstāvniecībās.
(7)
Sabiedriskās raidorganizācijas projektu un programmu īstenošanai var saņemt
līdzekļus arī no valsts un sabiedriskajiem fondiem, kā arī citiem avotiem
sabiedrisko raidorganizāciju funkciju izpildei.
(8)
Ja kāda
nozīmīgai sabiedrības daļai svarīga notikuma atspoguļošana nav ietverta sabiedriskās raidorganizācijas programmu gada plānā,
sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības pieprasīt no attiecīgā pasākuma
organizatora savu izdevumu atmaksu.
(9)
Sabiedriskās
raidorganizācijas nodrošina finanšu pārskatāmību un grāmatvedības kontu
nodalīšanu, lai skaidri norādītu izlietotā finansējuma avotu un mērķi.
(10)
Sabiedriskās
raidorganizācijas val
sts budžeta līdzekļu saņemšanai un no tiem veicamo
izdevumu izdarīšanai atver kontus Valsts kasē.
(11) Sabiedrisko raidorganizāciju padome konkursa kārtībā izraugās zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu sabiedrību, kas pārbauda un apstiprina ikgadējo publisko gada pārskatu par finansējuma izlietojumu sabiedriskajās raidorganizācijās.
(12)
Sabiedriskās
raidorganizācijas kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši normatīvo aktu
prasībām un iesniedz pārskatu par finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši
likuma Par grāmatvedību un citu normatīvo aktu prasībām. Par finansējuma
izlietojumu sabiedriskās raidorganizācijas vienu reizi gadā sniedz arī publisku
atskaiti Sabiedrisko raidorganizāciju padomei.
V nodaļa. Sabiedrisko raidorganizāciju uzraudzība
14.pants Sabiedrisko raidorganizāciju padomes statuss
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padome ir pilntiesīga autonoma institūcija, kas izveidota uz
sabiedrības grupu reprezentācijas pamatiem un realizē dažādu sabiedrības grupu
interešu līdzsvarošanu, pārraugot sabiedrisko raidorganizāciju darbību.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padome ir juridiska persona, tai ir zīmogs ar tās nosaukumu.
Tā darbojas saskaņā ar Latvijas republikas Satversmi, šo likumu un citu
normatīvo aktu prasībām.
(3)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes funkciju veikšanai nepieciešamo finansējumu nodrošina
no valsts budžeta.
(4)
Pārskatu par savu darbību, īpaši
finansiālo, sabiedrisko raidorganizāciju padome
vienu reizi gadā publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
15.pants Sabiedrisko raidorganizāciju padomes
sastāvs
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomi septiņu locekļu sastāvā izveido Saeima. Ievēlēšanas
kārtību nosaka Saeimas kārtības rullis.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes sastāvā iekļaujams viens Latvijas Radio pilnsapulces
un viens Latvijas Televīzijas pilnsapulces izvirzīts pārstāvis un divi biedrību
un nodibinājumu izvirzīti pārstāvji, viens Valsts prezidenta izvirzīts
pārstāvis, viens Ministru kabineta izvirzīts pārstāvis un viens ne mazāk kā
vienas trešās daļas Saeimas deputātu izvirzīts pārstāvis.
(3)
Izvirzītajiem
kandidātiem jābūt Latvijas Republikas pilsoņiem, ar labu reputāciju, augstāko
izglītību un vismaz piecu gadu profesionālu, vadības vai akadēmisku darba
pieredzi masu informācijas līdzekļu jomā. Kandidātiem jāiesniedz arī savas
darbības koncepcija.
(4)
Par Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekli nevar būt persona, kas sodīta par tīšu
noziegumu, ja tā nav reabilitēta vai sodāmība nav dzēsta vai noņemta.
(5)
Uz Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļiem attiecas ierobežojumi un aizliegumi,
kas paredzēti valsts amatpersonām likumā Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā.
(6)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļu kandidatūru pieteikumus iesniedz Saeimas
Prezidijam. Pirms to izskatīšanas Saeimā, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisija izvērtē kandidatūras un pauž komisijas viedokli, aizklāti
balsojot.
(7)
Izvirzīto kandidātu
sarakstu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", norādot katra
kandidāta vārdu, uzvārdu, dzīvesvietu, darbavietu un ieņemamo amatu
(nodarbošanos).
(8)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi nedrīkst savienot amatu ar Saeimas deputāta
vai Ministru kabineta locekļa
pienākumiem.
(9)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi nedrīkst būt politisko
organizāciju (partiju) vai to apvienību patstāvīgi funkcionējošo vadības
institūciju amatpersonas. Patstāvīgi funkcionējoša vadības institūcija šā panta
izpratnē ir centrāla augstākā organizācijas vai to apvienības institūcija,
kurai ir tiesības rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu atbilstoši likumam
Par sabiedriskām organizācijām un to apvienībām.
(10)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis nedrīkst būt nevienas
raidorganizācijas kapitāla daļu turētājs, amatpersona vai darbinieks.
16.pants Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes darbība
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu pilnvaru laiks ir pieci gadi,
tos amatā var ievēlēt ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome aizklāti ievēlē priekšsēdētāju, to
kompetenci nosakot iekšējās darbības noteikumos.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi
mēnesī. Informācijai par sēžu sasaukšanu un darba kārtību ir jābūt atklātai un
publicētai interneta tīklā. Ārkārtas sēdes, ja to pieprasa vismaz trīs
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi, jāsasauc nedēļas laikā.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome ir lemttiesīga, ja sēdē piedalās vairāk
nekā puse tās locekļu. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vismaz četri
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdes tiek protokolētas. Sēdes
protokolu paraksta visi Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi, kas
piedalījušies sēdē. Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis, parakstot
protokolu, var tajā ierakstīt savu viedokli par izskatīto jautājumu vai izdarīt
atzīmi par sava viedokļa pievienošanu protokolam rakstveidā.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis savu darbību var izbeigt, 14
dienu laikā motivēti rakstiski informējot par to Sabiedrisko raidorganizāciju
padomi un Saeimas Prezidiju, bet gadījumos, ja tā izvirzītājs bija Valsts
prezidents vai Ministru kabinets arī attiecīgo institūciju. Šajā gadījumā
jauns loceklis apstiprināms uz pilnu termiņu.
(7)
Saeima pēc
Ministru kabineta priekšlikuma Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekli atceļ no amata pirms viņa pilnvaru
termiņa beigām vienīgi šādos gadījumos:
1)
viņš triju mēnešu laikā neattaisnoti nav piedalījies Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes darbā;
2)
ir konstatēti šajā likumā norādīti apstākļi, kas liedz attiecīgajai
personai būt par Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekli;
3)
viņš izdarījis tīšu šā likuma pārkāpumu vai pieļāvis nolaidību un tas
izraisījis būtiskas sekas.
(8) Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes darbībā nav tiesīga iejaukties un dot tās locekļiem saistošus
norādījumus neviena valsts vai pašvaldības institūcija, to amatpersona vai
citas personas, izņemot šajā likumā tieši paredzētos gadījumus.
17.Sabiedrisko raidorganizāciju padomes
atbildība
(1) Sabiedrisko raidorganizāciju
padome ir atbildīga par savas
darbības likumību.
(2) Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi atbild par pieņemtajiem prettiesiskajiem
lēmumiem, ja to rezultātā sabiedriskajām raidorganizācijām radušies zaudējumi,
vai to programmu veidošana ir nonākusi pretrunā ar šī likuma noteikumiem. Šādus
zaudējumus piedzen no Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļiem.
(3) Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes loceklis, kurš
balsojis pret prettiesisko lēmumu, ja pietiekams šāda balsojuma pamatojums
atzīmēts attiecīgās sēdes protokolā vai rakstveida pamatojums pievienots
protokolam, kurā par to izdarīts attiecīgs ieraksts, atbrīvojams no zaudējumu
atlīdzības piedziņas.
(4) Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi un sekretariāta darbinieki ir atbildīgi
arī par konfidencialitātes neievērošanu un par zaudējumiem, kas sabiedriskajām
raidorganizācijām radušies to prettiesiskas rīcības dēļ.
18.pants Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes uzdevumi
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, konsultējoties ar sabiedriskajām
raidorganizācijām, izstrādā un apstiprina sabiedriskās raidorganizācijas
programmu gada plānu.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, konsultējoties ar sabiedriskajām
raidorganizācijām, sagatavo valsts budžeta projektu sabiedrisko
raidorganizāciju programmu gada plānu izpildei un iesniedz to Ministru
kabinetam, kā arī pēc budžeta pieņemšanas Saeimā lemj par tā sadalījumu
atbilstoši apstiprinātajiem sabiedrisko raidorganizāciju programmu gada
plāniem.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, balstoties uz sabiedrisko
raidorganizāciju programmu gada plānu, nosaka pamatotu un taisnīgu valsts
budžeta dotācijas sadalījumu starp
Latvijas Radio un Latvijas Televīziju.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome izstrādā un apstiprina Latvijas Radio
un Latvijas Televīzijas nolikumus, ieceļ un atceļ to ģenerāldirektorus un
zvērinātus revidentus, apstiprina un atceļ valdes locekļus, uzrauga
raidorganizāciju darbību, kontrolējot, vai to veidotā programma atbilst
programmas koncepcijai un vai finansu līdzekļi tiek tērēti atbilstoši
apstiprinātajam budžetam, kā arī veic citas šajā likumā paredzētās funkcijas.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes kompetence ir noteikta šajā likumā un
Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas nolikumos.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome izstrādā un apstiprina savas darbības
iekšējo kārtību.
19.pants.
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes darbības nodrošināšana
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu amatalga tiek pielīdzināta Saeimas deputāta amatalgai. Sabiedrisko raidorganizāciju padomes priekšsēdētāja
atalgojumam tiek piemērots koeficients 1,5.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes darbības nodrošināšanai tiek izveidots sekretariāts. Sekretariāta
darbinieki nedrīkst veikt citu darbu, ieņemt citus amatus vai saņemt atalgojumu
tieši vai ar citu personu starpniecību no raidorganizācijām.
(3)
Sekretariāta
darbinieku atalgojums atbilst attiecīgās kategorijas valsts civildienesta
ierēdņu amatalgām.
Pārejas noteikumi
(1) Sabiedriskās raidorganizācijas Latvijas Radio
un Latvijas Televīzija nodibināmas, pārveidojot bezpeļņas organizācijas
sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Radio un Latvijas Televīzija.
Trīsdesmit dienu laikā pēc šī likuma spēkā stāšanās, Sabiedrisko
raidorganizāciju padomei ir jāiesniedz pieteikums Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistram par bezpeļņas organizācijas sabiedrības ar ierobežotu atbildību
Latvijas Radio un Latvijas Televīzija izslēgšanu no tā.
(2) 2006.gadā, slēdzot 13.panta trešajā daļā
minēto vienošanos, tajā tiek noteikts ikgadējs sabiedriskajām raidorganizācijām
paredzētās valsts budžeta dotācijas palielinājums desmit procentu apmērā no
iepriekšējā gada apjoma.
(3) Sākot ar 2008.gada 1.janvāri valsts budžeta
finansējums sabiedriskajām raidorganizācijām nedrīkst būt mazāks kā 0,73
procenti no kopējā valsts budžeta izdevumu apjoma.
(4) Šī likuma 3.panta ceturtā daļa stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.
Līdz šajā daļā noteiktajam
termiņam sabiedrisko raidorganizāciju programmās reklāmu un televīzijas
veikalu izvieto atbilstoši Radio un televīzijas likuma noteikumiem, bet
reklāmai atvēlētais apjoms nedrīkst pārsniegt pusi no noteiktā maksimālā
rekl
āmas apjoma.
(5) 2005.gadā valsts budžeta dotācija Radio un televīzijai tiek
papildināta ar Sabiedrisko raidorganizāciju padomei nepieciešamo finansējumu.
(6) No 2006.gada 1.janvāra Nacionālās radio un televīzijas padomes
locekļi turpina savu darbu kā Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi.
(7) Notekot šā likuma 16.panta pirmajā daļā noteiktajam termiņam vai
iestājoties 16.panta sestajā vai septītajā daļā paredzētajiem nosacījumiem,
jaunu Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu kandidātu izvirzīšana notiek
šādā secībā: vispirms izvirzot vienu Latvijas Radio pilnsapulces un vienu
Latvijas Televīzijas pilnsapulces pārstāvi, divu biedrību un nodibinājumu
izvirzītus pārstāvjus, vienu Valsts prezidenta izvirzītu pārstāvi, vienu
Ministru kabineta izvirzītu pārstāvi un vienu ne mazāk kā vienas trešās daļas
Saeimas deputātu izvirzītu pārstāvi.
Likums stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.
Likumprojekta
Sabiedrisko raidorganizāciju likums
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||
Radio un televīzijas
likums tika pieņemts 1995.gadā, kad raidīšanas jomā vēl nebija ienākušas
jaunās tehnoloģijas, nebija nostabilizējies reklāmas tirgus un pilnībā nebija
skaidra arī raidorganizāciju attīstības tālākā koncepcija. Radio un
televīzijas likumā ir virkne noteikumu, kuri neatbilst šodienas
realitātei un ir pretrunā ar spēkā esošo normatīvo aktu sistēmu. Jauni likumi ir
nepārprotami nepieciešami tādēļ, lai novērstu eksistējošās pretrunas: 1) Nacionālās radio un televīzijas padomes sastāva formēšanā un darbības
modelī saskatāma pretruna ar Satversmes 1.pantu, jo
demokrātiskā valstī darbojas varas dalīšanas princips viena institūcija
pilnvērtīgi nevar nodarboties ar valsts pārvaldi attiecībā uz komerciālām
raidorganizācijām, un tajā pašā laikā pieņemt izvērstus un sabalansētus
lēmumus attiecībā uz sabiedriskām raidorganizācijām. Bez tam, saskaņā ar Radio
un televīzijas likuma 57.pantu Nacionālā radio un televīzijas padome ir
valsts kapitāla daļu turētāja Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā un veic
to dalībnieku pilnsapulces funkcijas, kas nenovēršami rada interešu
konfliktu. 2) saskaņā ar Komerclikuma reformu ir jāpārveido sabiedrisko
raidorganizāciju Latvijas Radio un Latvijas Televīzija juridiskais statuss,
kuras šobrīd ir valsts bezpeļņas sabiedrības ar ierobežotu atbildību
formācija, kāda Latvijas Republikā vairs nedrīkst pastāvēt. Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likuma pārejas noteikumos ir noteikts, ka šīs raidorganizācijas līdz
attiecīgu normatīvo aktu pieņemšanai darbojas atbilstoši tiem likumiem,
saskaņā ar kuriem tās darbojas līdz 2004.gada 31.decembrim. Šāda situācija
nevar vairs turpināties, jo likumi, saskaņā ar kuriem sabiedriskajām
raidorganizācijām būtu jādarbojas ("Par uzņēmējdarbību", "Par
sabiedrībām ar ierobežotu atbildību" "Par bezpeļņas
organizāciju"), zaudē spēku 2005.gada 1.septembrī. 3) Svarīgs un neatrisināts jautājums ir Sabiedrisko raidītāju neatkarības
nodrošināšana, jo, kamēr to eksistence būs atkarīga no subjektīva valdības
vadītāja vai finansu ministra lēmuma, tas būs līdzeklis, ar kuru ietekmēt
sabiedrisko raidorganizāciju neatkarību. Šobrīd likums uzliek sabiedriskajām
raidorganizācijām par pienākumu pildīt nacionālo pasūtījumu, bet neparedz, kā
nodrošināt tam nepieciešamo finansējumu. Lielākajā daļā Eiropas valstu pastāv
jaukts finansējums, t.i., gan amonentmaksas ienākumi, gan ienākumi no
reklāmas/sponsorēšanas. Dažās valstīs abonentmaksu vietā ir paredzēta
finansēšana no valsts budžeta, tomēr, rūpīgāk analizējot tādu situāciju,
jākonstatē, ka tāda raidorganizācija ir drīzāk valsts viedokļa paudējs, nekā
patiess sabiedrisks medijs. Likumprojekta sagatavošanas gaitā tika panākts
kompromiss, ka abonentmaksas Latvijā netiks ieviestas, taču tā vietā noteikti
ir jābūt stingri definētam budžeta apjomam (piesaistītam pie objektīviem
radītājiem IKP, valsts budžeta vai tml.). LR
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Radio un televīzijas
apakškomisijā līdz tās likvidēšanai 2004.gada aprīlī noritēja darbs pie šī
likumprojekta izstrādes, pieaicinot Nacionālo radio un televīzijas padomi, kā
arī nozares speciālistus. Pirms šī likumprojekta nosūtīšanas Ministru
kabinetam, likumprojekts tika saskaņots ar šādām institūcijām LR Tieslietu
ministrija, LR Satiksmes ministrija, Īpašu uzdevumu ministrija bērnu un
ģimenes lietās sekretariāts, LR Ekonomikas ministrija, Nacionālā radio un
televīzijas padome. Piedaloties
nozares ekspertiem, kā arī Nacionālajai radio un televīzijas padomei,
Ministru kabinetā darbs pie šī likumprojekta galīgās redakcijas izstrādes
šogad tika atsākts un pabeigts. |
|
|||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
|
|||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Sabiedrisko
raidorganizāciju likumprojektā ir paredzētas būtiskas izmaiņas saistībā ar
sabiedrisko raidorganizāciju finansēšanas sistēmu, kas skars arī valsts
budžetu. Pirmkārt, 13.panta ceturtajā daļā ir noteikts, ka sabiedriskajām
raidorganizācijām piešķirtais finansējums no valsts budžeta nedrīkst būt
mazāks kā iepriekšējā gadā, ievērojot inflāciju. Šāds princips eksistēja arī
līdz 1997.gadam pašreiz spēkā esošajā Radio un televīzijas likumā. Tāpat, lai
nekropļotu raidorganizāciju reklāmas tirgu un nodrošinātu godīgu konkurenci,
likumprojektā paredzēts, ka sabiedrisko raidorganizāciju programmās no
2008.gada 1.janvāra netiks ievietota reklāma. Taču, tā kā šobrīd ieņēmumi no
reklāmas, veido ievērojamu daļu sabiedrisko raidorganizāciju budžeta, tad
būtu nepieciešams palielināt valsts finansējuma apjomu, vai arī ieviest
abonentmaksas. Šobrīd
sabiedrisko raidorganizāciju kopā Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas
uzdevumu veikšanai, kā arī savlaicīgai tehnisko resursu atjaunošanai un
tehniskā kompleksa uzturēšanai nepieciešamais finansējums būtu 16 miljoni
latu, pašreiz atvēlēto nepilno 8 miljonu latu vietā. Latvijas
Televīzijas gada plānotais budžets ir 7 294 763 latu, t.sk. Ls 4 474 478
valsts dotācija. Šāds ieņēmumu līmenis ir pietiekams pašu primāro vajadzību
apmierināšanai (vispār pārraides nodrošināšanai). No šī budžeta Ls 1 734 600,
kas sastāda 24% no kopējā budžeta jeb 39% no valsts dotācijas, Latvijas
Televīzija maksā Latvijas Valsts radio un televīzijas centram par apraides
nodrošināšanu. Lai
tiktu apmierinātas pašas primārās Latvijas Televīzijas saimniekošanas
izmaksas, nepieciešams vēl vismaz viens miljons latu. Tādi paši līdzekļi ir
nepieciešami pamatlīdzekļu un tehnisko resursu atjaunošanai, nemaz nerunājot
par ēkas iespējamo rekonstrukciju. Apkopojot
augstāk minēto, Latvijas Televīzijas nepieciešamais budžets tuvojas 10
miljoniem latu, turklāt, arī tajos nav ietvertas programmu uzlabošanas,
atjaunošanas, u.c. izmaksas, nemaz nerunājot par konkurētspējīgu atalgojumu
nodrošināšanu tehniskajiem un radošajiem darbiniekiem. Latvijas Radio gada plānotais budžets ir
4 061 964 latu, t.sk. 2 795 864 latu valsts dotācija. No šī
budžeta 965 592 latu, kas sastāda 24% no kopējā budžeta jeb 34.5% no
valsts dotācijas Latvijas Radio maksā Valsts Radio un televīzijas centram par
apraides nodrošināšanu (2005.gada dati). Būtu nepieciešams vismaz
5 110 672 latu, lai pienācīgā un konkurēt spējīgā līmenī
nodrošinātu veicamo uzdevumu izpildi. Turklāt,
ja jaunā likuma ietvaros, sabiedriskajām raidorganizācijām tiek aizliegts
piesaistīt reklāmu, tad šie līdzekļi pilnā apmērā jāsaņem no valsts, jo
sponsorēšanas apjomi ir samērā niecīgi. Sabiedrisko
raidorganizāciju likumprojekta 13.panta otrajā daļā ir iekļauta jauna norma,
kas paredz īpašas vienošanās slēgšanu starp Ministru kabinetu un
sabiedriskajām raidorganizācijām, kurā noteiktu sabiedrisko raidorganizāciju
attīstības principus, kā arī nepieciešamo finansējumu. Tostarp likumprojekta
Pārejas noteikumu otrajā punktā paredzēts, ka slēdzot šo vienošanos, tajā
tiktu noteikts sabiedriskajām raidorganizācijām nepieciešamā finansējuma
(valsts budžeta dotācijas) palielinājums desmit procentu apmērā no
iepriekšējā gada apjoma. Pamatojoties
uz to, ka sabiedrisko raidorganizāciju primārais mērķis ir veidot sabiedrisko
raidorganizāciju principiem atbilstošu programmu, nevis nodrošināt programmu
izplatīšanu, kas saskaņā ar Radio un televīzijas likumprojektā paredzētajiem
noteikumiem ir Latvijas Valsts radio un televīzijas centra uzdevums,
izstrādātajā Sabiedrisko raidorganizāciju likumprojekta 5.pantā ir noteikts,
ka šim mērķim Latvijas Valsts radio un televīzijas centram tiek piešķirts
finansējums ikgadējā valsts budžeta dotācija - no Satiksmes ministrijas
budžeta, iepriekš ar Sabiedrisko raidorganizāciju padomi saskaņojot nākamajā
gadā paredzētā raidlaika apjomu. Līdz ar to programmu izplatīšanai līdz šim
paredzētais finansējums turpmāk paliks sabiedrisko raidorganizāciju budžetā
to uzdevumu veikšanai. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās jāizdod Ministru kabineta
noteikumi, kas noteiktu valsts atbildības iestāšanās priekšnoteikumus un
realizāciju gadījumos, kad sabiedriskās raidorganizācijas tiesiskajās
attiecībā ar trešajām personām ar savu mantu neatbild. |
|
||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|||
Līguma par Eiropas Konstitūciju 27.Protokols Par sabiedriskās
apraides sistēmu dalībvalstīs |
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
|||
Latvijas Raidorganizāciju Asociācija Nacionālā radio un televīzijas padome VB SIA Latvijas Televīzija VB SIA Latvijas Radio |
|
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Latvijas Raidorganizāciju Asociācija -
pilnībā atbalsta likumprojektu; Nacionālā radio un televīzijas padome
iesniegtie priekšlikumi ir iestrādāti likumprojektā; VB SIA Latvijas Televīzija - pilnībā
atbalsta likumprojektu; VB SIA Latvijas Radio - pilnībā atbalsta
likumprojektu. |
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
No 2006.gada 1.janvāra
Nacionālās radio un televīzijas padomes locekļi turpina savu darbu kā
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi. |
|
||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot
normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|
||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda
tiesības. |
|
||