Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 204.14 pantu
šādā redakcijā:
"204.14 pants. Aizsargātu
pakalpojumu sniedzēja tiesību aizskaršana
Par tādu nelegālu sistēmu ražošanu, importēšanu,
izplatīšanu, iznomāšanu vai pārdošanu, kā arī uzstādīšanu, ierīkošanu,
instalāciju vai izmantošanu komerciāliem mērķiem, kas paredzētas vai pielāgotas
tam, lai piekļūtu aizsargātam pakalpojumam,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divsimt piecdesmit
līdz piecsimt latiem, konfiscējot nelegālās sistēmas vai bez konfiskācijas.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti
gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
tūkstoš latiem, konfiscējot nelegālās sistēmas."
2. Aizstāt 214.panta pirmajā daļā vārdus un
skaitli "un 204.6 pantā" ar vārdiem un skaitļiem
"204.6 un 204.14 pantā".
3. Aizstāt 215.4 panta pirmajā
daļā vārdus un skaitli "un 166.16 pantā" ar vārdiem un
skaitļiem "166.16 un
204.14 pantā".
4. Aizstāt 215.9 pantā vārdus un
skaitli "un 201.32 pantā" ar vārdiem un skaitļiem
"201.32 un 204.14 pantā".
Likums stājas spēkā vienlaikus ar Aizsargātu
pakalpojumu sniedzēja tiesību aizsardzības likumu.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Likumprojekts izstrādāts pamatojoties uz
2004.gada 24.februāra Ministru kabineta sēdes protokolu Nr.8 7.§, ar kuru kā
atbildīgā institūcija Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.novembra
direktīvas 98/84/EK Par tiesisku aizsardzību pakalpojumiem, kas pamatojas uz
ierobežotu piekļuvi vai nodrošina to (turpmāk Direktīva 98/84/EK) prasību
ieviešanā ir noteikta Satiksmes ministrija. Ņemot vērā Direktīvas 98/84/EK
prasības, ir izstrādāts likumprojekts Aizsargātu pakalpojumu sniedzēja
tiesību aizsardzības likums, kurā ir ietverta norāde uz to, ka juridiskās un
fiziskās personas, kas pārkāpušas šo likumu, saucamas pie administratīvās
atbildības. Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumus un papildināt
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu ar konkrētām sankcijām un šādu
administratīvo pārkāpumu lietu pakļautību. Pašlaik neviens normatīvais akts
neparedz aizsargāta pakalpojuma, kas pamatojas uz ierobežotu piekļuvi,
sniedzēja tiesisko aizsardzību, kā arī nevienā normatīvajā aktā nav ietvertas
konkrētas sankcijas par šāda pakalpojuma lietošanu bez pakalpojuma sniedzēja
atļaujas. |
|
||||||||||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātā likumprojekta mērķis ir
nodrošināt aizsargāta pakalpojuma aizsardzību no neatļautas tā izmantošanas
komerciāliem mērķiem, lietojot nelegālas sistēmas un aizsargāt pakalpojuma
sniedzēja likumīgās tiesības, vienlaicīgi neierobežojot ierobežotas piekļuves
sistēmu brīvu apriti tirgū. Likumprojekts izriet no izstrādātā likumprojekta
Aizsargātu pakalpojumu sniedzēja tiesību aizsardzības likums. Likumprojekts
nosaka konkrētas sankcijas, kuras jāpiemēro gadījumos, kad tiek konstatēta
nelegālu sistēmu, kas paredzētas vai pielāgotas tam, lai tiktu nodrošināta
piekļuve aizsargātam pakalpojumam bez pakalpojuma sniedzēja piekrišanas vai
individuālas atļaujas, ražošana, importēšana, izplatīšana, iznomāšana,
pārdošana vai cita veida atsavināšana, kā arī uzstādīšana, ierīkošana,
instalācija vai izmantošana komerciāliem mērķiem. Likumprojekts nosaka arī
sankcijas par nelegālu sistēmu,
kas paredzētas vai pielāgotas tam, lai tiktu nodrošināta piekļuve aizsargātam
pakalpojumam bez pakalpojuma sniedzēja piekrišanas vai individuālas atļaujas,
reklāmu. Sodu apmēri ir noteikti pēc analoģijas,
salīdzinot tos ar naudas sodiem, kādi ir noteikti par administratīvajiem
pārkāpumiem pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmējdarbībā, patērētāju tiesību
aizsardzības un masu informācijas līdzekļu jomā. Likumprojektā ņemtas vērā Direktīvas
98/84/EK prasības. |
|
||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|||||||||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
|
|||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||||||||
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
3.Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
6.Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||||||||||||
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. |
Papildus
normatīvie akti nav jāizstrādā. |
|||||||||||||||||
2.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|||||||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.novembra
direktīvai 98/84/EK Par tiesisku aizsardzību pakalpojumiem, kas pamatojas uz
ierobežotu piekļuvi vai nodrošina to. |
|
||||||||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma 1.tabula |
|
|||||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.novembra direktīva 98/84/EK
Par tiesisku aizsardzību pakalpojumiem, kas pamatojas uz ierobežotu piekļuvi
vai nodrošina to Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 320, 28.11.1998. |
|
||||||||||||||||
2. tabula |
|
|||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|
||||||||||||||
204.14pants |
98/84/EK,
4.pants |
Atbilst |
|
|
||||||||||||||
204.14pants |
98/84/EK,
5.pants |
Atbilst |
|
|
||||||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|
||||||||||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav
notikušas. |
|
||||||||||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
|
||||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
||||||||||||||||
5.
Cita informācija |
Vērā ņemtas iestrādes un
priekšlikumi, kas ir pamatā izstrādātajam likumprojektam Aizsargātu pakalpojumu
sniedzēja tiesību aizsardzības likums. |
|
||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
|
|||||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|
||||||||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Vispārējā normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||||||
4.
Cita informācija |
Tā kā
šobrīd šāda uzraudzība netiek veikta, tad pašlaik nav prognozējams veicamo
uzdevumu apjoms un uzraudzības institūciju noslogotība. |
|
||||||||||||||||
Satiksmes
ministra vietā
Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
Valsts sekretāra vietā Valsts sekretāra
vietnieks |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Par
projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Mačs |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
R.Bergmanis |
23.03.2005. 15:50
1092
I.Lūkina
7028116; Ilze.Lukina@sam.gov.lv