Rīga
2005.gada 18.maijā
Nr.8/5 -
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Par Grozījumiem likumā
Par izlozēm un azartspēlēm
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas
kārtībā iesniedzam likumprojektu Grozījumi likumā Par izlozēm un
azartspēlēm.
Pielikumā: 1.Likumprojekts, 1
lpp.
2.Anotācija, 1 lpp.
1.-------------------------------- 2.--------------------------------
3.-------------------------------- 4.--------------------------------
5.-------------------------------- 6.--------------------------------
7.-------------------------------- 8.--------------------------------
9.-------------------------------- 10.------------------------------
11.-------------------------------- 12.------------------------------
13.-------------------------------- 14.------------------------------
LIKUMPROJEKTS
Grozījumi likumā Par izlozēm un azartspēlēm
Izdarīt likumā Par izlozēm un azartspēlēm grozījumus un
1. Izteikt likuma 20.pantu sekojošā
redakcijā:
20. pants.
(1) Pašvaldībai ir
tiesības noteikt teritorijas, kurās aizliegts organizēt azartspēles.
(2)
Pašvaldības informē Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības
inspekciju par teritorijām, kurās nedrīkst organizēt azartspēles.
(3) Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības
inspekcija neizsniedz un nepagarina (nepārreģistrē) speciālās atļaujas
(licences) azartspēļu organizēšanai un rīkošanai teritorijās, kurās pašvaldība
aizliegusi rīkot azartspēles.
2. Izteikt likuma 21. panta 7. punktu sekojošā redakcijā:
7) ja
azartspēles tiek organizētas pasta vai banku iestādēs, masu kultūras pasākumu
rīkošanas vietās šo pasākumu norises laikā, medicīnas un izglītības iestāžu
ēkās, valsts pārvaldes iestādēs, baznīcās un kulta celtnēs, kā arī visa veida
ēkās vai būvēs, kas atrodas tuvāk par 500 metriem no izglītības iestādēm,
baznīcām un kulta celtnēm.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par izlozēm un
azartspēlēm ANOTĀCIJA
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||
Pašvaldībai
izmantojot šajā likumā dotās tiesības, pieņemot lēmumu par azartspēļu
aizliegumu kādā noteiktā teritorijā, kazino, spēļu zāles vai bingo zāles
īpašniekiem ir 3 gadi laika, lai pārtrauktu savu uzņēmējdarbību un pārceltu
savu azartspēļu organizēšanu uz citu vietu. Reālā laika izteiksmē pašvaldības
pieņemtais lēmums nemaina situāciju un teritorijā, kurā ir aizliegtas
azartspēles, tās joprojām tur tiek organizētas. Spēkā esošā likuma norma,
uzliekot pienākumu azartspēļu organizētājiem pārtraukt savu darbību
aizlieguma teritorijās tikai pēc trīs gadiem, ir pārāk liberāla un nesasniedz
likuma 20. panta 1. daļas pirmajā teikumā noteikto tiesību reālu izmantošanu. Izsniegtās izložu un azartspēļu
organizēšanas speciālās atļaujas (licences) katru gadu līdz datumam, kurā tās
tika izsniegtas, pārreģistrē Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu
uzraudzības inspekcijā. Likumā nav noteikts minimālais
atālums, kādā no izglītības iestādēm,
baznīcām un kulta celtnēm drīkst atrasties ēkas vai būves, kurās tiek
organizētas un rīkotas izlozes un azartspēles. Aizvien biežāk vērojamas
situācijas, kad spēlu zāles un kazino tiek atvērti iepretīm skolām un
bērnudārziem, tādējādi kaitējot bērnu garīgajai un tikumiskajai attīstībai un
veicinot no azartspēļu atkarīgo pieaugumu bērnu un pusaudžu vidū. |
|
|||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
|
|||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
|||
Samazināsies azartspēļu negatīvā ietekme uz
iedzīvotājiem, īpaši bērniem un pusaudžiem,
kā arī no azartspēlēm atkarīgo personu skaita pieaugums |
|
|||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Normatīvā akta projekts
būtiski šo jomu neskar. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un MK noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus. |
|
||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|
|||
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde neietekmē valsts vai
pašvaldību institūciju funkcijas. |
|
||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot
normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|
||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda
tiesības. |
|
||