Likumprojekts
Grozījums Stratēģiskas nozīmes
preču aprites likumā
Izdarīt Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) šādu
grozījumu:
Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
"8.pants. Stratēģiskas nozīmes preču eksporta, importa
vai tranzīta licence
(1) Katram stratēģiskas nozīmes preču
eksporta, importa vai tranzīta darījumam ir nepieciešama Komitejas izsniegta
licence.
(2) Lai saņemtu jonizējošā starojuma
avotu (to skaitā kodolmateriālu) eksporta, importa vai tranzīta licenci,
stratēģiskas nozīmes preču aprites subjektam papildus nepieciešama normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā izsniegta Radiācijas drošības centra speciāla atļauja
(licence) atsevišķiem komercdarbības veidiem.
(3) Lai saņemtu Eiropas Savienības 2003.gada
17.novembra Kopējā militāro preču sarakstā Nr.2003/C314/01 minēto militāro
preču eksporta, importa vai tranzīta licenci, stratēģiskas nozīmes preču
aprites subjektam papildus nepieciešama Aizsardzības ministrijas izsniegta
licence komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm. Licences komercdarbībai
ar stratēģiskas nozīmes precēm izsniegšanas, derīguma termiņa pagarināšanas,
anulēšanas un darbības apturēšanas kārtību, kā arī valsts nodevas apmēru par
licences komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm izsniegšanu nosaka
Ministru kabinets.
(4) Komitejas izsniegta stratēģiskas
nozīmes preču tranzīta licence nepieciešama arī tad, ja persona, kura veic
stratēģiskas nozīmes preču starpniecības darījumu, pārvieto stratēģiskas nozīmes
preces tranzītā bez ievešanas Latvijas Republikas teritorijā, bet, ja šīs
preces ir Eiropas Savienības 2003.gada 17.novembra Kopējā militāro preču
sarakstā Nr.2003/C314/01 minētās militārās preces, stratēģiskas nozīmes preču
starpniekam papildus nepieciešama Aizsardzības ministrijas izsniegta licence
komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm.
(5) Aizsardzības ministrijas izsniegta
licence komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm nav nepieciešama, ja tiek
veikts darījums ar militārajiem ieročiem, to sastāvdaļām vai palīgierīcēm,
munīciju, sprāgstvielām, spridzināšanas ietaisēm, speciālajiem līdzekļiem vai
pirotehniskajiem izstrādājumiem un stratēģiskas nozīmes preču aprites subjektam
ir Ieroču aprites likuma 37.panta otrās daļas 1.punktā paredzētā speciālā
atļauja (licence).
(6) Stratēģiskas nozīmes preču eksporta, importa
vai tranzīta licences izsniegšanu Komiteja saskaņo ar to valsts pārvaldes
iestādi, kura izsniegusi šā panta otrajā vai trešajā daļā paredzēto licenci.
Attiecīgā valsts pārvaldes iestāde triju darbdienu laikā pēc Komitejas
pieprasījuma saņemšanas dod saskaņojumu stratēģiskas nozīmes preču eksporta,
importa vai tranzīta licences izsniegšanai vai ieteikumu stratēģiskas nozīmes
preču eksporta, importa vai tranzīta licenci neizsniegt."
Aizsardzības ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs
elektroniskās pārvaldes lietās
Likumprojekta
Grozījumi Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts
ir vajadzīgs
|
|
||||
Stratēģiskas nozīmes preču aprites likums nosaka, ka darījumiem ar Eiropas Savienības
17.11.2003. Kopējā militāro preču sarakstā Nr.2003/C314/01 minētajām
militārajām precēm ir nepieciešama Aizsardzības ministrijas izdota speciālā
atļauja (licence) atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem. Tomēr likums neparedz
deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā notiek šādas atļaujas
izsniegšana. Lēmums par atļaujas izsniegšanu vai neizsniegšanu ir
administratīvs akts, un saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 11.pantu
privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu var izdot uz Ministru kabineta
izdoto noteikumu pamata vienīgi, ja Satversme, likums vai starptautisko
tiesību norma tieši vai netieši pilnvaro Ministru kabinetu izdot šādu
noteikumus. Eiropas Savienības 17.11.2003. Kopējā militāro preču saraksts
Nr.2003/C314/01 ietver arī preces, darījumiem ar kurām ir nepieciešama Ieroču
aprites likuma 37.panta
otrajā daļā minētā Aizsardzības ministrijas izdota speciālā atļauja
(licence). Līdz ar to, ir iespējamas situācijas, kad darījums ar preci ir
licencējams saskaņā ar Ieroču aprites likumu un Stratēģiskas nozīmes preču
aprites likumu. Tas nav pozitīvi no komercdarbības
veicināšanas viedokļa. Par nepieciešamību izdarīt grozījumus šajā likumā
tika atzīmēts arī Stratēģiskas nozīmes preču kontroles komitejas 2004.gada
6.oktobra sēdē (protokols Nr.48) |
|
||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts: 1)
pilnvaro
Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā Aizsardzības ministrija izdod licenci komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm; 2)
sakārto
speciālo atļauju (licenču) izsniegšanu darījumiem ar precēm, kuras
vienlaicīgi ir Ieroču aprites likuma un Stratēģiskas nozīmes preču aprites
likuma objekti, tādējādi veicinot komercdarbību. |
|
|||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Jūtama ietekme netiek prognozēta. |
|
|||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Pozitīva ietekme. Likumprojekts sakārto speciālo atļauju (licenču)
izsniegšanu darījumiem ar precēm, kuras vienlaicīgi ir Ieroču aprites likuma
un Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma objekti, tādējādi veicinot komercdarbību. |
|
|||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
III. Kāda var būt
tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|||||
|
tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Tiesību akts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Ir plānots budžeta ieņēmumu pieaugums sakarā ar valsts nodevas iekasēšanu licences komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm izsniegšanu. Valsts nodevas apmēru par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu noteiks Ministru kabinets |
||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt
tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||
Kādi normatīvie akti
likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts deleģē Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā Aizsardzības
ministrija izdod licenci komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm.
Tāpēc pēc likuma spēkā stāšanās būs jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi,
kuros būs jānosaka licences komercdarbībai ar stratēģiskas nozīmes precēm
izsniegšanas, derīguma termiņa pagarināšanas, anulēšanas un darbības
apturēšanas kārtība, kā arī valsts nodevas apmērs |
||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
|
|||
|
|
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akts šo jomu tieši neskar. |
||
|
|
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
|
||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
|
|||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde
|
|||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī
ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu tieši neskar
(kārtība, kādā Aizsardzības ministrija izsniedz licences komercdarbībai
ar stratēģiskas nozīmes precēm, tiks noteikta Ministru kabineta
noteikumos, un pārsūdzēt Aizsardzības
ministrijas lēmumu indivīds varēs tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
Aizsardzības ministra
vietā
Īpašu uzdevumu
ministrs
elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
S.Araslanova |
18.03.2005. 12:20
778
Araslanova
Svetlana.Araslanova@mod.gov.lv;
tālr.7335133