Rīgā
2005.gada 19.maijā.
Nr.9/15-3-1/12
Pilsonības likuma izpildes komisija
lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā komisijas izstrādāto
likumprojektu Par Pētera Ugrjumova atzīšanu par Latvijas pilsoni.
Komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Pilsonības likuma
izpildes komisijai.
Komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu bez atkārtotas izskatīšanas
atbildīgajā komisijā un iekļaut to Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai
pirmajā lasījumā.
Komisija ierosina atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1) likumprojekts uz 1 lpp.
2) likumprojekta anotācija uz 3 lpp.
3) pievienotie dokumenti uz 14 lpp.
Cieņā,
Pilsonības
likuma izpildes
komisijas priekšsēdētāja Anta Rugāte
Par
Pētera Ugrjumova atzīšanu par Latvijas pilsoni
Atzīt Pēteri Ugrjumovu par
Latvijas pilsoni.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Likumprojekts
Par Pētera Ugrjumova atzīšanu par Latvijas pilsoni
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai atzītu Krievijas pilsoni Pēteri Ugrjumovu par Latvijas
pilsoni. Pēteris Ugrjumovs ir dzimis 1961.gada 12.janvārī, Rīgā. Šeit dzīvo arī viņa vecāki un māsa. 1978.gadā viņš pabeidza Rīgas 28.vidusskolu. Kopš 1975.gada aktīvi nodarbojas ar velosportu. Vairākkārt pārstāvējis Latvijas PSR starptautiskās un PSRS sacensībās. Trīskārtējs PSRS čempions riteņbraukšanā. 1984.gadā atzīts par Latvijas labāko sportistu. Kopš 1989.gada dzīvo Itālijā. 1997.gadā, beidzoties bijušās PSRS ārzemju pases derīguma termiņam, bija spiests pieņemt Krievijas Federācijas pilsonību. No 1989.gada startēja profesionālajā riteņbraukšanā. Vairākkārt pārstāvējis Latviju prestižās starptautiskās sacensībās kā profesionāls riteņbraucējs. 1993.gadā izcīnīja 2 vietu kopvērtējumā daudzdienu velobraucienā Tour de France. P.Ugrjumovs savu nākotni saista arī ar Latviju un to pauda Pilsonības likuma izpildes komisijas sēdē. Līdztekus darbam Itālijā jau tagad palīdz jaunajiem Latvijas riteņbraucējiem gan materiāli, gan ar savu pieredzi un starptautiskajiem kontaktiem. Latvijas Riteņbraukšanas federācija pilnvarojusi P.Ugrjumovu pārstāvēt Latviju sarunās ar Starptautisko Riteņbraucēju savienību (UCI Union Cycliste Internationale) par tehniskā atbalsta centra izveidi Latvijā jauno riteņbraucēju apmācībai. Latvijas Riteņbraukšanas federācija atbalsta un lūdz atzīt Pēteri Ugrjumovu par Latvijas pilsoni. Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Sporta apakškomisija 2005.gada 22.marta komisijas sēdē vienbalsīgi atbalstīja Latvijas pilsonības atzīšanu riteņbraucējam Pēterim Ugrjumovam. Pilsonības
likuma izpildes komisijas sēdē P.Ugrjumovs apliecināja savu gatavību vērsties
Krievijas Federācijas vēstniecībā un uzsākt atteikšanās procedūru no
Krievijas pilsonības. Ņemot vērā P.Ugrjumova ieguldījumu Latvijas tēla
atpazīstamības veidošanā pasaulē, izcilos sportiskos sasniegumus, kā arī
esošo un turpmāko ieguldījumu riteņbraukšanas sporta attīstībā Latvijā,
Pilsonības likuma izpildes komisija atbalsta P.Ugrjumova atzīšanu par
Latvijas pilsoni. |
|||||
Likumprojekts paredz atzīt Pēteri Ugrjumovu
par Latvijas Republikas pilsoni. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
|
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta
noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Latvijas
Riteņbraukšanas federācija Rīgas
Profesionālā Riteņbraukšanas skola |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta Latvijas pilsonības atzīšanu
Pēterim Ugrjumovam |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi nav veikti |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma tekstu publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums
viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Cita informācija |
|