Rīgā
2005. gada 27. aprīlī Nr. 8/6-2.2.-
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās Saeimas plenārsēdes darba
kārtībā likumprojektu Grozījums
likumā Par pievienotās vērtības nodokli.
Pielikumā: Likumprojekts
Saeimas deputāti :
1.
___________________ _______________________
2.
___________________ _______________________
3.
___________________ _______________________
4.
___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
Likumprojekts
Grozījums likumā Par pievienotās vērtības
nodokli
Papildināt 6.2. pantu ar 11. apakšpunktu šādā redakcijā:
11)
atjaunojamiem nefosīliem enerģijas resursiem.
Anotācija likumprojektam
Grozījums likumā
Par pievienotās vērtības nodokli
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Patreizējais nodokļu režīms nav labvēlīgs atjaunojamo nefosīlo enerģijas
resursu tehnoloģiju ieviešanai |
|
Atjaunojamo nefosīlo enerģijas resursu izmantošanas stratēģija ir
noteikta vairākos Eiropas Savienības dokumentos. Tās tuvākais mērķis ir
dubultot šo resursu izmantošanu līdz 2010. gadam, sasniedzot 12% no kopējā
apjoma. Pēdējo gadu laikā ievērojami ir attīstījušās tās tehnoloģijas, kas ļauj
izmantot atjaunojamos nefosīlos enerģiju resursus arvien efektīvāk un
ekonomiski izdevīgāk. Šo tehnoloģiju ieviešana ļauj radīt jaunas darba vietas
reģionos, sekmējot reģionu attīstību, bet valsts mērogā kopumā tiek
samazināta atkarība no enerģijas importa. Atjaunojamo nefosīlo enerģijas resursu izmantošana ir cieši saistīta ar
jautājumu par apkārtējās vides aizsardzību. Arvien plašāka šo resursu
izmantošana ļauj samazināt C02 emisiju enerģijas sektorā un
tādējādi atbilst arī Kioto protokola prasībām. Lai radītu Latvijā apstākļus, kas ļautu padarīt atjaunojamo nefosīlo
enerģijas resursu izmantošanu ekonomiski izdevīgu un rentablu, tiek
ierosināts izdarīt grozījumu Likumā par pievienotās vērtības nodokli,
nosakot, ka PVN 5% likme piemērojama arī atjaunojamiem nefosīliem enerģijas
resursiem. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1.
Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiks radītas jaunu darba vietas, samazināta atkarība no enerģijas importa un stimulēta reģionu attīstība |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
CO2 emisijas samazināšanās enerģijas sektorā |
III. Kāda
var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Pozitīva |
IV. Kāda var
būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
ES rekomendācijas un dokumenti par atjaunojamo nefosīlo enerģijas resursu
izmantošanu |
|
|
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
|
Attiecīgie EK tiesību
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||
Nav notikušas |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
|
||
Nav notikušas. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas |
||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par tiesību akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma
(NAIS) un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas |
||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa
noteiktajā kārtībā |