Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2005.gada 27.aprīlī Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa
79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu
"Grozījums Valsts apbalvojumu likumā.
Pielikumā:
1.
Likumprojekts (uz vienas lapas).
2. Anotācija
(uz trīs lapām).
8. Saeimas deputāti:
1. _____________________________
2. _____________________________
3. _____________________________
4. _____________________________
5. _____________________________
6. _____________________________
Likumprojekts
Grozījums Valsts apbalvojumu likumā
Izdarīt Valsts apbalvojumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 8.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt pārejas noteikumu 6.punkta pirmo
teikumu pēc vārda dienai ar vārdiem izņemot personas, kurām šādi apbalvojumi
piešķirti par dalību Otrajā pasaules karā antihitleriskās koalīcijas spēku
sastāvā
8. Saeimas
deputāti:
1. _____________________________
2. _____________________________
3. _____________________________
4. _____________________________
5. _____________________________
6. _____________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījums Valsts apbalvojumu likumā
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts apbalvojumu
likuma pārejas noteikumu 6.punktu, personām, kurām ārvalstu apbalvojumi
piešķirti līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai, triju mēnešu laikā pēc likuma
spēkā stāšanās bija jāiesniedz Ordeņa kapitulam paziņojums par ārvalsts
apbalvojuma piešķiršanu. Bez šī paziņojuma un Valsts prezidenta atļaujas šādu
apbalvojumu nedrīkst publiski nēsāt (Valsts apbalvojumu likuma 63.pants). |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izņēmumu,
nosakot, ka personas, kurām ārvalstu apbalvojumi piešķirti par dalību Otrajā
pasaules karā antihitleriskās koalīcijas spēku sastāvā, ir tiesīgas publiski
nēsāt šos apbalvojumus bez Valsts prezidenta atļaujas, kā arī var neziņot
Ordeņa kapitulam par šo apbalvojumu piešķiršanu. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nav ietekmes |
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
- |
||||
6. Cita informācija |
- |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
|
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta izpildei nav nepieciešama valsts vai pašvaldību rīcība |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar
likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas
Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā
akta projekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |