Likumprojekts
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu
grozījumu:
Izteikt 167.1 pantu šādā redakcijā:
"167.1 pants. Akustiskā trokšņa normatīvu vai vides trokšņa robežlielumu pārkāpšana
Par jebkāda veida darbību,
kas rada troksni un pārsniedz attiecīgajā diennakts stundā noteikto akustiskā
trokšņa pieļaujamo normatīvu vai vides trokšņa robežlielumu,
fiziskajām personām izsaka
brīdinājumu vai uzliek naudas sodu no divdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem,
bet juridiskajām personām uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt
latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja
tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
fiziskajām personām uzliek
naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecsimt līdz trīstūkstoš latiem."
pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|||||||||
1. Patreizējās situācijas raksturojums |
Institūcijas nepārtraukti saņem sūdzības no
iedzīvotājiem par atkārtotiem pārkāpumiem, ko rada skaļa mūzikas atskaņošana
dažādās sabiedriskās vietās restorānos, kafejnīcās, bāros u.c. Lai risinātu problēmu un mazinātu atkārtotu
pārkāpumu izdarīšanu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija ir
sagatavojusi grozījumu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 167.1
pantā, palielinot naudas sodu juridiskajām personām par atkārtoti gada laikā
akustiskā trokšņa pieļaujamo normatīvu vai vides trokšņa robežlielumu
pārkāpšanu. Pašlaik pieļaujamos trokšņu normatīvus un
robežlielumus nosaka Ministru kabineta 2004.gada 13.jūlija noteikumi Nr.597 Vides trokšņa novērtēšanas kārtība un Ministru
kabineta 2004.gada 13.jūlija noteikumi Nr.598 Noteikumi par akustiskā trokšņa normatīviem dzīvojamo un publisko
ēku telpās. Ņemot vērā, ka minētajos normatīvajos aktos tiek lietoti dažādi
termini vides trokšņa robežlielums un akustiskais trokšņa normatīvi ir
nepieciešams precizēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 167.1
pantu nosakot, ka atbildība paredzama ne tikai par akustiskā trokšņa
normatīvu pārkāpumu, bet arī par vides trokšņa robežlielumu. Soda apmērs palielināts un pielīdzināts pēc
analoģijas, salīdzinot to ar naudas sodu, ko piemēro par uzņēmējdarbības
veikšanu, pārkāpjot speciālajā atļaujā (licencē) minētos nosacījumus
(piemēram, 166.2pants). |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka par jebkāda veida
darbību, kas rada troksni un pārsniedz attiecīgajā diennakts stundā noteikto
akustiskā trokšņa pieļaujamo normatīvu vai vides trokšņa robežlielumu, ja tas
izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīva soda uzlikšanas, tad tiek
uzlikts naudas sods fiziskajām personām no piecdesmit līdz piecsimt latiem un
juridiskajām personām no piecsimts līdz trīstūkstoš latiem. |
||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts
sagatavots pamatojoties uz Ministru kabineta 2004.gada 3.augusta sēdē
pieņemto informatīvo ziņojumu Par tiesiskā regulējuma, kas saistīts ar
trokšņu normatīvu neievērošanu komercsabiedrību darbībā, uzlabošanu
(protokols Nr.46 11.§). Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā tika izsludināts 2004.gada 9.septembra Valsts sekretāru sanāksmē
(prot.Nr.35., 23.§). Ņemot vērā, ka tika saņemti institūciju negatīvi
atzinumi, likumprojekts ir pārstrādāts, pēc iespējas ņemot vērā atzinumos
izteiktos iebildumus. Likumprojekts precizēts atbilstoši Ministru
kabineta komitejas 2005.gada 4.aprīļa sēdes lēmuma (prot.Nr.13., 9.§)
2.1.apakšpunktam. |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts neparedz izmaiņas.
|
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts neparedz izmaiņas.
|
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Šāds normatīvais regulējums pozitīvi ietekmēs sociālās sekas, jo tiks
nodrošināta sabiedrības aizsardzība pret trokšņa līmeņa pārsniegšanu sabiedriskās
vietās. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts labvēlīgi ietekmēs vidi. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||
|
|||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
||||
|
|||||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||
|
|||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
||||||
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Akustiķu Apvienība |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Minētās organizācijas atbalsta normatīvā akta projektu pēc būtības. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Šādi pasākumi netika
veikti |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Šādi pasākumi
netika veikti. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās pašvaldību administratīvās
komisijas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekta Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
pēc to pieņemšanas tiks publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta
Ziņotājs. |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas likumīgās intereses un tiesības
administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra
vietnieks |
Juridiskā departamenta direktors -
atbildīgā amatpersona |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Kučinskis |
A.Pīlēģis |
A.Stucka |
S.Steinerte |
07.04.2005. 10.20
1017
I.Lenšs
7770465; ivars.lenss@raplm.gov.lv