Rīgā
2005. gada 21. aprīlī Nr. 8/6-2.2.-24
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās Saeimas plenārsēdes darba
kārtībā likumprojektu Grozījumi
Radio un televīzijas likumā.
Pielikumā: Likumprojekts
Saeimas deputāti :
1.
___________________ _______________________
2.
___________________ _______________________
3.
___________________ _______________________
4.
___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
Likumprojekts
Grozījumi Radio un televīzijas likumā
Papildināt likuma
18. pantu ar jaunu sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienās 25. martā un 14. jūnijā raidorganizācijas nedrīkst izplatīt tāda satura programmas un raidījumus, kas ir pretrunā ar šo atceres dienu būtību un jēgu.
Anotācija likumprojektam
Grozījums
Radio un televīzijas likumā
(Reģ.nr.1183, dok.nr.4080, 4080 A)
I. Kādēļ
tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Līdzšinējā prakse liecina, ka ne visas raidorganizācijas vai ne visu raidorganizāciju atsevišķas programmas respektē Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienu nozīmi Latvijas vēsturē. |
|
Likumprojekts paredz, ka ētisku apsvērumu dēļ šajās dienās nedrīkst izplatīt tāda satura raidījumus un programmas, kas ir pretrunā ar šo atceres dienu būtību un jēgu. Likumam būs pozitīva ietekme uz sabiedrības informēšanu, izglītošanu un izpratni par Latvijas vēsturi, tādējādi arī apliecinot cieņu Komunistiskā genocīda upuriem un viņu tuviniekiem. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1.
Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
tiesību akts |
|
|
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
|
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
|
Attiecīgie EK tiesību
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību
akta projektu |
|||
Nav notikušas |
|||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
||
Nav notikušas. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Kontrolēt raidorganizāciju darbību ir Nacionālās radio un televīzijas padomes kompetencē |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par tiesību akta
ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
tiesību akts viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts indivīda tiesības neierobežo |