Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar
190.15 pantu šādā redakcijā:
"190.15 pants. Izvairīšanās no skaidras naudas
deklarēšanas
Par skaidras naudas, ko,
šķērsojot Latvijas Republikas valsts robežu, ieved Kopienas muitas teritorijā
vai izved no tās, nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu
uzliek naudas sodu līdz
divsimt latiem."
2.
Papildināt 215.1 panta pirmo daļu aiz skaitļa "190.7"
ar skaitli "190.15".
Likums stājas spēkā
2006.gada 1.janvārī.
Finanšu ministra vietā
ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Normatīvā
akta projekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
|||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Eiropas Parlamentā un Padomē tiek izskatīts regulas projekts
Nr.14843/1/04 (17.02.05.REV 1) (turpmāk Regula) par naudas līdzekļu
kontroli, šķērsojot Kopienas muitas teritoriju. Regulas projekts nosaka, ka
dalībvalstīm jāparedz sankcijas, ja persona, šķērsojot Kopienas robežu, nav
iesniegusi vai ir iesniegusi nepilnīgu deklarāciju par skaidras naudas
pārvietošanu. Pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nav noteikta
atbildība par naudas līdzekļu, ko, šķērsojot Latvijas Republikas robežu,
ieved Kopienas muitas teritorijā vai izved no tās, nedeklarēšanu vai
nepatiesu deklarēšanu. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekta mērķis ir noteikt
personu administratīvo atbildību par naudas līdzekļu, ko, šķērsojot Latvijas
Republikas robežu, ieved Kopienas muitas teritorijā vai izved no tās,
nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
|
||||||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Projekts paredz atbildību par
naudas līdzekļu, ko, šķērsojot Latvijas Republikas robežu, ieved Kopienas
muitas teritorijā vai izved no tās, nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu.
Līdz ar to valsts institūcijām būs plašākas iespējas cīnīties ar nelegāli
iegūto līdzekļu legalizēšanas novēršanu. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta pieņemšanas rezultātā
varētu palielināties valsts budžeta ieņēmumi, kas iekasēti sodu veidā, jo ar
likumprojektu tiek ieviesti sodi par pilnīgi jaunu pārkāpumu veidu. |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus
šim grozījumam jāpieņem likums Par skaidras naudas deklarēšanu un jāizdara
grozījumi Krimināllikumā, paredzot atbilstošas sankcijas. Pieminētie
likumprojekti tiek virzīti pieņemšanai paralēli šim likumprojektam. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts Nr.14843/1/04
(17.02.05.REV 1) par kontroli attiecībā uz skaidras naudas ievešanu Kopienā
vai izvešanu no tās. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Finanšu darba grupas nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas jomā
(FATF) 2004.gada 22.oktobra IX īpašs ieteikums, kas aicina valdības paredzēt
pasākumus, lai atklātu skaidras naudas fizisku pārvietošanu. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
ANO Konvencija pret transnacionālo organizēto noziedzību
(7.pants) |
||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts Nr.14843/1/04
(17.02.05.REV 1) par kontroli attiecībā uz skaidras naudas ievešanu Kopienā
vai izvešanu no tās. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
190.15pants |
8.pants |
Pilnībā |
Nacionālā
kompetence |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīva akta izpilde tiks
nodrošināta esošo valsts institūciju ietvaros. |
||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvie akti tiks
publicēti Latvijas Vēstnesī, Ministru kabineta mājas lapā, NAIS sistēmā. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīda tiesību realizēšanai
piemērojams vispārējais administratīvais process. |
||||||||||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītājs |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
V. Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M. Radeiko |
S.Birne |
08.04.2005 10:59
750
S.Birne
7504954, signe.birne@iaui.gov.lv