Likumprojekta
Grozījums Zvejniecības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Piekrastes zvejniecības
stabilitāte var balstīties tikai uz ilgtspējīgām zvejas iespējām, kas
Baltijas jūrā ir saistītas ar nozvejas kvotām, kuras nosaka tādām vērtīgām
sugām, kā mencai, reņģei, lasim, kā arī brētliņai. Reņģu krājumi Baltijas jūrā atšķirībā no Rīgas
jūras līča krājumiem ir strauji samazinājušies. Baltijas jūras austrumu daļas
mencu populācija atrodas kritiskā stāvoklī. Minētās negatīvās izmaiņas
ietekmē visu zvejniecību, bet jo īpaši piekrastes zveju. Arvien sarūkošās
zvejas iespējas zvejniekiem tiek dalītas, balstoties uz to iepriekšējām
vēsturiskajām nozvejām, kas piekrastē visus deviņdesmitos gadus ir bijušas
ļoti zemas. Šodienas apstākļos lielais piekrastes zvejnieku skaits, kas
visvairāk ir saistīts ar nelielajiem piekrastes ciematiem, to tālāko
attīstību un kultūrvēsturisko tradīciju saglabāšanu, vairs nejūt garantijas
un drošību nākotnes zvejas iespējām un zvejnieku profesijas saglabāšanai. Šī
iemesla dēļ Zvejniecības likumā būtu jānostiprina, kaut arī neliela, bet
tomēr garantēta Latvijas nozvejas kvotas daļa piekrastes zvejai. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā Grozījumi Zvejniecības likumā
piekrastes zvejai paredzētā kvotas daļa nostiprinās maza mēroga zveju
piekrastēs un saglabās tās tradīcijas. |
|
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo nomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nosakot likumā konkrētu kvotas daļu piekrastes
zvejai tiks vienkāršota Latvijai piešķirtās nozvejas kvotas ikgadējās sadales
procedūra. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projektā paredzētā kvotas daļa apjomu ziņā nav liela un
pēc būtības nevar negatīvi ietekmēt aiz piekrastes joslas zvejojošo kuģu
kopējās zvejas iespējas. Vienlaikus stabilizēsies Baltijas jūras piekrastes
zvejnieku ekonomiskais stāvoklis. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo nomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
|
|
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz Valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
Ls) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads
|
Nākamie
trīs gadi
|
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos (bez PVN) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
6. Cita informācija |
|
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumu izstrādāt. |
Normatīvie akti nav
jāizdod. |
||||||
2. Cita informācija |
|
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijas
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie
Eiropas Savi
enības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||
Normatīvā akta projekts šo nomu neskar. |
|
|
|
||
5.
Cita informācija |
|
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
|||||
1.
Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar
Latvijas Zvejnieku federāciju un Latvijas Pašvaldību savienību. |
||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||
Konsultācijas
ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Zemkopības ministrijas
Valsts zivsaimniecības pārvalde nodrošinās likumprojektā Grozījumi
Zvejniecības likumā paredzētās kvotas daļas ikgadēju iedalīšanu piekrastes
zvejai. |
||||
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot informāciju
presē likumdošanā noteiktajā kārtībā, ievietojot informāciju ZM Valsts
zivsaimniecības pārvaldes mājas lapā. |
||||
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumdošanā noteiktā
kārtībā. |
||||
4.
Cita informācija |
|
||||