2005.05.23.
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
"Grozījumi
Kredītiestāžu likumā" (Reģ.nr.1175) izskatīšanai 2.lasījumā
Spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā redakcija |
N.p.k. |
Priekšlikumi (22) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.;
1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003, 14.nr.;
2004, 2., 12., 23.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.;
1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003, 14.nr.;
2004, 2., 12., 23.nr.) šādus grozījumus: |
27.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var anulēt kredītiestādes
licenci (atļauju), ja: 8) kredītiestāde regulāri neievēro šā likuma un
citu kredītiestādes darbību regulējošo likumu prasības un Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas normatīvos noteikumus un rīkojumus. |
|
1 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt
27.panta pirmās daļas astotajā punktā vārdu regulāri. |
Atbalstīt |
1.
Izslēgt 27.panta pirmās daļas astotajā punktā vārdu regulāri. |
|
1. Papildināt
27.panta pirmo daļu ar 9.punktu šādā redakcijā: "9) kredītiestāde
neievēro likuma "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu" prasības un veic darbības, kas apdraud vai var apdraudēt šīs
kredītiestādes stabilitāti, maksātspēju vai reputāciju." |
2 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt
likumprojekta 1.pantu. |
Atbalstīt |
|
62.pants. (3) Ziņas par valsts budžeta iestāžu (institūciju)
kontiem un veiktajām banku operācijām (darījumiem) sniedzamas Valsts kasei
pēc tās pieprasījuma. (4) Ziņas par klientu, viņa kontiem un veiktajiem
darījumiem saskaņā ar rakstveida līgumu sniedzamas trešajai personai, ja šādu
ziņu sniegšanai trešajai personai klients nepārprotami piekritis ar
kredītiestādi noslēgtajā līgumā. |
2. 62.pantā: izslēgt
trešo daļu; papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ziņas par klientu un viņa
darījumiem, ko kredītiestāde iegūst, sniedzot finanšu pakalpojumus saskaņā
ar noslēgtajiem līgumiem, ir neizpaužamas ziņas, kas nesatur valsts
noslēpumu." |
|
|
|
2. 62.pantā: izslēgt
trešo daļu; papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ziņas par klientu un viņa
darījumiem, ko kredītiestāde iegūst, sniedzot finanšu pakalpojumus saskaņā
ar noslēgtajiem līgumiem, ir neizpaužamas ziņas, kas nesatur valsts
noslēpumu." |
63.pants. (1) Ziņas par fizisko un juridisko personu kontiem un veiktajiem
darījumiem sniedzamas tādā apjomā, kāds nepieciešams attiecīgo funkciju
veikšanai, vienīgi šādām valsts institūcijām likumos noteiktajā kārtībā: |
3. Izteikt 63.pantu šādā redakcijā: 63.pants. (1) Kredītiestādes rīcībā esošās
neizpaužamās ziņas valsts institūcijām sniedzamas šajā likumā
noteiktajā kārtībā šādos gadījumos: |
3 |
Juridiskais
birojs Likumprojekta
3.pantā: pirmajā
daļā: aizstāt
ievaddaļā vārdus valsts institūcijām ar vārdiem valsts
institūcijai, valsts amatpersonai; |
Atbalstīt |
3. Izteikt 63.pantu šādā redakcijā: 63.pants. (1) Kredītiestādes rīcībā esošās
neizpaužamās ziņas valsts institūcijai, valsts amatpersonai sniedzamas šajā
likumā noteiktajā kārtībā šādos gadījumos: |
1) tiesai un prokuratūrai, ja ziņas nepieciešamas: a) krimināllietā vai lietā, kurā likumā noteiktajos
gadījumos var piemērot mantas konfiskāciju, b) civillietā, ar kuru apmierina civilprasību, kas
radusies no krimināllietas, c) civillietā par uzturnaudas (alimentu) piedziņu, ja
nav izpeļņas vai citas mantas, uz kuru vērst piedziņu, d) civillietā par tāda noguldījuma sadalīšanu, kas ir
laulāto kopīga manta, e) lietā par parādnieka maksātnespēju un bankrotu, f) mantojuma lietā noguldītāja nāves gadījumā; 2) Valsts kontrolei - par juridiskajām personām, kuru
rīcībā ir valsts manta vai kuras tiek finansētas no valsts līdzekļiem, vai
kuras izpilda valsts pasūtījumus un piegādes; 3) Valsts ieņēmumu dienestam, ja: a) nodokļu maksātājs neiesniedz nodokļu administrācijai
konkrēto nodokļu likumos paredzētās deklarācijas vai nodokļu aprēķinus, b) nodokļu maksātāja nodokļu audita pārbaudes laikā ir
konstatēti grāmatvedības uzskaites vai nodokļu normatīvo aktu pārkāpumi, c) nodokļu maksātājs neveic nodokļu maksājumus
atbilstoši nodokļu likumu prasībām; |
1) Finanšu un kapitāla tirgus komisijai likumā noteikto uzraudzības funkciju īstenošanai; 2) Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanas dienestam likumā Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu noteiktajā kārtībā un apjomā; 3) tiesām to lietvedībā esošo lietu ietvaros uz tiesas (tiesneša) lēmuma pamata; |
|
|
|
1) Finanšu un kapitāla tirgus komisijai likumā noteikto uzraudzības funkciju īstenošanai; 2) Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanas dienestam likumā Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu noteiktajā kārtībā un apjomā; 3) tiesām to lietvedībā esošo lietu ietvaros uz tiesas (tiesneša) lēmuma pamata; |
4) (Izslēgts
ar 30.10.97. likumu, kas stājas spēkā no 01.01.98.); |
4) izziņas iestādēm pirmstiesas kriminālprocesā, pamatojoties uz izziņas iestādes vadītāja rakstveida pieprasījumu, ko akceptējis rajona tiesnesis; |
4 5 |
Juridiskais
birojs izslēgt
4.punktā vārdu rakstveida kā lieku, jo šā panta otrā daļa nosaka, ka
pieprasījums iesniedzams rakstveidā. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt
63.panta 4.punktā pēc vārda
rajona ar vārdiem (pilsētas)
tiesas. |
Atbalstīt Atbalstīt |
4) izziņas iestādēm pirmstiesas kriminālprocesā, pamatojoties uz izziņas iestādes vadītāja pieprasījumu, ko akceptējis rajona (pilsētas) tiesas tiesnesis; |
5) noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas
dienestam - likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu" paredzētajos gadījumos un kārtībā; |
5) prokuratūrai pirmstiesas kriminālprocesā, pamatojoties uz prokurora rakstveida pieprasījumu, ko akceptējis rajona tiesnesis; |
6 7 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt
63.panta 5.punktā vārdu rakstveida.
(Šā panta otrā daļa nosaka, ka
pieprasījums iesniedzams rakstveidā) Juridiskais
birojs papildināt
5.punktā pēc vārda rajona ar vārdiem (pilsētas) tiesas. |
Atbalstīt Atbalstīt |
5) prokuratūrai pirmstiesas kriminālprocesā, pamatojoties uz prokurora pieprasījumu, ko akceptējis rajona (pilsētas) tiesas tiesnesis; |
6) valsts drošības iestādēm pēc ģenerālprokurora vai
īpaši pilnvarota prokurora akceptēta pieprasījuma, ja ziņas nepieciešamas,
lai pārbaudītu personu vai finanšu līdzekļu saistību ar terorismu; |
6) operatīvās darbības subjektiem operatīvās uzskaites lietās, pamatojoties uz operatīvās darbības subjekta rakstveida pieprasījumu, ko akceptējis Augstākās tiesas priekšsēdētājs vai viņa īpaši pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis; |
8 |
Juridiskais birojs izslēgt 6.punktā vārdu rakstveida kā lieku, jo
šā panta otrā daļa nosaka, ka pieprasījums
iesniedzams rakstveidā. |
Atbalstīt |
6) operatīvās darbības subjektiem operatīvās uzskaites lietās, pamatojoties uz operatīvās darbības subjekta pieprasījumu, ko akceptējis Augstākās tiesas priekšsēdētājs vai viņa īpaši pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis; |
7) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam: a) pēc prokurora akceptēta pieprasījuma, ja ziņas
nepieciešamas, lai veiktu izziņu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
lietvedībā esošajās krimināllietās, b) pēc Augstākās tiesas priekšsēdētāja vai viņa īpaši
pilnvarota Augstākās tiesas tiesneša akceptēta pieprasījuma, ja ziņas
nepieciešamas, lai veiktu operatīvo darbību Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja lietvedībā esošajās operatīvās uzskaites lietās, lai nodrošinātu
likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā valsts
amatpersonām noteikto ierobežojumu kontroli un noskaidrotu valsts
amatpersonas bezskaidras naudas uzkrājumus, gūtos ienākumus, veiktos
darījumus vai parādsaistības, vai ja ziņas nepieciešamas, lai nodrošinātu
Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto normu kontroli,
noskaidrotu politisko organizāciju (partiju) un to apvienību ikgadējās
finansiālās darbības, priekšvēlēšanu perioda izdevumu un vēlēšanu ieņēmumu un
izdevumu deklarācijās norādīto finanšu līdzekļu un saņemto ziedojumu
(dāvinājumu) patiesumu un likumību. |
|
9 |
Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 63.panta
pirmo daļu ar jaunu 7.punktu (mainot turpmāko punktu numerāciju un attiecīgās
atsauces) šādā redakcijā: 7) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam - šā panta pirmās daļas 4. un 6.punktā
minētajos gadījumos, kā arī uz priekšnieka vai viņa pilnvarotas personas
pieprasījuma pamata, ko akceptējis Augstākās tiesas priekšsēdētājs vai viņa
īpaši pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis, ja ziņas nepieciešamas, lai
nodrošinātu likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā valsts amatpersonām noteikto ierobežojumu kontroli un noskaidrotu
valsts amatpersonas bezskaidras naudas uzkrājumus, gūtos ienākumus, veiktos
darījumus vai parādsaistības, vai ja ziņas nepieciešamas, lai nodrošinātu
Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto normu kontroli,
noskaidrotu politisko organizāciju (partiju) un to apvienību ikgadējās
finansiālās darbības, priekšvēlēšanu perioda izdevumu un vēlēšanu ieņēmumu un
izdevumu deklarācijās norādīto finanšu līdzekļu un saņemto ziedojumu
(dāvinājumu) patiesumu un likumību; |
Atbalstīt |
7) Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojam - šā panta pirmās daļas 4. un
6.punktā minētajos gadījumos, kā arī uz priekšnieka vai viņa pilnvarotas
personas pieprasījuma pamata, ko akceptējis Augstākās tiesas priekšsēdētājs
vai viņa īpaši pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis, ja ziņas nepieciešamas,
lai nodrošinātu likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā valsts amatpersonām noteikto ierobežojumu kontroli un noskaidrotu
valsts amatpersonas bezskaidras naudas uzkrājumus, gūtos ienākumus, veiktos
darījumus vai parādsaistības, vai ja ziņas nepieciešamas, lai nodrošinātu
Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto normu kontroli,
noskaidrotu politisko organizāciju (partiju) un to apvienību ikgadējās
finansiālās darbības, priekšvēlēšanu perioda izdevumu un vēlēšanu ieņēmumu un
izdevumu deklarācijās norādīto finanšu līdzekļu un saņemto ziedojumu
(dāvinājumu) patiesumu un likumību; |
(2) Tiesu izpildītājam izpildu lietā par naudas summu
piedziņu ziņas sniedzamas par fizisko un juridisko personu kontiem tādā
apjomā, kāds nepieciešams attiecīgo funkciju veikšanai likumos noteiktajā
kārtībā. |
7) tiesu izpildītājiem pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu, kam pievienota tā tiesas vai citas institūcijas, vai amatpersonas nolēmuma kopija, kura izpildei tiek veiktas amata darbības; |
10 11 |
Juridiskais birojs izslēgt 7.punktā vārdu rakstveida kā lieku, jo
šā panta otrā daļa nosaka, ka pieprasījums
iesniedzams rakstveidā. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt 63.panta pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā: 7) tiesu izpildītājiem uz pieprasījuma pamata, kam
pievienota tā tiesas vai citas institūcijas, vai amatpersonas nolēmuma
kopija, kura izpildei tiek veiktas amata darbības, vai tikai uz pieprasījuma
pamata gadījumos, kad ziņas nepieciešamas inventāra saraksta sastādīšanai,
kā arī mantas aprakstes veikšanai kopīgas mantas dalīšanas nolūkā vai
mantojuma lietā;. |
Iestrādāts Budžeta komisijas priekšliku-mā nr.11 Atbalstīt |
8) tiesu izpildītājiem uz pieprasījuma pamata, kam pievienota tā tiesas vai citas institūcijas, vai amatpersonas nolēmuma kopija, kura izpildei tiek veiktas amata darbības, vai tikai uz pieprasījuma pamata gadījumos, kad ziņas nepieciešamas inventāra saraksta sastādīšanai, kā arī mantas aprakstes veikšanai kopīgas mantas dalīšanas nolūkā vai mantojuma lietā; |
|
8) Valsts kasei pamatojoties uz vadītāja vai
viņa pilnvarota darbinieka rakstveida pieprasījumu par budžeta
finansēto institūciju kontiem un darījumiem; |
12 |
Juridiskais birojs izslēgt 8.punktā vārdu rakstveida kā lieku, jo
šā panta otrā daļa nosaka, ka
pieprasījums iesniedzams rakstveidā. |
Atbalstīt |
9) Valsts kasei pamatojoties uz vadītāja vai
viņa pilnvarota darbinieka pieprasījumu par budžeta finansēto institūciju
kontiem un darījumiem; |
|
9)
Valsts
kontrolei pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu, ko akceptējis
valsts kontrolieris, par juridiskajām personām, kuru rīcībā ir valsts vai
pašvaldības manta vai kuras tiek finansētas no valsts vai pašvaldības
līdzekļiem, vai kuras izpilda valsts vai pašvaldības pasūtījumus un piegādes; |
13 |
Juridiskais birojs izslēgt 9.punktā vārdu rakstveida kā lieku, jo
šā panta otrā daļa nosaka, ka
pieprasījums iesniedzams rakstveidā. |
Atbalstīt |
10) Valsts
kontrolei pamatojoties uz pieprasījumu, ko akceptējis valsts kontrolieris,
par juridiskajām personām, kuru rīcībā ir valsts vai pašvaldības manta vai
kuras tiek finansētas no valsts vai pašvaldības līdzekļiem, vai kuras izpilda
valsts vai pašvaldības pasūtījumus un piegādes; |
3) Valsts ieņēmumu dienestam, ja: a) nodokļu maksātājs neiesniedz nodokļu administrācijai
konkrēto nodokļu likumos paredzētās deklarācijas vai nodokļu aprēķinus, b) nodokļu maksātāja nodokļu audita pārbaudes laikā ir
konstatēti grāmatvedības uzskaites vai nodokļu normatīvo aktu pārkāpumi, c) nodokļu maksātājs neveic nodokļu maksājumus
atbilstoši nodokļu likumu prasībām; |
10) Valsts ieņēmumu dienestam[1]
pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu, ko akceptējis Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai
pieprasītājas Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors vai
viņa vietnieks, saskaņā ar Latvijas Republikas un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem un Latvijas Republikas Saeimas apstiprinātajiem
starptautiskajiem līgumiem par nodokļu maksātājiem, ja: a) nodokļu maksātājs neiesniedz nodokļu
administrācijai konkrēto nodokļu likumos paredzētās deklarācijas vai nodokļu
aprēķinus, b) nodokļu maksātāja nodokļu audita laikā ir
konstatēti grāmatvedības uzskaites vai nodokļu normatīvo aktu pārkāpumi, c) nodokļu maksātājs neveic nodokļu maksājumus
atbilstoši nodokļu likumu prasībām; |
14 15 |
Juridiskais birojs izslēgt 10.punktā vārdu rakstveida kā lieku,
jo šā panta otrā daļa nosaka, ka
pieprasījums iesniedzams rakstveidā. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 63.panta pirmās daļas 10.punktā pēc vārda ģenerāldirektors
ar vārdu vai un svītrot pēc vārda vietnieks vārdus vai
pieprasītājas Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors vai
viņa vietnieks. |
Atbalstīt Atbalstīt |
11) Valsts ieņēmumu dienestam pamatojoties uz
pieprasījumu, ko akceptējis Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors vai
viņa vietnieks, saskaņā ar Latvijas Republikas un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem un Latvijas Republikas Saeimas apstiprinātajiem
starptautiskajiem līgumiem par nodokļu maksātājiem, ja: a) nodokļu maksātājs neiesniedz nodokļu administrācijai konkrēto nodokļu likumos paredzētās deklarācijas vai nodokļu aprēķinus, b) nodokļu maksātāja nodokļu audita laikā ir
konstatēti grāmatvedības uzskaites vai nodokļu normatīvo aktu pārkāpumi, c) nodokļu maksātājs neveic nodokļu maksājumus
atbilstoši nodokļu likumu prasībām; |
|
11) Valsts ieņēmumu dienestam, ja kredītiestāde ir
uzkrājumu ienākumu izmaksātājs saskaņā ar likumu Par nodokļiem un nodevām
vai tā izmaksā vai nodrošina uzkrājumu ienākuma izmaksu saskaņā ar minēto
likumu. |
16 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 63.panta pirmās
daļas 11.punktu šādā redakcijā: "11) Valsts ieņēmumu
dienestam, ja kredītiestāde ir uzkrājumu ienākumu izmaksātājs saskaņā ar
likuma "Par nodokļiem un nodevām" 45.panta[2]
pirmo daļu vai kredītiestāde izmaksā vai nodrošina uzkrājumu ienākuma izmaksu
saskaņā ar minētā likuma 45.panta trešo daļu." |
Atbalstīt |
12) Valsts ieņēmumu dienestam, ja kredītiestāde ir
uzkrājumu ienākumu izmaksātājs saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un
nodevām" 45.panta pirmo daļu vai kredītiestāde izmaksā vai nodrošina
uzkrājumu ienākuma izmaksu saskaņā ar minētā likuma 45.panta trešo daļu; |
|
|
17 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 63.panta pirmo daļu ar jaunu punktu šādā
redakcijā: notāram, kas ved mantojuma lietu, ziņas, kas
nepieciešamas fiziskas personas mantojuma atstājēja mantojuma masas
apzināšanai.. |
Atbalstīt |
13) notāram, kas ved mantojuma lietu, ziņas, kas
nepieciešamas fiziskas personas mantojuma atstājēja mantojuma masas apzināšanai. |
(2) Tiesu izpildītājam izpildu lietā par naudas summu
piedziņu ziņas sniedzamas par fizisko un juridisko personu kontiem tādā
apjomā, kāds nepieciešams attiecīgo funkciju veikšanai likumos noteiktajā
kārtībā. |
(2) Izņemot šā panta pirmās daļas 1. un 11.punktā
minēto gadījumu, valsts institūcija nepieciešamās ziņas pieprasa
rakstveidā, pieprasījumā norādot ziņu precīzu nosaukumu un apjomu, kā arī
ziņu pieprasīšanas pamatojumu attiecīgo normatīvo aktu, starptautisko
līgumu vai Eiropas Savienības normatīvo aktu. |
18 |
Juridiskais
birojs papildināt
otrajā daļā pēc vārda institūcija ar vārdiem valsts amatpersona. |
Atbalstīt |
(2) Izņemot šā panta pirmās daļas 1. un 12.punktā
minēto gadījumu, valsts institūcija, valsts amatpersona nepieciešamās ziņas
pieprasa rakstveidā, pieprasījumā norādot ziņu precīzu nosaukumu un apjomu,
kā arī ziņu pieprasīšanas pamatojumu attiecīgo normatīvo aktu,
starptautisko līgumu vai Eiropas Savienības normatīvo aktu. |
(3) Kredītiestāde ziņas sniedz, pamatojoties uz valsts
institūcijas vai amatpersonas rakstveida pieprasījumu, kurā norādīta konkrētā
pārbaudāmā persona un pamatota ziņu nepieciešamība atbilstoši konkrētā likuma
prasībām. |
(3) Kredītiestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14
dienu laikā sniedz pieprasītās ziņas, ja ievērota šā panta pirmajā un otrajā
daļā noteiktā kārtība. Kredītiestāde var apstrīdēt vai pārsūdzēt pieprasījuma
likumību kriminālprocesā, civilprocesā vai administratīvajā procesā
noteiktajā kārtībā. Šā panta pirmās daļas 11.punktā minētajā gadījumā
kredītiestāde ziņas sniedz likumā Par nodokļiem un nodevām noteiktajā
kārtībā un termiņos. |
19 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt 63.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kredītiestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā
14 dienu laikā sniedz pieprasītās ziņas, ja ievērota šā panta pirmajā un
otrajā daļā noteiktā kārtība. Šā panta pirmās daļas 11.punktā minētajā
gadījumā kredītiestāde ziņas sniedz likumā Par nodokļiem un nodevām
noteiktajā kārtībā un termiņos. |
Atbalstīt |
(3) Kredītiestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14
dienu laikā sniedz pieprasītās ziņas, ja ievērota šā panta pirmajā un otrajā
daļā noteiktā kārtība. Šā panta pirmās daļas 12.punktā minētajā gadījumā
kredītiestāde ziņas sniedz likumā Par nodokļiem un nodevām noteiktajā
kārtībā un termiņos. |
|
(4) Dalībvalsts un ārvalsts tiesu un izmeklēšanas
iestādei neizpaužamās ziņas kredītiestāde sniedz starptautiskajos līgumos
noteiktajā kārtībā. (5) Dalībvalsts, izņemot Latviju, un ārvalsts noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas vai terorisma finansēšanas novēršanas kontroles
dienestam vai kredītiestāžu darbības uzraudzības institūcijai atbilstošā
Latvijas institūcija neizpaužamās ziņas sniedz uz savstarpējas sadarbības
līguma vai citas vienošanās pamata. Attiecīgā Latvijas Republikas
institūcija neizpaužamās ziņas iegūst šā panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktajā kārtībā. Šai institūcijai pirms informācijas sniegšanas
dalībvalsts vai ārvalsts institūcijai jāpārliecinās par attiecīgo ziņu aizsardzību
pret izpaušanu. |
|
|
|
(4) Dalībvalsts un ārvalsts tiesu un izmeklēšanas
iestādei neizpaužamās ziņas kredītiestāde sniedz starptautiskajos līgumos
noteiktajā kārtībā. (5) Dalībvalsts, izņemot Latviju, un ārvalsts
noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas vai terorisma finansēšanas
novēršanas kontroles dienestam vai kredītiestāžu darbības uzraudzības
institūcijai atbilstošā Latvijas institūcija neizpaužamās ziņas sniedz uz
savstarpējas sadarbības līguma vai citas vienošanās pamata. Attiecīgā
Latvijas Republikas institūcija neizpaužamās ziņas iegūst šā panta pirmajā un
otrajā daļā noteiktajā kārtībā. Šai institūcijai pirms informācijas
sniegšanas dalībvalsts vai ārvalsts institūcijai jāpārliecinās par attiecīgo
ziņu aizsardzību pret izpaušanu. |
|
(6) Kredītiestādes rīcībā esošās neizpaužamās
ziņas citai Latvijas Republikā, dalībvalstī vai ārvalstī reģistrētai
kredītiestādei, ar kuru nodibinātas korespondentattiecības, kredītiestāde
likumā noteiktajā kārtībā sniedz, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju,
terorisma finansēšanu vai citu noziedzīgu nodarījumu. |
20 |
Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisija izteikt sesto daļu šādā redakcijā: "(6) Kredītiestādes rīcībā esošās
neizpaužamās ziņas citai Latvijas Republikā, dalībvalstī vai ārvalstī
reģistrētai kredītiestādei, ar kuru nodibinātas korespondentattiecības,
kredītiestāde sniedz likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācijas novēršanu" noteiktajā kārtībā."; |
Atbalstīt |
(6) Kredītiestādes rīcībā esošās neizpaužamās ziņas
citai Latvijas Republikā, dalībvalstī vai ārvalstī reģistrētai
kredītiestādei, ar kuru nodibinātas korespondentattiecības, kredītiestāde
sniedz likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu" noteiktajā kārtībā. |
63.1 pants. (1) Kredītiestādei likumos un Saeimas
apstiprinātajos starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos nav tiesību
informēt klientu vai trešo personu par to, ka ziņas par klienta kontu vai tā
darījumu (darījumiem) ir sniegtas tiesai vai prokuratūrai atbilstoši šā likuma
63.panta pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktam. (2) Tiesa vai prokuratūra, pieprasot ziņas par
fizisko un juridisko personu kontiem un veiktajiem darījumiem saskaņā ar šā
likuma 63.panta pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktu, pieprasījumā
papildus šā likuma 63.panta trešajā daļā minētajai informācijai norāda, ka
kredītiestādei nav tiesību informēt klientu un trešās personas par šāda
pieprasījuma saņemšanu un to, uz kāda likuma un starptautiskā līguma pamata
šāds aizliegums noteikts. |
4. 63.1 pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitļus atbilstoši šā
likuma 63.panta pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktam; izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Tiesa, prokuratūra, izziņas iestāde vai
operatīvās darbības subjekts, pieprasot ziņas par fizisko un juridisko personu
kontiem un veiktajiem darījumiem, pieprasījumā papildus šā likuma 63.panta
otrajā daļā minētajai informācijai norāda, ka kredītiestādei nav tiesību
informēt klientu un trešās personas par šāda pieprasījuma saņemšanu, kā arī
to, uz kāda likuma un starptautiskā līguma pamata šāds aizliegums noteikts. |
|
|
|
4. 63.1 pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitļus atbilstoši šā
likuma 63.panta pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktam; izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Tiesa, prokuratūra, izziņas iestāde vai
operatīvās darbības subjekts, pieprasot ziņas par fizisko un juridisko
personu kontiem un veiktajiem darījumiem, pieprasījumā papildus šā likuma
63.panta otrajā daļā minētajai informācijai norāda, ka kredītiestādei nav
tiesību informēt klientu un trešās personas par šāda pieprasījuma saņemšanu,
kā arī to, uz kāda likuma un starptautiskā līguma pamata šāds aizliegums
noteikts. |
198.pants. (1) Ja kredītiestāde nepilda šā likuma 8.panta prasības,
Finanšu un kapitāla tirgus komisija un Latvijas Banka ir tiesīgas uzlikt
kredītiestādei soda naudu līdz 1000 latiem. (2) Ja kredītiestāde nepilda šā likuma 32., 90.,
91., 95. un 96.panta prasības, Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir tiesīga
uzlikt kredītiestādei soda naudu līdz 1000 latiem. (3) Ja banka, tās meitas sabiedrība, kura sniedz ar
kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus, nepilda šā likuma 106.panta
ceturtās daļas prasības, Latvijas Banka ir tiesīga uzlikt bankai, tās meitas
sabiedrībai, kura sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus, soda
naudu līdz 5000 latiem. |
|
21 |
Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 198.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Par darbībām, kuru rezultātā ir pārkāptas
likuma "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu"
prasības, Finanšu un kapitāla tirgus komisija kredītiestādei uzliek soda
naudu no 5000 līdz 100 000 latiem.". |
Atbalstīt |
5. Papildināt 198.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Par darbībām, kuru rezultātā ir pārkāptas
likuma "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu"
prasības, Finanšu un kapitāla tirgus komisija kredītiestādei uzliek soda
naudu no 5000 līdz 100 000 latiem.". |
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta
un Padomes 2000.gada 20.marta direktīvas 2000/12/EK par kredītiestāžu
darbības sākšanu un veikšanu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
18.septembra direktīvas 2000/46/EK par elektroniskās naudas iestāžu darbības
sākšanu, veikšanu un konsultatīvu uzraudzību un Eiropas Parlamenta un Padomes
2001.gada 4.aprīļa direktīvas 2001/24/EK par kredītiestāžu reorganizāciju un
likvidāciju. |
5. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1977.gada 19.decembra direktīvas 77/799/EEK par
dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu
jomā; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
20.marta direktīvas 2000/12/EK par kredītiestāžu darbības sākšanu un
veikšanu; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
18.septembra direktīvas 2000/46/EK par elektroniskās naudas iestāžu darbības
sākšanu, veikšanu un konsultatīvu uzraudzību; 4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada
4.aprīļa direktīvas 2001/24/EK par kredītiestāžu reorganizāciju un
likvidāciju; 5) Padomes 2003.gada 3.jūnija direktīvas
2003/48/EK par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu ar nodokli. |
22 |
Juridiskais birojs Aizstāt informatīvajā atsaucē uz Eiropas savienības
direktīvām 5.punktā vārdus par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu
ar nodokli ar vārdiem par tādu ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, kas gūti kā procentu maksājumi par
uzkrājumiem. |
Atbalstīt |
6. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1977.gada 19.decembra direktīvas 77/799/EEK par
dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu
jomā; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
20.marta direktīvas 2000/12/EK par kredītiestāžu darbības sākšanu un
veikšanu; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
18.septembra direktīvas 2000/46/EK par elektroniskās naudas iestāžu darbības
sākšanu, veikšanu un konsultatīvu uzraudzību; 4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada
4.aprīļa direktīvas 2001/24/EK par kredītiestāžu reorganizāciju un
likvidāciju; 5) Padomes 2003.gada 3.jūnija direktīvas
2003/48/EK par tādu ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, kas gūti kā
procentu maksājumi par uzkrājumiem. |
[1]
Par
Valsts ieņēmumu dienestu
10.pants. Ierēdņu tiesības nodokļu administrēšanā
1. Visiem ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus nodokļu
administrēšanā, ir tiesības:
5) pieprasīt uzrādīt dokumentu oriģinālus un saņemt no
uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), iestādēm, organizācijām, pašvaldībām, finanšu
iestādēm un kredītiestādēm dokumentu norakstus ar nodokli apliekamā objekta
(ienākumu) uzskaitei un reģistrācijai vai nodokļu un nodevu pārbaudei, kā arī
saņemt no fiziskajām personām nepieciešamās izziņas un dokumentu norakstus, kas
liecina par pārbaudāmās juridiskās vai fiziskās personas nodokļu saistībām un
maksājumiem, mantu un ienākumiem, kā arī pieprasīt un saņemt attiecīgus
paskaidrojumus;
2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa
vietniekiem, ģenerāldirektora pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu
administrēšanas struktūrvienību vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo
iestāžu direktoriem un viņu vietniekiem ir tiesības:
2) saņemt no ministrijām, citām valsts pārvaldes
institūcijām, finanšu iestādēm un kredītiestādēm un pašvaldībām to veikto
pārbaužu un revīziju aktus, kā arī jebkuras citas ziņas, kas saistītas ar
nodokļu maksātāju uzskaiti un viņu saimniecisko un finansiālo darbību;
4) dot finanšu iestādēm un kredītiestādēm obligāti
izpildāmus rīkojumus par juridisko un fizisko personu norēķinu operāciju daļēju
vai pilnīgu apturēšanu, līdz attiecīgās personas ir pilnīgi norēķinājušās ar
budžetu, ja juridiskās un fiziskās personas nav laikā iesniegušas, atsakās
iesniegt vai slēpj no nodokļu administrācijas ierēdņiem dokumentus par
attiecībām ar budžetu, pretojas vai nepakļaujas nodokļu pārbaudes vai revīzijas
(audita) veikšanai, noteiktajā termiņā neizpilda nodokļu administrācijas
ierēdņu lēmumus, kā arī ja pārbaudes laikā konstatēta ienākumu slēpšana,
nepareiza nodokļu aprēķināšana vai nelikumīgu operāciju veikšana;
16.pants.
Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības likumpārkāpumu
atklāšanā valsts ieņēmumu jomā
7) saņemt no ministrijām, citām valsts pārvaldes
institūcijām, finanšu iestādēm un kredītiestādēm, un pašvaldībām to veikto
pārbaužu un revīziju aktus, kā arī jebkuras citas ziņas, kas saistītas ar
nodokļu maksātāju uzskaiti un viņu saimniecisko un finansiālo darbību, ja
attiecīgo ierēdni tam rakstveidā ir pilnvarojis Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai finanšu policijas pārvaldes direktors vai
viņa vietnieks.
[2] 45.pants.
Izmaksātājs
(1) Šīs nodaļas izpratnē izmaksātājs ir:
1)
saimnieciskā vienība (Latvijas rezidenti fiziskās personas, kas veic
saimniecisko darbību, juridiskās personas, nodibinājumi un personālsabiedrības,
kā arī ārvalsts komersantu Latvijas filiāles un nerezidentu pastāvīgās
pārstāvniecības Latvijā), kas izmaksā uzkrājumu ienākumu faktiskajam īpašniekam
vai nodrošina uzkrājumu ienākuma izmaksu faktiskā īpašnieka vajadzībām.
Izmaksātājs ir gan saimnieciskā vienība, kas ir parādnieks attiecībā uz parāda
saistību, kura rada šo uzkrājumu ienākumu, gan saimnieciskā vienība, kurai
parādnieks vai faktiskais īpašnieks ir uzdevis izmaksāt uzkrājumu ienākumu vai
nodrošināt tā izmaksu;
2) arī vienība (fiziskās vai juridiskās personas,
nodibinājumi un ieguldījumu fondi, pamatojoties uz līgumu vai norunu izveidotas
fizisko un juridisko personu grupas vai to pārstāvji), kas izveidota Eiropas
Savienības dalībvalstī, tās atkarīgajā vai saistītajā teritorijā un kam
uzkrājumu ienākums tiek izmaksāts vai kurai tā izmaksa tiek nodrošināta
faktiskā īpašnieka vajadzībām, attiecībā uz tai veiktajiem vai
nodrošinātajiem uzkrājumu ienākuma maksājumiem. Šis nosacījums nav jāpiemēro,
ja saimnieciskā vienība, pamatojoties uz dalībvalsts, tās atkarīgās vai
saistītās teritorijas kompetentās iestādes (attiecībā uz šā punkta c
apakšpunktu uzraudzības institūcijas) izdotu apliecību, kuru iesniedz šī
vienība, piekrīt vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
a) šī vienība ir juridiskā persona, izņemot
vienības, kuru veidam atbilstošā oriģinālforma tiesību aktos ir: Somijā avoin
yhtio (Ay), kommadiittiyhtio (Ky)/Oppet bolag un Kommanditbolag;
Zviedrijā handelsbolag (HB) un kommanditbolag (KB),
b) šīs vienības ienākumi tiek aplikti ar nodokļiem
saskaņā ar vispārpiemērojamiem nodokļu normatīvajiem aktiem,
c) šī vienība ir pārvedamu vērtspapīru kolektīvo
ieguldījumu fonds vai arī tam līdzīgs fonds, kas nodibināts dalībvalsts
atkarīgajā vai saistītajā teritorijā.
(2) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minētā vienība
var izvēlēties, vai to uzskata par pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu
fondu vai tam līdzīgu fondu, kāds minēts šā panta pirmās daļas 2.punkta c
apakšpunktā. Lai izmantotu minēto izvēles iespēju, nepieciešama Eiropas
Savienības dalībvalsts, tās atkarīgās vai saistītās teritorijas, kurā vienība
izveidota, uzraudzības institūcijas izsniegta
apliecība, kuru vienība iesniedz saimnieciskajai vienībai.
(3) Saimnieciskā vienība, kas taksācijas periodā
izmaksā uzkrājumu ienākumu vai nodrošina tā izmaksu citā Eiropas Savienības
dalībvalstī, tās atkarīgajā vai saistītajā teritorijā izveidotai vienībai, kura
saskaņā ar šā panta pirmās daļas 2.punktu tiek uzskatīta par izmaksātāju, triju
mēnešu laikā pēc tā taksācijas perioda beigām, kurā veikta uzkrājumu ienākuma
izmaksa vai izmaksas nodrošināšana, rakstveidā informē Eiropas Savienības
dalībvalsts, tās atkarīgās vai saistītās teritorijas, kurā šī saimnieciskā
vienība izveidota, kompetento iestādi par vienības nosaukumu, adresi un kopējo
izmaksāto vai nodrošināto uzkrājumu ienākuma summu. Kompetentā iestāde savukārt
nodod šo informāciju Eiropas Savienības dalībvalsts, tās atkarīgās vai
saistītās teritorijas kompetentajai iestādei, kuras teritorijā ir izveidota
vienība, kas saskaņā ar šā panta pirmās daļas 2.punktu tiek uzskatīta par
izmaksātāju.
(4) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minētās kompetentās
iestādes apliecības Latvijā izveidotajām vienībām tiek izsniegtas Ministru
kabineta noteiktā formā.