Izdarīt likumā "Par noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijas novēršanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 16.nr.; 2004, 2.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus
"uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"komersants" (attiecīgā locījumā).
2. 1.pantā:
izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
"5) kredītiestāde Latvijas
Republikā reģistrēta banka, elektroniskās naudas institūcija vai ārvalsts un
dalībvalsts bankas vai elektroniskās naudas institūcijas filiāle;";
papildināt pantu ar 7. un 8.punktu šādā
redakcijā:
"7) patiesais
labuma guvējs fiziska persona, kurai faktiski (tieši vai netieši) pieder vai
kura faktiski (tieši vai netieši) kontrolē šā likuma 2.panta otrajā daļā
minētās personas klientu, vai kuras interesēs tiek veikts darījums. Par
komersanta patieso labuma guvēju tiek uzskatīta fiziska persona, kurai faktiski
(tieši vai netieši) pieder 25 vai vairāk procentu no komersanta pamatkapitāla
vai balsstiesīgo akciju skaita;
8) čaulas banka banka, kuras vadības,
personāla vai finanšu pakalpojumu sniegšanas vieta nav valstī, kurā tā ir
reģistrēta, un nav tās darbību uzraugošās institūcijas (čaulas banka ir arī
komercsabiedrība, kura veic bezskaidras naudas pārskaitījumus trešo personu
uzdevumā, izņemot
gadījumus, ja šādus pārskaitījumus veic elektroniskās naudas institūcija vai
tie notiek starp viena likumā noteiktā kārtībā reģistrēta koncerna sabiedrībām
(dalībniekiem))."
3. Papildināt I nodaļu ar 5.1,
5.2 un 5.3 pantu šādā redakcijā:
"5.1 pants. (1) Kredītiestāde, uzsākot korespondentattiecības ar
ārvalsts banku, veic mērķtiecīgus, samērīgus un lietderīgus pasākumus, tos dokumentējot,
lai pārliecinātos, ka šajā valstī ir spēkā tiesību akti par noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu un ka šī ārvalsts
banka ievēro šos tiesību aktus.
(2) Šā panta pirmajā daļā
minētās prasības nav attiecināmas uz gadījumiem, ja korespondentattiecības
tiek dibinātas ar banku, kura reģistrēta ārvalstī, kas ir Ekonomiskās
sadarbības un attīstības organizācijas dalībniece.
5.2 pants. Lai izpildītu šā
likuma prasības, novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu iespējamo legalizāciju vai
terorisma finansēšanu, kredītiestādei un finanšu iestādei ir tiesības pieprasīt
un saņemt no Nederīgo dokumentu reģistra, Sodu reģistra un Iedzīvotāju reģistra
informāciju par patiesajiem labuma guvējiem, trešajām personām un saviem esošajiem
un potenciālajiem klientiem un darbiniekiem, nodrošinot saņemtās informācijas
pienācīgu aizsardzību.
5.3 pants. Šā likuma 2.panta
otrajā daļā minētās personas nedrīkst veikt darījumus ar čaulas bankām."
4. Izteikt 8., 9. un 10.pantu šādā
redakcijā:
(2) Šā panta
pirmajā daļā minēto paziņojumu aizpilda, veicot šā likuma 6. un 7.pantā
noteiktos darījumus.
(3) Paziņojumā
par patieso labuma guvēju, tai skaitā par trešo personu, norāda šā likuma
6.pantā minēto informāciju.
(4) Šā panta
pirmajā un otrajā daļā minēto darbību apjomu, veidu un biežumu nosaka šā likuma
2.panta otrajā daļā minētās personas, izvērtējot iespējamos riskus attiecībā
uz noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju vai terorisma finansēšanu, kas
saistīti ar attiecīgo klientu un darījumu.
(5) Šā likuma
2.panta otrajā daļā minēto personu pienākums ir dokumentēt darbības patiesā
labuma guvēja, tai skaitā trešās personas, klienta organizatoriskās uzbūves,
saimnieciskās darbības specifikas, kā arī klienta īpašumtiesību un kontroles
struktūras, noskaidrošanu un pēc pieprasījuma uzrādīt šos dokumentus šā likuma
2.panta otrajā daļā minēto personu uzraudzības un kontroles institūcijām.
9.pants. Šajā likumā ietvertās klientu
identifikācijas un patieso labuma guvēju, tai skaitā trešo personu,
noskaidrošanas prasības nav attiecināmas uz:
1) finanšu
darījumiem, kuros šā likuma 2.panta otrajā daļā minētās personas klients ir:
a) Latvijas Republikā licencēta kredītiestāde vai finanšu iestāde,
b) kredītiestāde vai finanšu iestāde, kurai licence izsniegta valstī,
kuras attiecīgie normatīvie akti atbilst Eiropas Savienības tiesību aktu
prasībām, kas paredz novērst finanšu sistēmas izmantošanu noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijai un terorisma finansēšanai,
c) valsts vai pašvaldība, vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai
komersants, kuru kontrolē valsts vai pašvaldība;
2) Eiropas
Savienības valstī vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas valstī
reģistrētu finanšu instrumentu tirgus organizatoru vai tirgus organizatoru, kas
ir Starptautiskās fondu biržas federācijas loceklis, vai komersantu (tā meitas
sabiedrību), kura kapitāla daļas iekļautas šādu tirgus organizatoru oficiālajos
sarakstos;
3) apdrošināšanas sabiedrībām (apdrošinātājiem), ja klienta periodiski iemaksājamās apdrošināšanas prēmijas viena gada laikā kopsummā nepārsniedz 1000 eiru ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa vai vienreizēji iemaksājamā apdrošināšanas prēmija nav lielāka par 2500 eiru ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa, neatkarīgi no apdrošināšanas summas.
10.pants. (1) Ja klients identificēts šā likuma 6.pantā noteiktajā kārtībā, šā likuma 2.panta otrajā daļā minētā persona klienta identifikācijas datus apliecinošu dokumentu kopijas glabā vismaz piecus gadus pēc darījuma attiecību izbeigšanās.
(2) Ja klients
identificēts šā likuma 7.pantā noteiktajā kārtībā, patiesā labuma guvējs vai šā
likuma 8.panta pirmajā daļā minētā trešā persona noskaidrota šā likuma 7. un
8.pantā noteiktajā kārtībā un paziņojuma iesniedzējs identificēts šā likuma
8.pantā noteiktajā kārtībā, šā likuma 2.panta otrajā daļā minētā persona
klienta un paziņojuma iesniedzēja identifikācijas datus apliecinošu dokumentu
kopijas, darījumus apliecinošus dokumentus un paziņojumu par patieso labuma
guvēju, tai skaitā trešo personu, glabā vismaz piecus gadus pēc darījuma
veikšanas."
5. 11.pantā:
izteikt pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
"2) 14 dienu laikā
pēc Kontroles dienesta rakstiska pieprasījuma saņemšanas sniegt tam šajā
likumā paredzēto funkciju veikšanai nepieciešamo papildu informāciju un
dokumentus par klienta finanšu darījumu, par kuru ir saņemts ziņojums no šā
likuma 2.panta otrajā daļā minētajām personām vai veikta informācijas apmaiņa
ar šā likuma 39.pantā minētajām iestādēm un institūcijām, bet par pārējiem šā
klienta darījumiem ar ģenerālprokurora vai īpaši pilnvarota prokurora
piekrišanu. Ņemot vērā sniedzamās informācijas un dokumentu apjomu, pēc
saskaņošanas ar Kontroles dienestu pieprasījuma izpildes termiņš var tikt
pagarināts.";
papildināt otro daļu aiz
vārda "pienākums" ar vārdu "nekavējoties".
6. Papildināt III
nodaļu ar 16.1 pantu šādā redakcijā:
"16.1 pants. (1)
Lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu iespējamo legalizāciju vai terorisma
finansēšanu, kredītiestāde pēc Eiropas Savienības dalībvalstī vai ārvalstī, kas
ir Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībniece, reģistrētas
korespondentbankas lūguma sniedz tai savu klientu, patiesā labuma guvēju, tai
skaitā trešo personu, identificējošu informāciju un ziņas par veiktajiem
darījumiem, ja attiecīgās valsts likumdošanas akti paredz analoģisku pienākumu tās
jurisdikcijā esošajām kredītiestādēm.
(2) Par šā panta
pirmajā daļā minēto ziņu sniegšanu attiecīgajai kredītiestādei, tās
amatpersonai vai darbiniekam neiestājas juridiska atbildība."
7. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
"17.pants.
(1) Šā likuma 2.panta otrajā daļā minētajām personām jāatturas no darījuma vai
vairāku savstarpēji saistītu darījumu veikšanas, tai skaitā no iespējamām
noteikta veida debeta operācijām klienta kontā, ja rodas aizdomas par to saistību ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizāciju, legalizācijas mēģinājumu vai terorisma finansēšanu.
(2) Šā
likuma 2.panta otrajā daļā minētās personas par atturēšanos nekavējoties ziņo
Kontroles dienestam atbilstoši šā likuma 12.panta prasībām, pievienojot
ziņojumam to rīcībā esošos ar atturēšanos saistītos dokumentus.
(3) 14
dienu laikā pēc ziņojuma saņemšanas par atturēšanos Kontroles dienests:
1) izdod
rīkojumu atbilstoši šā likuma 17.2 panta pirmajā daļā noteiktajām
prasībām un par to rakstiski paziņo šā likuma 2.panta otrajā daļā minētajai
personai;
2) rakstiski
paziņo šā likuma 2.panta otrajā daļā minētajai personai, ka, lai tiktu izlemts
jautājums par finanšu līdzekļu debeta operāciju klienta kontā vai citas mantas
kustības apturēšanu, ir nepieciešama ziņojumā iekļautās informācijas papildu
analīze un informācijas un dokumentu pieprasīšana, tai skaitā ar šā likuma
2.panta otrajā daļā minēto personu starpniecību no klienta, par klientu un tā
darījumiem, vai rakstiski paziņo šā likuma 2.panta otrajā daļā minētajai
personai, ka nav pamata rīkojuma izdošanai atbilstoši šā likuma 17.2 panta
pirmajā daļā noteiktajām prasībām.
(4) Par
informācijas sniegšanas faktu pirmstiesas izmeklēšanas iestādēm šā likuma
32.pantā noteiktajā kārtībā vai par šādas rīcības neiespējamību saistībā ar
atturēšanos Kontroles dienests var informēt šā likuma 2.panta otrajā daļā
minēto personu, kā arī tās uzraudzības un kontroles institūciju."
8. Izteikt 17.2
panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ja,
pamatojoties uz Kontroles dienesta rīcībā esošo informāciju, rodas aizdomas, ka
notiek noziedzīgs nodarījums, tai skaitā noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācija, legalizācijas mēģinājums vai terorisma finansēšana, Kontroles
dienests var dot šā likuma 2.panta otrajā daļā minētajām personām rīkojumu
apturēt finanšu līdzekļu debeta operācijas klienta kontā vai citas mantas
kustību uz laiku, kas nepārsniedz 45 dienas."
9. Papildināt IV nodaļu
ar 19.2 pantu šādā redakcijā:
"19.2 pants.
(1) Lai šā likuma 2.panta otrajā daļā minētās personas varētu izpildīt šā
likuma prasības, novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu iespējamo legalizāciju vai
terorisma finansēšanu, tām ir tiesības pieprasīt saviem klientiem un klientiem
ir pienākums sniegt informāciju un dokumentus par patiesajiem labuma guvējiem,
tai skaitā par trešajām personām, un jebkuru klienta veikto darījumu, tā
saimniecisko, personīgo darbību, finansiālo stāvokli un līdzekļu avotiem.
(2) Ja klients nesniedz vai atsakās sniegt šā panta pirmajā daļā minēto informāciju un dokumentus, šā likuma 2.panta otrajā daļā minētās personas lemj par darījuma attiecību ar attiecīgo klientu turpināšanu vai izbeigšanu vai par attiecīgā klienta saistību pirmstermiņa izpildes pieprasījumu, kā arī par tām pašām darbībām attiecībā uz citiem klientiem, kuriem ir tie paši patiesā labuma guvēji vai kas veic darījumus to pašu trešo personu uzdevumā. Minētajām darbībām jābūt dokumentētām, un dokumentiem jābūt pieejamiem šā likuma 2.panta otrajā daļā minēto personu uzraudzības un kontroles institūcijām.
(3) Ja finanšu iestāde
vai kredītiestāde izbeidz darījuma attiecības ar savu klientu, attiecīgā
klienta konti finanšu iestādē vai kredītiestādē tiek slēgti un tajos esošie
naudas līdzekļi vai finanšu instrumenti pēc klienta lūguma pārskaitāmi vienīgi
uz šī paša klienta kontu citā finanšu iestādē vai kredītiestādē, no kuras saņemti
klienta naudas līdzekļi vai finanšu instrumenti vai kas reģistrēta un sniedz
finanšu pakalpojumus, ieskaitot noguldījumu pieņemšanu, reģistrācijas valstī,
kas ir cita Eiropas Ekonomikas zonas
valsts.
(4) Finanšu iestādēm un kredītiestādēm ir tiesības tieši vai ar īpaši šim mērķim izveidotas institūcijas starpniecību savstarpēji apmainīties ar ziņām par personām, ar kurām šajā pantā noteiktajā kārtībā nav uzsāktas vai ir izbeigtas darījuma attiecības, kā arī izveidot un uzturēt attiecīgus reģistrus par šādām personām.
(5) Šā panta ceturtajā
daļā minētās ziņas uzskatāmas par ierobežotas pieejamības informāciju un
izpaužamas vienīgi pašām finanšu iestādēm, kredītiestādēm un institūcijai, kas
izveidota šādu ziņu apmaiņai, kā arī Kredītiestāžu likuma 63.pantā minētajām
valsts institūcijām likumā noteiktajā kārtībā.
(6) Kredītiestādei neiestājas juridiska atbildība par darījuma attiecību izbeigšanu ar klientu vai tā saistību izpildes pirmstermiņa pieprasījumu šajā pantā noteiktajos gadījumos un kārtībā."
10. Papildināt 20.pantu
ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Finanšu
iestādes un kredītiestādes veic mērķtiecīgus, samērīgus un lietderīgus
pasākumus savu klientu veikto darījumu uzraudzībai, kā arī pārliecinās par
klientu veikto darījumu atbilstību faktiskajai šā klienta saimnieciskās
darbības specifikai. Minētajām darbībām jābūt dokumentētām, un dokumentiem
jābūt pieejamiem finanšu iestādes un kredītiestādes uzraudzības un kontroles
institūcijām."
11. Aizstāt 26.1 pantā
vārdus "lai samazinātu iespējas izmantot Latvijas Republikas finanšu
sistēmu un kapitāla tirgu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijai" ar
vārdiem "lai nepieļautu vai samazinātu iespējas izmantot Latvijas
Republikas finanšu sistēmu un kapitāla tirgu noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācijai vai terorisma finansēšanai".
12. Papildināt VI
nodaļu ar 26.2 pantu šādā redakcijā:
"26.2 pants.
Šā likuma 2.panta otrajā daļā minēto personu uzraudzības un kontroles
institūcijām ir tiesības publicēt statistiku par šā likuma noteikumu
pārkāpumiem un piemērotajām sankcijām."
13. Papildināt
29.pantu ar 6. un 7.punktu šādā redakcijā:
"6) sniegt
uzraudzības un kontroles institūcijām informāciju par noziedzīgi iegūtu
līdzekļu iegūšanas un legalizācijas raksturīgākajiem paņēmieniem un vietām, lai
tiktu veiktas darbības, kas samazinātu iespējas izmantot Latvijas Republikas
finanšu sistēmu un kapitāla tirgu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijai un
terorisma finansēšanai;
7) pēc uzraudzības un kontroles institūciju pieprasījuma atbilstoši to kompetencei sniegt ziņas par šā likuma 2.panta otrajā daļā minēto personu ziņojumu statistiku, kvalitāti un izmantošanas efektivitāti."
14. Izteikt 30.pantu šādā redakcijā:
"30.pants.
Kontroles dienests veic nepieciešamos administratīvos, tehniskos un
organizatoriskos pasākumus, lai nodrošinātu informācijas aizsardzību, novērstu
neatļautu piekļūšanu informācijai, neatļautu tās grozīšanu, izplatīšanu vai
iznīcināšanu. Kontroles dienestā saņemtās informācijas reģistrēšanas,
apstrādes, uzglabāšanas un iznīcināšanas kārtību nosaka Kontroles dienesta
priekšnieks pēc saskaņošanas ar ģenerālprokuroru. Informāciju par finanšu
darījumiem Kontroles dienestā glabā vismaz piecus gadus."
15. Izteikt 33.panta otro apakšpunktu šādā redakcijā:
"2) ierosināta
operatīvās uzskaites lieta Operatīvās darbības likuma 21. un 22.pantā
noteiktajā kārtībā."
16. Izteikt 35.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Kontroles
dienesta sniegto informāciju var publiskot ar brīdi, kad attiecīgā persona tiek
saukta pie kriminālatbildības."
17. Izslēgt 36.panta trešās daļas otro
teikumu.
18. Aizstāt vārdus "Pārejas noteikums" ar vārdiem "Pārejas noteikumi".
19. Papildināt pārejas
noteikumus ar 2.punktu šādā redakcijā:
"2. Šā likuma
noteikumi attiecināmi arī uz šā likuma 2.panta otrajā daļā minēto personu
struktūrvienībām un meitas sabiedrībām ārvalstīs."
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Grozījumi
likumā "Par noziedzīgi iegūtu
līdzekļu
legalizācijas novēršanu"" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz
likums nosaka kārtību, kādā identificējams kredītiestādes klients, taču
svarīgi būtu arī noskaidrot patiesos labuma guvējus un trešās personas, kuru
uzdevumā darījums tiek veikts vai varētu tikt veikts. Tāpat neatrisināta ir
situācija ar kredītiestādes klienta līdzekļiem kredītiestādes kontos
gadījumos, kad kredītiestāde atsakās sadarboties ar savu klientu. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai definētu patieso labuma guvēju un noteiktu gadījumus, kad
noskaidrojams patiesais labuma guvējs un trešā persona, kuras uzdevumā tiek
veikts darījums. Papildus tiek noteiktas kredītiestādes tiesības sniegt savai
korespondentbankai klientu identificējošu informāciju un ziņas par klientu
veiktajiem darījumiem. Tāpat ir noteikts mehānisms, kā kredītiestāde
sadarbojas ar savu klientu gadījumā, ja tas nesniedz vai atsakās sniegt
informāciju par patieso labuma guvēju, trešo personu vai jebkuru veikto
darījumu. Savukārt kontroles institūcijām ir noteiktas tiesības publicēt
statistiku par šā likuma noteikumu pārkāpumiem un piemērotajām sankcijām.
Kontroles dienestam ir noteikts pienākums 14 dienu laikā no paziņojuma par
atturēšanos no darījuma saņemšanas izvērtēt attiecīgo darījumu un atbilstoši
rīkoties izdot rīkojumu par finanšu līdzekļu debeta operāciju vai citas
mantas kustības apturēšanu līdz 45 dienām, rakstiski pieprasīt informāciju
darījuma papildus analīzei vai paziņot par darījuma apturēšanas nelietderību. |
3. Cita informācija |
Nav. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts mazinās iespēju Latvijas finanšu sistēmu izmantot noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai terorisma finansēšanai. Likumprojekts būtiski mazinās Latvijas finanšu sistēmas reputācijas zaudēšanas risku, kā arī nostiprinās Latvijas finanšu sistēmas starptautisko prestižu. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Nav. |
||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojektu ir jāvirza izskatīšanai vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi Kredītiestāžu likumā; likumprojektu Grozījumi Krimināllikumā un likumprojektu Grozījums Latvijas kriminālprocesa kodeksā. |
2. Cita
informācija |
Nav. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Līgums starp
Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku,
Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Luksemburgas
Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles
Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un
Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības dalībvalstīm) un Čehijas
Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku,
Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku,
Slovēnijas Republiku un Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas,
Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas
Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas,
Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanos Eiropas
Savienībai (Pievienošanās līgums). Akts par Čehijas
Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas,
Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas
Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem
un pielāgojumiem, kas ir Eiropas Savienības pamatā (Pievienošanās akts). |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4.
Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Nav. |
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta,
izņemot likumprojekta 4. panta (likuma 8. panta) pirmo daļu, ierosinot to
izteikt šādā redakcijā: "(1) Šā likuma 2. panta otrajā daļā minētās personas, konstatējot, ka klients veic neparastus vai aizdomīgus darījumus, pieprasa klienta parakstītu paziņojumu par patiesajiem labuma guvējiem, tai skaitā trešajām personām, ja šā likuma 6. un 7. pantā minētie darījumi tiek veikti šīs trešās personas uzdevumā, kā arī veic mērķtiecīgus, samērīgus un lietderīgus pasākumus patiesā labuma guvēja, tai skaitā trešās personas noskaidrošanai, un identificē paziņojuma iesniedzēju.". |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav
notikušas. |
5. Cita
informācija |
Likumprojektā
ņemti vērā Latvijas Bankas priekšlikumi. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma
izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas, kā arī nav
nepieciešams paplašināt esošo institūciju funkcijas. Likuma izpildi
nodrošinās valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par norma
tīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Pēc likuma pieņemšanas
Saeimā tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta
mājas lapā www.fktk.lv, kur ar likumu varēs iepazīties visas ieinteresētās
personas. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru prezidents |
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētāja
vietnieks |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
A.Kalvītis |
J.Brazovskis |
G.Cerbulis |
2005.08.04.
950
G.Cerbulis
7774817, guntis.cerbulis@fktk.lv