Izdarīt Dzīvesvietas deklarēšanas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 16.nr.; 2003, 6.,
9.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Nepilngadīga bērna dzīvesvieta ir
vecāku (aizbildņu) dzīvesvieta. Ja bērna vecāki dzīvo dažādās dzīvesvietās,
bērna dzīvesvieta ir mātes dzīvesvieta, ja vien ar tiesas nolēmumu bērna
dzīvesvieta nav noteikta pie tēva vai vecāki par to nav savstarpēji
vienojušies."
2. Izteikt 4.panta otrās daļas 4.punktu šādā
redakcijā:
"4) apcietinājumu vai soda izciešanu
ieslodzījuma vietā."
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:
"5.pants. Vispārējo dzīvesvietas reģistrācijas noteikumu izņēmumi
(1) Ja nepilngadīgs
bērns, pamatojoties uz pašvaldības lēmumu, ievietots bērnu aprūpes un
audzināšanas iestādē citas pašvaldības administratīvajā teritorijā, viņam
saglabā reģistrāciju iepriekšējā dzīvesvietā. Ja nav tiesiska pamata saglabāt
viņa reģistrāciju iepriekšējā dzīvesvietā, par bērna dzīvesvietu saskaņā ar šā
likuma 10.pantu reģistrējama bērnu aprūpes un audzināšanas iestāde.
(2) Ja persona,
pamatojoties uz pašvaldības lēmumu, ievietota veco ļaužu pansionātā citas
pašvaldības administratīvajā teritorijā, viņai saglabā reģistrāciju iepriekšējā
dzīvesvietā. Ja nav tiesiska pamata saglabāt personas reģistrāciju iepriekšējā
dzīvesvietā un tā nav deklarējusi savu dzīvesvietu veco ļaužu pansionātā, par
personas dzīvesvietu saskaņā ar šā likuma 10.pantu reģistrējams veco ļaužu
pansionāts."
4. 6.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ja personas dzīvesvieta ir
Latvijā, dzīvesvietas deklarēšanas pienākums ir izpildīts, ja dzīvesvietas
deklarētājs iesniedzis dzīvesvietas deklarēšanas iestādē likumā noteiktajā
kārtībā aizpildītu un parakstītu dzīvesvietas deklarēšanas veidlapu (turpmāk
deklarācija).";
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Ja personas dzīvesvieta ir
ārvalstī, dzīvesvietas deklarēšanas pienākums ir izpildīts, ja dzīvesvietas
deklarētājs sniedzis ziņas par dzīvesvietu Iedzīvotāju reģistra likumā
noteiktajā kārtībā."
5. 7.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Dzīvesvietas deklarēšanas
iestādes ir attiecīgās pilsētu, novadu un pagastu pašvaldības, to iestādes
(turpmāk iestāde) vai Pārvalde.";
papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Pārvalde reģistrē ziņas par
deklarēto dzīvesvietu un nodrošina personas sniegto ziņu datorizētu apstrādi,
aizsardzību, saglabāšanu, kā arī aktualizēšanu Iedzīvotāju reģistrā, ja
dzīvesvietas deklarētājs deklarāciju iesniedz elektroniski vai pa pastu, kā arī
ja personas dzīvesvieta ir ārvalstī.
(5) Pēc dzīvesvietas reģistrēšanas un datu
aktualizēšanas Iedzīvotāju reģistrā Pārvalde pa pastu vai elektroniski
iesniegto deklarāciju nosūta pašvaldībai, kuras darbības teritorijā atrodas
attiecīgā dzīvesvieta."
6. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
"8.pants. Dzīvesvietas
deklarēšana
(1) Dzīvesvietas deklarētājs vai viņa
likumiskais pārstāvis, vai persona, kuru dzīvesvietas deklarētājs vai viņa
likumiskais pārstāvis rakstveidā pilnvarojis, deklarāciju var iesniegt
personīgi iestādē, kuras darbības teritorijā atrodas attiecīgā dzīvesvieta.
(2) Dzīvesvietas deklarētājs vai viņa
likumiskais pārstāvis deklarāciju Pārvaldē var iesniegt arī pa pastu vai
elektroniski Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā.
(3) Deklarācijā norāda šādas ziņas par
dzīvesvietas deklarētāju:
1) vārds (vārdi);
2) uzvārds;
3) personas kods;
4) dzīvesvietas adrese;
5) iepriekšējās dzīvesvietas adrese;
6) tiesiskais pamats dzīvot deklarējamajā
dzīvesvietā.
(4) Dzīvesvietas deklarētājam vai viņa
likumiskajam pārstāvim, vai personai, kuru dzīvesvietas deklarētājs vai viņa
likumiskais pārstāvis rakstveidā pilnvarojis, ir tiesības deklarācijā norādīt
dzīvesvietas deklarētāja papildu adresi (adreses), minot laikposmu, kurā viņš
tajā (tajās) ir sasniedzams.
(5) Ja dzīvesvietu deklarē iestādē, iestādes
darbiniekam tiek uzrādīta pase vai cits Latvijā derīgs personu apliecinošs
dokuments.
(6) Ja iestādē deklarē nepilngadīgas vai
rīcībnespējīgas personas dzīvesvietu, iestādes darbiniekam tiek uzrādīti
dokumenti, kas apliecina dzīvesvietas deklarētāja likumiskā pārstāvja tiesības
darboties attiecīgās personas vārdā.
(7) Ministru
kabinets apstiprina deklarācijas veidlapas paraugu un deklarācijas iesnieguma
veidlapas paraugu, kā arī nosaka deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes kārtību.
(8) Ja personas dzīvesvieta ir ārvalstī,
persona par to paziņo Pārvaldei Iedzīvotāju reģistra likumā noteiktajā kārtībā."
7. Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā:
"8.1 pants. Dzīvesvietas
deklarēšana pa pastu
(1) Lai deklarētu dzīvesvietu pa pastu,
dzīvesvietas deklarētājs vai viņa likumiskais pārstāvis deklarācijas iesniegumu
Pārvaldei nosūta pa pastu.
(2) Deklarācijas
iesniegumā norāda šādas ziņas par dzīvesvietas deklarētāju:
1) vārds (vārdi);
2) uzvārds;
3) personas kods;
4) dzīvesvietas
adrese;
5) iepriekšējās dzīvesvietas adrese;
6) tiesiskais
pamats dzīvot deklarējamajā dzīvesvietā;
7) pases vai cita Latvijā derīga personu apliecinoša
dokumenta numurs.
(3) Dzīvesvietas
deklarētājam vai viņa likumiskajam pārstāvim ir tiesības norādīt deklarācijas
iesniegumā dzīvesvietas deklarētāja papildu adresi (adreses), minot laikposmu,
kurā viņš tajā (tajās) ir sasniedzams, tālruņa numuru, e-pasta adresi vai pasta
abonenta kastītes numuru.
(4) Deklarējot
nepilngadīgas vai rīcībnespējīgas personas dzīvesvietu, deklarācijas iesniegumā
norāda dokumenta numuru un nosaukumu, kas apliecina dzīvesvietas deklarētāja
likumiskā pārstāvja tiesības darboties attiecīgās personas vārdā.
(5) Pārvalde
saskaņā ar deklarācijas iesniegumā un Iedzīvotāju reģistrā iekļautajām ziņām
sagatavo dzīvesvietas deklarāciju un nosūta to parakstīšanai dzīvesvietas
deklarētājam vai viņa likumiskajam pārstāvim.
(6) Deklarētājs vai
viņa likumiskais pārstāvis saņemto Pārvaldes sagatavoto deklarāciju paraksta un
nosūta pa pastu Pārvaldei.
(7) Ja deklarācijas
iesniegumā minētās ziņas neatbilst Iedzīvotāju reģistrā iekļautajai
informācijai, Pārvalde rakstveidā nosūta dzīvesvietas deklarētājam vai viņa
likumiskajam pārstāvim motivētu atteikumu pieņemt iesniegumu."
8. Izteikt 9.pantu šādā redakcijā:
"9.pants. Deklarētās
dzīvesvietas reģistrācija
(1) Iestāde,
saņemot deklarāciju:
1) noskaidro
dzīvesvietas deklarētāja vai viņa likumiskā pārstāvja, vai dzīvesvietas
deklarētāja vai viņa likumiskā pārstāvja pilnvarotas personas identitāti pēc
pases vai cita Latvijā derīga personu apliecinoša dokumenta;
2) pārliecinās par
pārstāvja pilnvarojumu;
3) pārliecinās par
deklarējamās adreses esību.
(2) Iestāde pēc šā
panta pirmajā daļā minēto funkciju veikšanas aktualizē Iedzīvotāju reģistrā
ziņas par personas deklarēto dzīvesvietu, kā arī papildu adresi (adresēm).
Iestāde izsniedz dzīvesvietas deklarētājam, viņa likumiskajam pārstāvim vai dzīvesvietas
deklarētāja vai viņa likumiskā pārstāvja pilnvarotai personai dokumentu, kas
apliecina dzīvesvietas deklarēšanas faktu.
(3) Pārvalde,
saņemot deklarācijas iesniegumu:
1) pārbauda
Iedzīvotāju reģistrā dzīvesvietas deklarētāja vai viņa likumiskā pārstāvja
identitāti;
2) pārliecinās par
deklarējamās adreses esību;
3) nosūta uz
dzīvesvietas deklarētāja vai viņa likumiskā pārstāvja deklarēto dzīvesvietas
adresi atbilstoši aizpildītu deklarācijas veidlapu.
(4) Pārvalde pēc šā
panta trešajā daļā minēto funkciju veikšanas un parakstītās deklarācijas
veidlapas saņemšanas aktualizē Iedzīvotāju reģistrā ziņas par personas
deklarēto dzīvesvietu, kā arī papildu adresi (adresēm) un pa pastu nosūta uz
deklarētās dzīvesvietas adresi dokumentu, kas apliecina dzīvesvietas
deklarēšanas faktu."
9. Svītrot 13.panta pirmajā daļā vārdu "deklarēto".
10. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā:
"14.pants. Izdevumi par dzīvesvietas reģistrēšanu
Ar dzīvesvietas reģistrēšanu saistītos izdevumus
sedz no valsts budžeta. Ikgadējo izdevumu apjomu pašvaldībai nosaka saskaņā ar
pašvaldības iepriekšējā gadā izlietotā apjoma prognozi dzīvesvietas
reģistrēšanai. Ikgadējo izdevumu apjomu Iekšlietu ministrijai nosaka saskaņā ar
Pārvaldes iepriekšējā gadā izlietotā apjoma prognozi dzīvesvietas reģistrēšanai."
11. Izslēgt pārejas noteikumu 2.punktu.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta Grozījumi Dzīvesvietas deklarēšanas likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2003. gada 1. jūlijā stājās spēkā
Dzīvesvietas deklarēšanas likums, kurš nosaka dzīvesvietas reģistrēšanas
kārtību un iestādes Latvijā. Šobrīd likumā paredzēta kārtība, ka dzīvesvietas
deklarēšanu persona vai viņas likumiskais pārstāvis, vai persona, kuru
deklarētājs vai viņa likumiskais pārstāvis rakstveidā pilnvarojis, iesniedz
deklarāciju, personīgi ierodoties dzīvesvietas deklarēšanas iestādē un par
deklarējamās dzīvesvietas reģistrāciju personai attiecīgās pašvaldības
budžetā jāiemaksā valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un
apmērā. Saskaņā ar Ministru kabineta 01.07.2003. noteikumiem Noteikumi par
deklarētās dzīvesvietas reģistrācijas valsts nodevu lēmumu 2.punktu valsts
nodevas likme ir nulle latu. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
nodrošina dzīvesvietas deklarēšanas procesa metodisko vadību un uzraudzību.
Ņemot vērā personu iebildumus par problēmām personīgi ierasties pašvaldībā
vai tās iestādē un saskaņā ar Ministru prezidenta 05.08.2003. rezolūciju Nr.
48/A-3875, nepieciešams vienkāršot dzīvesvietas deklarēšanas procedūru,
paredzot to veikt pa pastu vai elektroniski. Latvijā ir ievērojams skaits
pašvaldību un katrā no tām dzīvesvietas deklarācijas pieņem sava tipa iestāde
vai pati pašvaldība, kura atrodas dažādās pasta adresēs, kā arī katrai no tām
ir dažādas elektroniskās kontaktadreses. Deklarējot dzīvesvietu pa pastu nav
būtiska personas atrašanās pēc iespējas tuvāk atbildīgajai iestādei, kā tas
ir deklarējot personīgi. Lai atvieglotu iedzīvotājiem uzzināt pašvaldības
pasta vai elektronisko adresi, kur iesniegt deklarāciju, ir lietderīgi
noteikt visā valstī vienotu pasta un elektroniskā pasta adresi deklarācijas
iesniegšanai. Ievērojot pašvaldību informācijas sistēmu reālās iespējas un to
attīstību, ir lietderīgi kā elektroniskās un deklarēšanas pa pastu iestādi
noteikt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi. |
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju deklarēt
dzīvesvietu pa pastu, kā arī dota precīza norāde uz likumu, kurš nosaka
dzīvesvietas reģistrēšanas kārtību personām, kuras dzīvo ārvalstīs.
Likumprojektā tiek dota iespēja personām kā papildu adresi norādīt ne tikai
dzīvesvietas adresi, bet arī citu kontaktinformāciju. Likumprojekts
paredz, ka persona var iesniegt dzīvesvietas deklarāciju pa pastu. Iesniedzot
dzīvesvietas deklarāciju pa pastu vai elektroniski kā dzīvesvietas
deklarēšanas iestāde tiek noteikta Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. Ja persona dzīvo ārvalstī, tās pienākumu reģistrēt dzīvesvietu nosaka
Iedzīvotāju reģistra likums. Saskaņā ar Īpašo uzdevumu ministrijas bērnu un ģimenes lietās
ierosinājumu, likumprojektā kā nepilngadīga bērna dzīvesvieta tiek noteikta
tā vecāku (aizbildņu) dzīvesvieta. Likumprojekts paredz svītrot normu, kura paredz valsts nodevas iekasēšanu
par dzīvesvietas reģistrēšanu pašvaldībā, un nosaka, ka ar dzīvesvietas
reģistrēšanu saistītos izdevumus sedz no valsts budžeta. |
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Paredzot dzīvesvietas
deklarēšanu pa pastu un elektroniski, tiks vienkāršota to personu pienākuma
izpilde, kuras nevar ierasties dzīvesvietas deklarēšanas iestādēs personīgi
laika trūkuma, pārvietošanās grūtību vai personīgu iemeslu dēļ. Pēc
deklarācijas iesniegšanas pa pastu vai elektroniski Pilsonības un migrācijas
lietu pārvalde patstāvīgi iekļauj ziņas Iedzīvotāju reģistrā par personas
deklarēto dzīvesvietu un nosūta deklarācijas veidlapu atbilstošajai
pašvaldībai, ja tā ir iesniegta pa pastu. Pieņemot deklarācijas pa pastu vai
elektroniski tiek samazināts pašvaldības darba apjoms. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Citas
informācijas nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
238,1 |
229,1 |
229,1 |
230,9 |
3. Finansiālā
ietekme |
0 |
-238,1 |
-229,1 |
-229,1 |
-230,9 |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: 5.1. 2006.gads kopā Ls 238 054 PAŠVALDĪBĀM: Papildu izdevumi kopā Ls 200 000, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 200 000, 200 000 deklarācijām gadā (vienas deklarācijas
izmaksas iesniegšanai pašvaldībā Ls 1 ). LR vienā mēnesī vidēji tiek iesniegtas 20 700
deklarācijas, gadā kopā 248 400 deklarācijas, tiek prognozēts, ka
elektroniski vai pa pastu tiks iesniegtas 48 400 deklarācijas gadā; Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei: Papildu izdevumi kopā Ls 38 054, t.sk.: - izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 9000, t.sk.: 1) programmatūras izstrādāšana Ls 9000; - uzturēšanas izdevumi Ls 29 054, 48 400 deklarācijām gadā, t.sk.: 1) deklarācijas pieteikuma formas drukāšana Ls
1936 (Ls 0,04 x 48 400); 2) pasta pakalpojumi (deklarācijas nosūtīšana
personai un pašvaldībai) Ls 20 328 (aploksnes Ls 0,06 x 48400 x 2 =
5 808;pasta pakalpojumi Ls 0,15 x 48400 x 2 = 14 520), 3) programmatūras uzturēšana Ls 900; 4) kancelejas preces Ls 500; 5) datortehnikas uzturēšana Ls 140; 6) atalgojums 2 štata vietām Ls 5250 (2
vecākie eksperti darba alga Ls 149 x 2 x 12 = Ls 3576, piemaksa 3576 x 15%
= Ls 536, vienreizēja piemaksa 2 x 149 x 40% = Ls 119 , VSAOI 24.09% no Ls 4231= Ls 1019). 5.2. 2007.gads kopā Ls 229 054 PAŠVALDĪBĀM: Papildu izdevumi kopā Ls 200 000, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 200 000, 200 000 deklarācijām gadā (vienas deklarācijas
izmaksas iesniegšanai pašvaldībā Ls 1 ). LR vienā mēnesī vidēji tiek iesniegtas 20 700
deklarācijas, gadā kopā 248 400 deklarācijas, tiek prognozēts, ka
elektroniski vai pa pastu tiks iesniegtas 48 400 deklarācijas gadā; Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei: Papildu izdevumi kopā Ls 29 054, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 29 054, 48 400 deklarācijām gadā, t.sk.: 1) deklarācijas pieteikuma formas drukāšana Ls
1936 (Ls 0,04 x 48 400); 2) pasta pakalpojumi (deklarācijas nosūtīšana
personai un pašvaldībai) Ls 20 328 (aploksnes Ls 0,06 x 48400 x 2 =
5 808;pasta pakalpojumi Ls 0,15 x 48400 x 2 = 14 520), 3) programmatūras uzturēšana Ls 900; 4) kancelejas preces Ls 500; 5) datortehnikas uzturēšana Ls 140; 6) atalgojums 2 štata vietām Ls 5250 (2
vecākie eksperti darba alga Ls 149 x 2 x 12 = Ls 3576, piemaksa 3576 x 15%
= Ls 536, vienreizēja piemaksa 2 x 149 x 40% = Ls 119 , VSAOI 24.09% no Ls 4231= Ls 1019). |
0 |
238,1 |
229,1 |
229,1 |
230,9 |
6.
Cita
informācija |
Likumprojekta realizācijai nepieciešamo
papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršana jāizskata budžeta projekta
2006.gadam un turpmākajos gados - kopā ar visu ministriju vidējā termiņa
budžeta prioritāšu pieteikumiem. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekta izpildei nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru
kabineta noteikumus, kas nosaka deklarācijas veidlapas un deklarācijas
pieteikuma paraugu, kā arī nosaka deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes kārtību.
Noteikumu pieņemšanas termiņš 01.11.2005. Jāpapildina 07.01.2003. Ministru kabineta noteikumi Nr.7 Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes nolikums, nosakot jaunu Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldes funkciju dzīvesvietas deklarāciju pieņemšanu. Grozījumu
pieņemšanas termiņš 01.11.2005. |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
Citas
informācijas nav |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Netiks radītas jaunas institūcijas. Tiks paplašinātas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes funkcijas.< o:p> |
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta ar plašsaziņas līdzekļu palīdzību un normatīvā
akta publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Informācija par deklarēšanas iespēju paplašināšanu tiks izvietota
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes mājas lapā internetā, kur būs
saņemami veidlapu paraugi un to aizpildīšanas instrukcijas. Informācija par adresēm, kurās iesniedzamas dzīvesvietas deklarācijas pa pastu un elektroniski, tiks izvietota Latvijas pasta nodaļās, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nodaļās un pašvaldībās. Pašvaldības informēs iedzīvotājus atbilstoši savām iespējām |
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona savas
tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas
informācijas nav |
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Citskovskis |
|
|
|
|
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
Priekšnieka vietnieks J.Citskovskis, tālr. 7219583
Janis.citskovskis@pmlp.gov.lv
14.02.2005. 15:00
1450