Likumprojekts
Grozījumi Ķīmisko vielu un
ķīmisko produktu likumā
Izdarīt Ķīmisko vielu un
ķīmisko produktu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1998, 10.nr.; 2001, 3., 22.nr.; 2003,
23.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt
visā likumā:
vārdus "Latvijas Vides aģentūra"
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā locījumā);
vārdus "uzņēmējdarbība
(komercdarbība)" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komercdarbība"
(attiecīgā locījumā);
vārdus "Eiropas
Kopienā" ar vārdiem "Eiropas Savienībā".
2. Izteikt
9.panta astoto daļu šādā redakcijā:
"(8)
Lai veiktu ar dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu
sniegšanu saistītu komercdarbību, šo pakalpojumu sniedzējam nepieciešama
licence. Licenci izsniedz valsts aģentūra "Sabiedrības veselības
aģentūra" Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Par licenci tiek maksāta
valsts nodeva. Valsts nodevas samaksas kārtību un atvieglojumus nosaka Ministru
kabinets."
3. Papildināt
11.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Vides pārraudzības valsts birojs izvērtē
rūpniecisko avāriju novēršanas programmu, drošības pārskatu vai objekta
avārijgatavības plānu un 90 dienu laikā pēc attiecīgā dokumenta un visas
nepieciešamās informācijas saņemšanas pieņem lēmumu par programmas, drošības
pārskata vai plāna atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām."
4. Aizstāt
13.panta ceturtās daļas 3.punkta trešajā teikumā vārdu "pieprasījumu"
ar vārdu "iesniegumu".
5. Izteikt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Komisijas 1991.gada 5.marta Direktīvas 91/155/EEK, ar
ko nosaka un izklāsta sīki izstrādātu kārtību, kādā izveidojama īpašas
informācijas sistēma attiecībā uz bīstamiem preparātiem, īstenojot Direktīvas
88/379/EEK
10.pantu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
1992.gada 30.aprīļa Direktīvas 92/32/EEK, ar ko septīto reizi groza Direktīvu
67/548/EEK par normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz bīstamu
vielu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes
1967.gada 27.jūnija Direktīvas 67/548/EEK par normatīvo un administratīvo aktu
tuvināšanu attiecībā uz bīstamu vielu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu;
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada
31.maija Direktīvas 1999/45/EK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu
tuvināšanu jautājumos, kas attiecas uz bīstamu preparātu klasifikāciju,
iepakošanu un marķēšanu;
5) Eiropas Komisijas 2001.gada 27.jūlija Direktīvas
2001/58/EK, ar kuru otro reizi groza Direktīvu 91/155/EEK, ar ko nosaka un
izklāsta sīki izstrādātu kārtību, kādā izveidojama īpašas informācijas sistēma
attiecībā uz bīstamiem preparātiem, īstenojot Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvas 1999/45/EK 14.pantu, un attiecībā uz bīstamām vielām, īstenojot
Padomes Direktīvas 67/548/EEK 27.pantu (drošības datu lapas)."
Vides ministrs
R.Vējonis
Grozījumu Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
No 2005. gada 1. janvāra tika apvienota Latvijas hidrometeoroloģijas
aģentūra, Latvijas vides aģentūra un
Valsts ģeoloģijas dienests, izveidojot valsts aģentūru Latvijas vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūru (Ministra Kabineta 2004. gada 23.
novembra Noteikumi Nr.956 par Valsts aģentūras Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra nolikums). Pašlaik likumā minēts Latvijas vides aģentūras nosaukums. Atsevišķas likuma normas neatbilst Administratīvā procesa likumam un
Komerclikumam. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
1. Likumprojekts saskaņo institūciju nosaukumus atbilstoši
institucionālai reformai. 2. Dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu
licencēšana paredzēta ar Ministra Kabineta noteikumiem. 3. Ņemot vērā sarežģīto izvērtēšanas procesu paredzētas 90 dienas
rūpniecisko avāriju riska dokumentācijas izvērtēšanai. 4. Sakārtota terminoloģija atbilstoši Administratīvā procesa likumam
un Komerclikumam. 5. Atbilstoši juridiskajai tehnikai precizēta informatīvā atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvām. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts pēc
būtības nemaina administratīvās procedūras, bet juridiski precizē to darbību. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
pozitīvi ietekmēs vidi, jo jaunā institucionālā sistēma ļaus efektīvāk
ieviest vides prasības. |
5. Cita informācija |
nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2005 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo
līdzekļu ietvaros |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
3. Finansiālā
ietekme |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
6. Cita informācija |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Jāizdod Ministru Kabineta
noteikumi par dezinfekcijas,
dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu licences izsniegšanas kārtību,
valsts nodevas maksāšanas kārtību un atvieglojumiem, kā arī noteikt tiesības
Sabiedrības veselības aģentūrai izsniegt licences komercdarbībai, kas saistīta ar dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas
pakalpojumu sniegšanu,
grozot Ministru kabineta 2001. gada 27. decembra noteikumus Nr. 551 Valsts
aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra nolikums, kurus izstrādās
Veselības ministrija.
|
|
|||||
2. Cita informācija |
nav |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
5. Cita informācija |
nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē tika
ievietots Vides ministrijas mājas lapā, kur tas bija pieejams sabiedrībai. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita informācija |
nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Ir reorganizēta Latvijas vides aģentūra, Latvijas Hidrometeoroloģijas
aģentūra un Valsts Ģeoloģijas dienests par Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūru, kas arī īstenos likumprojekta izpildi. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā
kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājā, kā arī ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīdam ir nodrošinātas tiesības aizstāvēt savas aizskartās
tiesības likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
nav |
Vides ministrs R.
Vējonis
Valsts sekretāra |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā persona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
G.Puķītis |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
E.Cilinskis |
18.02.2005. 10:25
Andris Radziņš
852
7026425,
Andris.Radzins@vidm.gov.lv