Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma
redakcija |
|
Priekšlikumi(25) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.;
1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 6.,
8.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.;
1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 6.,
8.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā). |
1.pants. Valsts
ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas Finanšu ministrijas
pārraudzībā un nodrošina nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu
un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas
teritorijā un uz muitas robežas, kā arī realizē valsts muitas politiku un
kārto muitas lietas. |
2. Izteikt
1.pantu šādā redakcijā: "1.pants.
Valsts ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas
nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu,
nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas
Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos
maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un
kārto muitas lietas." |
|
|
|
2. Izteikt
1.pantu šādā redakcijā: "1.pants.
Valsts ieņēmumu dienests Valsts ieņēmumu
dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas
nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu,
nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas
Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos
maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un
kārto muitas lietas." |
2.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta galvenie uzdevumi Valsts ieņēmumu
dienesta galvenie uzdevumi ir: 1) nodrošināt
Valsts ieņēmumu dienesta administrēto valsts nodokļu, nodevu un citu valsts
noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā un uz muitas
robežas; |
3. 2.pantā: papildināt
1.punktu pēc vārdiem "uz muitas robežas" ar vārdiem "kā arī
nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības
budžetam"; |
|
|
|
3. 2.pantā: papildināt
1.punktu pēc vārdiem "uz muitas robežas" ar vārdiem "kā arī
nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības
budžetam"; |
2) realizēt valsts
muitas politiku un nodrošināt muitas robežas aizsardzību; |
izteikt 2.punktu šādā
redakcijā: "2) īstenot muitas
politiku;". |
|
|
|
izteikt 2.punktu
šādā redakcijā: "2) īstenot muitas
politiku;". |
3.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta struktūra un ierēdņi 2. Valsts ieņēmumu
dienestā ir centrālais aparāts un teritoriālās iestādes. Valsts ieņēmumu
dienestam un tā teritoriālajām iestādēm ir juridiskās personas statuss. |
4. Izslēgt
3.panta otrās daļas otro teikumu. |
|
|
|
4. 3.pantā: izslēgt otrās
daļas otro teikumu; |
5. Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņi, kas nodrošina dienesta galveno uzdevumu izpildi, šā likuma
izpratnē ir Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, ģenerāldirektora
vietnieki, pārvalžu direktori un viņu vietnieki, teritoriālo iestāžu
direktori un viņu vietnieki, citu struktūrvienību vadītāji un viņu vietnieki,
galvenie nodokļu inspektori, vecākie nodokļu inspektori, nodokļu inspektori,
galvenie inspektori, vecākie inspektori, inspektori; finanšu policijas
vecākie izziņas inspektori, izziņas inspektori, jaunākie izziņas inspektori,
kā arī teritoriālo muitas iestāžu vadītāji un viņu vietnieki, muitas maiņas
priekšnieki, visu pakāpju muitas eksperti, muitas virsuzraugi, vecākie muitas
uzraugi, muitas uzraugi, jaunākie muitas uzraugi, kā arī citas personas, kas
veic Valsts civildienesta likuma 3.panta pirmajā daļā minētās funkcijas Valsts
ieņēmumu dienestā. |
|
1 |
Finanšu ministra vietā
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Aizstāt 3.panta
piektajā daļā vārdus vecākie izziņas inspektori, izziņas inspektori,
jaunākie izziņas inspektori ar vārdiem vecākie izmeklētāji, izmeklētāji,
jaunākie izmeklētāji. Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
likuma 3. panta piektajā daļā vārdus finanšu policijas vecākie izziņas
inspektori, izziņas inspektori, jaunākie izziņas inspektori ar vārdiem
finanšu policijas vecākie izmeklētāji, izmeklētāji, jaunākie izmeklētāji. |
Atbalstīts 2.priekšlikumā Atbalstīt |
aizstāt piektajā
daļā vārdus finanšu policijas vecākie izziņas inspektori, izziņas
inspektori, jaunākie izziņas inspektori ar vārdiem finanšu policijas
vecākie izmeklētāji, izmeklētāji, jaunākie izmeklētāji. |
4.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors 2. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors: 7) izskata
sūdzības par pakļauto struktūrvienību un iestāžu amatpersonu pieņemtajiem
lēmumiem un izdotajiem rīkojumiem un atceļ minēto amatpersonu nepamatoti
pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus, izņemot lēmumus par Alkohola aprites
likuma pārkāpumiem, kas pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā
tiesā; |
5. 4.panta
otrajā daļā: izslēgt 7.punktā
vārdus "izņemot lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem, kas
pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā tiesā"; |
|
|
|
5. 4.panta
otrajā daļā: izslēgt 7.punktā
vārdus "izņemot lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem, kas
pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā tiesā"; |
8) ir tiesīgs
pieprasīt disciplinārlietas ierosināšanu pret jebkuru Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdni un darbinieku, ja tas pārkāpis Korupcijas novēršanas likuma
normas vai nav pildījis savus pienākumus, vai citādi pārkāpis šā likuma
normas, un piemērot disciplinārsodu, arī valsts civildienesta attiecību
izbeigšanu vai ar darbinieku noslēgtā darba līguma laušanu; |
aizstāt 8.punktā
vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem "likuma
"Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā""; |
|
|
|
aizstāt 8.punktā
vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem "likuma
"Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā""; |
9) pieprasa veikt
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un
nodokļu maksājumu revīziju (auditu); |
izteikt 9.punktu
šādā redakcijā: "9) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);"; |
|
|
|
izteikt 9.punktu
šādā redakcijā: "9) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);"; |
|
papildināt daļu ar
12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) pilnvaro
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus pieņemt lēmumus par
nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo
maksājumu noteikšanu; 13) pamatojoties
uz Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu administrāciju
iesniegtajiem pieprasījumiem un Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, pieņem lēmumu par nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu parādu
piedziņu no iekšzemes, Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu
maksātājiem, kā arī nosūta pieprasījumu Eiropas Savienības dalībvalstu un
citu valstu nodokļu administrācijām piedzīt nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādus vai arī atsaka palīdzību nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādu piedziņā." |
|
|
|
papildināt daļu ar
12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) pilnvaro
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus pieņemt lēmumus par
nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo maksājumu
noteikšanu; 13) pamatojoties
uz Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu administrāciju
iesniegtajiem pieprasījumiem un Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, pieņem lēmumu par nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu parādu
piedziņu no iekšzemes, Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu
maksātājiem, kā arī nosūta pieprasījumu Eiropas Savienības dalībvalstu un
citu valstu nodokļu administrācijām piedzīt nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādus vai arī atsaka palīdzību nodokļu, nodevu un citu obligāto
maksājumu parādu piedziņā."; |
|
|
3 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Papildināt 4.panta
otro daļu ar 14.punktu un 15.punktu šādā redakcijā: 14) saņemot citas
valsts nodokļu administrācijas izteikto piedāvājumu, piekrīt vai atsaka
kopīgo starpvalstu nodokļu pārbaudes uzsākšanu; 15) izsaka
piedāvājumu citas valsts nodokļu administrācijai uzsākt kopīgo starpvalstu
nodokļu pārbaudi. |
Atbalstīt |
papildināt daļu ar
14.punktu un 15.punktu šādā redakcijā: 14) saņemot citas
valsts nodokļu administrācijas izteikto piedāvājumu, piekrīt vai atsaka
kopīgo starpvalstu nodokļu pārbaudes uzsākšanu; 15) izsaka
piedāvājumu citas valsts nodokļu administrācijai uzsākt kopīgo starpvalstu
nodokļu pārbaudi. |
5.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors 2. Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes direktors: 4) pieprasa veikt
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un
nodokļu maksājumu revīziju (auditu); |
6. Izteikt
5.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgās teritoriālās iestādes
kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu
(nodevu) maksājumu revīziju (auditu);". |
|
|
|
6. Izteikt
5.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) pieprasa
veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgās teritoriālās iestādes
kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu
(nodevu) maksājumu revīziju (auditu);". |
8.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā Valsts ieņēmumu
dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā (turpmāk - nodokļu
administrēšana) ir noteikti likumā "Par nodokļiem un nodevām"
(18.pants). Papildus tiem Valsts ieņēmumu dienests: 3) uzskaita
konfiscēto, bezīpašnieka un atbilstoši mantošanas tiesībām valsts īpašumā
pārgājušo mantu, nodrošina kontroli pār tās realizāciju un ieņēmumu iemaksu
valsts budžetā; |
|
4 |
Finanšu ministra vietā
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Izteikt 8.panta
3.punktu šādā redakcijā: 3) uzskaita
valstij piekritīgo mantu, nodrošina kontroli par tās novērtēšanu,
realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu un ieņēmumu iemaksu valsts
budžetā. Kārtību, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite,
novērtēšana, realizācija, nodošanas bez maksas, iznīcināšana un realizācijas
ieņēmumu ieskaitīšanu valsts budžetā nosaka Ministru kabinets; |
Atbalstīt |
7. 8.pantā: izteikt 3.punktu
šādā redakcijā: 3) uzskaita
valstij piekritīgo mantu, nodrošina kontroli par tās novērtēšanu,
realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu un ieņēmumu iemaksu valsts
budžetā. Kārtību, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite,
novērtēšana, realizācija, nodošanas bez maksas, iznīcināšana un realizācijas
ieņēmumu ieskaitīšanu valsts budžetā nosaka Ministru kabinets;; |
5) saskaņā ar
starptautiskajiem līgumiem kā kompetenta iestāde koordinē un veic
informācijas apmaiņu; 6) saskaņā ar
starptautiskajiem līgumiem iekasē nodokļus līgumslēdzējas valsts labā tās
kompetentās iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā, izpilda līgumslēdzējas
valsts kompetentās iestādes pieprasījumu bezstrīda kārtībā vai ceļ prasību
tiesā; |
7. 8.pantā: izteikt 5. un
6.punktu šādā redakcijā: "5) saskaņā
ar Saeimas apstiprinātiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas
apmaiņu starp nodokļu administrācijām; 6) saskaņā ar
Saeimas apstiprinātiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem iekasē un piedzen bezstrīda kārtībā no iekšzemes un citu
valstu nodokļu maksātājiem nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus
līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts labā šīs valsts
kompetentās iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā pēc līgumslēdzējas valsts
vai Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma;"; |
5 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Izteikt 8.panta 5.punktu šādā redakcijā: 5) saskaņā
ar Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas
apmaiņu starp nodokļu administrācijām un kopīgās starpvalstu nodokļu
pārbaudes; |
Atbalstīt |
izteikt 5. un
6.punktu šādā redakcijā: 5) saskaņā ar Saeimas
apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas
apmaiņu starp nodokļu administrācijām un kopīgās starpvalstu nodokļu
pārbaudes; 6) saskaņā ar
Saeimas apstiprinātiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem iekasē un piedzen bezstrīda kārtībā no iekšzemes un citu
valstu nodokļu maksātājiem nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus
līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts labā šīs valsts
kompetentās iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā pēc līgumslēdzējas valsts
vai Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma;"; |
|
papildināt pantu
ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "61) iekasē
un piedzen nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības
budžetam;". |
|
|
|
papildināt pantu
ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "61) iekasē
un piedzen nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības
budžetam;". |
|
|
6 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Papildināt 8.pantu
ar 6.2 punktu šādā redakcijā: 6.2)
pamatojoties uz Eiropas Savienības dalībvalstu un trešo valstu, ar kurām
noslēgti starptautiskie līgumi, iesniegtajiem pieprasījumiem, lemj par
ārvalstu nodokļu administrācijas pārstāvju piedalīšanos nodokļu
administrēšanas procesā tās kompetentās iestādes uzdevumā. |
Atbalstīt |
papildināt pantu
ar 6.2 punktu šādā redakcijā: 6.2)
pamatojoties uz Eiropas Savienības dalībvalstu un trešo valstu, ar kurām
noslēgti starptautiskie līgumi, iesniegtajiem pieprasījumiem, lemj par
ārvalstu nodokļu administrācijas pārstāvju piedalīšanos nodokļu
administrēšanas procesā tās kompetentās iestādes uzdevumā. |
9) (izslēgts ar
20.06.2002. likumu, kas stājas spēkā no 01.08.2002.); |
|
7 |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Izteikt 8.panta
9.pun
ktu šādā redakcijā: 9) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā saņem no nodokļu maksātājiem informāciju par
ieturētajiem nodokļiem un maksājumu saņēmējiem. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija papildināt 8.pantu
ar 9.1 punktu šādā redakcijā: 9.1)
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā saņem no nodokļu maksātājiem informāciju
par ieturētajiem nodokļiem un maksājumu saņēmējiem. |
Iestrādāts komisijas 8.priekšlikumā Atbalstīt |
papildināt pantu
ar 9.1 punktu šādā redakcijā: 9.1)
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā saņem no nodokļu maksātājiem informāciju
par ieturētajiem nodokļiem un maksājumu saņēmējiem. |
10.pants. Ierēdņu
tiesības nodokļu administrēšanā 1. Visiem
ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus nodokļu administrēšanā, ir tiesības: 5) pieprasīt
uzrādīt dokumentu oriģinālus un saņemt no uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām),
iestādēm, organizācijām, pašvaldībām, finanšu iestādēm un kredītiestādēm
dokumentu norakstus ar nodokli apliekamā objekta (ienākumu) uzskaitei un
reģistrācijai vai nodokļu un nodevu pārbaudei, kā arī saņemt no fiziskajām
personām nepieciešamās izziņas un dokumentu norakstus, kas liecina par pārbaudāmās
juridiskās vai fiziskās personas nodokļu saistībām un maksājumiem, mantu un
ienākumiem, kā arī pieprasīt un saņemt attiecīgus paskaidrojumus; 9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā veikt ar administratīvo pārkāpumu
saistītās mantas izņemšanu, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija. |
8. 10.pantā: izteikt pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā izņemt ar administratīvo pārkāpumu
saistīto mantu un dokumentus, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija;"; |
|
|
|
8. 10.pantā: izteikt pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā izņemt ar administratīvo pārkāpumu
saistīto mantu un dokumentus, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija;"; |
10) savas
kompetences ietvaros un saskaņā ar šā likuma 5.panta 7.punkta nosacījumiem
pieņemt lēmumus par nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā
papildus ieskaitāmo maksājumu noteikšanu; |
aizstāt pirmās
daļas 10.punktā skaitļus un vārdus "5.panta 7.punkta" ar skaitļiem
un vārdiem "4.panta otrās daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas
7.punkta"; |
|
|
|
aizstāt pirmās
daļas 10.punktā skaitļus un vārdus "5.panta 7.punkta" ar skaitļiem
un vārdiem "4.panta otrās daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas
7.punkta"; |
2. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem ir tiesības: 2) saņemt no
ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, finanšu iestādēm un kredītiestādēm
un pašvaldībām to veikto pārbaužu un revīziju aktus, kā arī jebkuras citas
ziņas, kas saistītas ar nodokļu maksātāju uzskaiti un viņu saimniecisko un
finansiālo darbību; |
izteikt otrās
daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem ir tiesības:"; |
|
|
|
izteikt otrās
daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem ir tiesības:"; |
15) pieņemt lēmumu
nodrošināt tiesā ceļamās (celtās) prasības un Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņa lēmuma izpildi, uzliekot mantai arestu un piemērojot citus prasības
nodrošinājuma līdzekļus; 16) ja nodokļu
maksājumu revīzijas (audita) vai pārbaudes laikā tiek iegūti pierādījumi, ka
nodokļu maksātājs gatavojas likvidēt, slēpt, atsavināt mantu, reorganizēt
uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības) vai veikt citas darbības, kuru rezultātā varētu
kļūt neiespējami izpildīt lēmumu vai spriedumu par nodokļu parādu piedziņu, -
pieņemt lēmumu nodrošināt tiesā ceļamās (celtās) prasības un Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņa lēmuma izpildi, uzliekot mantai arestu un piemērojot citus
prasības nodrošinājuma līdzekļus arī pirms likumā vai lēmumā noteiktā
maksāšanas termiņa iestāšanās; |
aizstāt otrās
daļas 15. un 16.punktā vārdus "izpildi, uzliekot mantai arestu un
piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus" ar vārdiem
"izpildi, piemērojot prasības nodrošinājuma līdzekļus"; aizstāt otrās
daļas 16.punktā vārdus "uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)" ar vārdu
"komercsabiedrības"; |
|
|
|
aizstāt otrās
daļas 15. un 16.punktā vārdus "izpildi, uzliekot mantai arestu un
piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus" ar vārdiem
"izpildi, piemērojot prasības nodrošinājuma līdzekļus"; aizstāt otrās
daļas 16.punktā vārdus "uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)" ar vārdu
"komercsabiedrības"; |
3. Lietās par
nodokļu parāda un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu piedziņu Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņiem, kuri apraksta parādnieka mantu un piedzen parādu saskaņā
ar tiesas spriedumu vai Valsts ieņēmumu dienesta iestādes lēmumu, tiek
piešķirtas tiesu izpildītāja tiesības, un šo ierēdņu darbību, kā arī ar
sprieduma izpildīšanu saistītos nepieciešamos izdevumus un atlīdzību
ierēdņiem nosaka saskaņā ar Civilprocesa likumu. |
aizstāt trešajā
daļā vārdu "apraksta" ar vārdu "apķīlā". |
|
|
|
aizstāt trešajā
daļā vārdu "apraksta" ar vārdu "apķīlā"; |
|
|
9 |
Juridiskais birojs Vēršam komisijas
uzmanību uz to, ka izskatīšanai Saeimas sēdē ir sagatavots likumprojekts
Grozījumi Kredītiestāžu likumā (likumprojekta reģistra nr. 1175), kas
paredz ierobežojumus Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām saņemt informāciju
no kredītiestādēm. Šai sakarā aicinām komisiju izvērtēt likuma Par Valsts
ieņēmumu dienestu normu atbilstību Kredītiestāžu likuma normām. Juridiskais
birojs konkrētus priekšlikumus var sagatavot tikai pēc attiecīgu grozījumu pieņemšanas
Kredītiestāžu likumā. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Papildināt
10.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: 5. Kārtību un
gadījumus, kādā saņemamas kredītiestāžu rīcībā esošas neizpaužamas ziņas
nosaka Kredītiestāžu likums. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (10., 19.) Atbalstīt |
papildināt pantu
ar piekto daļu šādā redakcijā: 5. Kārtību un
gadījumus, kādā saņemamas kredītiestāžu rīcībā esošas neizpaužamas ziņas
nosaka Kredītiestāžu likums. |
11.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta uzdevumi muitas politikas īstenošanā 2. Īstenojot
muitas politiku, muitas iestāžu uzdevumi ir: 8) apsaimniekot
robežpunktus un veikt to celtniecību; |
9. 11.pantā: izslēgt otrās
daļas 8.punktu; |
|
|
|
9. 11.pantā: izslēgt otrās
daļas 8.punktu; |
9) veikt izziņu
kontrabandas lietās. |
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) veikt izziņu
lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā."; |
11 |
Finanšu ministra vietā
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Aizstāt 11.panta
otrās daļas 9.punktā, 13.panta sestajā daļā, 13.1 pantā 14.panta
3.punktā un 28.panta četrpadsmitās daļas 3.punktā vārdu izziņa attiecīgajā
locījumā ar vārdu izmeklēšana attiecīgajā locījumā. Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
11.panta otrās daļas 9. punkta jaunajā redakcijā vārdu izziņu ar vārdu
izmeklēšanu. |
Atbalstīts 12., 15., 17., 22. priekšlikumā Atbalstīt |
izteikt otrās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) veikt
izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā."; |
|
papildināt pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: "3. Lai
nodrošinātu šajā pantā noteikto uzdevumu izpildi, Valsts ieņēmumu dienests
veic robežkontroles punktu apsaimniekošanu un būvniecību." |
|
|
|
papildināt pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: "3. Lai
nodrošinātu šajā pantā noteikto uzdevumu izpildi, Valsts ieņēmumu dienests
veic robežkontroles punktu apsaimniekošanu un būvniecību." |
13.pants. Muitas ierēdņu
tiesības 2. Muitas iestāžu
ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus, ir tiesības, ja nepieciešams,
normatīvos aktos noteiktajā kārtībā nēsāt un lietot šaujamieročus, speciālos
aizsardzības līdzekļus, kā arī speciālos līdzekļus transporta apturēšanai uz Latvijas
Republikas muitas robežas. |
|
13 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
likuma 13. panta otrajā daļā vārdus Latvijas Republikas muitas robežas ar
vārdiem muitas robežas. |
Atbalstīt |
10. Aizstāt
likuma 13. panta otrajā daļā vārdus Latvijas Republikas muitas robežas ar
vārdiem muitas robežas. |
13.pants. Muitas
ierēdņu tiesības 6. Muitas iestāžu
ierēdņiem ir muitas normatīvos aktos noteiktās tiesības, bet, veicot izziņu
kontrabandas lietās, ir Latvijas Kriminālprocesa kodeksā noteiktās
izziņas iestādes pilnvaras. |
10. Aizstāt
13.panta sestajā daļā un 13.1 pantā vārdus "kontrabandas
lietās" ar vārdiem "lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas
lietu jomā". |
14 |
Finanšu ministra vietā
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Aizstāt 13.panta
sestajā daļā un 16.panta otrajā daļā vārdus Latvijas Kriminālprocesa
kodeksā ar vārdiem Kriminālprocesa likumā un vārdus izziņas iestādes ar
vārdiem izmeklēšanas iestādes. Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
13. panta sesto daļu šādā redakcijā: 6. Muitas iestāžu
ierēdņiem ir muitas normatīvajos aktos noteiktās tiesības, bet veicot
izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā, ir
Kriminālprocesa likumā izmeklētājam noteiktās pilnvaras.. |
Atbalstīts 15., 18. priekšlikumā Atbalstīt |
11. Izteikt
13. panta sesto daļu šādā redakcijā: 6. Muitas iestāžu
ierēdņiem ir muitas normatīvajos aktos noteiktās tiesības, bet veicot
izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā, ir
Kriminālprocesa likumā izmeklētājam noteiktās pilnvaras.. |
13.1
pants. Muitas kriminālpārvaldes ierēdņu tiesības, veicot izziņu
kontrabandas lietās Muitas
kriminālpārvaldes ierēdņiem, veicot izziņu kontrabandas lietās, ir
tiesības, kas noteiktas šā likuma 16.panta trešajā daļā un 16.1 pantā. |
|
16 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
likuma 13.1 pantā vārdus veicot izziņu kontrabandas lietās ar
vārdiem veicot izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu
jomā. |
Atbalstīt |
12. Aizstāt
likuma 13.1 pantā vārdus veicot izziņu kontrabandas lietās ar
vārdiem veicot izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu
jomā. |
4.nodaļa Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas
uzdevumi un ierēdņu tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā |
11. Papildināt
4.nodaļas nosaukumu pēc vārda "ierēdņu" ar vārdu
"(darbinieku)". |
|
|
|
13. Papildināt
4.nodaļas nosaukumu pēc vārda "ierēdņu" ar vārdu
"(darbinieku)". |
14.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijas uzdevumi likumpārkāpumu atklāšanā valsts
ieņēmumu jomā Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas uzdevums ir: 3) izdarīt izziņu
kontrabandas lietās un krimināllietās par noziedzīgiem nodarījumiem, kas
konstatēti valsts ieņēmumu jomā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un
darbinieku rīcībā; |
12. 14.pantā: izslēgt 3.punktā
vārdus "kontrabandas lietās un"; |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
14. panta 3.punktu šādā redakcijā: 3) veikt
izmeklēšanu krimināllietās par noziedzīgiem nodarījumiem, kas konstatēti
valsts ieņēmumu jomā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku
rīcībā; |
Atbalstīt |
14. 14.pantā: izteikt 3.punktu
šādā redakcijā: 3) veikt
izmeklēšanu krimināllietās par noziedzīgiem nodarījumiem, kas konstatēti
valsts ieņēmumu jomā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku
rīcībā; |
|
4) ja
nepieciešams, nodrošināt citu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu un darbinieku
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem. |
izteikt 4.punktu
šādā redakcijā: "4) ja
nepieciešams, nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku)
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu
apsardzi." |
|
|
|
izteikt 4.punktu
šādā redakcijā: "4) ja
nepieciešams, nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku)
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu
apsardzi." |
16.pants. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības
likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā 2. Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijai ir Latvijas Kriminālprocesa kodeksā noteiktās
izziņas iestādes pilnvaras. |
|
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
16. panta otro daļu šādā redakcijā: 2. Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policija noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanu veic
Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā.. |
Atbalstīt |
15. 16.pantā: izteikt otro daļu
šādā redakcijā: 2. Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policija noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanu veic
Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā.; |
3. Lai atklātu un
novērstu noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus, Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdņiem ir tiesības, kas noteiktas šā likuma
10.panta pirmās daļas 1., 2., 3. (izņemot tiesības noteikt maksājumu apmēru
un soda naudas summu), 4., 5., 6., 7., 9. un 11.punktā, otrās daļas 8.punktā
un 13.panta otrajā daļā, kā arī tiesības: 7) saņemt no
ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, finanšu iestādēm un kredītiestādēm,
un pašvaldībām to veikto pārbaužu un revīziju aktus, kā arī jebkuras citas
ziņas, kas saistītas ar nodokļu maksātāju uzskaiti un viņu saimniecisko un
finansiālo darbību, ja attiecīgo ierēdni tam rakstveidā ir pilnvarojis Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai finanšu policijas
pārvaldes direktors vai viņa vietnieks. |
|
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Papildināt
16.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Kārtību un
gadījumus, kādā saņemamas kredītiestāžu rīcībā esošas neizpaužamas ziņas
nosaka Kredītiestāžu likums. |
Atbalstīt |
papildināt pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā: 4. Kārtību un
gadījumus, kādā saņemamas kredītiestāžu rīcībā esošas neizpaužamas ziņas
nosaka Kredītiestāžu likums. |
|
16.1 pants.
Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības lietot fizisku
spēku un speciālos līdzekļus |
13. 16.1
pantā: papildināt panta
nosaukumu pēc vārda "ierēdņu" ar vārdu "(darbinieku)"; |
|
|
|
16. 16.1
pantā: papildināt panta
nosaukumu pēc vārda "ierēdņu" ar vārdu "(darbinieku)"; |
1. Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdņiem ir tiesības lietot fizisku spēku,
speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, sasiešanas līdzekļus, stekus,
asaras izraisošas vielas, lai: |
papildināt pirmās
daļas ievaddaļu pēc vārda ierēdņiem ar
vārdu (darbiniekiem); |
|
|
|
papildināt pirmās
daļas ievaddaļu pēc vārda ierēdņiem ar
vārdu (darbiniekiem); |
1) atvairītu
uzbrukumu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, kas pilda dienesta pienākumus; 2) aizturētu un
nogādātu Valsts ieņēmumu dienesta telpās likumpārkāpējus un konvojēšanas
laikā savaldītu aizturētās personas, ja tās nepakļaujas vai pretojas finanšu
policijas ierēdņiem vai ir pamats uzskatīt, ka tās var bēgt vai nodarīt
kaitējumu apkārtējiem cilvēkiem vai sev; 3) pārtrauktu
ļaunprātīgu nepakļaušanos likumīgām prasībām, kuras izvirza finanšu policijas
ierēdņi, pildot dienesta pienākumus. |
papildināt pirmo
daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: "4) nodrošinātu
apsardzes objektu no prettiesiska vai cita veida apdraudējuma."; |
|
|
|
papildināt pirmo
daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: "4) nodrošinātu
apsardzes objektu no prettiesiska vai cita veida apdraudējuma."; |
2. Fiziska spēka
un speciālo līdzekļu veidu, kā arī speciālo līdzekļu lietošanas intensitāti
nosaka, ņemot vērā konkrēto situāciju, pārkāpuma raksturu un pārkāpēja
individuālās iezīmes, maksimāli ierobežojot šo līdzekļu nodarīto kaitējumu.
Ja fiziska spēka vai speciālo līdzekļu lietošanas dēļ ir cietušie, Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņa pienākums ir nekavējoties sniegt
medicīnisko palīdzību cietušajiem un ziņot par notikušo savam tiešajam
priekšniekam, kurš par to paziņo Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram
un prokuroram. Par visiem speciālo līdzekļu lietošanas gadījumiem Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdnim nekavējoties, tiklīdz tas iespējams,
rakstveidā jāziņo tiešajam priekšniekam. |
papildināt otro
daļu pēc vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
|
|
|
papildināt otro
daļu pēc vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"(darbinieks)" (attiecīgā locījumā); |
3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, pret personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, kad tās izdara grupveida uzbrukumu,
apdraud citu personu un Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu dzīvību vai veselību
vai izrāda bruņotu pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai
atļautos speciālo līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā: "3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, ja tās apdraud apsardzes objektu,
izdarot grupveida uzbrukumu, kā arī apdraud citu personu, Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu (darbinieku) dzīvību vai veselību vai izrāda bruņotu
pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai atļautos speciālo
līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets." |
|
|
|
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā: "3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un
mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, ja tās apdraud apsardzes objektu,
izdarot grupveida uzbrukumu, kā arī apdraud citu personu, Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu (darbinieku) dzīvību vai veselību vai izrāda bruņotu
pretošanos. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijai atļautos speciālo
līdzekļu veidus, to glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets." |
16.2 pants.
Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības pielietot
šaujamieroci |
14. 16.2
pantā: papildināt panta
nosaukumu un tekstu pēc vārda "ierēdnis" (attiecīgā skaitlī un
locījumā) ar vārdu "(darbinieks)" (attiecīgā skaitlī un locījumā); |
|
|
|
17. 16.2
pantā: papildināt panta
nosaukumu un tekstu pēc vārda "ierēdnis" (attiecīgā skaitlī un
locījumā) ar vārdu "(darbinieks)" (attiecīgā skaitlī un locījumā); |
3. Valsts ieņēmumu
dienesta finanšu policijas ierēdnis ir tiesīgs pielietot šaujamieroci galējas
nepieciešamības situācijā, lai: 1) aizsargātu
citas personas un sevi no uzbrukuma, kas reāli apdraud dzīvību vai var
nodarīt kaitējumu veselībai, novērstu mēģinājumu vardarbīgi iegūt
šaujamieroci; 2) atvairītu
grupveida vai bruņotu uzbrukumu Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas
ierēdņiem vai citām Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem vai darbiniekiem, kuri
pilda dienesta pienākumus. |
papildināt trešo
daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) aizturētu
likumpārkāpēju, kurš pārsteigts, ielaužoties vai citādi vardarbīgi iekļūstot
apsargājamā objektā vai izdarot citu noziedzīgu nodarījumu, ja likumpārkāpējs
izrāda pretošanos." |
|
|
|
papildināt trešo
daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) aizturētu
likumpārkāpēju, kurš pārsteigts, ielaužoties vai citādi vardarbīgi iekļūstot
apsargājamā objektā vai izdarot citu noziedzīgu nodarījumu, ja likumpārkāpējs
izrāda pretošanos." |
16.3 pants. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi akcīzes preču
aprites, nodrošinājuma un uzraudzības jomā 11) pieņemt,
reģistrēt un kontrolēt akcīzes nodokļu likumos un tiem atbilstošajos
Ministru kabineta noteikumos paredzētos akcīzes nodokļa nodrošinājumus; |
|
20 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
16.3 panta 11. punktā vārdus akcīzes nodokļu likumos un tiem ar
vārdiem likumā Par akcīzes nodokli un tam. |
Atbalstīt |
18. Aizstāt 16.3
panta 11. punktā vārdus akcīzes nodokļu likumos un tiem ar vārdiem likumā
Par akcīzes nodokli un tam. |
17.pants. Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem izvirzāmās prasības 2. Par Valsts
ieņēmumu dienesta darbinieku var būt persona, kura atbilst šādām prasībām: 1) ir Latvijas
Republikas pilsonis vai persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās
atļauju Latvijas Republikā; 2) pārvalda
latviešu valodu; 3) ir augstākā vai
vidējā izglītība (atbilstoši attiecīgajiem darba pienākumiem); 4) nav sodīta par
tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem vai ir reabilitēta, vai kurai sodāmība ir
noņemta vai dzēsta; 5) nav atlaista no
darba ar tiesas spriedumu krimināllietā; 6) nav atzīta par
rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā; 7) nav vai nav
bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts valsts drošības dienesta,
izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata darbinieks; 8) nav vai nav
bijusi ar likumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks; 9) nav Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes direktora vai tiešā
priekšnieka radinieks (persona, kura ar darbinieku ir laulībā, svainībā vai
radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un neatrodas viņa
tiešajā pakļautībā. |
|
21 |
Deputāts V.BuzajevsIzteikt 17.panta
otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) ir persona,
kura pastāvīgi dzīvo Latvijas Republikā; |
Neatbalstīt |
|
22.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu lēmumu
un rīkojumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība 1. Valsts ieņēmumu
dienesta ierēdņu pieņemtos lēmumus (izņemot lēmumus par administratīvo sodu
uzlikšanu un lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem, kas apstrīdami
un pārsūdzami attiecīgajos likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos rīkojumus
30 kalendāra dienu laikā pēc šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var apstrīdēt
rakstveidā: 1) Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālo iestāžu ierēdņu pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
attiecīgās teritoriālās iestādes direktoram; 2) Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālo iestāžu direktoru pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram; 3) Valsts ieņēmumu
dienesta centrālā aparāta ierēdņu pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram. |
15. Izslēgt
22.panta pirmajā daļā vārdus "un lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem". |
|
|
|
19. Izslēgt
22.panta pirmajā daļā vārdus "un lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem". |
28.pants.
Disciplinārā atbildība 14. Dienesta
pārbaudi ierēdņa saukšanai pie disciplinārās atbildības neveic, ja viņš
disciplināri sodāms: 1) par atrašanos
darbā alkohola, narkotiskā vai toksiskā reibumā; 2) par
neattaisnotu darba kavējumu; 3) ja materiāli
par pārkāpumu nodoti jautājuma izlemšanai par krimināllietas ierosināšanu vai
jau ir ierosināta krimināllieta, izņemot gadījumus, kad dienesta pārbaude
veicama pēc izziņas iestādes vai prokurora lēmuma vai iesnieguma. Šajos
gadījumos atzinums un visi materiāli ne vēlāk kā triju dienu laikā pēc
atzinuma parakstīšanas nosūtāmi Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram
vai teritoriālās iestādes direktoram lēmuma pieņemšanai. |
|
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
28. panta četrpadsmitās daļas 3. punktā vārdus ja materiāli par pārkāpumu
nodoti jautājuma izlemšanai par krimināllietas ierosināšanu vai jau ir
ierosināta krimināllieta, izņemot gadījumus, kad dienesta pārbaude veicama
pēc izziņas iestādes ar vārdiem ja materiāli par pārkāpumu nodoti jautājuma
izlemšanai par kriminālprocesa uzsākšanu vai jau ir uzsākts kriminālprocess,
izņemot gadījumus, kad dienesta pārbaude veicama pēc izmeklētāja. |
Atbalstīt |
20. Aizstāt 28.
panta četrpadsmitās daļas 3. punktā vārdus ja materiāli par pārkāpumu nodoti
jautājuma izlemšanai par krimināllietas ierosināšanu vai jau ir ierosināta
krimināllieta, izņemot gadījumus, kad dienesta pārbaude veicama pēc izziņas
iestādes ar vārdiem ja materiāli par pārkāpumu nodoti jautājuma izlemšanai
par kriminālprocesa uzsākšanu vai jau ir uzsākts kriminālprocess, izņemot
gadījumus, kad dienesta pārbaude veicama pēc izmeklētāja. |
|
29.pants. Valsts civildienesta
attiecību izbeigšanās Valsts
civildienesta attiecības izbeidzas: 3) sakarā ar to,
ka ierēdnis pārkāpis Korupcijas novēršanas likuma normas. |
16. Aizstāt
29.panta 3.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā"". |
|
|
|
21. Aizstāt
29.panta 3.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā"". |
Pārejas noteikumi 12. Likuma
20.panta trešā daļa piemērojama Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem atbilstoši noteiktajai darba samaksas sistēmai un Ministru
kabineta 2001.gada 2.janvāra noteikumos nr.20 Noteikumi par valsts
civildienesta ierēdņu atalgojumu un ierēdņu pabalstiem paredzētajā kārtībā
līdz vienotās ierēdņu un valsts pārvaldes darbinieku darba samaksas sistēmas
pilnīgai ieviešanai. |
17. Pārejas
noteikumos izslēgt 12.punktu; |
|
|
|
22. Pārejas
noteikumos izslēgt 12.punktu; |
|
papildināt pārejas
noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā
ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas, kā arī individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības
un kooperatīvās sabiedrības. |
|
|
|
papildināt pārejas
noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā
ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas, kā arī individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības
un kooperatīvās sabiedrības.; |
|
|
23 |
Finanšu ministra vietā
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Papildināt Pārejas
noteikumus ar 18.punktu šādā redakcijā: 18. Līdz Kriminālprocesa likuma spēkā stāšanās
dienai likumā lietotie termini izmeklēšanas iestāde, izmeklēšana un
izmeklētāji saprotami kā termini izziņas iestāde, izziņa un izziņas
inspektori. Juridiskais birojs Ierosinām
papildināt likumu ar pārejas noteikumiem šādā redakcijā: Grozījumi šā likuma 3.
panta piektajā daļā attiecībā uz termina izziņas inspektors aizstāšanu ar
terminu izmeklētājs, grozījumi šā likuma 16. panta otrajā daļā attiecībā uz
finanšu policijas tiesībām veikt izmeklēšanu Kriminālprocesa likumā
noteiktajā kārtībā un grozījumi 28. panta 3. punktā attiecībā uz terminu
kriminālprocesa uzsākšana stājas spēkā vienlaikus ar Kriminālprocesa
likumu. Līdz
Kriminālprocesa likuma spēkā stāšanās dienai likumā lietotais termins
izmeklēšana saprotams kā termins izziņa un termins Kriminālprocesa
likums kā Latvijas Kriminālprocesa kodekss. |
Atbalstīts 24.priekšlikumā Atbalstīt |
papildināt pārejas
noteikumus ar 18.punktu šādā redakcijā: 18. Grozījumi šā likuma
3. panta piektajā daļā attiecībā uz termina izziņas inspektors aizstāšanu
ar terminu izmeklētājs, grozījumi šā likuma 16. panta otrajā daļā attiecībā
uz finanšu policijas tiesībām veikt izmeklēšanu Kriminālprocesa likumā
noteiktajā kārtībā un grozījumi 28. panta 3. punktā attiecībā uz terminu
kriminālprocesa uzsākšana stājas spēkā vienlaikus ar Kriminālprocesa
likumu. 19. Līdz Kriminālprocesa
likuma spēkā stāšanās dienai likumā lietotais termins izmeklēšana saprotams
kā termins izziņa un termins Kriminālprocesa likums kā Latvijas
Kriminālprocesa kodekss. |
|
18. Papildināt
likumu ar informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes
1976.gada 15.marta direktīvas 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 2) Padomes
1979.gada 6.decembra direktīvas 79/1071/EEK par grozījumiem direktīvā
76/308/EEK par savstarpēju palīdzību prasījumu, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 3) Padomes
2001.gada 15.jūnija direktīvas 2001/44/EEK, ar ko groza direktīvu 76/308/EEK
par savstarpēju palīdzību prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas
pieder pie Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas
sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz
pievienotās vērtības nodokļa un dažu akcīzes nodokļu piedzīšanu; 4) Komisijas
2002.gada 9.decembra direktīvas 2002/94/EK par atsevišķu Padomes direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; 5) Padomes
1977.gada 19.decembra direktīvas 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu
iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā; 6) Padomes
1979.gada 6.decembra direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza direktīvu 77/799/EEK
par dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā; 7) Padomes
2003.gada 7.oktobra direktīvas 2003/93/EK, ar ko groza direktīvu 77/799/EEK,
kas attiecas uz dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpējo palīdzību tiešu un
netiešu nodokļu piemērošanas jomā." |
Finanšu
ministrs O.Spurdziņš Papildināt atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: Padomes 2004.gada 21.aprīļa direktīvas 2004/56/EEK, ar kuru groza
direktīvu 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību
tiešo nodokļu jomā, dažu akcīzes nodokļu jomā un nodokļu piemērošanā
apdrošināšanas prēmijām. |
Atbalstīt |
23. Papildināt
likumu ar informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes
1976.gada 15.marta direktīvas 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 2) Padomes
1979.gada 6.decembra direktīvas 79/1071/EEK par grozījumiem direktīvā
76/308/EEK par savstarpēju palīdzību prasījumu, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā; 3) Padomes
2001.gada 15.jūnija direktīvas 2001/44/EEK, ar ko groza direktīvu 76/308/EEK
par savstarpēju palīdzību prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas
pieder pie Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas
sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz
pievienotās vērtības nodokļa un dažu akcīzes nodokļu piedzīšanu; 4) Komisijas
2002.gada 9.decembra direktīvas 2002/94/EK par atsevišķu Padomes direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; 5) Padomes
1977.gada 19.decembra direktīvas 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu
iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā; 6) Padomes
1979.gada 6.decembra direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza direktīvu 77/799/EEK
par dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā; 7) Padomes
2003.gada 7.oktobra direktīvas 2003/93/EK, ar ko groza direktīvu 77/799/EEK,
kas attiecas uz dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpējo palīdzību tiešu un
netiešu nodokļu piemērošanas jomā. 8)Padomes 2004.gada 21.aprīļa direktīvas 2004/56/EEK, ar kuru groza
direktīvu 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību
tiešo nodokļu jomā, dažu akcīzes nodokļu jomā un nodokļu piemērošanā
apdrošināšanas prēmijām. |