Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 8.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā
likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt
1.pantu šādā redakcijā:
"1.pants. Valsts ieņēmumu dienests
Valsts ieņēmumu dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas."
3. 2.pantā:
papildināt 1.punktu
aiz vārdiem "uz muitas robežas" ar vārdiem "kā arī nodokļu,
nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības budžetam";
izteikt 2.punktu
šādā redakcijā:
"2) īstenot muitas politiku;".
4. Izslēgt
3.panta otrās daļas otro teikumu.
5. 4.pantā:
izslēgt
otrās daļas 7.punktā vārdus "izņemot lēmumus par Alkohola aprites likuma
pārkāpumiem, kas pārsūdzami attiecīgajā likumā noteiktajā kārtībā tiesā";
aizstāt
otrās daļas 8.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem
"likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā"";
izteikt otrās daļas 9.punktu šādā redakcijā:
"9) pieprasa
veikt visu Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļauto nodokļu maksātāju
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);";
papildināt otro daļu
ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:
"12) pilnvaro
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus pieņemt lēmumus par nodokļu
maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo maksājumu
noteikšanu;
13) pamatojoties
uz Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu administrāciju iesniegtajiem
pieprasījumiem un Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem, pieņem
lēmumu par nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu parādu piedziņu no
iekšzemes, Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu nodokļu maksātājiem,
kā arī nosūta pieprasījumu Eiropas Savienības dalībvalstu un citu valstu
nodokļu administrācijām piedzīt nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu
parādus vai arī atsaka palīdzību nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu
parādu piedziņā."
6. Izteikt
5.panta otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) pieprasa
veikt visu Valsts ieņēmumu dienesta kontrolei pakļauto nodokļu maksātāju
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju
(auditu);".
7. 8.pantā:
izteikt 5. un 6.punktu šādā redakcijā:
"5) saskaņā ar Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem kā kompetentā iestāde koordinē un veic informācijas apmaiņu starp nodokļu administrācijām;
6) saskaņā ar Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem iekasē un piedzen bezstrīda kārtībā no iekšzemes un citu valstu nodokļu maksātājiem nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts labā tās kompetentās iestādes uzdevumā un savas valsts vārdā pēc līgumslēdzējas valsts vai Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma;";
papildināt pantu ar
6.1 punktu šādā redakcijā:
"61) iekasē
un piedzen nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības
budžetam;".
8. 10.pantā:
izteikt pirmās daļas
9.punktu šādā redakcijā:
"9) likumā
noteiktās kompetences ietvaros un kārtībā izņemt ar administratīvo pārkāpumu
saistīto mantu un dokumentus, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta
konfiskācija;";
aizstāt pirmās daļas
10.punktā skaitļus un vārdus "5.panta 7.punkta" ar skaitļiem un
vārdiem "4.panta otrās daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas
7.punkta";
izteikt otrās daļas
ievaddaļu šādā redakcijā:
"2. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, ģenerāldirektora
pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu
vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem ir tiesības:";
aizstāt otrās daļas 15. un 16.punktā vārdus "izpildi, uzliekot mantai arestu un piemērojot citus prasības nodrošinājuma līdzekļus" ar vārdiem "izpildi, piemērojot prasības nodrošinājuma līdzekļus";
aizstāt otrās daļas
16.punktā vārdus "uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)" ar vārdu
"komercsabiedrības";
aizstāt trešajā daļā
vārdu "apraksta" ar vārdu "apķīlā".
9. 11.pantā:
izslēgt otrās daļas
8.punktu;
izteikt otrās daļas
9.punktu šādā redakcijā:
"9) veikt izziņu
lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā.";
papildināt pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā:
"3. Lai nodrošinātu šajā pantā noteikto uzdevumu izpildi, Valsts ieņēmumu dienests veic robežkontroles punktu apsaimniekošanu un būvniecību."
10. Aizstāt
13.panta sestajā daļā un 13.1 pantā vārdus "kontrabandas
lietās" ar vārdiem "lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu
jomā".
11. Papildināt
4.nodaļas nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu
"(darbinieku)".
12. 14.pantā:
izslēgt 3.punktā
vārdus "kontrabandas lietās un";
izteikt 4.punktu
šādā redakcijā:
"4) ja
nepieciešams, nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku)
apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu
apsardzi."
13. 16.1
pantā:
papildināt panta
nosaukumu aiz vārda "ierēdņu" ar vārdu "(darbinieku)";
papildināt pirmo
daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4) nodrošinātu
apsardzes objektu no prettiesiska vai cita veida apdraudējuma.";
papildināt otro daļu
aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"(darbinieks)" (attiecīgā locījumā);
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
"3. Aizliegts
lietot speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, stekus un asaras izraisošas
vielas pret sievietēm, personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm un mazgadīgām
personām, izņemot gadījumus, ja tās apdraud apsardzes objektu, izdarot
grupveida uzbrukumu, kā arī apdraud citu personu, Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņu (darbinieku) dzīvību vai veselību vai izrāda bruņotu pretošanos. Valsts
ieņēmumu dienesta finanšu policijai atļautos speciālo līdzekļu veidus, to
glabāšanas, nēsāšanas un lietošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
14. 16.2
pantā:
papildināt panta
nosaukumu un tekstu aiz vārda "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "(darbinieks)" (attiecīgā locījumā);
papildināt trešo
daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
"3) aizturētu
likumpārkāpēju, kurš pārsteigts, ielaužoties vai citādi vardarbīgi iekļūstot
apsargājamā objektā vai izdarot citu noziedzīgu nodarījumu, ja likumpārkāpējs
izrāda pretošanos."
15. Izslēgt 22.panta pirmajā daļā vārdus "un lēmumus par Alkohola aprites likuma pārkāpumiem".
16. Aizstāt 29.panta 3.punktā vārdus "Korupcijas novēršanas likuma" ar vārdiem "likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"".
17. Izslēgt
pārejas noteikumu 12.punktu.
18. Papildināt
pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Šā
likuma izpratnē ar terminu "komersants" tiek saprastas arī tās
kultūras institūcijas, izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kuras
darbojas kā valsts vai pašvaldības bezpeļņas organizācijas un kuras saskaņā ar
Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu tiek pārveidotas vai
likvidētas."
19. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce
uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes
1976.gada 15.marta Direktīvas 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā;
2) Padomes 1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1071/EEK par grozījumiem Direktīvā 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību prasījumu, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā;
3) Padomes
2001.gada 15.jūnija Direktīvas 2001/44/EEK, ar ko groza Direktīvu 76/308/EEK
par savstarpēju palīdzību prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas
pieder pie Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas
sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz
pievienotās vērtības nodokļa un dažu akcīzes nodokļu piedzīšanu;
4) Komisijas
2002.gada 9.decembra Direktīvas 2002/94/EK par atsevišķu Padomes Direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību;
5) Padomes 1977.gada 19.decembra Direktīvas 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā;
6) Padomes
1979.gada 6.decembra Direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza Direktīvu 77/799/EEK
par dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā;
7) Padomes
2003.gada 7.oktobra Direktīvas 2003/93/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu
77/799/EEK, kas attiecas uz dalībvalstu kompetento iestāžu savstarpējo
palīdzību tiešu un netiešu nodokļu piemērošanas jomā."
Finanšu ministra
vietā
ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu
anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Sakarā ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā
nepieciešams Latvijas Republikas normatīvajos aktos ieviest normas atbilstoši
Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām, paredzot VID tiesības piedzīt
nodokļu maksājumus pēc Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrāciju pieprasījuma,
kā arī paredzēt VID ģenerāldirektoram tiesības pieņemt lēmumus par nokavēto
nodokļu maksājumu piedziņu. Tāpat pēc grozījumu izdarīšanas likumā Par
nodokļiem un nodevām, nepieciešams precizēt likumā Par Valsts ieņēmumu
dienestu noteiktos jēdzienus ar likumā Par nodokļiem un nodevām
noteiktajiem. Tāpat likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu
noteiktie jēdzieni jāsaskaņo ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā un
Komerclikumā noteiktajiem. Bez tam, patreiz lēmumu par nodokļu, nodevu un
citu valsts obligāto maksājumu piedziņu, kā arī citas likuma 10.panta otrajā
daļā noteiktās tiesības realizē VID ģenerāldirektors un viņa vietnieki,
ģenerāldirektora pilnvarotiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas
struktūrvienību vadītāji un viņu vietnieki, kā arī teritoriālo iestāžu
direktori un viņu vietnieki. Tā kā nodokļu parādu piedziņa un citas likuma
10.panta otrajā noteiktās darbības ir veicamas operatīvi, tad likumā būtu
jāparedz papildus arī VID teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem
pakļauto struktūrvienību vadītājiem tiesības pieņemt lēmumus piedzīt
bezstrīda kārtībā lēmumu par nodokļu, nodevu un citu valsts obligāto
maksājumu piedziņu. Likumā ir saglabājies Latvijas Civilprocesa kodeksa
institūts mantas arests, kas līdz ar Civilprocesa likuma spēkā stāšanos
1999.gada 1.martā tika aizstāts ar institūtu mantas apķīlāšana. Ar
grozījumiem likums tiek precizēts, paredzot VID amatpersonām piemērot
prasības nodrošinājuma līdzekļus, kas ietver arī mantas apķīlāšanu. Likumā saglabājies jēdziens kontrabanda, kaut gan
pēc būtības muitas iestādes veic izziņu par noziedzīgiem nodarījumiem muitas
lietu jomā. Likums Par Valsts ieņēmumu dienestu nosaka, ka valsts
civildienesta attiecības izbeidzas sakarā ar to, ka ierēdnis pārkāpis
Korupcijas novēršanas likuma normas. Korupcijas novēršanas likums ir zaudējis
spēku, ar 2002.gada 10.maiju ir stājies spēkā likums Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā, līdz ar to likumā Par Valsts ieņēmumu
dienestu būtu nepieciešama atsauce uz iepriekš minēto likumu. Normatīvie akti skaidri nenosaka VID teritoriālās
iestādes tiesības veikt nodokļu auditus fiziskām personām, līdz ar to likumā
būtu nepieciešams precīzi paredzēt VID teritoriālajai iestādei tiesības veikt
nodokļu auditus arī fiziskām personām. Sakarā ar to, ka Alkoholisko dzērienu aprites likumā
nav paredzēti sodi komersantiem par minētā likuma normu neievērošanu, no
likuma Par Valsts ieņēmumu dienestu būtu jāizslēdz normas, kas paredz
lēmumu pārsūdzību, kas saistītas ar Alkohola aprites likuma pārkāpumiem. Likumā kā viens no VID Finanšu policijas pārvaldes
uzdevumiem noteikts nodrošināt VID ierēdņu un darbinieku apsardzi. Lai šo
uzdevumu pilnvērtīgi pildītu, nepieciešams likumā paredzēt VID Finanšu policijas pārvaldes
darbiniekiem tiesības veikt objektu apsardzi, tiesības lietot fizisku spēku,
speciālos līdzekļus un šaujamieročus. |
|||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojektā ieviestas normas atbilstoši Eiropas
Savienības normatīvo aktu prasībām, paredzot VID tiesības piedzīt nodokļu
maksājumus pēc Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrāciju
pieprasījuma, kā arī paredzēt VID ģenerāldirektoram tiesības pieņemt lēmumus
par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu. Tāpat precizēti likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu
noteiktie jēdzieni ar likumā Par nodokļiem un nodevām noteiktajiem. Likumprojekta 1., 2.pants, 4.panta ceturtā daļa, 6.pants, 7.pants
paredz Valsts ieņēmumu dienesta pienākumus un dod tiesības iekasēt nodokļu
maksājumus saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem un Saeimas
apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem. Tiek noteikts, ka Valsts
ieņēmumu dienests atbilstoši 1976.gada 15.marta Direktīvas 76/308/EEK par
savstarpēju palīdzību tādu prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā,
prasībām būs kompetentā iestāde. Tiek noteiktas arī konkrētu amatpersonu
tiesības un pienākumi direktīvas prasību izpildē. Likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu noteiktie
jēdzieni saskaņoti ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā un Komerclikumā
noteiktajiem. Tā kā nodokļu parādu piedziņa un citas likuma 10.panta otrajā
noteiktās darbības ir veicamas operatīvi, tad likumā ir paredzētas papildus
arī VID teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem pakļauto struktūrvienību
vadītājiem tiesības pieņemt lēmumus piedzīt bezstrīda kārtībā lēmumu par
nodokļu, nodevu un citu valsts obligāto maksājumu piedziņu. Ar grozījumiem likums tiek precizēts, paredzot VID
amatpersonām piemērot prasības nodrošinājuma līdzekļus, kas ietver arī mantas
apķīlāšanu. Grozījumos precizētas muitas amatpersonu tiesības
veikt izziņu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem muitas lietu jomā. Likumprojektā precizēta atsauce uz normatīvo aktu,
kas nosaka vienu no civildienesta attiecību izbeigšanas pamatiem. Saskaņā ar izstrādātajiem grozījumiem, likumā ir
skaidri noteiktas VID teritoriālās iestādes tiesības pieprasīt nodokļu auditu
visu VID kontrolei pakļauto juridisko un fizisko personu nodokļu aprēķinu
veikšanu. Likumprojektā ir precizēts likuma 11.pants, nosakot,
ka Valsts ieņēmumu dienests nevis tikai muitas iestādes veic robežkontroles
punktu apsaimniekošanu un celtniecību. Sakarā ar to, ka Alkoholisko dzērienu aprites likumā
nav paredzēti sodi komersantiem par minētā likuma normu neievērošanu, no
likuma Par Valsts ieņēmumu dienestu ir izslēgtas normas, kas paredz lēmumu
pārsūdzību, kas saistītas ar Alkohola aprites likuma pārkāpumiem. Likumprojektā paredzētas VID Finanšu policijas
pārvaldes darbinieku, kuri veic VID objektu apsardzi, tiesības lietot fizisku
spēku, speciālos līdzekļus un šaujamieročus. Likumprojektā paredzēts izslēgt pārejas noteikumu
12.punktu, ņemot vērā, ka uz Valsts ieņēmumu dienestu, kā uz specializēto
valsts civildienesta iestādi, netiks attiecināta vienotā ierēdņu un valsts
pārvaldes iestāžu darbinieku darba samaksas sistēma. |
|||||||||||||
3. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojektam būs pozitīva
ietekme uz tautsaimniecības attīstību, sekmēta ES normatīvajos aktos noteikto
maksājumu, nodevu, nodokļu korekta uzlikšana un citu mēru piemērošana. Tā
rezultātā tiks uzlabots investīciju klimats Latvijas Republikā, kas sekmēs
investīciju piesaistīšanu un darba vietu radīšanu |
|||||||||||||
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Tiks sakārtota uzņēmējdarbības
vide, sekmēta ES normatīvajos aktos noteikto maksājumu, nodevu, nodokļu
korekta uzlikšana un citu līdzekļu piemērošana. Tādējādi būs vieglāk novērst
nodokļu normatīvo aktu pārkāpumus, kā rezultātā tiks sekmēta pozitīvas
uzņēmējdarbības vides nostiprināšana un administratīvo procedūru vienkāršošana,
tieši arī sadarbojoties ar ES dalībvalstīm |
|||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekta ietekme uz
iedzīvotāju dzīves līmeni būs netieša, jo ar projektā iekļautajām normām tiek
precizēta likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu lietotā terminoloģija,
aktualizētas tiesību normas, lai nodrošinātu likumā Par Valsts ieņēmumu
dienestu terminoloģiju atbilstoši citiem normatīvajiem aktiem |
|||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
5. Cita
informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sakarā ar to, ka likuma Par Valsts ieņēmumu
dienestu 16.1 panta trešā daļa ir izteikta jaunā redakcijā, nepieciešams
pārizdot 1997.gada 3.jūnija Ministru kabineta noteikumus Nr.206 Noteikumi
par Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas amatpersonu speciālajiem
līdzekļiem, kuros tiks noteikta kārtība, kādā VID Finanšu policijas
pārvaldes ierēdņi (darbinieki) tiesīgi glabāt, nēsāt un lietot speciālos
līdzekļus. |
|||||||||||||
2. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts izstrādāts
pamatojoties uz: Padomes direktīvu 76/308/EEK par
savstarpēju palīdzību tādu prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām,
kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā, ko groza Padomes
direktīva 79/1071/EEK un Padomes direktīva 2001/44/EK ; Komisijas direktīvu 2002/94/EK par atsevišķu Padomes Direktīvas 76/308/EEK
noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar noteiktām
nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; Padomes direktīvu 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu
savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā, ko groza Padomes
direktīva 79/1070/EEK, kas paplašina tās sadarbību līdz netiešajiem nodokļiem, Padomes direktīva 2003/93/EEK,
nosakot papildus regulējumu attiecībā uz informācijas konfidencialitāti un
attiecībā uz Regulu (EK) 1798/2003 |
|||||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||||
4.Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes direktīvu 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kuras ir daļa no Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī
lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā, ko groza Padomes direktīva
79/1071/EEK un Padomes direktīva 2001/44/EK ; Komisijas direktīvu 2002/94/EK par atsevišķu Padomes Direktīvas
76/308/EEK noteikumu par savstarpējo palīdzību prasījumu piedziņā saistībā ar
noteiktām nodevām, nodokļiem un citiem pasākumiem izpildes kārtību; Padomes direktīvu 77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu
savstarpēju palīdzību tiešo un netiešo nodokļu jomā, ko groza Padomes
direktīva 79/1070/EEK, kas paplašina tās sadarbību līdz netiešajiem nodokļiem, Padomes direktīva 2003/93/EEK,
nosakot papildus regulējumu attiecībā uz informācijas konfidencialitāti un
attiecībā uz Regulu (EK) 1798/2003 |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Likumprojekta 8.panta
5.punkts Likumprojekta 8.panta
6.punkts Likumprojekta 10.panta
otrās daļas 2. punkts |
Padomes Direktīva 76/308/EEK,
ko groza Padomes direktīva 79/1071/EEK un Padomes Direktīva 2001/44/EK; Komisijas Direktīva 2002/94/EK Padomes direktīva 77/799/EEK, ko groza Padomes direktīva 79/1070/EEK,
Padomes direktīva 2003/93/EEK, |
Atbilst |
Direktīvu panti kopumā regulē valstu sadarbības
jautājumus. Grozījumi kopumā attiecas uz likumprojektā minēto
direktīvu piemērošanu, līdz ar to nav iespējams izdalīt atsevišķus Direktīvu
pantus, kuriem atbilst likumprojekta normas. Paredzēts, ka VID ģenerāldirektors izdos rīkojumu,
ar kuru apstiprinās kārtību, kādā tiek veikta administratīvo aktu pieņemšana
starptautisko nodokļu parādu piedziņas jomā |
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Informācijas sniegšana Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrācijām notiks pēc tādiem pašiem noteikumiem, kādi ir noteikti informācijas sniegšanai Latvijas nacionālajās tiesībās.Tāpat arī VID ģenerāldirektora rīkojums attiecībā uz administratīvo aktu izdošanu tikai noteiks gadījumus un termiņus konkrētu pasākumu veikšanai, lai būtu iespējams realizēt minētajās direktīvās noteiktās procedūras. Pati administratīvo aktu izdošana, paziņošana, apstrīdēšana notiks atbilstoši nacionālajai likumdošanai. |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav
|
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošanai būs
nepieciešams paplašināt VID funkcijas. Tādējādi jaunas valsts institūcijas
nav jāveido. |
|||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par
likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas
Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
pēc tam arī Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā.
Valsts ieņēmumu dienesta speciālisti turpinās informēt sabiedrību un nodokļu
maksātājus par grāmatvedības kārtošanas aktualitātēm, rīkojot seminārus,
sniedzot intervijas, publicējot skaidrojošus materiālus masu saziņas
līdzekļos un Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā internetā. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā |
|||||||||||||
4. Cita
informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva
|
E.Strazdiņa
|
M.Radeiko
|
A.Dovguško
|
14.02.2005.
9.27
1870
Dovguško
7028721, andrejs.dovgusko@vid.gov.lv