Grozījumi
Preču un pakalpojumu drošuma likumā
Izdarīt Preču un pakalpojumu drošuma likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. 10.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus
"Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārā robežinspekcija" ar vārdiem
"Pārtikas un veterinārais dienests";
svītrot otrajā daļā
vārdus "Sanitārā robežinspekcija".
2. Svītrot 11.panta
otrajā daļā vārdus "Sanitārās robežinspekcijas".
3. Izteikt 16.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā tirgus uzraudzības iestādes informē Patērētāju
tiesību aizsardzības centru par veiktajiem pasākumiem, kas ierobežo vai liedz
preču laišanu apgrozībā, un kārtību, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
saņemto informāciju nosūta Eiropas Komisijai un rīkojas ar informāciju, kas
saņemta no Eiropas Komisijas."
4. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā
redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no:
1) Padomes 1987.gada 25.jūnija Direktīvas
87/357/EEK par dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu attiecībā uz
izstrādājumiem, kuri to maldinošā izskata dēļ apdraud patērētāju veselību vai
drošību;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
2001.gada 3.decembra Direktīvas 2001/95/EK par produktu vispārēju
drošību."
Ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Likumprojekta
Grozījumi
Preču un pakalpojumu drošuma likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Pašreiz spēkā esošajā Preču un
pakalpojumu drošuma likumā ir pārņemtas Eiropas Savienības direktīvu
87/357/EEK un 2001/95/EK prasības. Eiropas Savienības direktīvas 2001/95/EK
11 un 12. pants nosaka, ka dalībvalstīm ir jānodrošina ātrās informācijas
apmaiņas sistēmas RAPEX ieviešana, tādejādi nodrošinot efektīvu tirgus
uzraudzības iestāžu darbu, novēršot un nepieļaujot nedrošu un paaugstināta
riska preču nonākšanu iekšējā tirgū. Sagatavotais likumprojekts nepieciešams,
lai nodrošinātu precīzu 2001/95/EK direktīvā noteiktās informācijas ātrās
apmaiņas sistēmas RAPEX prasību un informācijas apmaiņas pasākumu ieviešanu
nacionālajos tiesību aktos. |
|
|||||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts novērsīs Preču un pakalpojumu drošuma likuma 16.panta
otrajā daļā noteiktos ierobežojumus, kas traucē pilnībā nodrošināt
informācijas ātrās apmaiņas sistēmas RAPEX ieviešanu saskaņā ar Eiropas
Savienības izstrādātajām vadlīnijām. |
|
|||||||||||||||
3. Cita
informācija |
_____ |
|
|||||||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Jaunais likumprojekts neparedz
administratīvo procedūru izmaiņas, salīdzinot ar patlaban spēkā esošā Preču
un pakalpojumu drošuma likuma redakciju. Likumprojekts sekmēs precīzu
vadlīnijās noteikto pasākumu ieviešanu. |
|
|||||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
5. Cita
informācija |
_____ |
|
|||||||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekts Grozījumi Preču
un pakalpojuma drošuma likumā neparedz īpaši paplašināt tirgus uzraudzības
iestāžu funkcijas, salīdzinot ar patlaban spēkā esošā likuma redakciju, kā
rezultātā šā likumprojekta ieviešana neradīs papildus izdevumus. |
|
|||||||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts paredz Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tirgus
uzraudzības iestādes, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centru par
veiktajiem pasākumiem, kas ierobežo vai liedz preču laišanu apgrozībā, un
kārtību, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņemto informāciju
nosūta Eiropas Komisijai un rīkojas ar informāciju, kas saņemta no Eiropas
Komisijas |
|
|||||||||||||||
2. Cita
informācija |
____ |
|
|||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
ES acquis communautaire pārņemšana Latvijas likumdošanā ir notikusi. |
|
|||||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums
1.tabula |
|
||||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
_______ |
|
|||||||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||||||||
________ |
________ |
________ |
________ |
|
|
|
|||||||||||
5. Cita
informācija |
____ |
|
|||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
||||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Nav noskaidrots |
|
|||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
|
|||||||||||||||
5. Cita
informācija |
____ |
|
|||||||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. |
|
|||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma teksts tiks publicēs laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, kā arī Ekonomikas ministrijas Internet lapā (www.em.gov.lv) |
|
|||||||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|
|||||||||||||||
4. Cita
informācija |
____ |
|
|||||||||||||||
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
A.Apsītis |
18.03.2005
13:09
709
D.Bruklitis
7013213,
Didzis.Bruklitis@em.gov.lv