I nodaļa
1.pants. Likumā
lietoti šādi termini:
1) regulētā
komercsabiedrība dalībvalstī licencēta banka, apdrošināšanas sabiedrība
vai ieguldījumu brokeru sabiedrība;
2) sektoru noteikumi
normatīvie akti, kas nosaka regulēto komercsabiedrību uzraudzību;
3) finanšu sektors
sektors, kuru veido banku sektorā, apdrošināšanas sektorā un ieguldījumu
pakalpojumu sektorā ietilpstošas komercsabiedrības un jauktas finanšu
pārvaldītājsabiedrības neatkarīgi no tā, vai minētās komercsabiedrības atrodas
vienā vai vairākās valstīs;
4) banku sektors
sektors, kurā darbojas viena vai vairākas šādas komercsabiedrības:
a) banka,
b) komercsabiedrība, kas nav banka vai finanšu iestāde, bet kuras pamatdarbība ir īpašuma pārvaldīšana, datu apstrādes sistēmu pārvaldīšana vai līdzīga palīgdarbība, kas papildina, paplašina, turpina vai veicina vienas vai vairāku banku darbību,
c) finanšu iestāde Kredītiestāžu likuma izpratnē;
5) apdrošināšanas
sektors sektors, kurā darbojas viena vai vairākas šādas
komercsabiedrības:
a) apdrošināšanas
sabiedrība,
b) pārapdrošināšanas
sabiedrība,
c) apdrošināšanas
sabiedrības pārvaldītājsabiedrība;
6) ieguldījumu pakalpojumu sektors sektors, kurā darbojas viena vai vairākas ieguldījumu brokeru sabiedrības un citas finanšu iestādes Kredītiestāžu likuma izpratnē;
7) dalība
fakts, ka kādai komercsabiedrībai tiešā vai netiešā veidā pieder vismaz
20 procenti no komercsabiedrības pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju (daļu)
skaita;
8) grupa
komercsabiedrību grupa, kas sastāv no mātes sabiedrības, tās meitas
sabiedrībām, komercsabiedrībām, kurās mātes sabiedrībai vai meitas sabiedrībai
ir dalība, un komercsabiedrībām, kuru saistība ar mātes sabiedrību, meitas
sabiedrību vai sabiedrību, kurā mātes vai meitas sabiedrībai ir dalība,
izpaužas kā šo sabiedrību kopīga vadība saskaņā ar noslēgto līgumu vai
noteikumiem šo komercsabiedrību dibināšanas dokumentos vai statūtos, vai tām
finanšu gada laikā vismaz puse no jebkuras pārvaldes institūcijas locekļiem ir
vienas un tās pašas personas;
9) jaukta finanšu
pārvaldītājsabiedrība mātes sabiedrība, kas nav regulētā komercsabiedrība
un kas kopā ar savām meitas sabiedrībām, no kurām vismaz viena ir regulētā
komercsabiedrība, kuras juridiskā adrese ir dalībvalstī, un citām
komercsabiedrībām veido finanšu konglomerātu;
10) dalībvalsts
Eiropas Ekonomikas zonas valsts;
11) uzraudzības
institūcija institūcija, kurai dalībvalsts deleģējusi banku,
apdrošināšanas sabiedrību vai ieguldījumu brokeru sabiedrību uzraudzības
funkciju, neatkarīgi no tā, vai šī institūcija izveidota uz likuma pamata, vai
arī šīs funkcijas veikšanu tai deleģējusi valsts pārvaldes iestāde;
12) grupas iekšējie
darījumi visi darījumi, ar kuriem grupā ietilpstošās regulētās
komercsabiedrības tieši vai netieši paļaujas uz to, ka citas tajā pašā grupā
ietilpstošas komercsabiedrības vai kāda fiziska vai juridiska persona, kas ar
šīs grupas komercsabiedrībām ir ciešās attiecībās, izpildīs savas saistības
neatkarīgi no tā, vai tās radušās uz līguma vai kāda cita pamata, kā arī
neatkarīgi no tā, vai par šo saistību izpildi ir paredzēta samaksa vai nav;
13) riska
koncentrācija visi riska darījumi, kurus uzņemas komercsabiedrības
finanšu konglomerātā un kuru radītie iespējamie zaudējumi ir tik lieli, ka var
apdraudēt finanšu konglomerātā esošo regulēto komercsabiedrību maksātspēju vai
to finansiālo stāvokli. Šādi darījumi var būt saistīti ar darījuma partnera
risku/kredītrisku, ieguldījumu risku, apdrošināšanas risku, tirgus risku,
citiem riskiem, šo risku kombinācijām vai mijiedarbību;
14) finanšu
konglomerātu vadošā sabiedrība finanšu konglomerāta mātes sabiedrība vai,
ja finanšu konglomerātam nav mātes sabiedrības, finanšu konglomerātā
ietilpstošā regulētā komercsabiedrība ar lielāko aktīvu apjomu lielākajā
finanšu sektorā;
15) koordinators institūcija, kas veic
finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzību, ja viena
finanšu konglomerāta regulētās komercsabiedrības atrodas vairākās dalībvalstīs;
16) nozīmīga uzraudzības
institūcija uzraudzības institūcija, kas atbilst
vienai no šādām pazīmēm:
a) tā ir atbildīga par finanšu
konglomerātā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības konsolidētu uzraudzību,
b) tā ir koordinators,
c) to, ņemot vērā finanšu konglomerātā
ietilpstošo regulēto komercsabiedrību tirgus daļu attiecīgajā dalībvalstī
(īpaši, ja tā pārsniedz piecus procentus) un nozīmīgumu finanšu konglomerātā,
par nozīmīgu uzraudzības institūciju atzīst šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās institūcijas.
2.pants. Likuma mērķis ir finanšu konglomerātā ietilpstošo regulēto komercsabiedrību klientu interešu aizsardzības un finanšu un kapitāla tirgus stabilitātes veicināšana.
3.pants. (1) Papildu
uzraudzībai finanšu konglomerātā ir pakļautas šādas finanšu konglomerātā
ietilpstošās komercsabiedrības:
1) regulētās
komercsabiedrības, kuras ir finanšu konglomerāta mātes sabiedrības un kuru
juridiskā adrese ir dalībvalsts teritorijā;
2) regulētās komercsabiedrības, kuru mātes sabiedrība ir jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība, kuras juridiskā adrese ir dalībvalsts teritorijā;
3) regulētās
komercsabiedrības, kuras ir saistītas ar citu finanšu sektorā ietilpstošu komercsabiedrību, ja
saistība izpaužas kā sabiedrību kopīga vadība saskaņā ar noslēgto līgumu vai
noteikumiem šo komercsabiedrību dibināšanas dokumentos vai statūtos, vai kurām
finanšu gada laikā vismaz puse no jebkuras pārvaldes institūcijas locekļiem ir
vienas un tās pašas personas;
4) ieguldījumu pārvaldes sabiedrības.
(2) Finanšu konglomerāta regulētās komercsabiedrības, kuru mātes sabiedrība ir regulētā komercsabiedrība vai jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība ar juridisko adresi ārpus dalībvalstīm, ir pakļautas papildu uzraudzībai šā likuma 23.pantā noteiktajā apjomā un kārtībā.
(3) Ja personai (savstarpēji saistītu personu grupai) ir dalība vienā vai vairākās regulētās komercsabiedrībās vai tai ir iespēja ietekmēt (bet ne kontrolēt) vienas vai vairāku regulēto komercsabiedrību finanšu un darbības politikas noteikšanu, šo regulēto komercsabiedrību juridiskā adrese ir Latvijā un tās atbilst šā likuma 4.panta pirmās daļas 2. un 3.punktam, Finanšu un kapitāla tirgus komisija izlemj, vai un cik lielā mērā šīs regulētās komercsabiedrības jāpakļauj papildu uzraudzībai tā, it kā tās veidotu finanšu konglomerātu.
(4) Ja personai (savstarpēji saistītu personu grupai) ir dalība vienā vai vairākās regulētās komercsabiedrībās vai tai ir iespēja ietekmēt (bet ne kontrolēt) vienas vai vairāku regulēto komercsabiedrību finanšu un darbības politikas noteikšanu, šo regulēto komercsabiedrību juridiskā adrese ir vairākās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un šīs regulētās komercsabiedrības atbilst šā likuma 4.panta pirmās daļas 2. un 3.punktam, Finanšu un kapitāla tirgus komisija pēc kopīgas vienošanās ar nozīmīgajām uzraudzības institūcijām nosaka, vai un cik lielā mērā regulētās komercsabiedrības jāpakļauj papildu uzraudzībai tā, it kā tās veidotu finanšu konglomerātu.
4.pants. (1) Par finanšu konglomerātu
uzskata grupu, kas vienlaikus atbilst šādām pazīmēm:
1) grupu vada regulētā
komercsabiedrība, kas ir mātes sabiedrība komercsabiedrībai, kas darbojas
finanšu sektorā, vai komercsabiedrībai, kam ir ciešas attiecības ar kādu
komercsabiedrību finanšu sektorā;
2) vismaz viena no
grupā ietilpstošajām komercsabiedrībām darbojas apdrošināšanas sektorā un
vismaz viena darbojas banku vai ieguldījumu pakalpojumu sektorā;
3) grupā ietilpstošo
apdrošināšanas sektora komercsabiedrību un banku un ieguldījumu pakalpojumu
sektora komercsabiedrību darbība ir nozīmīga šā likuma 5. vai 6.panta izpratnē.
(2) Par finanšu
konglomerātu uzskata arī grupu, kuru nevada regulētā komercsabiedrība, ja
vismaz viena no meitas sabiedrībām grupā ir regulētā komercsabiedrība, grupa
atbilst šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā noteiktajām pazīmēm un darbojas
galvenokārt finanšu sektorā šā panta trešās daļas izpratnē.
(3) Grupa darbojas galvenokārt finanšu sektorā, ja grupas regulēto
un neregulēto finanšu sektora komercsabiedrību aktīvu īpatsvars visu grupas
komercsabiedrību aktīvu kopsummā pārsniedz 40 procentus.
(4) Lai
izvairītos no pēkšņām uzraudzības režīma maiņām, uzskatāms, ka grupa darbojas
galvenokārt finanšu sektorā vēl trīs gadus pēc tam, kad šā panta trešajā daļā
minētais rādītājs kļuvis mazāks par 40 procentiem, ja vien tas nekļūst mazāks
par 35 procentiem.
(5) Ja visas
finanšu konglomerātā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā,
Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā panta ceturtajā daļā noteiktajā
laikposmā pieņem lēmumu pārtraukt uzskatīt, ka grupa darbojas galvenokārt
finanšu sektorā, ja tā neatbilst šā panta trešajā daļā noteiktajam
kritērijam.
(6) Ja grupā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm
dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu
un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā šā panta ceturtajā daļā
noteiktajā laikposmā, vienojoties ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības
institūcijām, pieņem lēmumu pārtraukt uzskatīt, ka grupa darbojas galvenokārt
finanšu sektorā, ja tā neatbilst šā panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(7) Ja finanšu konglomerātā ietilpst atsevišķa grupa, kas atbilst šā
panta pirmās daļas pazīmēm, tā šā likuma izpratnē tiek uzskatīta par atsevišķu
finanšu konglomerātu.
5.pants. (1) Grupā
ietilpstošo komercsabiedrību darbība apdrošināšanas sektorā ir nozīmīga, ja
lielāks par 10 procentiem ir rādītājs, ko aprēķina kā vidējo vērtību no šādiem
diviem lielumiem:
1) grupā ietilpstošo
apdrošināšanas sektora komercsabiedrību aktīvu īpatsvars visu grupā ietilpstošo
finanšu sektora komercsabiedrību aktīvu kopsummā;
2) grupā ietilpstošo
apdrošināšanas sektora komercsabiedrību maksātspējas normu īpatsvars visu
grupā ietilpstošo finanšu sektora komercsabiedrību maksātspējas
normu un kapitāla prasību kopsummā.
(2) Grupā ietilpstošo
komercsabiedrību darbība banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā ir nozīmīga,
ja lielāks par 10 procentiem ir rādītājs, ko aprēķina kā vidējo vērtību no
šādiem diviem lielumiem:
1) grupā ietilpstošo
banku un ieguldījumu pakalpojumu sektora komercsabiedrību aktīvu kopsummas
īpatsvars visu grupā ietilpstošo finanšu sektora komercsabiedrību aktīvu
kopsummā;
2) grupā ietilpstošo
banku un ieguldījumu pakalpojumu sektora komercsabiedrību kapitāla prasību
īpatsvars visu grupā ietilpstošo finanšu sektora komercsabiedrību maksātspējas
normu un kapitāla prasību kopsummā.
(3) Par mazāko finanšu
sektoru uzskata finanšu konglomerāta finanšu sektoru, kuram šā panta pirmajā
vai otrajā daļā noteiktais rādītājs ir mazākais, bet par lielāko finanšu sektoru
finanšu konglomerāta finanšu sektoru, kuram šā panta pirmajā vai otrajā daļā
noteiktais rādītājs ir lielākais. Nosakot mazāko un lielāko finanšu sektoru,
banku un ieguldījumu pakalpojumu sektoru uzskata par vienu finanšu sektoru.
(4) Lai izvairītos no pēkšņām uzraudzības režīma maiņām, grupas darbība apdrošināšanas vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā tiek uzskatīta par nozīmīgu vēl trīs gadus pēc tam, kad šā panta pirmajā vai otrajā daļā minētie vidējie rādītāji kļuvuši mazāki par 10 procentiem, ja vien tie nekļūst mazāki par astoņiem procentiem.
(5) Ja visas finanšu konglomerātā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā, Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā panta ceturtajā daļā noteiktajā laikposmā pieņem lēmumu pārtraukt uzskatīt grupas darbību apdrošināšanas sektorā vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā par nozīmīgu, ja tā neatbilst šā panta pirmajā vai otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(6) Ja grupā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā šā panta ceturtajā daļā noteiktajā laikposmā, vienojoties ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām, var pieņemt lēmumu pārtraukt uzskatīt grupas darbību apdrošināšanas sektorā vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā par nozīmīgu, ja tā neatbilst šā panta pirmajā vai otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(7) Šajā pantā minētās maksātspējas normas un kapitāla prasības aprēķina atbilstoši attiecīgo sektoru noteikumiem.
(8) Izņēmuma gadījumā Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā panta pirmās un otrās daļas un šā likuma 4.panta trešās daļas aprēķinos aktīvu kopsummas rādītāju aizstāj ar grupas regulēto komercsabiedrību ienākumu rādītājiem vai ārpusbilances darījumu kopsummu, ja šie rādītāji ir nozīmīgi, ievērojot šajā likumā noteiktos papildu uzraudzības mērķus.
(9) Ja grupā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā šā panta astotajā daļā noteikto lēmumu pieņem pēc kopīgas vienošanās ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām.
6.pants. (1) Ja grupas
darbība apdrošināšanas sektorā vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā nav
nozīmīga šā likuma 5.panta pirmās vai otrās daļas izpratnē, grupas darbību
apdrošināšanas sektorā un banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā uzskata par
nozīmīgu, ja grupas mazākā finanšu sektora aktīvu kopsumma pārsniedz
sešus miljardus eiru.
(2) Ja finanšu
konglomerāta mazākā finanšu sektora aktīvu kopsumma kļūst mazāka par šā panta
pirmajā daļā noteikto, nākamos trīs gadus, lai izvairītos no pēkšņām
uzraudzības režīma maiņām, grupas darbību apdrošināšanas sektorā un banku un
ieguldījumu pakalpojumu sektorā uzskata par nozīmīgu, ja grupas mazākā finanšu
sektora aktīvu kopsumma pārsniedz piecus miljardus eiru.
(3) Ja visas finanšu konglomerātā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā, Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā panta otrajā daļā noteiktajā laikposmā pieņem lēmumu pārtraukt uzskatīt grupas darbību apdrošināšanas sektorā un banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā par nozīmīgu, ja tā neatbilst šā panta pirmajā daļā noteiktajam kritērijam.
(4) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā šā panta otrajā daļā noteiktajā laikposmā, vienojoties ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām, pieņem lēmumu pārtraukt uzskatīt grupas darbību apdrošināšanas sektorā un banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā par nozīmīgu, ja tā neatbilst šā panta pirmajā daļā noteiktajam kritērijam.
(5) Ja grupas darbība apdrošināšanas sektorā vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā nesasniedz šā likuma 5.panta pirmajā vai otrajā daļā noteikto limitu, bet ir uzskatāma par nozīmīgu saskaņā ar šā panta pirmo daļu un visas finanšu konglomerātā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā, Finanšu un kapitāla tirgus komisija pieņem lēmumu neatzīt grupu par finanšu konglomerātu vai atļaut nepiemērot šā likuma 15., 16. un 17.panta prasības, ja papildu uzraudzības piemērošana grupai nav nepieciešama vai arī tās piemērošana būtu maldinoša, ievērojot šajā likumā noteiktos papildu uzraudzības mērķus, īpaši gadījumos, ja:
1) grupas mazākā
finanšu sektora komercsabiedrībās kāds no 5.panta pirmajā vai otrajā daļā
minētajiem rādītājiem nepārsniedz piecus procentus;
2) grupas tirgus daļa Latvijā un nevienā no dalībvalstīm nepārsniedz piecus procentus, mērot to ar aktīvu kopsummu banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā vai bruto parakstītajām prēmijām apdrošināšanas sektorā.
(6) Ja finanšu
konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm
vairākās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus
komisija ir koordinators, tā pieņem šā panta piektajā daļā noteiktos lēmumus
pēc kopīgas vienošanās ar nozīmīgajām uzraudzības institūcijām.
(7) Lēmumu, kas pieņemts
saskaņā ar šā panta piekto daļu, paziņo to dalībvalstu uzraudzības
institūcijām, kurās grupā ietilpstošās regulētās komercsabiedrības ir
saņēmušas licenci.
7.pants. Šā likuma 4. un
5.pantā minētos aprēķinus veic, pamatojoties uz grupā ietilpstošo
komercsabiedrību kopsavilkuma bilanci, kuru sagatavo, ņemot vērā
komercsabiedrību gada pārskatus. Kopsavilkuma bilancē iekļauj mātes un meitas
sabiedrību bilances pilnā apmērā un komercsabiedrību, kurās ir dalība, bilanci
proporcionāli grupas daļai komercsabiedrības pamatkapitālā. Ja iespējams,
kopsavilkuma bilances vietā izmanto grupas komercsabiedrību konsolidētos
pārskatus.
8.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija identificē visas grupas, kurās ietilpst regulētās komercsabiedrības, kam Finanšu un kapitāla tirgus komisija izsniegusi licenci un kas atbilst šā likuma 4.pantā noteiktajām finanšu konglomerāta pazīmēm.
(2) Identificējot šā
panta pirmajā daļā minētās grupas, Finanšu un kapitāla tirgus komisija
sadarbojas ar to dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas grupā ietilpstošajām
regulētajām komercsabiedrībām ir izsniegušas licenci.
(3) Par regulētajām
komercsabiedrībām, kam Finanšu un kapitāla tirgus komisija izsniegusi licenci
un kas ietilpst grupā, kura varētu tikt atzīta par finanšu konglomerātu, bet
par kuras atbilstību finanšu konglomerāta pazīmēm trūkst informācijas, Finanšu
un kapitāla tirgus komisija informē to dalībvalstu uzraudzības institūcijas,
kuras citām šajā grupā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām ir
izsniegušas licenci.
(4) Pēc grupas
atzīšanas par finanšu konglomerātu, ja visas finanšu konglomerātā ietilpstošās
regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā vai ja grupā ietilpst regulētās
komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir
Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, Finanšu un
kapitāla tirgus komisija informē finanšu konglomerāta vadošo sabiedrību un to
dalībvalstu uzraudzības institūcijas, kuras izsniegušas licenci finanšu
konglomerātā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām vai kurās atrodas
jauktas finanšu pārvaldītājsabiedrības juridiskā adrese, kā arī Eiropas
Komisiju par to, ka konkrētā grupa ir atzīta par finanšu konglomerātu un ka tā
ir koordinators.
9.pants. (1) Finanšu un
kapitāla tirgus komisija:
1) šā likuma 14.panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos var neņemt vērā kādu no grupā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām, nosakot, vai grupas darbība apdrošināšanas sektorā vai banku un ieguldījumu pakalpojumu sektorā ir uzskatāma par nozīmīgu;
2) lai izvairītos no pēkšņām uzraudzības režīma maiņām, var pakļaut grupā ietilpstošās komercsabiedrības šajā likumā noteiktajai papildu uzraudzībai vēl trīs gadus pēc tam, kad būtisku grupas struktūras izmaiņu rezultātā grupa vairs neatbilst šajā likumā noteiktajām finanšu konglomerāta pazīmēm.
(2) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā ierosina pieņemt šā panta pirmajā daļā noteikto lēmumu, vienojoties visām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām.
Finanšu konglomerāta
regulēto komercsabiedrību
papildu uzraudzība
10.pants. (1) Finanšu
konglomerāta regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzība ietver:
1) papildu uzraudzībai nepieciešamās informācijas vākšanas un izplatīšanas koordinēšanu;
2) finanšu konglomerāta
finanšu stāvokļa novērtēšanu un kontroli;
3) kapitāla
pietiekamības, riska koncentrācijas un grupas iekšējo darījumu prasību
ievērošanas uzraudzību finanšu konglomerātā;
4) finanšu konglomerāta
struktūras, organizācijas un iekšējās kontroles sistēmas novērtēšanu;
5) uzraudzības
plānošanu un koordinēšanu sadarbībā ar citām dalībvalstu uzraudzības
institūcijām;
6) citu pienākumu un
pasākumu veikšanu un lēmumu pieņemšanu, kas koordinatoram noteikti šajā likumā,
vai citas darbības, kas jāveic, piemērojot šo likumu.
(2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija veic
finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzību, ja visas finanšu konglomerātā ietilpstošās
regulētās komercsabiedrības atrodas Latvijā vai ja finanšu
konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm
dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvijā, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija atbilstoši šā
likuma 11.pantā noteiktajiem kritērijiem ir koordinators.
(3) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar
juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tā kopā ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības
institūcijām un, ja nepieciešams, ar citām dalībvalstu uzraudzības
institūcijām, kas finanšu konglomerātā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām
ir izsniegušas licenci, vienojas par darbību koordināciju, šajā likumā noteikto
lēmumu pieņemšanas procesu un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai uzticētajiem
papildu uzdevumiem.
(4) Ja Finanšu un
kapitāla tirgus komisijai, pildot šajā likumā noteiktos pienākumus, ir
vajadzīga informācija, kas saskaņā ar tās rīcībā esošo informāciju jau ir
sniegta kādai no dalībvalstu uzraudzības institūcijām, Finanšu un kapitāla
tirgus komisija attiecīgo informāciju pieprasa no šīs uzraudzības institūcijas,
lai novērstu situāciju, kad finanšu konglomerātā ietilpstoša komercsabiedrība
sniedz vienu un to pašu informāciju vairākām institūcijām.
(5) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai ir tiesības pieprasīt no finanšu konglomerātā ietilpstošajām
komercsabiedrībām jebkādu informāciju, kas nepieciešama šajā likumā noteiktās papildu
uzraudzības veikšanai, un finanšu konglomerāta komercsabiedrībām ir pienākums
sniegt pieprasīto informāciju Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteiktajos
termiņos.
11.pants. (1) Finanšu un
kapitāla tirgus komisija ir koordinators:
1) ja tā ir izsniegusi licenci regulētajai komercsabiedrībai, kas vada finanšu konglomerātu;
2) ja finanšu
konglomerāta mātes sabiedrība ir jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība un tikai
viena tās meitas sabiedrība ir regulētā komercsabiedrība, un šai regulētajai
komercsabiedrībai licenci ir izsniegusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija;
3) ja finanšu
konglomerāta mātes sabiedrības juridiskā adrese ir Latvijā un tā ir mātes
sabiedrība vairākām regulētajām komercsabiedrībām, no kurām vismaz vienai
licenci ir izsniegusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija;
4) ja finanšu konglomerātam ir vairākas mātes sabiedrības, kas ir jauktas finanšu pārvaldītājsabiedrības, no kurām vienai juridiskā adrese ir Latvijā, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir izsniegusi licenci finanšu konglomerāta regulētajai komercsabiedrībai lielākajā finanšu sektorā vai regulētajai komercsabiedrībai ar lielāko aktīvu kopsummu, ja vairākas regulētās komercsabiedrības darbojas vienā finanšu sektorā;
5) ja finanšu
konglomerāta mātes sabiedrība ir jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība ar
juridisko adresi kādā no dalībvalstīm un tās meitas sabiedrības ir regulētās
komercsabiedrības ar juridisko adresi citās dalībvalstīs, un Finanšu un
kapitāla tirgus komisija ir izsniegusi licenci regulētajai komercsabiedrībai ar
lielāko aktīvu kopsummu lielākajā finanšu sektorā;
6) ja finanšu
konglomerāts ir grupa bez mātes sabiedrības, kā arī citos šajā daļā neminētajos
gadījumos, ja Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir izsniegusi licenci
regulētajai komercsabiedrībai ar lielāko aktīvu kopsummu lielākajā finanšu
sektorā.
(2) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija, vienojoties ar citām nozīmīgām uzraudzības institūcijām, ņemot
vērā finanšu konglomerāta struktūru un tā darbības nozīmīgumu katrā
dalībvalstī, var noteikt koordinatoru, neievērojot šā panta otrajā daļā
noteiktos kritērijus. Šādā gadījumā pirms koordinatora noteikšanas finanšu
konglomerātam ir tiesības izteikt savu viedokli.
12.pants. (1) Šajā likumā
noteiktā papildu uzraudzības kārtība neskar sektoru noteikumos paredzēto
uzraudzību, ko veic Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
(2) Papildu uzraudzības
piemērošana finanšu konglomerāta regulētajām komercsabiedrībām nenozīmē, ka
Finanšu un kapitāla tirgus komisijai jāveic jauktu finanšu
pārvaldītājsabiedrību, finanšu konglomerāta komercsabiedrību, kas nav regulētās
komercsabiedrības, vai regulēto komercsabiedrību, kas nav reģistrētas Latvijā,
individuāla uzraudzība.
13.pants. (1) Tāda finanšu
konglomerāta pašu kapitāls, kura koordinators ir Finanšu un kapitāla tirgus
komisija, nedrīkst būt mazāks par finanšu konglomerāta pašu kapitāla prasību,
kuru aprēķina saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotajiem
kapitāla pietiekamības aprēķināšanas noteikumiem. Neregulētajām finanšu sektora
komercsabiedrībām jāaprēķina nosacītā kapitāla prasība, piemērojot attiecīgā
finanšu sektora noteikumus.
(2) Par
finanšu konglomerāta pašu kapitāla nodrošināšanu šā panta pirmajā daļā
noteiktajā apmērā ir atbildīgas visas finanšu konglomerātā ietilpstošās
regulētās komercsabiedrības.
(3) Regulētā
komercsabiedrība, kas ir finanšu konglomerāta mātes sabiedrība, jaukta finanšu
pārvaldītājsabiedrība vai cita finanšu konglomerāta regulētā komercsabiedrība,
kurai šādu pienākumu pēc konsultācijām ar finanšu konglomerātu ir uzlikusi Finanšu
un kapitāla tirgus komisija, reizi gadā saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas noteikumiem iesniedz Finanšu un kapitāla tirgus komisijai finanšu
konglomerāta pašu kapitāla un tā pietiekamības aprēķinu un aprēķinam izmantoto
informāciju.
(4) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tad, nosakot regulēto komercsabiedrību, kas iesniedz finanšu konglomerāta pašu kapitāla un tā pietiekamības aprēķinu un aprēķinam izmantoto informāciju, Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar nozīmīgām uzraudzības institūcijām, ja pienākumu iesniegt finanšu konglomerāta pašu kapitāla un tā pietiekamības aprēķinu un aprēķinam izmantoto informāciju uzliek finanšu konglomerātā ietilpstošajai regulētajai komercsabiedrībai, kuras juridiskā adrese ir ārpus Latvijas.
14.pants. (1) Finanšu un
kapitāla tirgus komisija, ja tā ir koordinators, atļauj neiekļaut kapitāla
pie
tiekamības aprēķinā kādu finanšu konglomerātā ietilpstošu komercsabiedrību,
ja:
1) komercsabiedrība
atrodas valstī, kura nav dalībvalsts un kurā pastāv juridiski šķēršļi
vajadzīgās informācijas nodošanai;
2) komercsabiedrība
ir nenozīmīga, ievērojot šajā likumā noteiktos finanšu konglomerāta regulēto
komercsabiedrību papildu uzraudzības mērķus;
3) komercsabiedrības
iekļaušana finanšu konglomerāta kapitāla pietiekamības aprēķinā būtu
nepiemērota vai maldinoša, ievērojot šajā likumā noteiktos finanšu konglomerāta
regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzības mērķus.
(2) Ja vairākas finanšu
konglomerāta komercsabiedrības atbilst šā panta pirmās daļas 2.punktam, bet
kopā ir nozīmīgas, ievērojot šajā likumā noteiktos finanšu konglomerāta
regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzības mērķus, Finanšu un kapitāla
tirgus komisija nedrīkst tās izslēgt no kapitāla pietiekamības aprēķina.
(3) Pirms lēmuma pieņemšanas par kādas finanšu konglomerātā ietilpstošas komercsabiedrības neņemšanu vērā, veicot finanšu konglomerāta kapitāla pietiekamības aprēķinu, saskaņā ar šā panta pirmās daļas 3.punktu, Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām.
(4) Ja šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētajos gadījumos Finanšu un kapitāla tirgus komisija, nosakot finanšu konglomerāta kapitāla pietiekamības aprēķina kārtību, atļauj neņemt vērā kādu regulēto komercsabiedrību, finanšu konglomerāta vadošajai sabiedrībai ir pienākums pēc tās dalībvalsts uzraudzības institūcijas pieprasījuma, kura ir izsniegusi licenci šai regulētajai komercsabiedrībai, sniegt informāciju, kura tai ir nepieciešama šīs regulētās komercsabiedrības uzraudzībai.
15.pants. (1) Finanšu konglomerāta
vadošā sabiedrība vai cita finanšu konglomerāta regulētā komercsabiedrība, kuru
pēc konsultācijām ar finanšu
konglomerātu ir noteikusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija, reizi
gadā paziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai katru nozīmīgas riska
koncentrācijas gadījumu finanšu konglomerātā un iesniedz riska darījumu
koncentrācijas novērtēšanai nepieciešamo informāciju.
(2) Riska koncentrācija finanšu konglomerātā ir uzskatāma par nozīmīgu, ja regulētās komercsabiedrības riska darījumi ar vienu personu (savstarpēji saistītu personu grupu) pārsniedz 10 procentus no regulētās komercsabiedrības pašu kapitāla.
(3) Ja finanšu konglomerāta vadošā sabiedrība ir jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība, uz šo sabiedrību ir attiecināmi sektoru noteikumi, kas regulē riska koncentrāciju lielākajā finanšu sektorā.
(4) Izvērtējot kopējo riska darījumu koncentrāciju finanšu konglomerātā, Finanšu un kapitāla tirgus komisija var noteikt kvantitatīvus ierobežojumus risku koncentrācijai finanšu konglomerātam, kura koordinators tā ir.
(5) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tad, nosakot regulēto komercsabiedrību, kas paziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai katru nozīmīgas riska koncentrācijas gadījumu finanšu konglomerātā un iesniedz riska darījumu koncentrācijas novērtēšanai nepieciešamo informāciju, Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām.
16.pants. (1) Finanšu konglomerāta
vadošā sabiedrība vai cita finanšu konglomerāta regulētā komercsabiedrība, kuru
pēc konsultācijām ar finanšu
konglomerātu ir noteikusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija, reizi
gadā informē Finanšu un kapitāla tirgus komisiju par visiem nozīmīgiem grupas
iekšējiem darījumiem, ko regulētās komercsabiedrības veikušas finanšu
konglomerāta ietvaros.
(2) Grupas iekšējo
darījumu uzskata par nozīmīgu, ja tā apjoms pārsniedz piecus procentus no
finanšu konglomerāta pašu kapitāla.
(3) Izvērtējot finanšu konglomerāta iekšējos darījumus, Finanšu un kapitāla tirgus komisija var noteikt kvantitatīvus ierobežojumus tā finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību savstarpējiem darījumiem, kura koordinators tā ir.
(4) Ja finanšu konglomerāta vadošā sabiedrība ir jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība, uz šo sabiedrību ir attiecināmi sektoru noteikumi, kas regulē grupas iekšējos darījumus lielākā finanšu sektora komercsabiedrībās.
(5) Ja finanšu konglomerātā ietilpst regulētās komercsabiedrības ar juridiskajām adresēm dažādās dalībvalstīs, no kurām viena ir Latvija, un Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir koordinators, tad, nosakot regulēto komercsabiedrību, kas paziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai visus nozīmīgos finanšu konglomerāta iekšējos darījumus, Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar pārējām nozīmīgajām uzraudzības institūcijām, ja pienākumu paziņot visus nozīmīgos finanšu konglomerāta iekšējos darījumus uzliek finanšu konglomerātā ietilpstošajai regulētajai komercsabiedrībai, kuras juridiskā adrese ir ārpus Latvijas.
17.pants. (1) Finanšu konglomerāta,
kura koordinators ir Finanšu un kapitāla tirgus komisija, vadošā sabiedrība
izstrādā un ievieš riska vadības procesus un iekšējās kontroles sistēmu finanšu
konglomerāta līmenī.
(2) Riska vadības
procesos ietilpst:
1) stratēģiju un politikas izstrādāšana, apstiprināšana un periodiska pārskatīšana;
2) kapitāla pietiekamības politikas izstrāde, lai noteiktu komercdarbības stratēģijas ietekmi uz riskiem, un šajā likumā un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumos noteikto kapitāla prasību ievērošanas nodrošināšana;
3) atbilstošu procedūru
izstrāde risku uzraudzībai finanšu konglomerātā un pasākumu veikšanai, lai
nodrošinātu vienotas risku uzraudzības sistēmas visās papildu uzraudzībai
pakļautajās komercsabiedrībās un lai riskus varētu novērtēt, uzraudzīt un
kontrolēt finanšu konglomerāta līmenī.
(3) Iekšējo kontroli
finanšu konglomerātā nodrošina:
1) procedūras, kas ļauj
identificēt, novērtēt un pārvaldīt visus būtiskos riskus un noteikt riskiem
atbilstīgu pašu kapitāla apjomu;
2) grāmatvedības
procedūras, kas ļauj identificēt, novērtēt, uzraudzīt un kontrolēt grupas
iekšējos darījumus un riska koncentrāciju finanšu konglomerātā, un pārskatu
sniegšanas kārtība.
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisija kontrolē, lai visās saskaņā ar šā likuma 3.pantu papildu uzraudzībai pakļautajās komercsabiedrībās, kas ietilpst finanšu konglomerātos, kuru koordinators ir Finanšu un kapitāla tirgus komisija, būtu ieviesta piemērota iekšējās kontroles sistēma, kas ļauj iegūt datus un informāciju, kas varētu būt nepieciešama papildu uzraudzības nolūkiem.
18.pants. (1) Par valdes
locekli jauktā finanšu pārvaldītājsabiedrībā, kura vada finanšu konglomerātu,
kura koordinators ir Finanšu un kapitāla tirgus komisija, var būt persona:
1) kura
ir kompetenta finanšu vadības jautājumos;
2) kurai
ir nepieciešamā augstākā izglītība un triju gadu darba profesionālā pieredze
atbilstoša lieluma uzņēmumā, organizācijā vai iestādē;
3) kurai
ir nevainojama reputācija;
4) kurai nav atņemtas tiesības veikt uzņēmējdarbību.
(2) Par jauktas
finanšu pārvaldītājsabiedrības valdes locekli nevar būt persona:
1) kura
ir notiesāta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu (arī par ļaunprātīgu
bankrotu);
2) kura
ir notiesāta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, kaut arī atbrīvota no
soda izciešanas noilguma, apžēlošanas vai amnestijas dēļ;
3) pret kuru krimināllieta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu ir izbeigta sakarā ar noilgumu vai amnestiju.
(3) Jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība, kuras juridiskā adrese ir Latvijā, septiņu dienu laikā pēc jauna valdes locekļa ievēlēšanas informē par to Finanšu un kapitāla tirgus komisiju.
(4) Jauktas finanšu pārvaldītājsabiedrības padomei vai akcionāru sapulcei (ja padome nav izveidota) ir pienākums pašai vai pēc Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pieprasījuma nekavējoties atsaukt no amata valdes locekļus, kas neatbilst šā panta pirmajā vai otrajā daļā noteiktajām prasībām.
19.pants. (1) Jauktām finanšu
pārvaldītājsabiedrībām, kuru juridiskā adrese ir Latvijā, ir pienākums pēc
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pieprasījuma tās noteiktajos termiņos
sniegt informāciju, kas nepieciešama finanšu konglomerāta vai tajā ietilpstošo
regulēto komercsabiedrību uzraudzības nodrošināšanai vai kuru ir lūdzis
koordinators vai uzraudzības institūcija, kas finanšu konglomerātā
ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām ir izsniegusi licenci, ja
informācija minētajām institūcijām ir nepieciešama tām uzticēto pienākumu
pildīšanai.
(2) Informācija, kuru Finanšu un kapitāla tirgus komisija saņem saskaņā ar šā panta pirmo daļu, ir uzskatāma par ierobežotas pieejamības informāciju, un tās apmaiņa notiek atbilstoši sektoru noteikumiem.
IV nodaļa
Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas sadarbība un
informācijas apmaiņa ar ārvalstu uzraudzības institūcijām
20.pants. (1) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija sadarbojas ar dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas ir
atbildīgas par finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību uzraudzību, un
koordinatoru, ja koordinators nav Finanšu un kapitāla tirgus komisija, pēc
pieprasījuma vai pēc savas iniciatīvas sniedzot informāciju, kas ir nozīmīga
finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzībai.
(2) Sadarbība starp
uzraudzības institūcijām aptver informācijas vākšanu un apmaiņu šādos
jautājumos:
1) grupas struktūra, visas finanšu konglomerāta nozīmīgākās komercsabiedrības un uzraudzības institūcijas, kas uzrauga finanšu konglomerāta regulētās komercsabiedrības;
2) finanšu konglomerāta
stratēģija;
3) finanšu konglomerāta finanšu situācija, īpaši attiecībā uz kapitāla pietiekamību, grupas iekšējiem darījumiem, riska koncentrāciju un rentabilitāti;
4) finanšu konglomerāta
komercsabiedrību galvenie akcionāri un vadība;
5) organizācija, riska
vadība un iekšējās kontroles sistēma finanšu konglomerātā;
6) procedūras
informācijas savākšanai no finanšu konglomerātā ietilpstošajām
komercsabiedrībām un šīs informācijas pārbaudei;
7) nelabvēlīga notikumu attīstība finanšu konglomerāta regulētajās komercsabiedrībās vai citās komercsabiedrībās, kas varētu negatīvi ietekmēt regulētās komercsabiedrības;
8) lēmumi par finanšu
konglomerāta komercsabiedrību darbības ierobežošanu, kurus uzraudzības
institūcijas pieņem saskaņā ar sektoru noteikumiem vai šo likumu.
(3) Lai apmainītos ar
tādu informāciju, kas Finanšu un kapitāla tirgus komisijai vajadzīga tās
pienākumu veikšanai attiecībā uz finanšu konglomerātā esošajām regulētajām
komercsabiedrībām, Finanšu un kapitāla tirgus komisija saskaņā ar sektoru
noteikumiem vēršas dalībvalstu centrālajās bankās un Eiropas Centrālajā bankā.
(4) Pirms lēmumu
pieņemšanas, kas ir svarīgi citu dalībvalstu uzraudzības institūciju
uzraudzības pienākumu izpildei, Finanšu un kapitāla tirgus komisija apspriežas
ar dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas izsniegušas licences finanšu
konglomerāta regulētajām komercsabiedrībām, par šādiem jautājumiem:
1) izmaiņas finanšu
konglomerāta regulēto komercsabiedrību akcionāru, organizatoriskajā vai vadības
struktūrā, kurām vajadzīga Finanšu un kapitāla tirgus komisijas piekrišana vai
atļauja;
2) lēmumi par finanšu
konglomerāta komercsabiedrību darbības ierobežošanu, kuri saistīti ar
būtiskiem sektoru noteikumu pārkāpumiem un kurus Finanšu un kapitāla tirgus
komisija pieņem saskaņā ar sektoru noteikumiem.
(5) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija var neievērot šā panta ceturtajā daļā noteikto pienākumu
apspriesties ar dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas izsniegušas licences
finanšu konglomerāta regulētajām komercsabiedrībām, ja gadījums ir steidzams
vai ja apspriešanās varētu apdraudēt lēmumu efektivitāti. Šādā gadījumā Finanšu
un kapitāla tirgus komisija pēc lēmuma pieņemšanas nekavējoties par to informē
dalībvalstu uzraudzības institūcijas, kas izsniegušas licences finanšu
konglomerāta regulētajām komercsabiedrībām.
(6) Finanšu un kapitāla tirgus komisija, veicot finanšu konglomerāta regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzību, lūdz, lai tās dalībvalsts uzraudzības institūcija, kurā atrodas finanšu konglomerāta mātes sabiedrība, pieprasa finanšu konglomerāta mātes sabiedrībai informāciju, kas nepieciešama koordinatora pienākumu pildīšanai.
21.pants. (1) Ja,
piemērojot šo likumu, Finanšu un kapitāla tirgus komisija vēlas pārbaudīt
informāciju par kādu regulēto komercsabiedrību vai citu komercsabiedrību, kas
ir finanšu konglomerāta daļa un atrodas citā dalībvalstī, tā lūdz šo pārbaudi
veikt šīs citas dalībvalsts uzraudzības institūcijai.
(2) Finanšu
un kapitāla tirgus komisija var piedalīties pārbaudē, kuru, pamatojoties uz tās
lūgumu, veic citas dalībvalsts uzraudzības institūcija.
(3) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai ir tiesības pēc savas iniciatīvas vai kādas dalībvalsts
uzraudzības institūcijas lūguma pārbaudīt informāciju par regulētajām
komercsabiedrībām vai citām komercsabiedrībām, kas ir finanšu konglomerāta daļa
un atrodas Latvijā, atbilstoši kompetencei veicot pārbaudi vai ļaujot to veikt
dalībvalsts uzraudzības institūcijai, kas lūgumu izteikusi, vai pārbaudes
veikšanai pieaicinot revidentu vai ekspertu.
(4) Dalībvalsts
uzraudzības institūcija, kas izteikusi šā panta trešajā daļā minēto lūgumu, var
piedalīties pārbaudē, ja tā pati pārbaudi neveic.
22.pants. (1)
Ja
regulētā komercsabiedrība finanšu konglomerātā pārkāpj šajā likumā vai Finanšu
un kapitāla tirgus komisijas noteikumos noteiktās prasības vai ja prasības tiek
ievērotas, tomēr regulētās komercsabiedrības maksātspēja var būt apdraudēta,
vai ja grupas iekšējie darījumi vai riska koncentrācija apdraud regulēto
komercsabiedrību finanšu stāvokli, Finanšu un kapitāla tirgus komisija pēc
koordinatora lūguma vai savas iniciatīvas, ja Finanšu un kapitāla tirgus
komisija ir koordinators, veic nepieciešamos pasākumus attiecībā uz regulētajām
komercsabiedrībām, kurām tā izsniegusi licenci, un attiecībā uz jauktām finanšu
pārvaldītājsabiedrībām, kuru juridiskā adrese ir Latvijā.
(2) Ja nepieciešams,
Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā panta pirmajā daļā noteikto nepieciešamo
pasākumu veikšanu saskaņo ar citām dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas
izsniegušas licenci regulētajām komercsabiedrībām finanšu konglomerātā.
(3)
Finanšu un kapitāla tirgus komisija lūdz, lai koordinators vai citas
dalībvalstu uzraudzības institūcijas, kas finanšu konglomerātā ietilpstošajām
regulētajām komercsabiedrībām ir izsniegušas licenci, veic nepieciešamos pasākumus,
lai novērstu tās regulētās komercsabiedrības maksātspējas apdraudējumu, kurai
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir izsniegusi licenci.
23.pants. (1) Ja regulēto
komercsabiedrību mātes sabiedrības juridiskā adrese ir ārpus dalībvalstīm,
Finanšu un kapitāla tirgus komisija vai tā dalībvalsts uzraudzības institūcija,
kas atbilstoši šā likuma 11.pantam būtu koordinators, ja regulētās
komercsabiedrības un to mātes sabiedrība veidotu finanšu konglomerātu,
pārbauda, vai regulētās komercsabiedrības tiek pakļautas uzraudzībai, kas ir
līdzvērtīga tādai uzraudzībai, kādu paredz šis likums.
(2) Šā panta
pirmajā daļā minēto pārbaudi Finanšu un kapitāla tirgus komisija veic pēc
grupas mātes sabiedrības vai regulētās komercsabiedrības lūguma vai pēc savas
iniciatīvas, apspriežoties ar citu dalībvalstu uzraudzības institūcijām, kas
izsniegušas licenci grupā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām, un
Eiropas Komisijas Finanšu konglomerātu komiteju, kā arī ievērojot Eiropas
Komisijas Finanšu konglomerātu komitejas izstrādātās vadlīnijas.
(3) Ja
valstī, kurā atrodas grupas mātes sabiedrības juridiskā adrese, grupā
ietilpstošās regulētās komercsabiedrības netiek pakļautas papildu uzraudzībai,
kas ir līdzvērtīga šajā likumā noteiktajai uzraudzībai, Finanšu un kapitāla
tirgus komisija grupā ietilpstošajām regulētajām komercsabiedrībām piemēro šajā
likumā noteiktos regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzības noteikumus.
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 16.decembra Direktīvas 2002/87/EK par papildu
uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu sabiedrībām
finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes direktīvās 73/239/EEK,
79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes
direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK.
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis
Likumprojekta
"Finanšu
konglomerātu likums" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likumprojekts izstrādāts, lai ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris) par papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu brokeru sabiedrībām finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK un nodrošinātu tādu kredītiestāžu, apdrošināšanas sabiedrību un ieguldījumu brokeru sabiedrību, kuras ietilpst finanšu konglomerātā, klientu interešu aizsardzību, kontrolējot kapitāla pietiekamību un riska darījumu koncentrāciju konglomerāta līmenī, kā arī novērtējot grupā ietilpstošo komercsabiedrību savstarpējos darījumus. Likumprojekts
ir nepieciešams, jo šobrīd finanšu konglomerātos ietilpstošo regulēto
komercsabiedrību uzraudzība Latvijā vispār netiek regulēta, tāpat nav
noteikts, kas vispār ir uzskatāms par finanšu konglomerātu. Pieņemot
likumprojektu, tiks noteiktas finanšu konglomerāta pazīmes, finanšu
konglomerātā ietilpstošo regulēto komercsabiedrību tiesības un pienākumi,
uzraudzības institūciju tiesības un pienākumi, prasības, kādas jāievēro
finanšu konglomerātam attiecībā uz kapitāla pietiekamību, finanšu
konglomerāta iekšējiem darījumiem un riska koncentrāciju finanšu
konglomerātā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts definē finanšu konglomerātus, nosakot
pazīmes, kādām jāatbilst komercsabiedrību grupai, lai to uzskatītu par
finanšu konglomerātu, nosaka papildu uzraudzības prasības tām kredītiestādēm,
apdrošināšanas sabiedrībām un ieguldījumu brokeru sabiedrībām, kuras ietilpst
finanšu konglomerātā un nosaka par papildu uzraudzību atbildīgās institūcijas
un šo institūciju tiesības un pienākumus. |
3. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ietekmēs tās kredītiestādes,
apdrošināšanas sabiedrības un ieguldījumu brokeru sabiedrības, kas ietilpst
grupās, kuras atbilst likumprojektā noteiktajām finanšu konglomerāta pazīmēm.
Šīm sabiedrībām būs pienākums ieviest papildu iekšējās kontroles sistēmu, lai
atbilstošā līmenī nodrošinātu kapitāla pietiekamību finanšu konglomerātā,
novērtētu konglomerātā ietilpstošo komercsabiedrību riska darījumus un
savstarpējos darījumus, kā arī uzraudzības institūcijai iesniegtu uzraudzības
veikšanai nepieciešamo informāciju. |
|
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
||||||||||||
|
Noteikumu projekts šo jomu neskar. (tūkst. latu) |
|
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus Finanšu konglomerātu likuma projektam ir
sagatavoti grozījumi šādos likumos: 1. Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā; 2. Grozījumi Kredītiestāžu likumā; 3. Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības
likumā. Likumprojektā ir dots deleģējums Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai izstrādāt finanšu konglomerātu kapitāla pietiekamības
aprēķināšanas noteikumus, kurus plānots pieņemt līdz 01.01.2006. |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris) par
papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu
sabiedrībām finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes Direktīvās
73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un
Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK prasības. Direktīvas prasības tiek
ieviestas pilnībā. Saskaņā ar Direktīvas 2002/87/EK 32. pantu, direktīvas
prasības bija jāievieš līdz 11.08.2004. |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu nekar. |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu nekar. |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1. tabula |
|
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris) par papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu sabiedrībām finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK publicēta OJ L 35 2003 p.1-27 |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
1. panta 1. punkts
1. panta 2. punkts 1. panta 3. punkts 1. panta 4. punkts 1. panta 5. punkts
1. panta 6. punkts
1. panta 7. punkts
1. panta 8. punkts 1. panta 9. punkts 1. panta 10. punkts 1. panta 11. punkts 1. panta 12. punkts 1. panta 13. punkts 1. panta 14. punkts 1. panta 15. punkts
1. panta 16. punkts 2. pants 3. panta pirmās daļas 1. punkts 3. panta pirmās daļas 2. punkts 3. panta pirmās daļas 3. punkts 3. panta pirmās daļas 4. punkts 3. panta otrā daļa 3. panta trešā un ceturtā daļa 4. panta pirmā daļas 1. punkts
4. panta pirmās daļas 2. punkts 4. panta pirmās daļas 3. punkts
4. panta otrā daļa 4. panta trešā daļa 4. panta ceturtā daļa 4. panta piektā un sestā daļa 4. panta septītā daļa 5. panta pirmā un otrā daļa
5. panta trešā daļa 5. panta ceturtā daļa 5. panta piektā un sestā daļa 5. panta septītā daļa 5. panta astotā un devītā daļa
6. panta pirmā daļa 6. panta otrā daļa 6. panta trešā un ceturtā daļa 6. panta piektā un sestā daļa 6. panta septītā daļa 7. pants 8. panta pirmā, otrā un trešā daļa 8. panta ceturtā daļa 9. pants 10. panta pirmā daļa 10. panta otrā un trešā daļa 10.panta ceturtā daļa 10. panta piektā daļa 11. panta pirmā daļa 11. panta otrā daļa 12. panta pirmā daļa 12. panta otrā daļa 13. panta pirmā un otrā daļa 13. panta trešā un ceturtā daļā 14. panta pirmā daļa 14. panta otrā daļa 14. panta trešā daļa 14. panta ceturtā daļa 15. panta pirmā daļa 15. panta otrā daļa 15. panta trešā daļa 15. panta ceturtā daļa 15. panta piektā daļa 16. panta pirmā un otrā daļa 16. panta trešā daļa 16. panta ceturtā daļa 16. panta piektā daļa 17. panta pirmā daļa 17. panta otrā daļa 17. panta trešā daļa 17. panta ceturtā daļa 18. pants 19. panta pirmā daļa 19. panta otrā daļa 20. panta pirmā daļa 20. panta otrā daļa 20. panta trešā daļa 20. panta ceturtā daļa 20. panta piektā daļa 20. panta sestā daļa 21. panta pirmā daļa 21. panta otrā daļa 21. panta trešā daļa 21. panta ceturtā daļa 22. panta pirmā daļa 22. panta otrā daļa 22. panta trešā daļa 23. panta pirmā un otrā daļa 23. panta trešā daļa |
Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 7. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. pa nta 8. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 8. punkta a) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 8. punkta b) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 8. punkta c) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 11. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 12. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 15. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 16. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 18. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 19. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 17. punkta b) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 17. punkts Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 2. punkta a) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 2. punkta b) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 2. punkta c) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 30. panta pirmā daļa Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 3. punkta 5. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 1. panta 14. punkta a) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 1. panta 14. punkta d) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 1. panta 14. punkta e) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 1. panta 14. punkta c) apakšpunkts Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 1. punkts Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 2. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 2. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 2. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 7. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 5. punkts Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 3. punkta pirmais teikums Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta otrās rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 6. punkta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 3. punkta pirmā rindkopas otrais teikums Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 3. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 7. punkts Direktīvas 2002/87/EK 4. panta 1. punkts Direktīvas 2002/87/EK 4. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 3. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 11. panta 1. punkts Direktīvas 2002/87/EK 10. panta 1.
punkts Direktīvas 2002/87/EK 11. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 14. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 10. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 10. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 11. panta 3.
punkts Direktīvas 2002/87/EK 5. panta 5. punkts Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 2. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 2. punkta piektā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 5. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 5. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 5. punkta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 6. panta 5. punkta ceturtā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 7. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 7. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 7. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 7. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 7. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 8. panta 2. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 8. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 8. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 8. panta 2. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 9. panta 1. punkts Direktīvas 2002/87/EK 9. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 9. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 9. panta 4. punkts Direktīvas 2002/87/EK 13. pants Direktīvas 2002/87/EK 14. panta 2. punkts Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 4. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 1. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 1. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 1. punkta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 2. punkta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 2. punkta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 12. panta 3. punkts Direktīvas 2002/87/EK 15. panta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 15. panta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 15. panta otrā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 15. panta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 16. panta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 16. panta trešā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 16. panta pirmā rindkopa Direktīvas 2002/87/EK 18. panta 1. punkts Direktīvas 2002/87/EK 18. panta 2. punkts |
Atbilst
Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst |
Tiek definēta "dalībvalsts" un tam nav analoģiskas normas Direktīvā 2002/87/EK Lai
padarītu likumu vieglāk uztveramu, tiek ieviests termins, kurš netiek lietots
Direktīvā 2002/87/EK Tiek
definēts likuma mērķis, kas netieši ir aprakstīts Direktīvas 2002/87/EK
preambulā |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
saskaņots ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvo finanšu un
kapitāla tirgus padomi, kas ir izveidota, pamatojoties uz Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas likuma 21. pantu un kurā ietilpst Latvijas Komercbanku
asociācijas, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācijas un Latvijas Vērtspapīru tirgus profesionālo dalībnieku
asociācijas pārstāvji. |
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvā finanšu un
kapitāla tirgus padome likumprojektu ir atbalstījusi. |
|
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts ir ievietots Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas mājas lapā internetā www.fktk.lv. |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
|
Nav
notikušas. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas
institūcijas. Likuma izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
Likums paplašina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas uzraugāmo sabiedrību
loku, paredzot, ka gadījumā, ja tā ir finanšu konglomerāta koordinators, tai
ir jāveic finanšu konglomerātā ietilpstošo regulēto komercsabiedrību papildu
uzraudzība, likumā noteiktajā apjomā. |
|
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Pēc likuma
pieņemšanas tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas
lapā internetā www.fktk.lv, kurā ar likumu varēs iepazīties visas
ieinteresētās personas. |
|
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
|
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
Finanšu ministrs O. Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V. Andrējeva |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
J. Bogdanovs |
28.12.2004 10:27
J. Bogdanovs
2132
7774856, juris.bogdanovs@fktk.lv