Likumprojekts
Izdarīt Kredītiestāžu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996,
9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.;
2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
papildināt 7.punktu ar "f" un "g" apakšpunktu šādā redakcijā:
"f) samazinājums
par ieguldījumiem tādu apdrošināšanas sabiedrību, pārapdrošinātāju un
apdrošināšanas pārvaldītājsabiedrību pamatkapitālā, kurās kredītiestādei tieši
vai netieši pieder 20 un vairāk procentu pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju
skaita;
g) samazinājums par
ieguldījumiem apdrošināšanas sabiedrību, pārapdrošinātāju un apdrošināšanas
pārvaldītājsabiedrību subordinētajā kapitālā un saskaņā ar Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas normatīvajiem noteikumiem un rīkojumiem citos
finanšu instrumentos;";
izteikt 20. un 21.punktu
šādā redakcijā:
"20) finanšu
iestāde komercsabiedrība, kas nodibināta, lai sniegtu vienu vai vairākus
finanšu pakalpojumus (izņemot noguldījumu un citu atmaksājamo līdzekļu piesaistīšanu)
vai lai iegūtu līdzdalību citu komercsabiedrību pamatkapitālā;
21) finanšu
pārvaldītājsabiedrība finanšu iestāde, kura nav jaukta finanšu
pārvaldītājsabiedrība un kuras meitas sabiedrības ir vienīgi vai galvenokārt
kredītiestādes vai finanšu iestādes, no kurām vismaz viena ir banka;";
izteikt 43.punktu šādā
redakcijā:
"43) jaukta
pārvaldītājsabiedrība mātes sabiedrība, kura nav kredītiestāde, finanšu
pārvaldītājsabiedrība vai jaukta finanšu pārvaldītājsabiedrība, bet starp kuras
meitas sabiedrībām ir vismaz viena banka;";
papildināt pantu ar
55.punktu šādā redakcijā:
"55) jaukta
finanšu pārvaldītājsabiedrība mātes sabiedrība, kura nav banka,
apdrošināšanas sabiedrība vai ieguldījumu brokeru sabiedrība un kura kopā ar
savām meitas sabiedrībām, no kurām vismaz viena ir dalībvalstī reģistrēta
banka, apdrošināšanas sabiedrība vai ieguldījumu brokeru sabiedrība, un citām
sabiedrībām veido finanšu konglomerātu."
2. Izteikt 6.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Elektroniskās naudas institūcijām, kurām saskaņā ar šo
likumu nav jāsaņem licence (atļauja) savas darbības uzsākšanai, nav saistošas
šā likuma 10.1, 12., 12.2, 12.3, 13., 16.,
17., 19., 20., 21., 24., 25., 26., 28., 29., 30.1, 31., 32., 33.,
33.1, 35., 36., 39., 40., 42., 43., 44., 50.2, 50.3,
50.4, 50.5, 50.6, 50.7, 55., 57.,
58., 59.panta un VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV un XVI nodaļas
prasības."
3. Izteikt 19.1 pantu
šādā redakcijā:
"19.1 pants. (1) Finanšu
un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar attiecīgās dalībvalsts uzraudzības
institūciju pirms licences (atļaujas) izsniegšanas tādai jaundibināmai
kredītiestādei:
1) kura ir dalībvalstī
reģistrētas kredītiestādes, apdrošināšanas sabiedrības vai ieguldījumu brokeru
sabiedrības meitas sabiedrība;
2) kura ir meitas
sabiedrība tādai mātes sabiedrībai, kuras cita meitas sabiedrība ir dalībvalstī
reģistrēta kredītiestāde, apdrošināšanas sabiedrība vai ieguldījumu brokeru
sabiedrība;
3) kuru kontrolē kāda
fiziskā vai juridiskā persona, kas kontrolē arī citu dalībvalstī reģistrētu
kredītiestādi, apdrošināšanas sabiedrību vai ieguldījumu brokeru sabiedrību.
(2) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija pirms licences (atļaujas) izsniegšanas, kā arī licencētas kredītiestādes
uzraudzības gaitā no attiecīgās dalībvalsts uzraudzības institūcijas pieprasa
un novērtē informāciju par kredītiestādes akcionāru piemērotību un to
kredītiestādes vadītāju reputāciju un pieredzi, kuri iesaistīti tās grupas citu
uzņēmumu vadībā, kurā tiks iekļauta jaundibināmā kredītiestāde."
4. Izteikt 30.1 pantu
šādā redakcijā:
"30.1 pants.
Izvērtējot šā likuma 29.panta pirmajā un otrajā daļā minētos paziņojumus,
Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar attiecīgās dalībvalsts uzraudzības
institūciju, ja būtiskas līdzdalības ieguvējs ir attiecīgajā dalībvalstī
reģistrēta kredītiestāde, apdrošināšanas sabiedrība, ieguldījumu brokeru
sabiedrība vai dalībvalstī reģistrētas kredītiestādes, apdrošināšanas
sabiedrības vai ieguldījumu brokeru sabiedrības mātes sabiedrība, vai persona,
kas kontrolē dalībvalstī reģistrētu kredītiestādi, apdrošināšanas sabiedrību
vai ieguldījumu brokeru sabiedrību, un ja, attiecīgajai personai iegūstot vai
palielinot būtisku līdzdalību, banka kļūst par šīs personas meitas sabiedrību
vai nonāk tās kontrolē."
5. Papildināt likumu ar
36.1 pantu šādā redakcijā:
"36.1 pants.
Ja banka iegādājas citas kredītiestādes, ieguldījumu brokeru sabiedrības, citas
finanšu iestādes, apdrošināšanas sabiedrības vai pārapdrošinātāja akcijas
(daļas), lai turētu tās īslaicīgi sakarā ar finansiālās palīdzības darījumu,
kura nolūks ir reorganizēt un atjaunot maksātspēju šai sabiedrībai, Finanšu un
kapitāla tirgus komisija drīkst atļaut bankai aprēķināt pašu kapitālu, neņemot
vērā šā likuma 1.panta 7.punkta "d", "e", "f" un
"g" apakšpunkta prasības."
6. Izteikt 44.panta
pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Bankas būtiska
līdzdalība tādas komercsabiedrības pamatkapitālā, kura nav kredītiestāde,
finanšu iestāde, apdrošināšanas sabiedrība vai pārapdrošinātājs, nedrīkst pārsniegt
15 procentus no bankas pašu kapitāla."
7. Izteikt 45.pantu
šādā redakcijā:
"45.pants. Bankas
būtiskas līdzdalības kopējais apjoms tādu komercsabiedrību pamatkapitālā,
kuras nav kredītiestādes, finanšu iestādes, apdrošināšanas sabiedrības vai
pārapdrošinātāji, nedrīkst pārsniegt 60 procentus no bankas pašu kapitāla."
8. Izteikt 47.panta
pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Bankas
ieguldījumi kustamajā un nekustamajā īpašumā, kā arī līdzdalība citu
komercsabiedrību (izņemot kredītiestādes, finanšu iestādes, apdrošināšanas
sabiedrības un pārapdrošinātājus) pamatkapitālā kopsummā nedrīkst pārsniegt
bankas pašu kapitālu."
;
9. Papildināt 50.5
pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Latvijā
reģistrētas finanšu pārvaldītājsabiedrības valdes priekšsēdētājam un valdes
locekļiem jāatbilst šā likuma 24.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 5.punkta un
otrās daļas prasībām. Par Latvijā reģistrētas finanšu pārvaldītājsabiedrības
valdes priekšsēdētāju un valdes locekļiem nevar būt personas, uz kurām var
attiecināt šā likuma 25.panta pirmās daļas 1., 2. vai 3.punktu."
10. Izteikt 50.6 pantu
šādā redakcijā:
"50.6 pants.
(1) Ja bankas mātes sabiedrība ir ārvalsts kredītiestāde vai finanšu
pārvaldītājsabiedrība, Finanšu un kapitāla tirgus komisija pirms lēmuma
pieņemšanas par tādas bankas konsolidēto uzraudzību pēc savas iniciatīvas vai
pēc bankas mātes sabiedrības lūguma, vai pēc dalībvalstī reģistrētas kredītiestādes,
apdrošināšanas sabiedrības vai ieguldījumu brokeru sabiedrības, kas ir bankas
meitas sabiedrība, lūguma konsultējas ar iesaistītajām dalībvalstu uzraudzības
iestādēm un novērtē, vai banka ir pakļauta dalībvalstīs noteiktajām prasībām
līdzvērtīgai uzraudzībai uz konsolidēto finanšu pārskatu pamata.
(2) Pirms lēmuma pieņemšanas
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ņem vērā Eiropas Banku komitejas
vadlīnijas, izvērtējot, vai attiecīgās ārvalsts uzraudzības iestādes veiktā
konsolidētā uzraudzība atbilst dalībvalstīs noteiktajām konsolidētās
uzraudzības prasībām.
(3) Ja ārvalsts
uzraudzības iestādes veiktā konsolidētā uzraudzība neatbilst dalībvalstīs
noteiktajām prasībām, Finanšu un kapitāla tirgus komisija veic bankas, kuras
mātes sabiedrība ir ārvalsts kredītiestāde vai finanšu pārvaldītājsabiedrība,
konsolidēto uzraudzību atbilstoši šā likuma prasībām."
11. Papildināt likumu
ar 50.7 pantu šādā redakcijā:
"50.7 pants. (1) Kredītiestādei,
kuras mātes sabiedrība ir jaukta pārvaldītājsabiedrība, ir pienākums sniegt
Finanšu un kapitāla tirgus komisijai informāciju par darījumiem, kurus tā ir
veikusi ar mātes sabiedrību un citām tās meitas sabiedrībām (izņemot darījumus,
par kuriem informācija Finanšu un kapitāla tirgus komisijai ir sniegta
atbilstoši šā likuma 39. un 43.panta prasībām).
(2) Kredītiestādei
jāizveido piemērota risku vadības un iekšējās kontroles sistēma, tai skaitā
jāizstrādā attiecīgas grāmatvedības procedūras, lai pienācīgi noteiktu,
novērtētu un kontrolētu grupas iekšējos darījumus.
(3) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai ir tiesības noteikt iekšējo darījumu ierobežojumus, ja grupas
iekšējie darījumi apdraud kredītiestādes finansiālo stāvokli."
12. 63.pantā:
papildināt pirmās daļas
3.punktu ar "d" apakšpunktu šādā redakcijā:
"d) kredītiestāde ir uzkrājumu ienākuma
izmaksātājs saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 1.panta
21.punktu vai tā izmaksā vai nodrošina uzkrājumu ienākuma izmaksu saskaņā ar
minētā likuma 1.panta 21.punkta "d" apakšpunktu;";
papildināt trešo daļu pirms vārda
"Kredītiestāde" ar vārdiem "Izņemot šā panta pirmās daļas
3.punkta "d" apakšpunktā minēto gadījumu";
papildināt trešo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Šā panta pirmās daļas 3.punkta
"d" apakšpunktā minētajā gadījumā kredītiestāde ziņas sniedz
likumā "Par nodokļiem un nodevām" noteiktajā kārtībā un
termiņos."
13. Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2000.gada 20.marta Direktīvas 2000/12/EK par kredītiestāžu darbības
sākšanu un veikšanu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 18.septembra Direktīvas 2000/46/EK par elektroniskās naudas iestāžu darbības sākšanu, veikšanu un konsultatīvu uzraudzību;
3) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2001.gada 4.aprīļa Direktīvas 2001/24/EK par kredītiestāžu
reorganizāciju un likvidāciju;
4) Eiropas Parlamenta
un Padomes 2002.gada 16.decembra Direktīvas 2002/87/EK par papildu uzraudzību
kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu sabiedrībām finanšu
konglomerātos un par grozījumiem Padomes direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK,
92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvās 98/78/EK
un 2000/12/EK;
5) Padomes 2003.gada
3.jūnija Direktīvas 2003/48/EK par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu
ar nodokli."
Likums stājas spēkā
vienlaikus ar Finanšu konglomerātu likumu.
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis
Likumprojekta
"Grozījumi Kredītiestāžu likumā" anotācija
|
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likumprojekts izstrādāts,
lai ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/87/EK (2002. gada
16. decembris) par papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas
uzņēmumiem un ieguldījumu brokeru sabiedrībām finanšu konglomerātos un par
grozījumiem Padomes Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK,
kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK un
nodrošinātu tādu kredītiestāžu, apdrošināšanas sabiedrību un ieguldījumu
brokeru sabiedrību, kuras ietilpst finanšu konglomerātā, klientu interešu
aizsardzību, kontrolējot kapitāla pietiekamību un riska darījumu
koncentrāciju konglomerāta līmenī, kā arī novērtējot grupā ietilpstošo
komercsabiedrību savstarpējos darījumus. Šobrīd finanšu
konglomerātu darbība netiek reglamentēta, un kredītiestāžu, kuras ietilpst
finanšu konglomerātā, papildus uzraudzība netiek veikta. Tāpat likumprojekts izstrādāts, lai ieviestu arī 2003.gada 3.jūnija Padomes Direktīvas 2003/48/EK par tādu ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, kas gūti kā procentu maksājumi par uzkrājumiem, kuras mērķis ir nodrošināt, ka Eiropas Savienības dalībvalstu (turpmāk dalībvalstis) nodokļu administrācijas viena otrai automātiski sniedz informāciju par to rezidentiem fiziskajām personām izmaksātajiem uzkrājumu ienākumiem (procentu ienākumiem), prasības. Šobrīd Kredītiestāžu
likuma 63.panta trešā daļa uzliek kredītiestādēm par pienākumu sniegt
informāciju par fizisko personu kontiem un veiktajiem darījumiem Valsts
ieņēmumu dienestam tikai atsevišķos, likumā īpaši atrunātos gadījumos, pie
tam, tikai pēc Valsts ieņēmumu dienesta vai tā amatpersonu rakstveida
pieprasījuma. Direktīva 2003/48/EK uzliek par pienākumu dalībvalstīm, izdarot izmaiņas to iekšzemes normatīvajos aktos nodrošināt, ka katras dalībvalsts teritorijā izveidotie uzkrājumu ienākuma izmaksātāji, t.s. kredītiestādes, iegūst nepieciešamo informāciju (identifikācijas un rezidences datus) par uzkrājumu ienākuma saņēmējiem fiziskajām personām, kas ir (citu) dalībvalstu rezidenti, un iesniedz šo informāciju izmaksātāja dalībvalsts nodokļu administrācijai, kura, savukārt, to nodod tās dalībvalsts nodokļu administrācijai, kuras rezidents ir uzkrājumu ienākuma saņēmējs. Ir
paredzams, ka Direktīvas 2003/48/EK piemērošana tiks uzsākta ar 2005.gada
1.jūliju, ar nosacījumu, ka ar dalībvalstu atkarīgajām un saistītājām
teritorijām, kā arī ar trešajām valstīm ir noslēgti un tiek piemēroti līgumi
par tādu pašu vai līdzvērtīgu pasākumu piemērošanu. Likumprojekts Grozījumi Kredītiestāžu likumā ir
nepieciešams, lai Latvija nodrošinātu Direktīvu 2003/48/EK un 2002/87/EK
ieviešanu. Vienlaikus likumprojekts
radīs normatīvo bāzi kredītiestāžu, kuras ietilpst finanšu konglomerātā, klientu
interešu aizsardzībai, kontrolējot kapitāla pietiekamību un riska darījumu
koncentrāciju konglomerāta līmenī. |
|||||||||||||
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojektā noteiktas pazīmes, kādām jāatbilst
komercsabiedrībai, jaukto pārvaldītājsabiedrību un jaukto finanšu
pārvaldītājsabiedrību, kā arī tiek precizētas finanšu iestādes un finanšu
pārvaldītājsabiedrības pazīmes. Likumprojekts nosaka papildu uzraudzības
prasības tām kredītiestādēm, kuras ietilpst finanšu konglomerātā. Tāpat
likumprojekta mērķis ir nodrošināt Direktīvas 2003/48/EK prasību ieviešanu Latvijā attiecībā uz informācijas
iegūšanu par kredītiestāžu izmaksātajiem uzkrājumu ienākumiem to faktiskajiem
īpašniekiem fiziskajām personām, kas ir dalībvalstu vai to atkarīgo un
saistīto teritoriju rezidenti, nosakot kredītiestādēm pienākumu iegūt šādu
informāciju automātiski, bez īpaša Valsts ieņēmumu dienesta pieprasījuma un
nodot to tālāk Valsts ieņēmumu dienestam likumā Par nodokļiem un nodevām
noteiktajā kārtībā un termiņos. |
|||||||||||||
|
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts ir vērsts uz Latvijas
integrāciju Eiropas Savienībā, nodrošinot Direktīvā noteikto prasību piemērošana. |
|
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ietekmēs tās kredītiestādes, kas ietilpst grupās, kas atbilst finanšu konglomerāta pazīmēm. Šīm sabiedrībām būs pienākums pilnveidot iekšējās kontroles sistēmu, lai atbilstošā līmenī nodrošinātu kapitāla pietiekamības prasības ievērošanu finanšu konglomerātā, novērtētu konglomerātā ietilpstošo komercsabiedrību riska darījumus un savstarpējos darījumus, kā arī uzraudzības institūcijai iesniegtu uzraudzības veikšanai nepieciešamo informāciju. Tāpat tiks nodibināts likumīgs pamats nodokļu
informācijas apmaiņai par uzkrājumu ienākumiem, ko Latvijā nodibinātas
kredītiestādes izmaksā to faktiskajiem īpašniekiem fiziskajām personām, kas
ir dalībvalstu vai to atkarīgo un saistīto teritoriju rezidenti. Vienlaikus,
pildot Direktīvas prasības, pieaugs Latvijas nodokļu administrācijas un
Latvijā izveidoto kredītiestāžu veicamā darba apjoms. |
|
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||
|
Noteikumu projekts šo jomu neskar. (tūkst. latu) |
|
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā; 2. Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības
likumā. 3. Finanšu konglomerātu likuma projekts. |
|
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris) par papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un ieguldījumu sabiedrībām finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK (publicēta OJ L 35 2003 p.1-27) un Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīvas 2003/48/EK par tādu ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, kas gūti kā procentu maksājumi par uzkrājumiem prasības. Direktīvu prasības tiek ieviestas pilnībā.
Saskaņā ar Direktīvas 2002/87/EK 32. pantu minētās direktīvas prasības bija
jāievieš līdz 11.08.2004. |
|
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu nekar. |
|
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu nekar. |
|
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1. tabula |
|
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
1.
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris)
par papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un
ieguldījumu sabiedrībām finanšu konglomerātos un par grozījumiem Padomes
Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK un 93/22EEK, kā arī Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvās 98/78/EK un 2000/12/EK publicēta Official Journal L 35 2003 p.1-27 2. Padomes
2003.gada 3.jūnija Direktīva 2003/48/EK
par tādu ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, kas gūti kā procentu maksājumi par
uzkrājumiem publicēta Official Journal L 157 26/06/2003, p. 38 48. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
Likuma 1. pants Likuma 1. panta 7. punkta f) un g) apakšpunkts
Likuma 1. panta 20. punkts Likuma 1. panta 21. punkts Likuma 1. panta 43. punkts Likuma 1. panta 55. punkts
Likuma 2. pants Likuma 19.1 pants Likuma 30.1 pants Likuma 36.1 pants Likuma 44., 45., 47. pants Likuma 50.5 panta otrā daļa Likuma 50.7 pants |
Direktīvas 2003/48/EK 8. panta
pirmā daļa Direktīvas 2000/12/EK 34. panta 2. punkta 15.,16. apakšpunkts Direktīvas 2000/12/EK 1. panta 5. punkts Direktīvas 2000/12/EK 1. panta 21. punkts Direktīvas 2000/12/EK 1. panta 22. punkts Direktīvas 2002/87/EK 2. panta 15. punkts Direktīva 2003/48/EK 8. panta pirmā un otrā daļa Direktīvas 2000/12/EK 12. pants Direktīvas 2000/12/EK 16. panta 2. punkts Direktīvas 2000/12/EK 34. panta 2. daļa Direktīvas 2000/12/EK 51. panta 1.-3. punkts Direktīvas 2000/12/EK 54.a pants Direktīvas 2000/12/EK 55.a pants |
Atbilst Atbilst
Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst |
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
saskaņots ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvo finanšu un
kapitāla tirgus padomi, kas ir izveidota, pamatojoties uz Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas likuma 21. pantu un kurā ietilpst Latvijas Komercbanku
asociācijas, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācijas un Latvijas Vērtspapīru tirgus profesionālo dalībnieku
asociācijas pārstāvji. |
|
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas konsultatīvā finanšu un kapitāla tirgus padome
likumprojektu ir atbalstījusi. |
|
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts ir ievietots Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas mājas lapā internetā www.fktk.lv. |
|
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
|
Nav
notikušas. |
|
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas
institūcijas. Likuma izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
Likums paplašina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas uzdevumus, paredzot, ka
gadījumā, ja tā ir finanšu konglomerāta koordinators, tai ir jāveic finanšu
konglomerātā ietilpstošo regulēto komercsabiedrību papildu uzraudzība likumā
noteiktajā apjomā. Likumprojekta normu, kas ievieš Direktīvas 2003/48/EK prasības, administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienests savu esošo funkciju ietvaros. |
|
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks
informēta vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, un pēc tam arī "Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā". Pēc likuma
pieņemšanas tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas
lapā internetā www.fktk.lv, kurā ar likumu varēs iepazīties visas
ieinteresētās personas. |
|
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
|
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
Finanšu ministrs O. Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V. Andrējeva |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
S. Hrjukina |
11.02.2005 15:35
S. Hrjukina
1506
7774875, svetlana.hrjukina@fktk.lv