Grozījumi
Reliģisko organizāciju likumā
Izdarīt
Reliģisko organizāciju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 21.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 7.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 14.nr.;
2002, 20.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā
vārdus "likumdošanas akti" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"normatīvie akti" (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt 14.panta pirmajā
daļā vārdus "darba likumdošanas aktiem" ar vārdiem "Darba
likumu".
3. Izteikt 15.pantu šādā
redakcijā:
"15.pants. Reliģisko
organizāciju saimnieciskā darbība
(1) Reliģiskajām organizācijām ir tiesības
veikt saimniecisko darbību. Ja reliģiskās organizācijas ieņēmumi no
saimnieciskās darbības kalendāra gada laikā pārsniedz 500 Ministru kabineta
noteiktās minimālās mēneša darba algas, šai organizācijai komercdarbību
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jādibina kapitālsabiedrība.
(2) Ieņēmumi no saimnieciskās darbības
izlietojami reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē, nolikumā) paredzētajiem
mērķiem saskaņā ar reliģisko organizāciju darbību regulējošajiem normatīvajiem
aktiem."
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta
Grozījumi Reliģisko
organizāciju likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
||
2001.gada 1.janvārī stājās spēkā Komerclikums, kas regulē komercdarbības
noteikumus. Saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma pārejas noteikumu
4.punktu Ministru kabinets līdz 2004.gada 1.septembrim izstrādā un iesniedz
projektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. Augstākminētā
likuma mērķis ir saskaņot Komerclikumu un Komerclikuma spēkā stāšanās
kārtības likumu ar citiem likumiem. Reliģisko organizāciju
likums reglamentē reliģisko organizāciju tiesības veikt saimniecisko darbību,
nosakot, ka, ja reliģiskās organizācijas ieņēmumi no saimnieciskās darbības
kalendārā gada laikā 500 reizes pārsniedz minimālo mēnešalgu, kuru valdība
noteikusi attiecīgajam laika posmam, šai organizācijai jādibina savs uzņēmums.
Turklāt Reliģisko organizāciju likums paredz reliģisko organizāciju tiesības
veikt uzņēmējdarbību atbilstoši likumam Par uzņēmējdarbību, nosakot, ka
reliģiskās organizācijas un tās uzņēmuma tiesiskās attiecības tiek regulētas
atbilstoši spēkā esošajiem likumdošanas aktiem un šīs organizācijas
statūtiem. Saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma pārejas
noteikumiem likums Par uzņēmējdarbību ar 2005.gada 1.septembri zaudē spēku.
Komerclikuma 1.pants
reglamentē komercdarbību kā atklāto saimniecisko darbību, kuru savā vārdā
peļņas gūšanas nolūkā veic komersants. Savukārt komersants ir komercreģistrā
ierakstīta fiziskā persona (individuālais komersants) vai komercsabiedrība
(personālsabiedrība un kapitālsabiedrība). Turklāt Komerclikuma
spēkā stāšanās kārtības likuma 14.pants paredz reliģiskās organizācijas
uzņēmumu līdz 2004.gada 31.decembrim pārveidot par kapitālsabiedrību,
piesakot to ierakstīšanai komercreģistrā, vai ar attiecīgās organizācijas
lēmumu uzsākt šā uzņēmuma likvidāciju, piesakot to reģistrācijai uzņēmumu
reģistrā. Tādējādi Reliģisko
organizāciju likuma 15.pantā, kas reglamentē reliģisko organizāciju
saimniecisko darbību un uzņēmējdarbību, lietotā terminoloģija nav saskaņota
ar Komerclikumu un Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu. |
|
||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz saskaņot Reliģisko organizāciju likuma 15.pantā
lietoto terminoloģiju ar Komerclikumu un Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likumu, saglabājot reliģisko organizāciju tiesības veikt saimniecisko
darbību, vienlaicīgi paredzot, ka, ja reliģiskās organizācijas ieņēmumi no
saimnieciskās darbības kalendārā gada laikā 500 reizes pārsniedz minimālo
mēnešalgu, kuru Ministru kabinets noteicis attiecīgajam laika posmam, šai
organizācijai jādibina kapitālsabiedrība, kas jāreģistrē saskaņā ar spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem. Papildus minētajam
likumprojekts paredz visā Reliģisko organizāciju likuma tekstā aizstāt vārdus
likumdošanas akti (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem normatīvie akti
(attiecīgajā locījumā). |
|
|
3.Cita informācija |
- |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
novērsīs juridiskās pretrunas un veicinās juridisko normu sakārtošanu. |
|
|
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|
5.Cita
informācija |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
||||
|
tūkst. Ls |
|||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
6. Cita informācija
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst tiesību akts
|
|
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
saistības pret Eiropas Savienību. |
|
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav
saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
- |
4.
Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|
Attiecīgie
EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas
spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot tiesību akta projektu
|
|
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
- |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas radītas netiks. |
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
- |
Tieslietu ministre S.Āboltiņa
15.11.04.
14:08
769
O.Zeile
Tālr.:
7210062, Fakss: 7220585, rlp.jurists@apollo.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece
likumdošanas jautājumos |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis
|
I.Nikuļceva
|
I.Brazauska
|
O.Zeile
|