Likumprojekts
Grozījumi Dzīvnieku barības aprites likumā
Izdarīt
Dzīvnieku barības aprites likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 21.nr.; 2004, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt
15.panta pirmajā daļā vārdus "reģistrēšanas un".
2. Izslēgt
26. un 26.1 pantu.
3. Izteikt
27.pantu šādā redakcijā:
"27.pants. Kārtību,
kādā Pārtikas un veterinārais dienests kontrolē dzīvnieku barības kravas uz
valsts robežas, brīvajās zonās, brīvajās un muitas noliktavās, nosaka Ministru
kabinets."
4. 30.pantā:
svītrot pirmajā daļā vārdus "noņemšanu un";
svītrot pirmajā daļā vārdus "noņemšanas un";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Dzīvnieku barības paraugu ņemšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets."
5. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1970.gada 20.jūlija Direktīvas
70/373/EEK par Kopienas analīžu un paraugu ņemšanas metožu ieviešanu oficiālai
dzīvnieku barības kontrolei;
2) Padomes
1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/373/EEK par prasībām dzīvnieku barības
maisījumu apritei;
3) Komisijas 1980.gada 2.maija Direktīvas 80/511/EEK, kas noteiktos gadījumos atļauj dzīvnieku barības maisījumu tirdzniecību nenoslēgtā iepakojumā vai konteineros;
4) Padomes 1993.gada 13.septembra Direktīvas 93/74/EEK par dzīvnieku diētisko barību;
5) Padomes 1995.gada 25.oktobra Direktīvas 95/53/EK par barības oficiālās kontroles pamatprincipiem;
6) Padomes 1995.gada 22.decembra Direktīvas 95/69/EK par dzīvnieku barības apritē iesaistīto personu atzīšanas un reģistrācijas kārtību, un grozījumiem direktīvās 70/524/EEK, 74/63/EEK, 79/373/EEK un 82/471/EEK;
7) Padomes 1996.gada 29.aprīļa
Direktīvas 96/25/EK par barības sastāvdaļu izplatīšanas un lietošanas prasībām;
8) Komisijas 1998.gada 10.septembra Direktīvas
98/68/EK, kas nosaka standarta dokumentu, kurš minēts Padomes Direktīvas
95/53/EK 9.panta pirmajā punktā, un dažus noteikumus no trešajām valstīm
Kopienā ievestās barības kontrolei."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Saeimas
likumprojekta Grozījumi Dzīvnieku barības aprites likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir
vajadzīgs
|
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Lai sakārtotu normatīvos aktus, kas regulē dzīvnieku barības apriti,
ir nepieciešams Eiropas Komisijas
direktīvas 98/68/EK un 70/373/EEK prasības ieviest Latvijas normatīvajos aktos,
izdodot Ministru kabineta noteikumus. Tā kā Dzīvnieku barības aprites likumā
nav šādu deleģējumu Ministru kabinetam, tad ir nepieciešams veikt grozījumu
likumā. Sakarā ar to, ka no 2004.gada 18.oktobra ir stājusies spēkā Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 22.septembra regula 1831/2003/EK par
dzīvnieku ēdināšanā lietotām piedevām, kura nosaka piedevu reģistrēšanas
kārtību, tad ir nepieciešams svītrot no Dzīvnieku barības aprites likuma
uzdevumu Ministru kabinetam noteikt šo kārtību. Eiropas Komisija 2004.gada
29.aprīlī ir pieņēmusi regulu 882/2004 par oficiālo kontroli, ko veic, lai
nodrošinātu atbilstības pārbaudi saistībā ar dzīvnieku barību un pārtikas
aprites tiesību aktiem un dzīvnieku veselības un dzīvnieku labturības
noteikumiem, kurā ir dots deleģējums Eiropas Komisijai izveidot Eiropas
Savienībā esošo trešo valstu dzīvnieku barības ražotāju pārstāvju sarakstu.
Līdz ar to ir nepieciešams svītrot likumā doto deleģējumu Pārtikas un
veterinārajam dienestam izveidot šādu sarakstu. |
||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts ir izstrādāts, lai papildinātu: 1) Dzīvnieku barības aprites likuma 27.pantu ar otro daļu, kurā nosaka deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuri regulēs kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests kontrolēs Latvijā ievestās dzīvnieku barības kravas, 2) Dzīvnieku barības aprites likuma 30.pantu ar trešo daļu, kurā nosaka deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuri nosaka dzīvnieku barības paraugu noņemšanas kārtību, kā arī, lai svītrotu no 15.panta pirmās daļas uzdevumu Ministru kabinetam noteikt dzīvnieku barības piedevu reģistrēšanas kārtību. Sakarā ar to, ka Eiropas Komisijas regulā 882/2004 ir dots deleģējums izveidot Eiropas Savienībā esošo trešo valstu dzīvnieku barības ražotāju pārstāvju sarakstu, tad likumprojektā tiek svītrots 26. un 26.1pants, kurš noteica Pārtikas un veterinārajam dienestam izveidot šādus sarakstus. |
||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību
|
|||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Uz likuma grozījuma pamata tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi, kuri noteiks Latvijā ievesto dzīvnieku barības kravu kontroles kārtību. Barības ražotājiem un ievedējiem būs vieglāk sadarboties ar partneriem citās dalībvalstīs un trešajās valstīs. Veicot grozījumus likumā atbilstoši Eiropas Savienības direktīvām, tiks sakārtota dzīvnieku barības likumdošana Latvijā. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likuma grozījumu ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni būs netieša. Noteikto prasību ievērošana un kontrole nodrošinās drošas un nekaitīgas barības ražošanu, kas savukārt ietekmēs pārtikas produktu kvalitāti. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais dokuments nepieļauj barības
ražošanu vai izplatīšanu, kas jebkādā veidā varētu kaitēt videi. |
||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi
|
Vidēji *) |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu projekts
šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins
|
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
Normatīvo aktu
projekts šo jomu neskar |
||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Uz šo likuma grozījumu pamata tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi Kārtība, kādā Pārtikas un veterinārais dienests kontrolē dzīvnieku barības kravas uz valsts robežas un muitas noliktavās un Dzīvnieku barības paraugu noņemšanas kārtība |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas
Komisijas Baltās grāmatas 5.nodaļas 3.apakšnodaļā minētajām nostādnēm
dzīvnieku barības jomā. Likuma grozījumiem stājoties spēkā, tiks ieviestas Eiropas Savienības
dzīvnieku barības likumdošanas normatīvo dokumentu prasības, kas nosaka
dzīvnieku barības aprites kontroli Komisijas 1998.gada 10.septembra
direktīvas 98/68/EK, kas nosaka standarta dokumentu, kurš minēts Padomes
direktīvas 95/53/EK 9.panta pirmajā punktā, un dažus noteikumus no trešajām
valstīm Eiropas Savienībā ievestās barības kontrolei un prasības dzīvnieku
barības paraugu noņemšanai, kas noteiktas Padomes 1970.gada 20.jūlija
direktīvā 70/373/EEK par Kopienas analīžu un paraugu ņemšanas metožu
ieviešanu oficiālai dzīvnieku barības kontrolei, kā arī tiks svītrots
uzdevums Ministru kabinetam noteikt dzīvnieku barības piedevu reģistrēšanas
kārtību, jo to tagad nosaka Eiropas Padomes un Parlamenta regula 1831/2003/EK
un uzdevums Pārtikas un veterinārajam dienestam izveidot Latvijā esošo trešo
valstu dzīvnieku barības ražotāju pārstāvju sarakstu. |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||||
Latvijas tiesību akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri
|
||||||
1. |
Komisijas 1998.gada 10.septembra Direktīvas 98/68/EK, kas nosaka
standarta dokumentu, kurš minēts Padomes Direktīvas 95/53/EK 9.panta pirmajā
punktā, un dažus noteikumus no trešajām valstīm Kopienā ievestās barības
kontrolei |
atbilst |
|
||||||
2. |
Padomes 1970.gada 20.jūlija direktīvā 70/373/EEK par Kopienas analīžu
un paraugu ņemšanas metožu ieviešanu oficiālai dzīvnieku barības kontrolei
1., 2. un 3.pants |
atbilst |
|
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts tapis, konsultējoties ar Latvijas dzīvnieku barības ražotājiem |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Latvijas dzīvnieku barības ražotāji atbalsta likumprojektu |
||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojekta tapšanas laikā notikušas vairākkārtējas konsultācijas ar Latvijas Nīderlandes projekta Dzīvnieku barības kontroles stiprināšana Pārtikas un veterinārajā dienestā ekspertiem |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Ieviešot likumprojektu, netiks radītas jaunas institūcijas. Likumprojekta ieviešanu nodrošinās Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārā robežinspekcija, barības ražotāji un izplatītāji |
||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Indivīda tiesības nosaka Dzīvnieku barības aprites likuma 35.panta otrais punkts - Pārtikas un veterinārā dienesta lēmumu var pārsūdzēt normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. |
||||||||
05.01.12. 16:02
1133
S.Vanaga
7027363,
Sanita.Vanaga@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
D.Malzubre |
S.Vanaga |