Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2005.gada 22.februārī Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts
(uz vienas lapas).
2. Anotācija
(uz četrām lapām).
8. Saeimas deputāti:
1. _____________________________
2. _____________________________
3. _____________________________
4. _____________________________
5. _____________________________
6. _____________________________
Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
Izdarīt likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2004, 206.nr.) šādus grozījumus:
1. 26.panta pirmajā daļā:
aizstāt 1.punktā skaitli 73 ar skaitli 81;
aizstāt 2.punktā skaitli 27 ar skaitli 19.
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 21. un 22.punktu šādā redakcijā:
21. Grozījumi šā likuma 26.panta pirmajā
daļā stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
22. No 2006.gada 1.janvāra līdz 2008.gada
31.decembrim nodokļa summas (izņemot patentmaksas), no kurām atskaitītas šā
likuma 19.panta ceturtajā daļā minētās summas, tiek ieskaitītas budžetā šādā
sadalījumā:
1) 2006.gadā - 75 procenti maksātāja
dzīvesvietas pašvaldības budžetā un 25 procenti valsts pamatbudžetā;
2) 2007.gadā - 77 procenti maksātāja
dzīvesvietas pašvaldības budžetā un 23 procenti valsts pamatbudžetā;
3) 2008.gadā - 79 procenti maksātāja
dzīvesvietas pašvaldības budžetā un 21 procents valsts pamatbudžetā.
8. Saeimas
deputāti:
1. _____________________________
2. _____________________________
3. _____________________________
4. _____________________________
5. _____________________________
6. _____________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
"Grozījumi likumā Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli.
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar likuma Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli 26.panta pirmo daļu, nodokļa summas tiek ieskaitītas budžetā šādā
proporcijā: - 73 procenti maksātāja dzīvesvietas
pašvaldības budžetā; - 27 procenti valsts pamatbudžetā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka sākot ar 2006.gadu
arvien lielāka daļa no iedzīvotāju ienākuma nodokļa summas tiks ieskaitīta
maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā (sākot ar 2009.gadu 81
procents). Tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu pašvaldību funkciju izpildi
un veicinātu varas decentralizāciju. Jāņem vērā arī tas, ka vairs neeksistē valsts
speciālais veselības aprūpes budžets, tādējādi nodokļa ieņēmumi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts nodrošinās efektīvāku pašvaldību funkciju izpildi. |
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas valsts budžeta ieņēmumos Izmaiņas pašvaldību budžetu ieņēmumos |
0 0 |
-10200 10200 |
-22300 22300 |
-36500 36500 |
-35040 35040 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas valsts budžeta izdevumos Izmaiņas pašvaldību budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Sakarā ar prognozējamo darba algas pieaugumu (skat.likumprojekta Par
valsts budžetu 2005.gadam paskaidrojumus), valsts budžeta ieņēmumi absolūtos
skaitļos nemainīsies. |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts
un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
|
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma
izpildi savas kompetences ietvaros nodrošinās Valsts kase un vietējās
pašvaldības. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar
likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas
Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |