Likumprojekts
Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā
Izdarīt Personu apliecinošu dokumentu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2004,
9.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ministru kabinets nosaka nederīgu
personu apliecinošu dokumentu un to neaizpildīto veidlapu veidus, kas
iekļaujami nederīgo dokumentu reģistrā, kā arī nederīgo dokumentu reģistra
izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību."
Iekšlietu ministra vietā
satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
2004.gada 30.novembrī tika pieņemti
Ministru kabineta noteikumi Nr.993 Noteikumi par nederīgo dokumentu
reģistru (stājās spēkā ar 2004.gada 4.decembri), kas nosaka nederīgo
dokumentu un to neaizpildīto veidlapu veidus, kas iekļaujami Nederīgo
dokumentu reģistrā, kā arī šo dokumentu un veidlapu uzskaites kārtību. Lai tiesiski nostiprinātu Ministru
kabinetam deleģējumu noteikt Nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas,
uzturēšanas un izmantošanas kārtību nepieciešams izdarīt grozījumu Personu
apliecinošu dokumentu likumā, paredzot Ministru kabinetam attiecīgu
deleģējumu. Likumprojekts
izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra sēdes protokola
Nr.68 40.§ 2.2.apakšpunktu:
2. Iekšlietu ministrijai sagatavot
un iekšlietu ministram līdz 2005.gada 10.janvārim iesniegt noteiktā kārtībā
Ministru kabinetā:
2.2.likumprojektu par grozījumu Personu
apliecinošu dokumentu likumā, paredzot, ka Ministru kabinets nosaka nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas,
uzturēšanas un izmantošanas kārtību |
|||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojektā Ministru
kabinetam paredzēts deleģējums noteikt nederīgo dokumentu reģistra
izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību |
|||||||||
3. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Pastāvot komersantu
(komercsabiedrību), īpaši kredītiestāžu, pieejas tiesībām Nederīgo
dokumentu reģistra informācijai, tām būs iespējas sekmīgāk cīnīties pret
krāpšanas mēģinājumiem, kuri veikti ar nederīgo personu apliecinošo dokumentu
palīdzību. Pateicoties informācijas pieejamībai tiešsaistes režīmā, tiks
uzlabota komersantu (komercsabiedrību) saskarsme ar valsts institūcijām.
Pateicoties elektroniskai datu apmaiņai, uzlabosies sadarbība starp
iesaistītām valsts institūcijām. |
|||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks pozitīvi ietekmēta sociālā drošība valstī, t.i., tiesību
aizsardzības un citām iestādēm, kā arī komercsabiedrībām tiks nodrošinātas
iespējas pārbaudīt uzrādāmā personu apliecinošā dokumenta derīgumu, kas
palīdzēs novērst vai atklāt likumpārkāpumus, kuri tiek izdarīti ar nederīgo
personu apliecinošo dokumentu palīdzību. Tiks paaugstināta iedzīvotāju
disciplinētība attiecībā uz ziņošanu par notikumiem ar personu apliecinošiem
dokumentiem. Tiks nodrošināta iestāžu, kuras reģistrē notikumus ar personu
apliecinošiem dokumentiem, darbības koordinācija. |
|||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst.latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansu
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1.
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumi Nr.993 Par nederīgo
dokumentu reģistru tiks izdoti jaunajā redakcijā |
|||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|||||||||
V.
Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1.
Saistības
pret Eiropas Savienību |
Šengenas konvencijas 100.panta trešās daļas apakšpunkti d) un e)
reglamentē informācijas apmaiņu par nozagtām, piesavinātām vai pazaudētām dokumentu veidlapām un
nozagtiem, piesavinātiem vai pazaudētiem personas dokumentiem (pasēm,
personas apliecībām, vadītāju apliecībām). Iestājoties Eiropas Savienībā un
pievienojoties Šengenas konvencijai, informācijas apmaiņa par minētiem
objektiem tiks nodrošināta ar Nederīgo dokumentu reģistra starpniecību. |
|||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas, Lietuvas Republikas Iekšlietu
ministrijas un Igaunijas Republikas Iekšlietu ministrijas 2002.gada 26.jūlija
līguma Par savstarpēju informācijas apmaiņu ar telekomunikācijas līdzekļu
starpniecību 1.panta otrā daļa reglamentē informācijas apmaiņu par
nederīgiem personību apliecinošiem dokumentiem (arī transportlīdzekļu
vadītāju apliecībām). Informācijas
apmaiņa par minētiem objektiem tiks nodrošināta ar Nederīgo dokumentu
reģistra starpniecību. |
|||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar |
Normatīva akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, Sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1.Ar kurām
nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||
2. Kādi ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas
institūcijas netiks radītas |
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts
Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu
saziņas līdzekļi un sistēmas |
|||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var
aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā |
|||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
I.Livčāne |
A.Kairišs |
|
|
|
|
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra
Analītiskās nodaļas priekšnieks
A.Kairišs
7208044, Andris.Kairiss@ic.iem.gov.lv
1080
05.01.2005. 09:18