Likumprojekts
1. Papildināt 1.pantu ar 19.,
20., 21., 22., 23. un 24.punktu šādā redakcijā:
"19) pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu uzņēmums saskaņā ar Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību
likumu izveidots atvērtais ieguldījumu fonds vai līdzīgs ieguldījumu fonds, vai
kopējo ieguldījumu uzņēmums, kas izveidots citā Eiropas Savienības dalībvalstī
saskaņā ar Padomes 1985.gada 20.decembra Direktīvu 85/611/EEK par normatīvo un
administratīvo aktu koordināciju attiecībā uz pārvedamu vērtspapīru kolektīvo
ieguldījumu uzņēmumiem;
20) faktiskais īpašnieks jebkura fiziskā
persona Eiropas Savien
ības dalībvalsts, tās saistītās vai atkarīgās
teritorijas rezidents , kura saņem uzkrājumu ienākuma maksājumu vai kuras labā
uzkrājumu ienākuma maksājums tiek nodrošināts, izņemot gadījumu, ja šāda persona iesniedz
pierādījumus, ka uzkrājumu ienākuma maksājums nav saņemts vai nodrošināts viņas
pašas labā, tas ir, ja:
a) viņa darbojas kā
izmaksātājs šā panta 21.punkta izpratnē vai
b) viņa darbojas
juridiskās personas labā, vienības labā, kuras peļņa tiek aplikta ar nodokļiem
saskaņā ar vispārīgi piemērojamajiem normatīvajiem aktiem par uzņēmējdarbības peļņas aplikšanu ar nodokļiem, pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu
uzņēmuma labā vai šā panta 21.punkta "b" apakšpunktā minētās vienības labā, atklājot šīs vienības nosaukumu un adresi
saimnieciskajai vienībai, kura izmaksā uzkrājumu ienākumu un pēdējā šo
informāciju nodod tās Eiropas Savienības dalībvalsts, tās saistītās vai
atkarīgās teritorijas kompetentajai
iestādei, kurā saimnieciskā vienība ir nodibināta, vai
c) viņa darbojas citas fiziskās personas labā,
kas ir faktiskais īpašnieks, un atklāj izmaksātājam šī faktiskā īpašnieka
identitāti saskaņā ar šā likuma 15.panta ceturto daļu;
21) izmaksātājs:
a) ikviena saimnieciskā
vienība (fiziskās un juridiskās
personas
Latvijas rezidenti,
kredītiestādes un apdrošināšanas sabiedrības, ārvalsts komersantu Latvijas
filiāles un nerezidentu pastāvīgās pārstāvniecības Latvijā, personālsabiedrības
Latvijas rezidenti), kas izmaksā uzkrājumu ienākumu faktiskajam īpašniekam vai nodrošina
uzkrājumu ienākuma izmaksu faktiskā īpašnieka tiešajām vajadzībām. Izmaksātājs
ir gan saimnieciskā vienība, kas ir aizņēmējs attiecībā uz parāda prasību, kura
rada šo uzkrājumu ienākumu, gan saimnieciskā vienība, kurai aizņēmējs vai
faktiskais īpašnieks ir uzdevis veikt uzkrājumu ienākuma maksājumus vai nodrošināt
tā izmaksu,
b) ikviena vienība
(fiziskās vai juridiskās personas, trasti, nodibinājumi un ieguldījumu
uzņēmumi, pamatojoties uz līgumu vai norunu izveidotas fizisko un juridisko
personu grupas vai to pārstāvji), kas izveidota Eiropas Savienības dalībvalstī,
tās saistītajā vai atkarīgajā teritorijā un kam uzkrājumu ienākums tiek maksāts
vai nodrošināts faktiskā īpašnieka vajadzībām, arī tiks uzskatīta par
izmaksātāju attiecībā uz tai veiktajiem vai nodrošinātajiem uzkrājumu ienākuma
maksājumiem. Šis nosacījums nav jāpiemēro, ja saimnieciskā vienība,
pamatojoties uz oficiālu dalībvalsts, saistītās vai atkarīgās teritorijas
kompetentās iestādes apstiprinājumu, kuru iesniedz šī vienība, piekrīt, ka:
b.1) šī vienība ir juridiskā persona, izņemot: Somijā: avoin yhtio (Ay) un kommadiittiyhtio (Ky)/Oppet bolag, un Kommanditbolag; Zviedrijā: handelsbolag (HB) un kommanditbolag (KB), vai
b.2) šīs vienības
peļņai tiek uzlikti nodokļi saskaņā ar vispārīgi piemērojamajiem normatīvajiem
aktiem par uzņēmējdarbības peļņas aplikšanu ar nodokļiem, vai
b.3) šī vienība ir pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu
uzņēmums vai
līdzīgs uzņēmums, kas nodibināts dalībvalsts saistītajā vai atkarīgajā
teritorijā,
c) tomēr šā
punkta "b" apakšpunktā minētā vienība var izvēlēties, ka to uzskata
par pārvedamu vērtspapīru
kolektīvo ieguldījumu uzņēmumu vai līdzīgu uzņēmumu, kāds minēts šā punkta
"b.3" apakšpunktā. Lai izmantotu minēto izvēles iespēju, nepieciešama
Eiropas Savienības dalībvalsts, tās
saistītās vai atkarīgās teritorijas, kurā vienība ir izveidota, kompetentās
iestādes izsniegta apliecība, kuru vienība iesniedz saimnieciskajai vienībai,
d) saimnieciskā
vienība, kas taksācijas periodā izmaksā uzkrājumu ienākumu vai nodrošina tā
izmaksu citā Eiropas Savienības dalībvalstī, tās saistītajā vai atkarīgajā
teritorijā izveidotai vienībai, kas saskaņā ar šā punkta "b"
apakšpunktu tiek uzskatīta par izmaksātāju, triju mēnešu laikā pēc taksācijas
perioda beigām, kurā veikta uzkrājumu ienākuma izmaksa vai izmaksu nodrošināšana,
rakstveidā informē Eiropas Savienības dalībvalsts, tās saistītās vai atkarīgās
teritorijas, kurā šī saimnieciskā vienība ir izveidota, kompetento iestādi par
vienības nosaukumu, adresi un kopējo izmaksāto vai nodrošināto uzkrājumu
ienākuma summu. Kompetentā iestāde savukārt nodod šo informāciju Eiropas
Savienības dalībvalsts, tās saistītās vai atkarīgās teritorijas kompetentajai iestādei, kuras
teritorijā ir izveidota vienība, kas saskaņā ar šā punkta "b"
apakšpunktu tiek uzskatīta par izmaksātāju;
22) kompetentā iestāde:
a) Eiropas Savienības dalībvalstīs
jebkura iestāde, par kuru dalībvalsts paziņojusi Komisijai. Latvijas kompetentā
iestāde ir Valsts ieņēmumu dienests,
b) dalībvalstu saistītajās vai atkarīgajās
teritorijās un šā likuma 15.panta ceturtās daļas 6.punktā minētajās trešajās valstīs kompetentā iestāde divpusēju vai daudzpusēju nodokļu
konvenciju vajadzībām vai, ja tādas nav, cita iestāde, kuras kompetencē ir
izsniegt rezidences apliecības nodokļu uzlikšanas vajadzībām;
23) uzkrājumu
ienākums:
a) procenti, kas ir izmaksāti vai ieskaitīti kontā par jebkāda veida parāda prasībām neatkarīgi no tā, vai tās ir vai nav nodrošinātas ar hipotēku un vai tām ir tiesības vai nav tiesību piedalīties parādnieka peļņas sadalē, kā arī ienākums no valdības vērtspapīriem un ienākums no obligācijām vai parādzīmēm, tajā skaitā prēmijas un balvas, kas piederīgas šiem vērtspapīriem, obligācijām vai parādzīmēm; soda naudas, kas saņemtas par laikā neveiktajiem maksājumiem, neuzskata par procentiem,
b) procenti, kas uzkrāti
vai kapitalizēti šā punkta "a" apakšpunktā minēto parāda prasību
pārdošanas, atmaksāšanas vai izpirkšanas rezultātā,
c) ienākums, kas rodas no procentu maksājumiem,
ko tieši vai ar šā panta 21.punkta "b" apakšpunktā minētās vienības starpniecību izmaksā:
c.1) pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu
uzņēmums
vai līdzīgs uzņēmums, kas nodibināts dalībvalsts saistītajā vai atkarīgajā
teritorijā, vai
c.2) Eiropas Savienības dalībvalstīs izveidotas vienības, kas
izmanto šā panta 21.punkta "c" apakšpunktā noteikto izvēles
iespēju un ir par to informējušas izmaksātāju, vai
c.3) kolektīvo
ieguldījumu uzņēmumi, kas nodibināti ārpus teritorijas, uz kuru attiecas
Eiropas Kopienas dibināšanas līgums saskaņā ar tā 299.pantu, vai ārpus
dalībvalstu saistītajām vai atkarīgajām teritorijām,
d) ienākums, kas gūts
no "d.1", "d.2" un "d.3" apakšpunktā minēto
uzņēmumu vai vienību akciju vai daļu pārdošanas, atmaksāšanas vai izpirkšanas,
ja šie uzņēmumi vai vienības tieši vai netieši (caur citiem Eiropas
Savienības dalībvalstīs, to saistītajās vai atkarīgajās teritorijās izveidotiem kolektīvo ieguldījumu
uzņēmumiem vai turpmāk minētajām vienībām) taksācijas periodā vai kalendārajā
gadā pirms tā, kurā tiek gūts ienākums, vairāk nekā 25 % no aktīviem iegulda šā
punkta "a" apakšpunktā minētajās parāda prasībās:
d.1) pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu
uzņēmums
vai līdzīgs uzņēmums, kas nodibināts dalībvalsts saistītajā vai atkarīgajā
teritorijā, vai
d.2) vienības, kas
atzītas par tādām, kas var izmantot šā panta 21.punkta "c"
apakšpunktā noteikto izvēles
iespēju, vai
d.3) kopējo ieguldījumu
uzņēmumi, kas nodibināti ārpus teritorijas, uz kuru attiecas Eiropas Kopienas
dibināšanas līgums saskaņā ar tā 299.pantu, vai ārpus dalībvalstu saistītajām
vai atkarīgajām teritorijām,
e) attiecībā uz šā
punkta "c" un "d" apakšpunktu: ja izmaksātāja rīcībā nav
informācijas par to, kāda ienākuma daļa ir gūta no procentu maksājumiem,
ienākuma kopējā summa tiks uzskatīta par ienākumu no procentu maksājumiem,
f) attiecībā uz šā
punkta "d" apakšpunktu: ja izmaksātāja rīcībā nav informācijas par
to, kāda aktīvu daļa ir ieguldīta "d" apakšpunktā minētajās parāda
prasībās, akcijās vai daļās, tiks uzskatīts, ka ieguldītie aktīvi pārsniedz
25 % robežu. Ja izmaksātājs nevar noteikt faktiskā īpašnieka gūtā ienākuma
summu, tiks uzskatīts, ka šis ienākums atbilst peļņai no akciju vai daļu
pārdošanas, atmaksāšanas vai izpirkšanas,
g) ja šā punkta
"a", "b", "c" un "d" apakšpunktā
definētais uzkrājumu ienākums tiek iemaksāts vai ieskaitīts kontā, kura
turētāja ir šā panta 21.punkta
"b" apakšpunktā minētā vienība, kura nav atzīta par tādu, kas var
izmantot šā panta 21.punkta "c" apakšpunktā noteikto izvēles iespēju,
šis uzkrājumu ienākums tiks uzskatīts par attiecīgās vienības veikto uzkrājumu
ienākuma maksājumu,
h) šā punkta "c" un "d" apakšpunktā minētais
ienākums netiks uzskatīts par uzkrājumu ienākumu, ja šajos apakšpunktos minēto
uzņēmumu vai vienību ieguldījumi šā punkta "a" apakšpunktā minētajās
parāda prasībās nepārsniedz
15 % no to aktīviem,
i) līdz 2010.gada 31.decembrim (ieskaitot) vietējās un starptautiskās obligācijas un citi tirgojamie parāda vērtspapīri, kas pirmo reizi emitēti līdz 2001.gada 1.martam vai kuru sākotnējos emisijas prospektus līdz šim datumam apstiprinājušas dalībvalstu uzraudzības institūcijas Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē vai uzraudzības institūcijas ārpus Eiropas Savienības dalībvalstīm, netiks uzskatīti par parādprasībām šā punkta "a" apakšpunkta izpratnē, ja turpmākas šādu tirgojamu parāda vērtspapīru emisijas nenotiek 2002.gada 1.martā vai vēlāk,
j) ja valdība vai šā likuma pielikumā minētā
saistītā vienība, kas darbojas kā valsts pārvaldes iestāde vai kuras loma
atzīta ar starptautisku līgumu, 2002.gada 1.martā vai vēlāk veic šā punkta
"i" apakšpunktā minēto tirgojamo parāda vērtspapīru turpmāku emisiju,
visu šādu vērtspapīru emisiju, ko veido sākotnējā emisija un jebkura turpmāka
emisija, uzskata par parādprasību šā likuma 1.panta 23.punkta "a"
apakšpunkta izpratnē.
Ja iepriekš minēto tirgojamo parāda vērtspapīru
turpmāku emisiju 2002.gada 1.martā vai vēlāk veic cits emitents, šādu turpmāku
emisiju uzskata par parādprasību šā likuma 1.panta 23.punkta "a"
apakšpunkta izpratnē;
24) Eiropas Savienības dalībvalstu atkarīgās un saistītās teritorijas Angilja, Aruba, Britu Virdžīnu salas, Džersija, Gērnsija, Kaimanu salas, Menas sala, Montserrata, Nīderlandes Antiļas un Tērksu un Kaikosu salas."
"(4) Izmaksātājiem ir šādi papildu pienākumi:
1) Latvijas Republikā
nodibināts izmaksātājs, kurš taksācijas periodā izmaksā uzkrājumu ienākumu
faktiskajam īpašniekam, kas ir citas Eiropas Savienības dalībvalsts, tās
atkarīgās vai saistītās teritorijas rezidents vai kurš nodrošina uzkrājumu
ienākuma izmaksu šāda faktiskā īpašnieka tiešajām vajadzībām, triju mēnešu
laikā pēc taksācijas perioda beigām, kurā veikta uzkrājumu ienākuma izmaksa vai
izmaksu nodrošināšana, rakstveidā informē Latvijas kompetento iestādi:
a) par katra faktiskā
īpašnieka identitāti un rezidenci saskaņā ar šīs daļas 2. un 3.punktu,
b) par izmaksātāja
nosaukumu (vārdu, uzvārdu) un adresi,
c) par katra faktiskā
īpašnieka bankas konta numuru vai, ja tāda nav, par tās parādu saistības
identifikāciju, uz kuru pamatojoties uzkrājumu ienākums rodas,
d) par uzkrājumu
ienākuma maksājumu summu atkarībā no tā, kāda veida uzkrājumu ienākums tiek
izmaksāts vai nodrošināts:
d.1) par šā likuma
1.panta 23.punkta "a" apakšpunktā minēto uzkrājumu ienākumu
izmaksāto vai ieskaitīto procentu summu,
d.2) par šā likuma
1.panta 23.punkta "b" vai "d" apakšpunktā minēto uzkrājumu
ienākumu šajos apakšpunktos minēto procentu vai ienākuma summu vai kopējo
ienākuma summu no akciju vai daļu pārdošanas, atmaksāšanas vai izpirkšanas,
d.3) par šā likuma
1.panta 23.punkta "c" apakšpunktā minēto uzkrājumu ienākumu šajā
apakšpunktā minēto ienākuma summu no procentu maksājumiem vai kopējo ienākuma
summu,
d.4) par šā likuma
1.panta 23.punkta "g" apakšpunktā minēto uzkrājumu ienākumu par
uzkrājumu ienākuma summu, kas attiecināma uz katru šā likuma 1.panta 23.punkta
"g" apakšpunktā minētās vienības dalībnieku, kas ir uzkrājumu
ienākuma faktiskais īpašnieks un ir Eiropas
Savienības dalībvalsts vai tās saistītās vai atkarīgās teritorijas rezidents
nodokļu uzlikšanas vajadzībām;
2) izmaksātājs noskaidro faktiskā īpašnieka identitāti
šādā veidā:
a) attiecībā uz
līgumattiecībām, kas izveidotas pirms 2004.gada
1.maija, izmaksātājs noskaidro faktiskā īpašnieka vārdu, uzvārdu un adresi,
izmantojot izmaksātāja rīcībā esošo informāciju saskaņā ar likumu "Par
noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu",
b) attiecībā uz
līgumattiecībām, kas izveidotas 2004.gada 1.maijā vai pēc tam, vai attiecībā uz
darbībām, kas, nepastāvot līgumattiecībām, veiktas 2004.gada 1.maijā vai pēc
tam, izmaksātājs noskaidro faktiskā īpašnieka vārdu, uzvārdu, adresi un (ja
tāds ir) nodokļu maksātāja kodu, kāds piešķirts tajā dalībvalstī, atkarīgajā
vai saistītajā teritorijā, kuras rezidents ir šī persona nodokļu uzlikšanas
vajadzībām. Minēto informāciju iegūst pēc faktiskā īpašnieka iesniegtās pases
vai oficiālas identifikācijas kartes datiem. Ja nepieciešamā informācija nav
norādīta pasē vai oficiālajā identifikācijas kartē, adresi noskaidro,
pamatojoties uz jebkuru citu dokumentāru identitātes apstiprinājumu, kuru
uzrāda faktiskais īpašnieks. Ja nodokļu maksātāja kods nav norādīts pasē vai
oficiālajā identifikācijas kartē, vai citā dokumentārā identitātes
apstiprinājumā (arī rezidences apliecībā nodokļu uzlikšanas vajadzībām),
identitātes datus papildina ar norādi uz faktiskā īpašnieka dzimšanas laiku un
vietu, pamatojoties uz viņa pases vai oficiālas identifikācijas kartes datiem;
3) izmaksātājs
noskaidro faktiskā īpašnieka rezidenci nodokļu uzlikšanas vajadzībām šā punkta "a" un
"b" apakšpunktā minētajā veidā. Ievērojot "a" un "b" apakšpunkta noteikumus, uzskata, ka faktiskais īpašnieks ir
rezidents tajā valstī, kurā ir viņa pastāvīgā adrese:
a) attiecībā uz
līgumattiecībām, kas izveidotas pirms 2004.gada
1.maija, izmaksātājs noskaidro faktiskā īpašnieka rezidenci, izmantojot
izmaksātāja rīcībā esošo informāciju saskaņā ar likumu "Par noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu",
b) attiecībā uz
līgumattiecībām, kas izveidotas 2004.gada 1.maijā vai pēc tam, vai attiecībā uz
darbībām, kas, nepastāvot līgumattiecībām, veiktas 2004.gada 1.maijā vai pēc
tam, izmaksātājs noskaidro faktiskā īpašnieka rezidenci, pamatojoties uz viņa
adresi, kāda norādīta pasē vai oficiālajā identifikācijas kartē, vai, ja
nepieciešams, pamatojoties uz citu dokumentāru identitātes apstiprinājumu, kuru
uzrāda faktiskais īpašnieks, un ievērojot šādu kārtību: attiecībā uz fiziskajām
personām, kuras uzrāda dalībvalstī vai tās atkarīgajā vai saistītajā teritorijā
izdotu pasi vai oficiālu identifikācijas karti un kuras sevi deklarē par trešās
valsts rezidentu, rezidenci noskaidro, izmantojot trešās valsts, par kuras
rezidentu šī persona sevi deklarē, kompetentās iestādes izsniegtu rezidences
apliecību nodokļu uzlikšanas vajadzībām. Ja šāda apliecība netiek uzrādīta, par
attiecīgās personas rezidences valsti tiks uzskatīta dalībvalsts, tās atkarīgā
vai saistītā teritorija, kura personai izsniegusi pasi vai citu oficiālu
identifikācijas dokumentu;
4) ja izmaksātāja
rīcībā ir informācija, kas liecina par to, ka persona, kas saņem uzkrājumu
ienākumu vai kuras labā uzkrājumu ienākums tiek nodrošināts, nav tā faktiskais
īpašnieks, un ja nav piemērojams šā likuma 1.panta 20.punkta "a" vai
"b" apakšpunkts, izmaksātājs veic visus nepieciešamos pasākumus, lai
noteiktu faktiskā īpašnieka identitāti šā likuma 15.panta ceturtās daļas
2.punktā noteiktajā kārtībā. Ja izmaksātājs nevar noteikt faktisko īpašnieku,
viņš personu, kas saņem uzkrājumu ienākumu vai kuras labā uzkrājumu ienākums ir
nodrošināts, uzskatīs par faktisko īpašnieku;
5) izmaksātājs, kurš
noskaidro faktiskā īpašnieka identitāti un rezidenci, saglabā visu materiālu
kopijas, kas izmantoti, lai noskaidrotu faktiskā īpašnieka identitāti un
rezidenci, vismaz piecus gadus pēc līgumattiecību pārtraukšanas ar faktisko
īpašnieku vai attiecībā uz darbībām, kas veiktas, nepastāvot līgumattiecībām,
vismaz piecus gadus pēc uzkrājumu ienākuma izmaksas vai tā izmaksas
nodrošināšanas. Minētā prasība attiecas arī uz to dokumentu oriģinālu vai
kopiju glabāšanu, uz kuru pamata ir maksāts vai nodrošināts uzkrājumu ienākums
vai kuri apstiprina uzkrājumu ienākuma izmaksu vai nodrošināšanu;
6) šīs daļas 1., 2.,
3., 4. un 5.punktā minētie izmaksātāja pienākumi noskaidrot un sniegt
informāciju attiecas arī uz uzkrājumu ienākumiem, kuri tiek izmaksāti vai kuru
izmaksa tiek nodrošināta faktiskajiem īpašniekiem, kas ir tādu trešo valstu
rezidenti, ar kurām Eiropas Kopiena ir noslēgusi Latvijai saistošus
starptautiskos līgumus par uzkrājumu ienākumiem;
7) atbilstoši šā likuma 15.panta ceturtās daļas
1.punktam un 1.panta 21.punkta "d" apakšpunktam Ministru kabinets
apstiprina vienota parauga veidlapas izziņas par uzkrājumu ienākumu.
Izmaksātāji un šā likuma 1.panta 21.punkta "d" apakšpunktā minētās
saimnieciskās vienības Latvijas kompetentajai iestādei sniedz informāciju,
izmantojot minētās izziņu veidlapas."
3. Papildināt likumu ar 18.2 pantu šādā redakcijā:
"18.2 pants. Nodokļu administrācijas
pienākumi attiecībā uz informācijas apmaiņu par uzkrājumu ienākumiem
Latvijas kompetentā iestāde
automātiski (bez pieprasījuma sniegt informāciju) nodod šā likuma 1.panta
21.punkta "d" apakšpunktā un 15.panta ceturtās daļas 1.punktā minēto
informāciju par uzkrājumu ienākumiem to Eiropas Savienības dalībvalstu,
saistīto un atkarīgo teritoriju un šā likuma 15.panta ceturtās daļas 6.punktā
minēto trešo valstu kompetentajām iestādēm, kuru rezidenti nodokļu uzlikšanas
vajadzībām ir uzkrājumu ienākumu faktiskie īpašnieki. Informācija nododama ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc attiecīgā
taksācijas gada beigām."
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 65., 66. un 67.punktu šādā redakcijā:
"65. Likuma 1.panta 21.punkta "d"
apakšpunktā un 15.panta ceturtās daļas 1.punktā minēto informāciju izmaksātāji
un 1.panta 21.punkta "d" apakšpunktā minētās saimnieciskās vienības
pirmo reizi iesniedz Latvijas kompetentajā iestādē par laikposmu no 2005.gada
1.jūlija līdz 2005.gada 31.decembrim. Šajā gadījumā minētā informācija
jāiesniedz ne vēlāk kā 2006.gada 31.martā.
66. Līdz 2010.gada 31.decembrim likuma 1.panta
23.punkta "d" un
"f" apakšpunktā noteiktā procentuālā attiecība ir 40 %.
67. Likuma 18.2
pantā minēto informāciju Latvijas kompetentā iestāde pirmo reizi nodod
par laikposmu no 2005.gada 1.jūlija līdz 2005.gada 31.decembrim. Šajā gadījumā
minētā informācija jānodod ne vēlāk kā 2006.gada 30.jūnijā."
5. Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no:
1) Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīvas
2003/48/EK par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu ar nodokli;
2) Padomes
2004.gada 26.aprīļa Direktīvas 2004/66/EK, ar ko Eiropas Parlamenta un
Padomes Direktīvas 1999/45/EK, 2002/83/EK, 2003/37/EK un 2003/59/EK un Padomes
Direktīvas 77/388/EEK, 91/414/EEK, 96/26/EK, 2003/48/EK un 2003/49/EK pielāgo
preču brīvas aprites, pakalpojumu sniegšanas brīvības, lauksaimniecības,
transporta un nodokļu politikas jomā saistībā ar Čehijas Republikas, Igaunijas,
Kipras, Latvijas, Lietuvas, Ungārijas, Maltas, Polijas, Slovēnijas un
Slovākijas pievienošanos Eiropas Savienībai;
3) Padomes 1976.gada 15.marta Direktīvas
76/308/EEK par savstarpēju palīdzību tādu prasījumu piedziņā, kas radušies no
darbībām, kuras ir daļa no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un muitas nodokļu piedziņā;
4) Padomes 2001.gada 15.jūnija Direktīvas
2001/44/EK, ar ko groza Direktīvu 76/308/EEK par savstarpēju palīdzību
prasījumu piedziņā, kas radušies no darbībām, kas pieder pie Eiropas Lauksaimniecības
vadības un garantiju fonda finansēšanas sistēmas, kā arī lauksaimniecības un
muitas nodevu piedziņā un attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa un dažu
akcīzes nodokļu piedzīšanu;
5) Padomes 1977.gada 19.decembra Direktīvas
77/799/EEK par dalībvalstu kompetentu iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo un
netiešo nodokļu jomā;
6)
Padomes 1979.gada 6.decembra
Direktīvas 79/1070/EEK, ar ko groza Direktīvu 77/799/EEK par dalībvalstu
kompetento iestāžu savstarpēju palīdzību tiešo nodokļu jomā;
7) Padomes 2003.gada 7.oktobra Direktīvas 2003/93/EK,
ar ko groza Padomes Direktīvu 77/799/EEK, kas attiecas uz dalībvalstu
kompetento iestāžu savstarpējo palīdzību tiešu un netiešu nodokļu piemērošanas
jomā."
6. Papildināt likumu ar pielikumu šādā
redakcijā:
Saistītās
vienības, kas darbojas kā valsts pārvaldes iestādes vai kuru loma atzīta ar
starptautisku līgumu
1. Saistītās vienības Eiropas Savienībā:
1.1. Beļģija:
1.1.1. Vlaams Gewest (Flandrija);
1.1.2. Région wallonne (Valonija);
1.1.3. Région bruxelloise/Brussels
Gewest
(Briseles apgabals);
1.1.4. Communauté française (franču kopiena);
1.1.5. Vlaamse Gemeenschap (flāmu
kopiena);
1.1.6. Deutschsprachige Gemeinschaft (vāciski runājošo
kopiena);
1.2. Spānija:
1.2.1. Xunta de Galicia (Galisijas reģiona
izpildu komiteja);
1.2.2. Junta de Andalucía (Andalūzijas reģiona izpildu institūcija);
1.2.3. Junta de Extremadura (Estremadūras
reģiona izpildu institūcija);
1.2.4. Junta de Castilla-La Mancha
(Kastīlijas-Lamančas reģiona izpildu institūcija);
1.2.5. Junta de Castilla-León (Kastīlijas
un Leonas reģiona izpildu institūcija);
1.2.6. Gobierno Foral de Navarra (Navarras
reģiona pašvaldība);
1.2.7. Govern de les Illes Balears
(Baleāru salu reģiona pašvaldība);
1.2.8. Generalitat de Catalunya (Katalonijas
autonomā novada pašvaldība);
1.2.9. Generalitat de Valencia (Valensijas
autonomā reģiona pašvaldība);
1.2.10. Diputación General de Aragón (Aragonas
reģiona padome);
1.2.11. Gobierno de las Islas Canarias
(Kanāriju salu pašvaldība);
1.2.12. Gobierno de Murcia (Mursijas
pašvaldība);
1.2.13. Gobierno de Madrid (Madrides
pašvaldība);
1.2.14. Gobierno de la Comunidad Autónoma del
País Vasco/Euzkadi (Basku zemes autonomās kopienas valdība);
1.2.15. Diputación Foral de Guipúzcoa
(Gipuskojas reģiona padome);
1.2.16. Diputación Foral de Vizcaya/Bizkaia
(Višajas reģiona padome);
1.2.17. Diputación Foral de Alava (Alavas
reģiona padome);
1.2.18. Ayuntamiento de Madrid (Madrides
pilsētas padome);
1.2.19. Ayuntamiento de Barcelona
(Barselonas pilsētas padome);
1.2.20. Cabildo Insular de Gran Canaria
(Grankanārijas salas padome);
1.2.21. Cabildo Insular de Tenerife
(Tenerifes salas padome);
1.2.22. Instituto de Crédito Oficial
(Valsts kredītiestādes);
1.2.23. Instituto Catalán de Finanzas
(Katalonijas Finanšu institūcija);
1.2.24. Instituto Valenciano de Finanzas
(Valensijas Finanšu institūcija);
1.3. Grieķija:
1.3.1. Оργανισµός
Тηλεπικοινωνιών
Ελλάδος (Nacionālā telekomunikāciju
organizācija);
1.3.2. Оργανισµός
Σιδηροδρόµων
Ελλάδος (Nacionālā dzelzceļa
organizācija);
1.3.3. ∆ηµόσια
Επιχείρηση
Ηλεκτρισµού (Valsts
elektrības sabiedrība);
1.4. Francija:
1.4.1. La Caisse d'amortissement de la dette
sociale (CADES) (Sociālo parādu izpirkšanas fonds);
1.4.2. L'Agence française de
développement (AFD) (Francijas attīstības aģentūra);
1.4.3. Réseau Ferré de France (RFF)
(Francijas dzelzceļu tīkls);
1.4.4. Caisse Nationale des Autoroutes (CNA) (Valsts autoceļu
fonds);
1.4.5. Assistance publique Hôpitaux de Paris (APHP) (Parīzes Valsts slimnīcu atbalsts);
1.4.6. Charbonnages de France (CDF)
(Francijas Akmeņogļu valde);
1.4.7. Entreprise minière et chimique
(EMC) (Kalnrūpniecības un ķīmijas sabiedrība);
1.5. Itālija:
1.5.1. reģioni;
1.5.2. provinces;
1.5.3. municipalitātes;
1.5.4. Cassa Depositi e Prestiti (Noguldījumu un
aizdevumu fonds);
1.6. Latvija:
pašvaldības;
1.7. Polija:
1.7.1. gminy (municipalitātes);
1.7.2. powiaty (rajoni);
1.7.3. województwa (provinces);
1.7.4. związki gmin (komūnu asociācijas);
1.7.5. związki powiatów (rajonu
asociācija);
1.7.6. związki województw (provinču
asociācijas);
1.7.7. miasto stołeczne Warszawa
(galvaspilsēta Varšava);
1.7.8. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa (Lauksaimniecības pārstrukturizācijas un modernizācijas
aģentūra);
1.7.9. Agencja Nieruchomości Rolnych
(Lauksaimniecības īpašumu aģentūra);
1.8. Portugāle:
1.8.1. Regiăo Autónoma da Madeira
(Madeiras autonomais apgabals);
1.8.2. Regiăo Autónoma dos Açores
(Azoru salu autonomais apgabals);
1.8.3. municipalitātes;
1.9. Slovākija:
1.9.1. mestá a obce
(municipalitātes);
1.9.2. Železnice Slovenskej republiky
(Slovākijas dzelzceļa sabiedrība);
1.9.3. Štátny fond cestného
hospodárstva (Valsts autoceļu fonds);
1.9.4. Slovenské elektrárne
(Slovākijas elektrostacija);
1.9.5. Vodohospodárska výstavba
(Racionālās ūdens izmantošanas sabiedrība).
2. Starptautiskās vienības (noteikumi, kas
ietverti likuma 1.panta 23.punkta "j" apakšpunktā, neskar
starptautiskās saistības, kādas dalībvalstis var būt noslēgušas attiecībā uz
minētajām starptautiskajām vienībām):
2.1. Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka;
2.2. Eiropas Investīciju banka;
2.3. Āzijas Attīstības banka;
2.4. Āfrikas Attīstības banka;
2.5. Pasaules banka/SRAB/SVF;
2.6. Starptautiskā Finanšu sabiedrība;
2.7. Amerikas Attīstības banka;
2.8. Eiropas Padomes Sociālās attīstības fonds;
2.9. Eiropas Atomenerģijas kopiena;
2.10. Eiropas Kopiena;
2.11. Corporación Andina de Fomento (CAF)
(Andu Attīstības sabiedrība);
2.12. Eurofima;
2.13. Eiropas Ogļu un tērauda kopiena;
2.14. Ziemeļvalstu Investīciju banka;
2.15. Karību jūras baseina valstu attīstības
banka.
3. Vienības trešajās valstīs (valstis, kas nav
Eiropas Savienības dalībvalstis, to saistītās vai atkarīgās teritorijas, un
valstis, ar kurām ir noslēgti Latvijai saistoši starptautiskie līgumi par
uzkrājumu ienākumiem), kas atbilst šādiem kritērijiem:
3.1. vienību nepārprotami uzskata par valsts
iestādi saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem;
3.2. šāda valsts iestāde ir ārpustirgus ražotājs,
kas pārvalda un finansē darbību grupu un galvenokārt ražo ārpustirgus preces un
sniedz ārpustirgus pakalpojumus, kuri paredzēti sabiedrības labā un kurus
efektīvi kontrolē valsts;
3.3. šāda valsts iestāde ir liels un regulārs
parāda instrumentu emitents;
3.4. attiecīgā valsts var garantēt, ka šāda
valsts iestāde neizmantos pirmstermiņa izpirkšanu bruto maksājumu klauzulu
gadījumā."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Latvijas Republikas nodokļu administrācijai ir ierobežotas iespējas saņemt informāciju par Latvijas rezidentu fizisko personu uzkrājumu ienākumiem, kas tiek gūti ārvalstīs, kā arī pienākums sniegt minēto informāciju citām valstīm ir ierobežots. Minēto informāciju ir iespējams iegūt no tādām ārvalstīm ar kurām Latvijai ir noslēgti starpvalstu līgumi (konvencijas) par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu (turpmāk - nodokļu līgumi), kuru noteikumi paredz veikt informācijas apmaiņu pēc pieprasījuma. Uz 2004.gada 1.janvāri Latvijai ir noslēgti un ir stājušies spēkā nodokļu līgumi ar šādām Eiropas Savienības dalībvalstīm: Beļģiju, Dāniju, Franciju, Igauniju, Īriju, Lietuvu, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti, Maltu, Nīderlandi, Somiju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Slovēniju, Portugāli, Vāciju un Zviedriju. Līdz ar to iespēja saņemt minēto informāciju pēc pieprasījuma un pienākums sniegt šādu informāciju ir noteikts tikai attiecībā uz minētajām valstīm. 2003.gada 3.jūnijā ir pieņemta Padomes
Direktīva 2003/48/EK par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu ar
nodokli (turpmāk Direktīva). Šīs Direktīvas mērķis ir nodrošināt, ka
Eiropas Savienības dalībvalstu (turpmāk dalībvalstis) nodokļu
administrācijas viena otrai automātiski sniedz informāciju par to rezidentiem
fiziskajām personām, kuras ir uzkrājumu ienākumu (procentu) faktiskie
īpašnieki, izmaksātajiem uzkrājumu ienākumiem. Informācija tiek sniegta ar
nolūku nodrošināt šo ienākumu faktisku aplikšanu ar nodokļiem tajā valstī,
kuras rezidents ir uzkrājumu ienākuma faktiskais īpašnieks saskaņā ar šīs
valsts normatīvajiem aktiem. Direktīva uzliek par pienākumu
dalībvalstīm, izdarot izmaiņas to iekšzemes normatīvajos aktos nodrošināt, ka
katras dalībvalsts teritorijā izveidotie uzkrājumu ienākuma izmaksātāji
iegūst nepieciešamo informāciju (identifikācijas un rezidences datus) par
uzkrājumu ienākuma saņēmējiem fiziskajām personām uzkrājumu ienākuma
faktiskajiem īpašniekiem, kas ir citu dalībvalstu rezidenti, un iesniedz šo
informāciju izmaksātāja dalībvalsts nodokļu administrācijai, kura, savukārt,
to nodod tās dalībvalsts nodokļu administrācijai, kuras rezidents ir
uzkrājumu ienākuma saņēmējs. Direktīva arī uzliek par pienākumu novērst
nodokļu dubulto uzlikšanu gadījumā, kad atsevišķas dalībvalstis un
dalībvalstu saistītās un atkarīgās teritorijas ieviešot Direktīvu, ietur
Direktīvā noteiktajā pārejas periodā īpašu nodokli uzkrājumu nodokli. Bez tam Direktīva paredz, ka dalībvalstis noslēdz
īpašus līgumus par Direktīvā noteiktajiem pasākumiem līdzvērtīgu pasākumu
(automātisku informācijas apmaiņu vai īpaša nodokļa ieturēšanu no uzkrājumu
ienākuma) īstenošanu ar atsevišķu dalībvalstu atkarīgajām un saistītajām
teritorijām (Angilju, Arubu, Britu Virdžīnu salām, Džersiju, Gērnsiju,
Kaimanu salām, Menas salu, Montserratu, Nīderlandes Antiļu salām, Tērksu un
Kaikosu), kā arī, ka Eiropas Kopiena noslēdz dalībvalstīm saistošus
starptautiskus līgumus par Direktīvā noteiktajiem pasākumiem līdzvērtīgu
pasākumu (uzkrājumu nodokļa ieturēšanu no uzkrājumu ienākuma un informācijas
apmaiņu pēc pieprasījuma vai automātisku informācijas apmaiņu, ja uzkrājumu
saņēmējs brīvprātīgi pilnvaro izmaksātāju atklāt šādu informāciju, tādā veidā
izvairoties no ieturējuma) īstenošanu ar sekojošajām trešajām valstīm -
Andoru, Lihtenšteinu, Monako, Sanmarīno un Šveici. Līdz ar to tiek
nodrošināts, ka Direktīvā noteiktos pasākumus piemēro arī dalībvalstu
atkarīgās un saistītās teritorijas, kā arī šiem pasākumiem līdzvērtīgus
pasākumus piemēro trešās valstis. Ir paredzams, ka Direktīva stāsies spēkā ar 2005.gada
1.jūliju, ar nosacījumu, ka ar dalībvalstu atkarīgajām un saistītājām
teritorijām, kā arī ar trešajām valstīm ir noslēgti un tiek piemēroti
iepriekšminētie līgumi. Likumprojekts Grozījumi
likumā Par nodokļiem un nodevām ir nepieciešams, lai Latvija nodrošinātu
Direktīvas ieviešanu.
|
|
Likumprojekta
mērķis ir īstenot Direktīvas prasību ieviešanu Latvijā, nosakot sekojošo: -
Tiek noteikts
pienākums Latvijā izveidotiem uzkrājumu ienākuma izmaksātājiem iegūt
Direktīvā noteikto informāciju (identifikācijas datus un rezidences datus)
par uzkrājumu ienākuma īstenajiem īpašniekiem fiziskajām personām, kas ir
citu dalībvalstu rezidenti, vai to atkarīgo un saistīto teritoriju vai trešo
valstu rezidentiem; -
Tiek
noteikts, kāda informācija (identifikācijas un rezidences dati) izmaksātājam
ir jāiegūst par uzkrājumu ienākuma īstenajiem īpašniekiem; -
Tiek
noteikts pienākums Latvijā izveidotiem uzkrājumu ienākuma izmaksātājiem
iegūto informāciju nodot Latvijas kompetentajai iestādei (Valsts ieņēmumu
dienestam); -
Tiek
noteikts pienākums Latvijas kompetentajai iestādei (Valsts ieņēmumu
dienestam) veikt minētās informācijas apmaiņu ar citu dalībvalstu, to
atkarīgo un saistīto teritoriju vai trešo valstu kompetentajām iestādēm; -
Atbilstoši
Direktīvas prasībām tiek definēts uzkrājumu ienākums, faktiskais īpašnieks,
izmaksātājs, kompetentās iestādes un citi jēdzieni, kas nepieciešami
Direktīvas prasību ieviešanai. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
&
nbsp; |
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
2005. |
2006. |
2007. |
2008. |
|
1.
Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: |
---- |
---- |
---- |
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
---- |
684,40 |
442,77 |
402,54 |
402,54 |
3.
Finansiālā
ietekme |
---- |
684,40 |
-442,77 |
402,54 |
- 402,54 |
4.
Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
---- |
---- |
---- |
---- |
---- |
5.
Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
|
|
|
|
|
5.1. Kārtējie
izdevumi |
---- |
462,21 |
442,77 |
358,10 |
358,10 |
5.1.1. atalgojums
(darba samaksa, atvaļinājuma pabalsts, ierēdņu sociālās garantijas) 66 štata
vienībām |
---- |
263,71 |
263,71 |
210,97 |
210,97 |
5.1.2. Valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas |
---- |
62,45 |
62,45 |
49,96 |
49,96 |
5.1.3.
pārējie
kārtējie izdevumi, t.sk: 5.1.3.1. ierēdņu
veselības apdrošināšana 5.1.3.2.
uzturēšanas izdevumi 66 štata vienībām (telpu noma, komunālie pakalpojumi,
apsaimniekošanas izdevumi, ofisa tehnikas apkope un izejmateriāli, kancelejas
preces, sakaru pakalpojumi vid. Ls 104,4 mēn. vienai štata vienībai) 5.1.3.3. mobilo telefonu uzturēšana (10.gab. x Ls 30 mēn.) |
---- |
136,05 3,4 82,69 3,6 |
116,61 3,4 82,69 3,6 |
97,17 2,72 66,15 2,88 |
|
5.1.3.4. tehniskā
aprīkojuma uzturēšana (66 standarta programmatūras uzturēšana, 10 tīkla
printeru uzturēšana); 5.1.3.5. darba
vietu iekārtošana (mazvērtīgais inventārs, datortīkla pieslēgumu
izveidošana); 5.1.3.6. darba
vietu atjaunošana; 5.1.3.7.
izstrādātās programmatūras izmaiņu veikšana |
---- |
18,64 27,72 ---- ---- |
18,64 ---- 5,28 3,0 |
14,91 5,54 3,17 1,8 |
|
5.2. Kapitālie
izdevumi, t.sk.: 5.2.1. mēbeļu
iegāde 66 darba vietām 5.2.2. datoru iegāde 66 gab.; 5.2.3. standarta programmatūras iegāde 66 gab. 5.2.4. tīkla printeru iegāde 10 gab. 5.2.5. mobilo telefonu iegāde 10 gab. 5.2.6.
programmatūras izstrāde |
---- |
222,19 26,4 46,2 110,09 7,5 2,0 30,0 |
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- |
44,44 5,28 9,24 22,02 1,5 0,4 6,0 |
44,44 5,28 9,24 22,02 1,5 0,4 6,0 |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav
nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekta normas izriet no saistībām,
ko Latvija uzņēmusies ar tās dalību Eiropas Savienībā. Ar likumprojektu tiks ieviestas Padomes
2003.gada 3.jūnija Direktīvas 2003/48/EK
par procentu ienākumu no uzkrājumiem aplikšanu ar nodokli prasības. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||
1.tabula |
|||
Attiecīgie ES normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesu spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes 2003.gada 3.jūnija Direktīva 2003/48/EK par procentu ienākumu no uzkrājumiem
aplikšanu ar nodokli (Official Journal L 157
26/06/2003, p. 38 48). |
||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
1.pants |
2.panta pirmās daļas b) punkts; 4.panta otrās daļas c) punkts un
6.panta pirmās daļas c) punkta (i) apakšpunkts |
Atbilst |
|
1.pants |
2.panta pirmās
daļas a), b), c) punkti |
Atbilst |
|
1.pants |
4.panta pirmā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
4.panta otrā daļa
un 4.panta piektā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
4.panta trešā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
4.panta otrās daļas
2.sadaļa |
Atbilst |
|
1.pants |
5.pants |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta pirmās daļas a) punkts |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta pirmās daļas b) punkts |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta pirmās daļas c) punkts |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta pirmās daļas d) punkts |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta otrās daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta trešā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta ceturtā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
|
Atbilst |
|
1.pants |
6.panta septītā daļa |
Atbilst |
|
1.pants |
15.pants |
Atbilst |
|
2.pants |
8.panta pirmā un otrā daļas a), b), c), d) punkti |
Atbilst |
|
2.pants |
3.panta otrā daļa |
Atbilst |
|
2.pants |
3.panta trešā daļa |
Atbilst |
|
2.pants |
2.panta otrā daļa |
Atbilst |
|
3.pants |
9.panta pirmā un otrā daļa |
Atbilst |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav zināms. |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
no valsts puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā
paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai
institūcijām. Likumprojekta normu administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu
dienests savu esošo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par
likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas
Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, un
pēc tam arī "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājā". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
A.Birums |
20.01.2005. 14:07
1640
A.Birums
7095520