Izdarīt Vēlētāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 4., 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 7. un 8.pantu šādā redakcijā:
"7.pants. Centrālā vēlēšanu komisija
120 dienas pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pilsētas domes, novada
domes vai pagasta padomes vēlēšanām, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas
Republikas Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas
nobalsošana, 50 dienas pirms vēlēšanām vai tautas nobalsošanas iesniedz
Pārvaldei ziņas par visiem izveidotajiem vēlēšanu iecirkņiem, norādot katra
vēlēšanu iecirkņa numuru un adresi, kā arī triju dienu laikā informē to par
visām izmaiņām šajās ziņās.
8.pants. (1) Pārvalde 120 dienas pirms Saeimas,
Eiropas Parlamenta vai pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanām, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas Republikas Satversmes
48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas nobalsošana, 50 dienas
pirms vēlēšanām vai tautas nobalsošanas elektroniski apkopo un izsniedz
pašvaldībām Iedzīvotāju reģistra datus par katras pašvaldības administratīvajā
teritorijā esošo dzīvesvietu adresēs (ēkās) reģistrēto vēlētāju skaitu un
iepriekšējās vēlēšanās reģistrēto vēlēšanu iecirkni.
(2) Pilsētas dome,
novada dome vai pagasta padome pārbauda un papildina vai maina Pārvaldes
sniegtās ziņas, norādot tās administratīvajā teritorijā esošā vēlētāja dzīvesvietas
adresei (ēkai) atbilstošā vēlēšanu iecirkņa numuru, un Pārvaldes noteiktā elektroniskā
formā triju nedēļu laikā, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas Republikas
Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas nobalsošana,
vienas nedēļas laikā pēc minēto ziņu saņemšanas iesniedz tās Pārvaldei, kura
aktualizē Reģistrā iekļautās ziņas."
2. Izteikt 9.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pārvalde 90 dienas pirms
Saeimas, Eiropas Parlamenta vai pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanām, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas Republikas Satversmes
48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas nobalsošana, 50 dienas
pirms vēlēšanām vai tautas nobalsošanas, pamatojoties uz Iedzīvotāju reģistrā
esošajām ziņām, iekļauj Reģistrā ziņas par rīcībspējīgiem Latvijas pilsoņiem,
kuri kārtējo vēlēšanu dienā sasniegs 18 gadu vecumu."
3. Izteikt 12.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pārvalde ne vēlāk kā 75 dienas
pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta vai pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanām, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas Republikas
Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas nobalsošana,
45 dienas pirms vēlēšanām vai tautas nobalsošanas katram vēlēšanu
iecirknim sagatavo sākotnējo vēlētāju sarakstu."
4. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pārvalde ne vēlāk kā 70 dienas
pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta vai pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanām, bet, ja Saeimas vēlēšanas notiek Latvijas Republikas
Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai sarīkojama tautas nobalsošana, ne
vēlāk kā 40 dienas pirms vēlēšanām vai tautas nobalsošanas nosūta
vēlētājam pa pastu uz viņa dzīvesvietas adresi Latvijā informāciju par to, kura
vēlēšanu iecirkņa vēlētāju sarakstā viņš ir iekļauts."
5. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no Padomes 1993.gada 6.decembra Direktīvas 93/109/EK, ar ko
nosaka sīki izstrādātu kārtību balsstiesību un tiesību kandidēt Eiropas
Parlamenta vēlēšanās izmantošanai Savienības pilsoņiem, kas dzīvo dalībvalstī,
kuras pilsoņi tie nav."
S.Āboltiņa
Likumprojekta
Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Vēlētāju reģistra
likums ietver nepieciešamos noteikumus, lai Saeimas, Eiropas Parlamenta,
pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām, kā arī tautas nobalsošanai vēlētāju reģistrā
iekļautu, aktualizētu un glabātu ziņas par Latvijas pilsoņiem, kuriem ir
aktīvās vēlēšanu tiesības. Atbilstoši Latvijas Republikas Satversmes 48.pantam Saeimas atlaišanas gadījumā izsludināmas jaunas vēlēšanas, kurām jānotiek ne vēlāk kā divus mēnešus pēc Saeimas atlaišanas. Vēl ētāju reģistra likumā noteiktā vēlētāju sarakstu izveidošanas kārtība (termiņi) neatbilst Latvijas Republikas Satversmes 48.pantā noteiktajam Saeimas vēlēšanu sarīkošanas termiņam, kā arī likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu noteiktajam tautas nobalsošanas sarīkošanas termiņam.
|
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Ar likumprojektu paredzēts noteikt vēlētāju sarakstu veidošanas kārtību, ja sarīkojamas Saeimas ārkārtas vēlēšanas Latvijas Republikas Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai tautas nobalsošana.
|
3.
Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5.
Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar likumprojektu tiek virzīts likumprojekts Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā un likumprojekts Grozījumi likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu. |
||||||||
2.
Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. Direktīvas: |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
5.
Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|||||||||
1.
Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Nav veikti sabiedrības informēšanas pasākumi. |
||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
veiktas. |
||||||||
5.
Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Normatīvā akta
projekta pieņemšanas rezultātā jaunas institūcijas netiks radītas. |
||||||||
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot to
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Citi informēšanas pasākumi vēl
nav zināmi. |
||||||||
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Tiesiskajām
attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais
process. |
||||||||
4.
Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
||||||||
Valsts
sekretārs
|
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis
|
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
M.Strauss |
747
M.Strauss
7036773 Marika.Strauss@tm.gov.lv