Grozījums Prokuratūras likumā
Izdarīt Prokuratūras likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 12.nr.; 1996, 5., 13.nr.; 1998, 9., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 13., 22.nr.; 2003, 15.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar septīto A nodaļu šādā redakcijā:
"Septītā A nodaļa
Latvijas Republikas pārstāvība Eurojust, attiecīgo amatpersonu apstiprināšana un norīkošana, un
sociālās garantijas
58.1 pants. Latvijas
Republikas pārstāvība Eurojust
(1) Latvijas Republikas pārstāvību Eurojust veic šajā likumā noteiktajā
kārtībā ģenerālprokurora apstiprināts pārstāvis (turpmāk Eurojust pārstāvis). Eurojust
pārstāvis darbojas saskaņā ar Latvijas normatīvajiem aktiem, kas regulē
prokurora darbību, un Eiropas Savienības Padomes 2002.gada 28.februāra Lēmumu
2002/187/JHA, ar ko izveido Eurojust, lai stiprinātu cīņu pret
smagiem noziegumiem.
(2) Eurojust pārstāvi viņa prombūtnes laikā aizvieto šajā likumā
noteiktajā kārtībā ģenerālprokurora norīkots Eurojust pārstāvja palīgs.
(3) Eurojust
pārstāvim var būt korespondenti valsts korespondenti pārstāvībai Eurojust (turpmāk Eurojust korespondents), kuri nodrošina Eurojust pārstāvja funkciju izpildi un kurus šajā likumā noteiktajā
kārtībā norīko ģenerālprokurors.
58.2 pants. Prasības
Eurojust pārstāvja, viņa palīga un
korespondenta amata kandidātam
(1) Par Eurojust
pārstāvi un Eurojust pārstāvja palīgu
var būt prokurors, kuram ir vismaz triju gadu darba stāžs prokurora amatā.
(2) Par Eurojust
korespondentu var būt prokurors, kuram ir vismaz triju gadu darba stāžs
prokurora amatā un kurš pilda Eiropas Tiesiskās sadarbības tīkla
kontaktpersonas funkcijas.
58.3 pants. Eurojust pārstāvja apstiprināšana, viņa
palīga un korespondentu norīkošana
(1) Eurojust
pārstāvi ģenerālprokurors apstiprina uz pieciem gadiem, ievērojot konkursa
komisijas atzinumu.
(2) Viena un tā pati persona var būt par Eurojust pārstāvi ne vairāk kā divus
termiņus pēc kārtas.
(3) Eurojust
pārstāvja palīgu un Eurojust
korespondentus ģenerālprokurors norīko pēc Eurojust
pārstāvja ieteikuma bez pilnvaru termiņa ierobežojuma.
(4) Prokurori, kas veic Latvijas Republikas
pārstāvības funkcijas Eurojust,
saglabā Ģenerālprokuratūras prokurora amatu.
58.4 pants. Pabalsti
un kompensācijas Eurojust pārstāvim
un Eurojust pārstāvja palīgam
(1) Laikā, kad Eurojust pārstāvis pilda dienesta pienākumus ārpus Latvijas
Republikas, viņam papildus prokurora darba samaksai un šajā likumā noteiktajām
garantijām ir tiesības saņemt šādus pabalstus:
1) algas pabalstu par dienestu ārvalstī;
2) pabalstu par laulātā uzturēšanos ārvalstī;
3) pabalstu par bērna uzturēšanos ārvalstī;
4) pabalstu mājsaimniecības inventāra iegādei,
pārceļoties uz dienesta vietu ārvalstī;
5) pabalstu dienesta vajadzībām izmantojamā
transporta izdevumu segšanai.
(2) Laikā, kad Eurojust pārstāvis pilda dienesta pienākumus ārpus Latvijas
Republikas, viņam kompensē šādus izdevumus:
1) dzīvokļa īres un komunālos izdevumus;
2) ar dzīvokļa īres līguma noslēgšanu saistītos
izdevumus;
3) bērna skolas un pirmsskolas izdevumus;
4) ceļa un pārcelšanās izdevumus;
5) izdevumus, kas saistīti ar veselības
apdrošināšanu un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem, kuri saistīti ar
kaitējumu veselībai.
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētie pabalsti un kompensācijas netiek apliktas ar likumos paredzētajiem nodokļiem un citiem obligātajiem maksājumiem.
(4) Eurojust pārstāvja palīgam tā funkciju
izpildes laikā ir tiesības saņemt Eurojust
pārstāvim noteikto algas pabalstu par dienestu ārvalstī, pabalstu dienesta
vajadzībām izmantojamā transporta izdevumu segšanai, ceļa un pārcelšanās
izdevumu kompensāciju un kompensāciju par veselības apdrošināšanu un
apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem, kuri saistīti ar kaitējumu veselībai.
(5) Ja Eurojust
pārstāvja prombūtne ir ilgāka par trim nedēļām, Eurojust pārstāvja palīgam Eurojust
pārstāvja prombūtnes laikā ir tiesības saņemt Eurojust pārstāvim noteikto dzīvokļa īres un komunālo izdevumu
kompensāciju un kompensāciju par izdevumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īres
līguma noslēgšanu. Ja Eurojust pārstāvja
prombūtne nav ilgāka par trim nedēļām, Eurojust
pārstāvja palīgam ir tiesības saņemt kompensāciju par viesnīcas izmantošanas
izdevumiem.
(6) Šā panta pirmajā, otrajā, ceturtajā un
piektajā daļā minēto pabalstu un kompensāciju apmēru un izmaksas kārtību nosaka
Ministru kabinets."
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta Grozījumi
Prokuratūras likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Eiropas Savienības Padomes 2002.gada 28.februāra lēmumu 2002/187/JHA par Eurojust izveidošanu ar nolūku pastiprināt cīņu pret smagiem noziegumiem katrai Eiropas Savienības dalībvalstij saskaņā ar tās tiesību sistēmu ir jānorīko viens pārstāvis Eurojust sastāvā. Atbilstoši minētā lēmuma prasībām nacionālajā likumdošanā ir nepieciešams izstrādāt mehānismu, kādā dalībvalsts norīkos savu pārstāvi Eurojust. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir noteikt kārtību,
kādā tiek nodrošināta Latvijas pārstāvība Eurojust. Latvijas Republikas pārstāvību Eurojust
veiks ģenerālprokurora pilnvarots prokurors (pārstāvis). Pārstāvim Eurojust uzlikto pienākumu
veikšanai ir paredzēts viens palīgs, kas aizstās pārstāvi tā prombūtnes un
atvaļinājuma laikā. Bez tam pārstāvim Eurojust funkciju izpildes nodrošināšanai
ir paredzēti divi valsts korespondenti, kas darbosies Latvijā un paralēli
tiešajiem amata pienākumiem pildīs Eiropas Tiesiskās sadarbības tīkla
kontaktpersonu funkcijas. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
(tūkst. Latu) |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
Aprēķini, kas saistīti ar Latvijas
pārstāvību Eurojust ir norādīti pie Ministru kabineta noteikumu projekta
Noteikumi, par pabalstu un kompensāciju apmēru un izmaksas kārtību sakarā ar
Latvijas pārstāvību Eurojust anotācijas III.sadaļas. Nepieciešamie finanšu
līdzekļi Latvijas pārstāvības nodrošināšanai Eurojust 145903 latu apmērā ir
paredzēti Prokuratūras budžetā saskaņā ar likumu Par valsts budžetu
2005.gadam. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nepieciešami jauni Ministru kabineta
noteikumi Noteikumi par pabalstu un kompensāciju apmēru un izmaksas kārtību
sakarā ar Latvijas pārstāvību Eurojust . |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts
|
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nodrošina pārstāvību saistībā ar Eurojust. |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības novērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu un publikāciju |
No Eiropas Savienības puses jautājumā par pārstāvību Eurojust
vadlīniju vai noteiktu prasību nav katras valsts tiesības ir izvēlēties
savu modeli funkcijas nodrošināšanai un sekot līdz tā darbībai. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
- |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas,
atsevišķu prokuroru funkcijas tiek paplašinātas sakarā ar Eiropas Savienības Padomes 2002.gada
28.februāra lēmuma 2002/187/JHA par Eurojust izveidošanu ar nolūku
pastiprināt cīņu pret smagiem noziegumiem prasībām. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī ievietots NAIS datu bāzē un
Tieslietu ministrijas mājas lapā. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts nesatur indivīda tiesības ierobežojošas normas |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||
Tieslietu ministres vietā
aizsardzības ministrs E.Repše
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
V.Rūsiņa |
27.01.2005. 10:04
777
V.Rūsiņa
7505763; vita.rusina@tm.gov.lv