Likumprojekts
Grozījumi Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likumā
Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
2., 6., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2004, 206.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 6.panta
otrajā daļā vārdus "dzēšanā un glābšanas darbos" ar vārdiem
"ierobežošanas darbos".
2. Papildināt 25.panta pirmo daļu ar 3.1 punktu
šādā redakcijā:
"31) organizēt un veikt meža ugunsgrēku
ierobežošanas darbus;".
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.punktu šādā
redakcijā:
"6. Likuma 25.panta pirmās daļas 3.1 punktā
noteikto funkciju savā administratīvajā teritorijā veic:
6.1. līdz 2007.gada 31.decembrim Daugavpils
virsmežniecība, Kuldīgas virsmežniecība, Talsu virsmežniecība un Ventspils
virsmežniecība;
6.2. līdz 2008.gada 31.decembrim Krāslavas
virsmežniecība, Ludzas virsmežniecība, Madonas virsmežniecība un Rīgas
virsmežniecība;
6.3. līdz 2009.gada 31.decembrim Alūksnes
virsmežniecība, Balvu virsmežniecība, Cēsu virsmežniecība un Jēkabpils
virsmežniecība;
6.4. līdz 2010.gada 31.decembrim Bauskas
virsmežniecība, Dobeles virsmežniecība, Jelgavas virsmežniecība, Liepājas virsmežniecība un Saldus virsmežniecība;
6.5. līdz 2011.gada
31.decembrim Aizkraukles virsmežniecība, Ogres virsmežniecība, Rēzeknes virsmežniecība, Preiļu virsmežniecība, Tukuma virsmežniecība un Valmieras virsmežniecība;
6.6. līdz 2012.gada
31.decembrim Gulbenes
virsmežniecība, Valkas virsmežniecība un Limbažu virsmežniecība."
Iekšlietu ministra vietā
satiksmes ministrs
A.Šlesers
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ņemot vērā meža ugunsgrēku specifiku,
augstāk minētās koncepcijas īstenošanas nodrošināšanai nepieciešams papildināt
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkcijas, uzdodot tam organizēt
un veikt meža ugunsgrēku ierobežošanu. Saeimā pieņemts un 2004. gada 25.
novembrī izsludināts likumprojekts Grozījumi Valsts meža dienesta likumā,
kas izslēdz no likuma Valsts meža dienesta uzdevumus, to skaitā organizēt meža ugunsdrošības uzraudzību un ugunsgrēku ierobežošanu. Valsts meža dienesta uzdevumi iekļauti Iestādes nolikumā (2004. gada 16.
novembra Ministru kabineta noteikumi Nr.945). |
|
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
uzdod Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam jaunu funkciju organizēt
un veikt meža ugunsgrēku ierobežošanu, kā arī precizē 6. panta otrās daļas
deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā valsts un pašvaldību
institūcijas iesaistās mežu ugunsgrēku ierobežošanā. |
|
|||||||||||
3. Cita informācija |
Pārejas
periodā (no 2005.gada līdz 2011.gadam) meža ugunsdrošības uzraudzības un meža
ugunsgrēku ierobežošanas funkcijas veiks gan Valsts meža dienests, gan Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienests. Institūciju kompetences sadalīšana tiks
noteikta Ministru kabineta apstiprinātajā Vienotas valsts uguns apsardzības
un glābšanas sistēmas izveidošanas plānā.
2005. gadā nav paredzēta finansējuma pārdale starp Valsts meža
dienestu un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu. Arī 2005. gada Valsts
budžeta projektā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam nav iekļauts
Vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas
koncepcijā paredzētais papildu finansējums
mežu ugunsgrēku dzēšanai.
2005 gadā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests veiks
dokumentu izstrādi projektu pieteikumiem, lai finanšu līdzekļu piešķiršanas
gadījumā 2006. un turpmākajos gados tiktu uzsākti jaunu ugunsdzēsības depo celtniecības
darbi, veco depo renovācija un speciālās tehnikas iegāde. |
|
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Vienotas valsts uguns
apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošana sekmēs ugunsdrošības
nostiprināšanu Latvijas mežos |
|
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Vienotas valsts uguns
apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošana sekmēs ugunsdrošības
nostiprināšanu Latvijas mežos un paaugstinās meža ugunsgrēku likvidēšanas
efektivitāti |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Vienotas valsts uguns apsardzības un
glābšanas sistēmas izveidošana novērsīs divu valsts iestāžu (Valsts meža
dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta) daļēju funkciju
dublēšanu |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
|
2005. |
2006. |
2007. |
2008. |
|
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
5804,2 |
6382,0 |
7108,7 |
7545,8 |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
0 |
-5804,2 |
-6382,0 |
-7108,7 |
-7545,8 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienestam 2005.gadā valsts budžetā ir
paredzēti Ls 12 948 159 ugunsgrēku dzēšanai, neatliekamo avārijas seku
likvidēšanai un glābšanas darbu veikšanai.
Valsts meža dienestam (turpmāk - VMD) 2005.gadā valsts budžetā ir paredzēti Ls 1 099 123 meža ugunsdrošības uzraudzībai un ugunsgrēku ierobežošanai. Papildu izdevumi
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
1.
Izdevumi nodaļas
izveidošanai VUGD centrālā aparātā (4 štata vietas) 2006.gadā un turpmāk
ik gadu Ls 11 766 uzturēšanas izdevumi (2 darbinieku darba
atalgojums, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī
uzturnaudas kompensācija) (Ls 24 720 (nepieciešami budžeta
līdzekļi) Ls 12 954 (budžeta līdzekļu pārdale no VMD)); 2.
Izdevumi jaunu
VUGD struktūrvienību izveidošanai 2.1.vienas depo ēkas (telpu kopējā platība aptuveni 500 m2)
celtniecība (ieskaitot PVN 18%) Ls 686 220; 2.2.autotehnikas iegāde vienai struktūrvienībai (2 ugunsdzēsības
autocisternas ar aprīkojumu, 1 specializēta ugunsdzēsības autocisterna meža
ugunsgrēku dzēšanai, 1 paaugstinātās caurgājības vieglais automobilis),
ieskaitot PVN un muitas nodokli, Ls 276 000; 2.3.ugunsdzēsības un glābšanas aprīkojuma iegāde vienai
struktūrvienībai Ls 65 178; 2.4. iekārtu un inventāra iegāde vienai struktūrvienībai Ls
3 760. Kopā izdevumi kapitālieguldījumiem vienas
struktūrvienības izveidošanai Ls 686 220 + Ls 276 000 + Ls 65 178 + Ls 3 760 =
Ls 1 031 158 2.5. personāla atalgojums vienai struktūrvienībai (30 štata vietas),
t.sk. darba atalgojums, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā
arī uzturnaudas kompensācija Ls 8 378 x 12 mēn. = Ls 100 536 gadā; 2.6. izdevumi par profilaktiskajām potēm pret ērču encefalītu (1 pote
maksā Ls 5) 30 darbinieki x 4 potes/5 gadi x Ls 5 = Ls 120 gadā; 2.7. formas tērpu un ekipējuma iegāde 30 darbinieki x Ls 100 = 3 000 gadā; 2.8. autotehnikas apkopes un ekspluatācijas izdevumi 1
struktūrvienības automobiļiem (t.sk. apdrošināšana, tehniskā apskate,
degvielas iegāde) Ls 6 917 gadā; 2.9. komunālo pakalpojumu izdevumi vienai depo ēkai Ls 1 899 gadā. Kopā vienas struktūrvienības uzturēšanas izdevumi Ls 100 536 + Ls 120 + Ls 3 000 + Ls 6 917 + Ls 1 899 = Ls 112 472 gadā 2005.gadā 0; 2006.gadā Ls 1 031 158 x 5 = Ls 5 155 790 izdevumi kapitālieguldījumiem (5 jaunas
struktūrvienības); 2007.gadā (5 jaunas struktūrvienības) Ls 5 718 150, t.sk.: Ls 5 155 790 izdevumi kapitālieguldījumiem, Ls 562 360 uzturēšanas izdevumi (2006. gadā izveidotajām 5
struktūrvienībām); 2008.gadā Ls 6 280
510, t.sk.: Ls 5 155 790 izdevumi kapitālieguldījumiem (5 jaunas
struktūrvienības), Ls 1 124 720 uzturēšanas izdevumi (2006. un 2007. gadā
izveidotajām 10 struktūrvienībām); 2009.gadā Ls 7 874 028, t.sk.: Ls 6 186 948 izdevumi kapitālieguldījumiem (6 jaunas
struktūrvienības), Ls 1 687 080 uzturēšanas izdevumi (2006., 2007. un 2008. gadā
izveidotajām 15 struktūrvienībām); 2010.gadā Ls 8 548 860, t.sk.: Ls 6 186 948 izdevumi kapitālieguldījumiem (6 jaunas
struktūrvienības), Ls 2 361 912 uzturēšanas izdevumi (2006., 2007., 2008. un 2009. gadā
izveidotajām 21 struktūrvienībām). 3.
Izdevumi VUGD
struktūrvienību izveidošanai uz esošo VUGD atsevišķo posteņu bāzes 3.1. vienas depo ēkas renovācijas izdevumi Ls 26 500; 3.2. autotehnikas iegāde vienai struktūrvienībai (1 specializēta
ugunsdzēsības autocisterna meža ugunsgrēku dzēšanai, 1 paaugstinātās
caurgājības vieglais automobilis), ieskaitot PVN un muitas nodokli, Ls
86 000; 3.3. ugunsdzēsības un glābšanas aprīkojuma iegāde vienai
struktūrvienībai Ls 50 298; 3.4. iekārtu un inventāra iegāde vienai struktūrvienībai Ls 2 340. Kopā izdevumi kapitālieguldījumiem vienas
struktūrvienības izveidošanai Ls 26 500 + Ls 86 000 + Ls 50 298 + Ls 2 340 = Ls 165 138 3.5. personāla atalgojums vienai struktūrvienībai (17 štata vietas),
t.sk. darba atalgojums, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas ,
kā arī uzturnaudas kompensācija Ls 4 709 x 12 mēn. = Ls 56 508 gadā; 3.6. izdevumi par profilaktiskajām potēm pret ērču encefalītu (1 pote
maksā Ls 5) 17 darbinieki x 4 potes/5 gadi x Ls 5 = Ls 68 gadā; 3.7. formas tērpu un ekipējuma iegādes izdevumi personālam 17 darbinieki x Ls 100 = 1 700 gadā; 3.8. tehnikas apkopes un ekspluatācijas izdevumi 1 struktūrvienības
automobiļiem (t.sk. apdrošināšana, tehniskā apskate, degvielas iegāde) Ls 3
449 gadā; 3.9. komunālo pakalpojumu izdevumi vienai depo ēkai Ls 1 419 gadā. Kopā vienas struktūrvienības uzturēšanas izdevumi Ls 56 508 + Ls 68 + Ls 1 700 + Ls 3 449 + Ls 1 419 = Ls 63 144 gadā 2005.gadā 0; 2006.gadā Ls 165 138 x 3 = Ls 495 414 izdevumi kapitālieguldījumiem (3
struktūrvienības); 2007.gadā (3 struktūrvienības) Ls 684 846, t.sk.: Ls 495 414 izdevumi kapitālieguldījumiem, Ls 189 432 uzturēšanas izdevumi (2006. gadā izveidotajām 3
struktūrvienībām); 2008.gadā Ls 1 039 416, t.sk.: Ls 660 552 izdevumi kapitālieguldījumiem (4
struktūrvienības), Ls 378 864 uzturēšanas izdevumi (2006. un 2007. gadā izveidotajām 6
struktūrvienībām); 2009.gadā Ls 1 291 992, t.sk.: Ls 660 552 izdevumi kapitālieguldījumiem (4
struktūrvienības), Ls 631 440 uzturēšanas izdevumi (2006., 2007. un 2008. gadā
izveidotajām 10 struktūrvienībām); 2010.gadā Ls 1 544 568, t.sk.: Ls 660 552 izdevumi kapitālieguldījumiem (4
struktūrvienības), Ls 884 016 uzturēšanas izdevumi (2006., 2007., 2008. un 2009. gadā
izveidotajām 14 struktūrvienībām). 4.
Izdevumi rezervju
izveidošanai izveidotajās VUGD struktūrvienībās, lai varētu nodrošināt ar
inventāru meža ugunsgrēku dzēšanā iesaistītās personas Uzkabināmie smidzinātāji, kannas ūdens
rezervei, lāpstas, spaiņi, cirvji, rokas dzēšanas vēdekļi, dzeramā ūdens
trauki kopsummā Ls 1 380 vienai struktūrvienībai 2005.gadā 0; 2006.gadā Ls 1 380 x 8
struktūrvienības = Ls 11 040 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2007.gadā Ls 1 380 x 8 struktūrvienības =
Ls 11 040 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2008.gadā Ls 1 380 x 9 struktūrvienības = Ls 12
420 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2009.gadā Ls 1 380 x 10 struktūrvienības = Ls 13
800 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2010. gadā Ls 1 380 x 10 struktūrvienības = Ls 13 800 izdevumi kapitālieguldījumiem. 5.
Izdevumi radio
sakaru sistēmām izveidotajām VUGD struktūrvienībām 5.1. 5 stacionārās radiostacijas, 4 pārnēsājamās radiostacijas, kā
arī antenas uzstādīšana katrā jaunveidojamā struktūrvienībā (5 stac.radiost. x Ls 1 600)
+(4 pārn.radost. x Ls 900) + (1 ant. x Ls 200) = Ls 11 800; 5.2. 3 stacionārās radiostacijas, 2 pārnēsājamās radiostacijas, kā
arī antenas uzstādīšana katrā struktūrvienībā, kas tiek veidota uz esošo VUGD
atsevišķo posteņu bāzes (3 stac.radiost. x Ls 1 600)
+(2 pārn.radost. x Ls 900) + (1 ant. x Ls 200) = Ls 6 800; 5.3. uguns novērošanas torņu
dežurantu nodrošināšana ar pārnēsājamām radiostacijām ( Ls 914 vienam
tornim). Vidēji gadā 31 tornis; 5.4. no VMD pārņemto mežsargu nodrošināšana ar pārnēsājamām
radiostacijām (Ls 900). Vidēji gadā 25 mežsargi. 2005.gadā 0; 2006.gadā
Ls 130 234 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2007.gadā Ls 130 234
izdevumi kapitālieguldījumiem; 2008.gadā Ls 137 034 izdevumi
kapitālieguldījumiem; 2009.gadā Ls 148
834 izdevumi kapitālieguldījumiem; 2010.gadā Ls 148
834 izdevumi kapitālieguldījumiem. 6.
Izdevumi sakarā ar
meža ugunsdrošības uzraudzības funkcijas pārņemšanu no VMD No VMD
pārņemtajiem mežsargiem (vidēji gadā 25 mežsargi) gadā: 6.1.
izdevumi par profilaktiskajām potēm pret ērču encefalītu 25 x 4
potes/5 gadi x Ls 5 = Ls 100; 6.2.
ugunsdzēsēja aizsargtērpa un ekipējuma iegādes izdevumi 25 x Ls
30 = Ls 750; 6.3.
izdevumi kompensācijām par patērēto degvielu, izmantojot dienesta vajadzībām
privāto automobili 25 x 300
km x 12 mēn. x 20 l / 100 km x Ls 0,4 = Ls 7 200. Kopā: Ls 100 + Ls 750 + Ls 7 200 = Ls
8 050. 2005.gadā 0; 2006.gadā 0; 2007.gadā Ls 8 050 uzturēšanas
izdevumi; 2008.gadā Ls 16 100 uzturēšanas izdevumi; 2009.gadā Ls 24 150 uzturēšanas izdevumi; 2010.gadā Ls 32 200 uzturēšanas izdevumi. 7.
Izdevumi no VMD
pārņemto meža uguns novērošanas torņu uzturēšanai Vidēji
gadā 31 tornis. Ik pēc 7 gadiem torņa pārkrāsošana, kabīnes remonts vai nomaiņa, kas
vienam tornim vidēji izmaksā Ls 1 000. Ls 1 000 x 31 tornis x 1/7 = Ls
4 429 gadā. 2005.gadā 0; 2006.gadā 0; 2007.gadā Ls 4 429 uzturēšanas
izdevumi; 2008.gadā Ls 8 858 uzturēšanas
izdevumi; 2009.gadā Ls 13 278 uzturēšanas izdevumi; 2010. gadā Ls 17 707 uzturēšanas izdevumi. KOPĀ: 2005.gadā 0; 2006.gadā Ls 5 804 244, t.sk.: Ls 5 792 478 izdevumi
kapitālieguldījumiem, Ls 11 766 uzturēšanas izdevumi); 2007.gadā Ls 6 381 956, t.sk.: Ls 5 792 478 izdevumi
kapitālieguldījumiem, Ls 589 478 uzturēšanas izdevumi ( Ls 776 037
(nepieciešamie budžeta līdzekļi) Ls 186 559 (budžeta līdzekļu
pārdale no VMD)); 2008.gadā Ls 7 108 670, t.sk.: Ls 5 965 796 izdevumi
kapitālieguldījumiem, Ls 1 142 874 uzturēšanas izdevumi ( Ls 1 540 308
(nepieciešamie budžeta līdzekļi) Ls 397 434 (budžeta līdzekļu pārdale no VMD)); 2009.gadā Ls 8 820 406, t.sk.: Ls 7 010 134 izdevumi
kapitālieguldījumiem, Ls 1 810 272 uzturēšanas izdevumi ( Ls 2 367
723 (nepieciešamie budžeta līdzekļi) Ls 557 451 (budžeta līdzekļu
pārdale no VMD)). 2010.gadā Ls 9 613 440, t.sk.: Ls 7 010 134 izdevumi kapitālieguldījumiem, Ls 2 603 306 uzturēšanas izdevumi ( Ls 3 320 555 (nepieciešamie budžeta līdzekļi) Ls 717 249 (budžeta līdzekļu pārdale no VMD)). |
12948,2 1099,1 |
5804,2 |
6382,0 |
7108,7 |
7545,8 |
||||||||
6.
Cita informācija Sakarā
ar meža ugunsdrošības uzraudzības un ugunsgrēku ierobežošanas funkciju
pārdali VUGD nepieciešama pakāpeniska (no 2007. līdz 2012. gadam) finansējuma
pārdale no VMD Ls 1 099 123
apmērā (saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 26.maija rīkojuma Nr.343 Par
vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas
koncepciju 4.punktu). |
Likumprojekta
realizēšanai nepieciešamo papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršana
2006.gadā un turpmākajos gados ir jāizskata kopā ar visu ministriju vidējā
termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar Ministru
kabineta atbalstīto Vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas
izveidošanas koncepciju pēc likumprojekta Grozījumi Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likumā izstrādāti:
-grozījumu projekts 2003.gada 2.septembra Ministru kabineta noteikumos
Nr.490 Ugunsgrēku un to seku uzskaites noteikumi, paredzot, ka no 2011.gada
visu (t.sk. meža) ugunsgrēku uzskaiti veiks Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienests; -
grozījumu projekts 2001.gada 29.maija Ministru kabineta noteikumos Nr.217
Noteikumi par meža aizsardzības pasākumiem un ārkārtas situāciju
izsludināšanu mežā, piešķirot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam
tiesības ierosināt ārkārtējas situācijas izsludināšanu sakarā ar meža
ugunsgrēku izplatīšanos; -
grozījumu projekts 1998.gada 14.jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr.247
Ārkārtējo situāciju valsts operatīvās komisijas nolikums, nosakot Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestam papildus funkciju lielu meža un kūdras
purvu ugunsgrēku dzēšanā. Augstāk minētie noteikumu projekti
izskatāmi pēc likumprojekta stāšanās spēkā. Divu mēnešu laikā pēc likumprojekta
pieņemšanas jāizstrādā noteikumu projekts par kārtību, kādā valsts un
pašvaldību institūcijas iesaistās meža ugunsgrēku ierobežošanā. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
|
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas un sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā
pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J. Rekšņa
|
M.Rāzna
|
I.Livčāne
|
L.Zandovskis
|
|
|
|
|
10.01.2005 15:28
2644
L.Zandovskis, 7075835
linards.zandovskis@vugd.gov.lv