2005. gada 21. janvārī
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam izskatīšanai
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts pensijām"".
Pielikumā: likumprojekts uz 1 lapas,
anotācija
likumprojektam uz 2 lapām.
Saeimas deputāti:
1. _____________________________
2. _____________________________
3. _____________________________
4. _____________________________
5. _____________________________
Likumprojekts
Grozījums likumā "Par
valsts pensijām"
1.
Izteikt pārejas noteikumu 29. punktu šādā redakcijā:
29.
Līdz 2010.gada 1.jūlijam personām, kuru apdrošināšanas stāžs nav mazāks par 30
gadiem, divus gadus pirms šā likuma 11.panta pirmajā daļā noteiktā vecuma
sasniegšanas (ievērojot šo pārejas noteikumu 8.punktu) ir tiesības vecuma
pensiju pieprasīt priekšlaicīgi, bet vīriešiem ne agrāk kā no 60 gadu
vecuma.'',
Izteikt pārejas noteikumu 34. punktu šādā
redakcijā
2. "34. Līdz 2006.gada 31.decembrim
vecuma pensijas minimālais apmērs nedrīkst būt mazāks par valsts sociālā
nodrošinājuma pabalstu, kuram piemērots šāds koeficients:
personām, kuru apdrošināšanas stāžs nav
lielāks par 20 gadiem, 1,4;
personām, kuru apdrošināšanas stāžs ir
lielāks par 20 gadiem, bet nav lielāks par 30 gadiem, 1,6;
personām, kuru apdrošināšanas stāžs ir
lielāks par 30 gadiem, 1,8. "
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts
pensijām.
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Personām,
kuru apdrošināšanas stāžs nav mazāks par 30 gadiem, divus gadus pirms šā
likuma 11.panta pirmajā daļā noteiktā vecuma sasniegšanas (ievērojot šo
pārejas noteikumu 8.punktu) ir tiesības vecuma pensiju pieprasīt
priekšlaicīgi, bet vīriešiem ne agrāk kā no 60 gadu vecuma līdz 2005.gada
1.jūlijam. |
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Pagarināt
tiesības saņemt vecuma pensiju līdz 2010.gada 1.jūlijām. |
3. Cita informācija |
- |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts
būtiski neietekmēs valsts budžetu un pašvaldību budžetus |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas
netiks radītas |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu
un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas
Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo
indivīda tiesības. |