Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izslēgt 213.pantā skaitli "204.4".
2. Papildināt
214.panta pirmo daļu pēc skaitļa "202.1" ar skaitli
"204.4".
3. Izslēgt 304.panta 1.punktā skaitli "204.4".
4. Aizstāt 304.panta
2.punktā skaitļus un vārdus "178. un 179.1 pantā" ar
skaitļiem un vārdiem "178., 179.1 un 204.4 pantā".
Kultūras ministre
H.Demakova
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu
kodeksā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Ministru Prezidenta
uzdevumā Kultūras ministrijai ir uzdots
nodrošināt Administratīvo pārkāpumu kodeksa 247.pantā Ministru kabinetam
dotā uzdevuma izpildi, nosakot to amatpersonu un speciāli pilnvaroto personu
sarakstu, kurām ir tiesības sastādīt protokolu par administratīvo pārkāpumu,
kas paredzēts Administratīvo pārkāpumu kodeksa 2044. pantā (filmu
izplatīšanas noteikumu pārkāpšana) Administratīvo pārkāpumu protokolus par Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa (turpmāk APK) 2044. pantā
minētajiem pārkāpumiem sastāda Valsts policijas amatpersonas, bet izskata šīs
lietas rajonu (pilsētu) tiesu tiesneši (APK 213.pants). Patreizējā situācija rada šādas problēmas: ·
tiesās šo
lietu izskatīšana nereti ieilgst, kā rezultātā mazinās videopirātisma
apkarošanas efektivitāte. ·
saskaņā ar
Likuma par policiju 10.panta 6.daļu, policijas darbinieks likumā formulētos
uzdevumus drīkst veikt tikai savas kompetences ietvaros, bet šī kompetence
attiecībā uz APK 2044.
pantā minētajiem pārkāpumiem nav noteikta ne ar vienu normatīvu aktu; APK 247. pants nosaka, ka Amatpersonu un
speciāli pilnvaroto personu sarakstu, kurām ir tiesības sastādīt protokolu
par administratīvo pārkāpumu, nosaka normatīvais akts, kurā paredzēta
administratīvā atbildība par attiecīgo noteikumu pārkāpšanu.
Tā kā atbildība par Noteikumu pārkāpumiem paredzēta APK, tad, lai
mainītu patreizējo situāciju, Kultūras ministrija ierosina izdarīt grozījumus
APK, paredzot, ka 2044. pantā minētās administratīvo pārkāpumu
lietas izskata Valsts policijas iestādes. |
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekta pieņemšana 1)
novērstu pretrunu starp likumu un tā piemērošanas
praksi, jo policija jau šobrīd veic visas nepieciešamās darbības
videopirātisma apkarošanai; 2)
vienkāršojot pārkāpuma konstatēšanu un atbildības
noteikšanu, tiktu kāpināta pirātisma apkarošanas efektivitāte kino un
videoprodukcijas izplatīšanas nozarē. APK 247.pants paredz, ka, ja normatīvā aktā nav noteikts amatpersonu un
speciāli pilnvaroto personu saraksts, kurām ir tiesības sastādīt protokolu
par administratīvo pārkāpumu, tad šo sarakstu nosaka institūcija, kura
saskaņā ar šo likumu ir pilnvarota izskatīt administratīvo pārkāpumu
lietas", šajā konkrētajā gadījumā Valsts policija. Tātad pēc grozījumu pieņemšanas var tikt
noteikts arī to amatpersonu loks, kurām ir tiesības sastādīt administratīvo
pārkāpumu protokolus par APK 2044. pantā minētajiem pārkāpumiem. |
3. Cita informācija |
|
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Vienkāršojot pārkāpuma konstatēšanas un
soda noteikšanas procedūru, normatīvais akts labvēlīgi ietekmēs
uzņēmējdarbības vidi, nostiprinot likumību videoierakstu izplatīšanā |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiek veicināta audiovizuālo darbu izplatīšanas likumība |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekta pieņemšana neprasa
papildus izdot citus normatīvos aktus. |
2. Cita informācija |
|
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Cita informācija |
|
|||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
|||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti |
|||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||
5. Cita informācija |
|
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts tikai precizē un
nostiprina patreizējo praksi filmu nelegālas izplatīšanas apkarošanā. Jaunas
valsts institūcijas netiek radītas. Valsts policijai ar šo normatīvo aktu
tiek nostiprinātas funkcijas, kuras tā veic jau tagad, kā arī tiek precizēta
policijas amatpersonu kompetence. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts LR oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Papildus tam LNKC nosūtīs informāciju ieinteresētajiem uzņēmējiem,
kuri nodarbojas ar filmu izplatīšanu un demonstrēšanu, VHS kasešu un DVD
tirgošanu un nomu. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ja persona uzskata, ka administratīvā
pārkāpuma protokols sastādīts nepamatoti, tā var vērsties tiesā. |
4. Cita informācija |
|
01.11.2004
902
A. Rozenbergs
7505083, andris.rozenbergs@nfc.gov.lv
Ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
H. Demakova |
D. Pavļuts |
I. Millersone |
I. Bērziņa |
A. Rozenbergs |