Likumprojekts
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu
grozījumu:
Izteikt
230.6 pantu šādā redakcijā:
"230.6 pants. Lauku atbalsta
dienests
Lauku atbalsta dienests
izskata šā kodeksa 66.1 pantā paredzēto administratīvo
pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo
pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Lauku
atbalsta dienesta vārdā ir tiesīgi:
1) Lauku atbalsta dienesta reģionālo
lauksaimniecības pārvalžu
vadītāji un viņu vietnieki naudas sodu no desmit līdz simt piecdesmit
latiem;
2) Aiviekstes meliorācijas sistēmu valsts pārvaldes vadītājs naudas
sodu no desmit līdz simt piecdesmit latiem."
Zemkopības ministrs
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Patreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar 2003.gada 11.decembrī izdarītajiem grozījumiem Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā 66.1pants paredz uzlikt
administratīvos sodus par meliorācijas sistēmu ekspluatācijas un uzturēšanas
noteikumu pārkāpšanu un informācijas nesniegšanu par izmaiņām meliorācijas
sistēmās. Meliorācijas sistēmu ekspluatācijas un uzturēšanas kārtību nosaka
2004.gada 8.aprīļa Ministru kabineta noteikumi Nr.272 Meliorācijas sistēmu
ekspluatācijas un uzturēšanas noteikumi. Meliorācijas likums savukārt
nosaka, ka zemes īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam mēneša laikā
rakstveidā jāinformē Lauku atbalsta dienests par pārmaiņām meliorācijas
sistēmās sava īpašuma vai tiesiskā valdījuma esošās zemes robežās.
Nepieciešamību izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
230.6pantā noteica apstāklis, ka atbilstoši Meliorācijas likuma
10.pantam meliorācijas sistēmu būvniecības, ekspluatācijas un uzturēšanas
kontroli un valsts uzraudzību veic Lauku atbalsta dienests un līdz ar to ir
tiesīgs uzlikt administratīvos sodus, kas saistīti ar 66.1pantā
noteikto tiesisko regulējumu. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta grozījums paredz, ka kodeksa 66.1pantā
paredzētās administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs un naudas sodu uzliks
Lauku atbalsta dienesta reģionālo
lauksaimniecības pārvalžu vadītāji un viņu vietnieki, kā arī Aiviekstes
meliorācijas sistēmu valsts pārvaldes vadītājs. Nepieciešamību likumā
nosaukt Aiviekstes meliorācijas sistēmu valsts pārvaldi nosaka tas, ka
saskaņā ar 2004.gada 19.oktobra Ministru
kabineta noteikumiem Nr.876 (prot. Nr.60
60.§) "Lauku atbalsta dienesta nolikums 5.punktu, tā ir
atsevišķa Lauku atbalsta dienesta struktūrvienība. Naudas sods, ko uzliks minēto
institūciju amatpersonas par meliorācijas sistēmu ekspluatācijas un
uzturēšanas noteikumu pārkāpšanu, ir desmit līdz simt piecdesmit lati, bet
par tādas informācijas nesniegšanu Lauku atbalsta dienestam, kura saistīta ar
izmaiņām sava zemes īpašuma vai tiesiskā lietojuma robežās esošajās
meliorācijas sistēmās, ir desmit līdz simt piecdesmit lati. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Tiks noregulēta administratīvā soda uzlikšanas procedūra, ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi būs pozitīva. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Šāds normatīvais regulējums nodrošinās meliorācijas sistēmu
ekspluatācijas un uzturēšanas noteikumu ievērošanu. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts labvēlīgi ietekmēs vidi. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi netika veikti. |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu normatīvā akta izpildi, nav nepieciešama jaunu
institūciju izveide. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likumprojekts Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā pēc
to pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā
izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības administratīvo procesu regulējošos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
04.11.02. 10:31
992
R.Pauniņš
7027228, Rihards.Paunins@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
D.Malzubre |
R.Pauniņš |