2004. gada ____. decembrī
Nr._________________
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51. pantu, Aizsardzības un iekšlietu komisija lūdz grozīt š.g. 16. decembra Saeimas sēdes darba kārtību un iekļaut tajā Aizsardzības un iekšlietu komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju un izskatīt jautājumu par tā nodošanu komisijai.
Aizsardzības un iekšlietu komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Aizsardzības un iekšlietu komisijai.
Komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 86. pantu komisija lūdz minēto likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā, iekļaujot to š.g. 16. decembra Saeimas sēdes darba kārtībā kā 20. darba kārtības jautājumu.
Pielikumā: likumprojekts un anotācija uz 2 lp.
Komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Izdarīt likumā "Par policiju"
(Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.;
1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999,
12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16., 22.nr.; 2003, 2.,
6., 8., 14.nr.; 2004, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 23.pantu ar desmito un
vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
Policijas
darbinieks, kurš ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis, bērna
piedzimšanas gadījumā saņem vienreizēju pabalstu sešu amatalgu apmērā. Ja abi
bērna vecāki ir ierēdņi, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.
Policijas
darbinieks, kurš ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis, aizejot
ikgadējā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu amatalgas apmērā.
2. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu
šādā redakcijā:
Pārejas noteikums
Šā likuma 23.panta
vienpadsmitā daļa stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par policiju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts civildienesta likums paredz ierēdņiem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā bērna piedzimšanas gadījumā, kā arī, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, - atvaļinājuma pabalstu mēnešalgas apmērā. Saskaņā ar minēto likumu panti, kur noteikti šie pabalsti, nav tieši piemērojami specializētā valsts civildienesta ierēdņiem (policijas darbiniekiem), bet likums Par policiju šādus pabalstus neparedz. |
||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts paredz policijas darbiniekam, kurš ieņem specializētā valsts civildienesta ierēdņa amatu, tiesības saņemt pabalstu sešu amatalgu apmērā bērna piedzimšanas gadījumā, kā arī atvaļinājuma pabalstu amatalgas apmērā, aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Pabalsta sakarā ar bērna piedzimšanu izmaksu plānots uzsākt ar 2005.gada 1.janvāri, bet atvaļinājuma pabalstu ar 2006.gada 1.janvāri. |
||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks palielinātas sociālās garantijas policijas darbiniekiem, kā rezultātā tie būs sociāli aizsargātāki. |
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
|
2004. |
2005. |
2006. |
2007. |
|
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
957,4 |
957,4 |
957,4 |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
0 |
2127,4 |
2127,4 |
2127,4 |
||
3. Finansiālā ietekme (1-2) |
0 |
0 |
-1170,0 |
-1170,0 |
-1170,0 |
||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins 5.1.PAPILDUS PLĀNOJAMIE
IEŅĒMUMI: 2006.gads Ls 957 351 : - darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 413 011; - darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) Ls 154 301; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) Ls 390 039 . 2007.gadā un turpmāk ik gadu Ls 957 351. 5.2.PAPILDUS IZDEVUMI KOPĀ Ls 2 127 469, tai skaitā: 5.2.1.VALSTS POLICIJA2006.gads Ls 2 010 332: 1) Atvaļinājuma pabalsts: 8710 cilv. x Ls 186= Ls 1 620 060; 2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 1 620 060 x 24,09% ) = Ls 390 272. 2007.gadā un turpmāk ik gadu Ls 2 010 332. 5.2.2. SAKARU CENTRS2006.gads Ls 5 435: 1) Atvaļinājuma pabalsts: 20 cilv. x Ls 219= Ls 4 380; 2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 4 380 x 24,09% ) = Ls 1 055. 2007.gadā
un turpmāk ik gadu Ls 5 435.
5.2.3. INFORMĀCIJAS CENTRS2006.gads Ls 9 902: 1) Atvaļinājuma pabalsts: 35 cilv. x Ls 228 = Ls 7 980; 2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 7 980 x 24,09% ) = Ls 1 922. 2007.gadā
un turpmāk ik gadu Ls 9 902.
5.2.4. DROŠĪBAS POLICIJA (informācija par DP policijas izdevumiem ir
klasificēta)
2006.gads Ls 101 800; 2007.gadā un turpmāk ik gadu Ls.101 800. |
|
|
957,4 2127,4 |
957,4 2127,4 |
957,4 2127,4 |
||
6. Cita informācija |
Ministru kabineta atbalstītajā likumprojektā Par valsts budžetu 2005.gadam pabalsta izmaksai bērna piedzimšanas gadījumā paredzēti 410 718 lati. |
||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
||||||
2.tabula |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
Komisijas
priekšsēdētājs
J.Dalbiņš