Likumprojekts
Grozījumi Likumā par budžetu un
finanšu vadību
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 1996, 24.nr.; 1997, 21.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 2., 23.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komersanti" (attiecīgā locījumā).
2. Papildināt
preambulas ceturto teikumu pēc vārdiem "pašvaldību aģentūrām" ar
vārdiem "kā arī uz publiskajiem nodibinājumiem".
3.
Izteikt terminu "finansēšanas plāns" un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
"Finansēšanas plāns
budžeta finansētas institūcijas vai pasākuma ieņēmumu un izdevumu sadalījums,
kas ļauj saņemt Valsts kases asignējumu."
4.
Izteikt 2.panta ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ministru kabinets nosaka valsts budžeta procesa izpildes nodrošināšanas kārtību, izņemot šā likuma 13.panta trešajā daļā un 36.panta pirmajā daļā noteiktos gadījumus."
5.
Papildināt 5.pantu ar devīto daļu šādā redakcijā:
"(9) Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu."
6.
Papildināt 9.panta piekto daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
"7) Eiropas Savienības
politiku instrumentam, lai īstenotu tādus Eiropas Lauksaimniecības virzības un
garantiju fonda Garantiju daļas finansētos
intervences pasākumus, eksporta kompensācijas un tirgus pasākumus, kuri
izriet no Eiropas Savienības tieši piemērojamajiem tiesību aktiem."
7.
Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:
"11.pants. Klasifikācija
Lai nodrošinātu budžeta līdzekļu
izlietošanas kontroli un dotu iespēju veikt nepieciešamo analīzi atbilstoši
administratīvajām, funkcionālajām un ekonomiskajām kategorijām, Ministru
kabinets nosaka:
1) budžetu (valsts budžeta un
pašvaldību budžetu) ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikāciju;
2) valsts parāda
klasifikāciju;
3) vispārējās valdības
parāda un institucionālo sektoru klasifikāciju."
8. Izteikt 12.panta otro
teikumu šādā redakcijā:
"Ministrijas, citas
centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo nepieciešamo līdzekļu
pieprasījumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par Finanšu ministrijas
pamatbudžeta apakšprogrammā "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" apstiprināto
līdzekļu pieprasīšanas, pieprasījuma izskatīšanas, līdzekļu piešķiršanas,
izlietojuma, uzskaites, kontroles un pārskatu sniegšanas kārtību."
9. Izteikt 14.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
"(3) Lai informētu
sabiedrību par iestādes darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par piešķirto
valsts budžeta līdzekļu izlietošanu iepriekšējā gadā, ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas un pašvaldības līdz nākamā gada 1.jūlijam sagatavo gada publiskos
pārskatus un ne vēlāk kā mēneša laikā pēc sagatavošanas publicē tos laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis". Ministru kabinets nosaka gada publisko pārskatu
saturu un sagatavošanas kārtību."
10. Izteikt 23.pantu šādā
redakcijā:
"23.pants. Valsts kase
Valsts kase ir Finanšu ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas no valsts budžeta asignē un veic maksājumus noteiktiem mērķiem, veic valsts budžeta izpildes un uzskaites funkcijas un valsts parāda vadības funkcijas, kā arī pārvalda valsts fondētās pensijas un ir normatīvajos aktos noteikto Eiropas Savienības politiku instrumentu maksājumu iestāde."
11.
24.pantā:
aizstāt otrajā
daļā vārdus "finanšu ministra" ar vārdiem "Ministru
kabineta";
aizstāt trešajā daļā vārdus
"Finanšu ministra" ar vārdiem "Ministru kabineta";
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Finanšu ministrs veic
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto Eiropas Savienības pirmsstrukturālā
finanšu instrumenta (PHARE) un Eiropas Savienības politiku instrumenta
(Kohēzijas fonda) līdzfinansēto projektu līdzekļu sadali projektiem programmu
(apakšprogrammu) ietvaros saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, kā arī nosaka
valsts budžeta aizdevumu un aizdevumu atmaksas sarakstu pasākumu un projektu
līmenī."
12. Izteikt 29.panta otro daļu
šādā redakcijā:
"(2) Budžeta
iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā kārto grāmatvedības uzskaiti,
ievērojot Ministru kabineta apstiprinātās pamatlīdzekļu nolietojuma normas un
pielietošanas nosacījumus. Ministru kabinets izdod budžetu finanšu uzskaites
noteikumus."
13. 30.pantā:
izteikt pirmo un otro daļu šādā
redakcijā:
"(1) Valsts
budžeta iestādes sagatavo un iesniedz gada pārskatu Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā un apjomā.
(2) Pašvaldības
sagatavo un iesniedz gada pārskatu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un
apjomā.";
papildināt pantu ar sesto un septīto
daļu šādā redakcijā:
"(6) Pašvaldības
sagatavo un iesniedz mēneša pārskatus par budžeta izpildi, finansēšanu,
aizņēmumu un galvojumu apjomu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā.
(7) Valsts budžeta
iestādes un pašvaldības sagatavo un iesniedz ceturkšņa pārskatus Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā."
14. Izslēgt 34.panta trešajā daļā vārdus "finanšu ministra
noteiktajā kārtībā".
15. Papildināt 35.panta trešo
daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ministru kabinets apstiprina
valsts vērtspapīru izlaišanas noteikumus."
16.
36.pantā:
izslēgt pirmās daļas 3.punktu;
izslēgt trešajā daļā vārdus
"finanšu ministra noteiktajā kārtībā".
17.
37.pantā:
izteikt
pirmo un otro daļu šādā redakcijā:
"(1) Tikai finanšu ministram
ir tiesības valsts vārdā gadskārtējā valsts budžeta likuma ietvaros Valsts
investīciju programmas projektu un komercdarbības atbalsta programmu
īstenošanai, kā arī studiju un studējošo kreditēšanai sniegt galvojumus, kas
uzliek saistības valsts līdzekļiem, ar noteikumu, ka:
1) viņš ir saņēmis no attiecīgās
ministrijas un izskatījis galvojuma sniegšanai nepieciešamo pamatojumu un
saistības ar ierosinātajiem vai jau esošajiem galvojumiem;
2) izdevumi, kas rodas sakarā ar
šo galvojuma saistību izpildi, tiek attiecināti uz valsts parādu.
(2) Galvojumu sniegšanas un
uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets.";
aizstāt trešās daļas 4.punktā vārdus
"uzņēmumie
m un uzņēmējsabiedrībām" ar vārdu "komersantiem".
18.
43.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus
"Finanšu ministrs" ar vārdiem "Ministru kabinets";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Visas pašvaldību finansiālās
darbības atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem tiek reģistrētas oficiālajā
pašvaldību finanšu uzskaitē. Sastādāmie pārskati tiek iesniegti likumos
noteiktajā kārtībā un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
19. Izteikt 45.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Pašvaldības
nodrošina pilnīgu aizņēmumu un galvojumu uzskaiti."
20. Papildināt pārejas noteikumus
ar 9., 10., 11., 12., 13., 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
"9. Šā likuma 11.panta
2.punkts ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim.
10. Šā likuma 11.panta 3.punkts
stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
11. Līdz šā likuma 14.panta
trešajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru kabineta 2002.gada
6.novembra noteikumi Nr.231 "Noteikumi par gada publisko pārskatu saturu
un sagatavošanas kārtību", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
12. Līdz šā likuma 29.panta
otrajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne
ilgāk kā līdz 2005.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2001.gada
6.marta noteikumi Nr.96 "Noteikumi par budžeta iestāžu pamatlīdzekļu
nolietojuma normām un pielietošanas nosacījumiem", ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu.
13. Līdz šā likuma 30.panta
pirmajā un otrajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru kabineta
2004.gada 30.novembra noteikumi Nr.999 "Valsts un pašvaldību budžeta
iestāžu gada pārskatu sagatavošanas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu.
14. Likuma 5.panta devītajā daļā,
12.pantā, 24.panta otrajā un trešajā daļā, 29.panta otrajā daļā, 30.panta
sestajā un septītajā daļā un 35.panta trešajā daļā minētos noteikumus Ministru
kabinets izdod līdz 2005.gada 1.jūlijam.
15. Līdz šā likuma 37.panta otrajā daļā paredzēto
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru kabineta 2001.gada 30.aprīļa noteikumi
Nr.179 "Kārtība, kādā finanšu ministrs valsts vārdā sniedz
galvojumus", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Likums stājas spēkā 2005.gada
1.janvārī.
O.Spurdziņš
Likumprojekta
Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1) Latvijai kā
Eiropas Savienības (ES) dalībvalstij ir pieejami Eiropas Savienības Kopējās
lauksaimniecības politikas (KLP) finanšu līdzekļi, kas paredz sākotnēji
valsts ieguldījumu, kas vēlāk, atbilstoši Eiropas Komisijas noteiktajām
prasībām un pamatprincipiem, tiek atmaksāti valsts budžetam. Lauksaimniecībā,
atšķirībā no citām nozarēm, lielāko daļu no maksājumiem nosaka Latvijas
pievienošanas līgums Eiropas Savienībai un ES KLP, kas nostiprināta ES regulās un rada dalībvalstīm tiešus
pienākumus pret tās pilsoņiem. Lai nodrošinātu
savlaicīgu un efektīvu ES fondu līdzekļu apsaimniekošanu, rodas ievērojamas
grūtības, jo Latvijā esošā likumdošana finanšu vadības jomā ir nepietiekoši
elastīga un apgrūtina operatīvu reaģēšanu uz Eiropas Komisijas (EK) lēmumiem.
Dalībvalstij ir jāveic attiecīgi pasākumi finanšu resursu pieejamības
nodrošināšanai, lai operatīvi veiktu izdevumu finansēšanu. Lēmums par
intervences pasākumu uzsākšanu tiek pieņemts EK atkarībā no tirgus cenu
svārstībām pamatojoties uz ik nedēļas cenu ziņojumiem, līdz ar to noprognozēt
izmaksas iepriekš ir ārkārtīgi sarežģīti. Dalībvalstīm ir jānodrošina
operatīva intervences pasākumu finansēšana pēc lēmumu pieņemšanas EK. Līdzīga
situācija veidojās arī ar eksporta atmaksu finansēšanu un pārējiem tirgus
pasākumiem, kas izriet no ES tieši piemērojamajiem tiesību aktiem (piena un
piena produktu tirdzniecības pasākumi, atbalsts augļu un dārzeņu ražotāju
organizācijām). Eksporta atmaksas ir jānoavansē tai dalībvalstij, caur kuras
ārējo robežpunktu notiek produkcijas eksports, neatkarīgi no tā vai eksportētājs
ir konkrētās dalībvalsts uzņēmējs. Tādējādi, tām dalībvalstīm, kuru robežas
veido ES ārējo robežu, ir jāsedz lielāks eksporta atmaksu īpatsvars un
jāavansē lielāki nacionālo budžetu finanšu resursi. Šī problēma būs aktuāla
arī Latvijai, kā ES ārējai robežai. Izmaksu nesavlaicīga veikšana vai
maksājumu aizkavēšana izraisa soda sankcijas no ES puses. 2) Lai radītu tādus valsts rīcības instrumentus, kas
mazina nepilnības valsts pārvaldes darbā un nostiprinātu konsitucionāli
noteiktos ietvarus, kādos jādarbojas valsts pārvaldei demokrātiskā valstī,
2002.gada 6.jūnijā tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas stājās
spēkā ar 2003.gada 1.janvāri. Valsts pārvaldes iekārtas likums maina valsts
pārvaldes jēgas izpratni, kā arī izpratni par iestāžu padotības noteikšanas
sistēmu, pieprasot valsts pārvaldē nodrošināt hierarhisko saikni un realizēt
to atbilstoši iestādes veicamajām funkcijām. 3) Valsts vārdā
sniegtie galvojumi pēc būtības ir valsts atbalsta politikas instruments
tautsaimniecības attīstības prioritārajām nozarēm. Nepieciešams noteikt,
kādām jomām finanšu ministrs var sniegt valsts vārdā galvojumus gadskārtējā
valsts budžeta likuma ietvaros. |
|||||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
1. Precizēts
visā likumā teksts vārdi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) aizstāti ar
vārdu komersanti (attiecīgajā
locījumā), tādējādi likumā lietotais termins atbildīs Komerclikumā
lietotajam. 2.
Papildināta likuma preambula,
nosakot, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību noteikumi attiecas arī uz tādu
institūciju, kura saņem valsts budžeta finansējumu un kuras juridiskais
statuss ir publisks nodibinājums.
Piemēram, Valsts kultūrkapitāla fonds. 3. Precizēts termins finansēšanas
plāns, skaidrojot būtību tas ir budžeta finansētas institūcijas vai
pasākuma ieņēmumu un izdevumu sadalījums, kas ļauj saņemt Valsts kases
asignējumu. 4. Lai nodrošinātu hierarhiskās saiknes ievērošanu un
normatīvo aktu izdošanu saskaņā ar Satversmē noteikto un Valsts pārvaldes
iekārtas likuma normās paredzēto, ir precizēta
2.panta ceturtā daļa, nosakot izņēmuma gadījumus, kad Ministru kabinets
neizdod normatīvos aktus attiecībā uz budžeta procesa izpildes nodrošināšanu.
5. Lai sakārtotu maksas pakalpojumu izcenojumu
noteikšanas kārtību (MK 30.11.2004. sēdes protokola Nr.68 63.§), papildināts 5.pants ar devīto daļu,
kurā noteikts, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās
pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. 6. Papildināta
9.panta piektā daļa ar 7.punktu, nosakot,
ka finanšu ministram tiesības palielināt gadskārtējā valsts budžeta likumā
noteikto apropriāciju Eiropas Savienības politiku instrumentu īstenošanai,
kuri attiecas uz Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda
Garantiju daļas finansēto intervences
pasākumu, eksporta kompensāciju un
tirgus pasākumu, kas izriet no ES tieši piemērojamajiem tiesību aktiem,
īstenošanai. Minētā norma
nodrošina elastīgu pieeju ES Kopējās lauksaimniecības politikas (KLP)
instrumentu finansēšanai tādējādi, nodrošinot iespēju veikt KLP
maksājumu izmaksas no valsts budžeta tūlīt pēc tam, kad pretendentam ir
iestājušās tiesības saņemt attiecīgo maksājumu. 7. Lai nodrošinātu hierarhiskās saiknes
ievērošanu un normatīvo aktu izdošanu saskaņā ar Satversmē noteikto, Valsts
pārvaldes iekārtas likuma un Ministru kabineta iekārtas likuma normās
paredzēto, ir precizēts 11.pants,
nosakot, ka Ministru kabinets izdod budžetu (valsts budžetu un pašvaldību
budžetu) ieņēmumu, izdevumu, finansēšanas klasifikāciju un valsts parāda
klasifikāciju, kura ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim, vai vispārējās
valdības parāda un institucionālo sektoru klasifikāciju spēkā no 2006.gada
1.janvāra, kā arī cita veida klasifikācijas. 8. Lai nodrošinātu hierarhiskās saiknes
ievērošanu un normatīvo aktu izdošanu saskaņā ar Satversmē noteikto, Valsts pārvaldes iekārtas likuma un
Ministru kabineta iekārtas likuma normās paredzēto, ir precizēts 12.pants, nosakot, ka ministrijas, citas centrālās
valsts iestādes un pašvaldības sagatavo nepieciešamo līdzekļu pieprasījumu
atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par Finanšu ministrijas pamatbudžeta
apakšprogrammā Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem apstiprināto līdzekļu
pieprasīšanas, pieprasījuma izskatīšanas, līdzekļu piešķiršanas, izlietojuma,
uzskaites, kontroles un pārskatu sniegšanas kārtību. 9. Ar mērķi taupīt valsts budžeta līdzekļus
mainīta 14.panta trešās daļas
redakcija, nosakot, ka gada publiskos pārskatus publicē laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, izslēdzot normu, ka tos publicē vismaz vienā vietējā laikrakstā
vai atsevišķā sabiedrībai pieejamā izdevumā. 10. 23.pants
izteikts jaunā redakcijā, lai saskaņotu Likuma par budžeta un finanšu
vadību normas ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām. 11. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Ministru kabineta iekārtas
likuma normās paredzēto, precizēta 24.panta
otrā un trešā daļa, nosakot, ka Ministru kabinets izdod finansēšanas
plānu izstrādāšanas kārtību un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Valsts
kasē reģistrē budžeta finansētas institūcijas ilgtermiņa saistības. 12. Precizēta 24.panta ceturtā
daļa, nosakot, ka finanšu ministrs veic valsts budžeta likumā noteikto ES
pirmsstrukturālā finanšu instrumenta (PHARE) un Eiropas politiku instrumenta
(Kohēzijas fonds) līdzekļu sadali starp projektiem, izslēdzot normu, ka
finanšu ministrs veic ES strukturālo fondu un citu līdzekļu sadali starp
projektiem. Šāds grozījums nodrošinās elastīgu līdzekļu pārdali budžeta
programmas ietvaros starp projektiem. Uzskaiti projektu līmenī nodrošinās ES
fondu informatīvās sistēmas. 13. Saskaņā ar
Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Ministru kabineta iekārtas likuma normās
paredzēto, precizēta 29.panta otrā
daļa, nosakot, ka budžeta iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
kārto grāmatvedības uzskaiti, ievērojot Ministru kabineta apstiprinātās
pamatlīdzekļu nolietojuma normas un pielietošanas nosacījumus, kā arī
Ministru kabinets izdod budžetu finanšu uzskaites noteikumus. 14. Saskaņā ar
Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Ministru kabineta iekārtas likuma normās
paredzēto, precizēta 30.panta otrā un
trešā daļa, nosakot, ka budžeta iestādes un pašvaldības sagatavo un
iesniedz gada pārskatus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. 30.pants
papildināts ar sesto un septīto daļu,
nosakot, ka pašvaldības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo un
iesniedz mēneša pārskatus par budžeta izpildi, aizņēmumu un galvojumu apjomu,
un valsts budžeta iestādes un pašvaldības Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā sagatavo un iesniedz ceturkšņa pārskatus. 15. No 34.panta trešās daļas izslēgti vārdi
finanšu ministra noteiktajā kārtībā, jo panta norma paredz tiesības budžeta
izpildītājiem noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par dažādu līdzekļu
ieguldīšanu, kas tiek veikta saskaņā ar Valsts kasei normatīvajos aktos
noteiktu kompetenci un līdz ar to atsevišķas kārtības noteikšana nav
nepieciešama. 16. Papildināta 35.panta trešā
daļa, nosakot, ka Ministru kabinets apstiprina valsts vērtspapīru
izlaišanas noteikumus. 17. Izslēgts 36.panta pirmās daļas
3.punkts, jo tas skar Valsts kases funkcijas, kas var tikt risinātas ar
Finanšu ministrijas iekšējo normatīvo aktu. 18. Izslēgti 36.panta trešajā daļā
vārdi finanšu ministra noteiktajā kārtībā, jo saskaņā ar MK 22.07.2002.
sēdes protokolu Nr.41 speciālā budžeta statusu saglabā tikai valsts sociālās
apdrošināšanas budžets, kuram atsevišķas kārtības izstrādāšana nav
lietderīga. 19. 37.pantā: - pirmā un otrā daļa izteikta
jaunā redakcijā. Lai pilnveidotu galvojumu plānošanas mehānismu galvoto
aizdevuma līdzekļu lietderīgai izmantošanai saskaņā ar paredzēto mērķi, ir
noteikts ka galvojumi tiek sniegti tikai Valsts investīciju programmā
iekļautiem projektiem,
komercdarbības atbalsta programmām un studiju un studējošo
kreditēšanai, tādējādi, nodrošinot atbalstāmā projekta atbilstību valdības,
attiecīgo nozaru un reģionu attīstības stratēģijai. Noteikts, ka galvojumu sniegšanas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru
kabinets; - trešajā daļā
aizstāti vārdi uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām ar vārdu komersantiem. 20. Precizēta 43.panta pirmā daļa atbilstoši 11.pantā noteiktajam, ka Ministru
kabinets nosaka pašvaldībām budžetu klasifikācijas. Savukārt, 43.panta otrā daļa precizēta,
nosakot, ka visas pašvaldību finansiālās darbības atbilstoši 29.panta otrajā
daļā minētajiem Ministru kabineta noteikumiem par grāmatvedības uzskaiti tiek
reģistrētas oficiālajā pašvaldību finanšu uzskaitē. Sastādāmie pārskati tiek
iesniegti likumos, Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā saskaņā ar
30.pantā noteikto par gada pārskatiem.
21. Precizēta 45.panta otrā daļa,
nosakot, ka pašvaldības nodrošina pilnīgu aizņēmumu un galvojumu uzskaiti. 22. Papildināti likuma pārejas noteikumi: - ar 9.punktu, kurā noteikts, ka 11.panta 2.punkts ir
spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim; - ar 10.punktu, kurā noteikts, ka 11.panta 3.punkts
stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī; - ar 11.punktu,
kurā noteikts līdz 14.panta trešajā daļā paredzēto MK noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 01.07.2005. piemērojami pašreiz spēkā
esošie MK noteikumi; - ar 12.punktu, kurā noteikts līdz 29.panta otrajā
daļā paredzēto MK noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
31.12.2005. piemērojami pašreiz spēkā esošie MK noteikumi; - ar 13.punktu, kurā noteikts šā likuma 30.panta
pirmajai un otrajai daļai piemērojami Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra
noteikumi Nr.999 Valsts un pašvaldību budžeta iestāžu gada pārskatu
sagatavošanas kārtība; - ar 14.punktu, kurā līdz
01.07.2005. paredzēta jaunu Ministru kabinetu noteikumu pieņemšana - 5.panta
devītajā daļā, 12. pantā, 24.panta otrajā un trešajā daļā, 29.panta otrajā
daļā, 30.panta sestajā un septītajā daļā un 35.panta trešajā daļā; - ar 15.punktu, kurā noteikts - līdz 37.panta otrajā daļā
paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 01.07.2004. piemērojami Ministru kabineta 2001.gada 30.aprīļa noteikumi
Nr.179 Kārtība, kādā finanšu ministrs valsts vārdā sniedz galvojumus. |
|||||||||||
3.
Cita informācija |
_ |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
_ |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
|||||||
6.
Cita informācija |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ministru kabineta noteikumi: - par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu
cenrāžu apstiprināšanu (5.pants devītā daļa) līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par valsts budžeta un
pašvaldību budžetu ieņēmumu klasifikāciju (11.panta pirmais punkts) - trīs
mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas; - par valdības funkciju
klasifikāciju (11.panta pirmais punkts) - trīs mēnešu laikā pēc likuma
pieņemšanas; - par valsts budžeta un pašvaldību budžetu izdevumu ekonomisko
klasifikāciju (11.panta pirmais punkts) trīs mēnešu laikā pēc likuma
pieņemšanas; - par budžetu finansēšanas
klasifikāciju (11.panta pirmais punkts) - trīs mēnešu laikā pēc likuma
pieņemšanas; - par institucionālo sektoru
klasifikāciju (11.panta trešais punkts)
- trīs mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas; - par valsts parāda klasifikāciju (11.panta otrais punkts) - trīs mēnešu
laikā pēc likuma pieņemšanas; - par vispārējās valdības parāda
klasifikāciju (11.panta trešais punkts)
- trīs mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas; - par Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā Līdzekļi
neparedzētiem gadījumiem apstiprināto līdzekļu pieprasīšanas, pieprasījuma
izskatīšanas, līdzekļu piešķiršanas, izlietojuma, uzskaites, kontroles un pārskatu
sniegšanas kārtību (12.pants) - līdz
2005.gada 1.jūlijam; - par gada publisko pārskatu saturu un sagatavošanas kārtību
(14.panta trešā daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par finansēšanas plānu izstrādāšanas kārtību (24.panta otrā
daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par budžeta finansētu institūciju valsts ilgtermiņa saistību
reģistrācijas kārtību (24.panta trešā daļa) līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par budžeta iestāžu grāmatvedības uzskaites kārtību (29.panta
otrā daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par pamatlīdzekļu nolietojuma normām un pielietošanas
nosacījumiem (29.panta otrā daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par budžetu finanšu uzskaites noteikumiem (29.panta otrā daļa)
- līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par kārtību kā valsts budžeta iestādes un pašvaldības iesniedz
gada pārskatus (30.panta pirmā un otrā daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par kārtību, kādā pašvaldības iesniedz
mēneša pārskatus par budžeta izpildi, aizņēmumu un galvojumu apjomu (30.panta
sestā daļa) - līdz 2005.gada 1.jūlijam; - par kārtību, kādā valsts budžeta iestādes
un pašvaldības iesniedz ceturkšņa pārskatus (30.panta septītā daļa) - līdz
2005.gada 1.jūlijam; - par valsts vērtspapīru izlaišanu (35.panta trešā daļa) - līdz
2005.gada 1.jūlijam; - par
galvojumu sniegšanas un uzraudzības kārtību (37.panta otrā daļa) - līdz
2005.gada 1.jūlijam. |
|||||||||||
2.
Cita informācija |
_ |
|||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Dalībvalsts
statuss. |
|||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas
Savienības Padomes 1999.
gada 17. maija Regula (EK) Nr. 1258/99 par kopējas lauksaimniecības politikas
finansēšanu. Eiropas Komisijas 1999. gada 28. oktobra Regula
(EK) Nr. 2342/1999, kas nosaka sīki izstrādātus noteikumus Padomes Regulas
(EK) Nr. 1254/1999 par liellopu un teļa gaļas tirgus kopēju organizāciju
piemērošanai attiecībā uz piemaksu shēmām. Eiropas Padomes 1999.gada 17.maija regula (EK) Nr. 1255/1999 (1999. gada
17. maijs) par piena un piena produktu tirgus kopīgo organizāciju. Eiropas Komisijas 1999.gada 16.decembra regula (EK) Nr. 2771/1999, ar
kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus par Padomes Regulas (EK) Nr.
1255/1999 piemērošanu attiecībā uz intervenci sviesta un krējuma tirgū Eiropas Komisijas 2001. gada 12. janvāra Regula (EK) Nr. 214/2001, ar ko
nosaka sīki izstrādātus noteikumus Padomes Regulas (EK) Nr. 1255/1999 piemērošanai
attiecībā uz intervenci sausā vājpiena pulvera tirgū. Eiropas Komisijas 1997. gada 20. novembra Regula (EK) Nr. 2300/97 par
sīki izstrādātiem noteikumiem, kas jāievēro, ieviešot Padomes Regulu (EK) Nr.
1221/97, kurā ir izstrādāti vispārējie noteikumi, kas jāievēro, piemērojot
pasākumus medus ražošanas un tirdzniecības uzlabošanai. Eiropas Padomes 1997. gada 25. jūnija Regula (EK) Nr. 1221/97, kurā ir
izstrādāti vispārējie noteikumi, kas jāievēro, piemērojot pasākumus, lai
uzlabotu medus ražošanu un tirdzniecību. Eiropas Padomes 1996.gada 28.oktobra Regula (EK) Nr. 2200/96 par augļu un
dārzeņu tirgus kopīgo organizāciju. Eiropas Komisijas 1997. gada 15. decembra Regula (EK) Nr. 2571/97 par
sviesta pārdošanu par pazeminātām cenām un palīdzības piešķiršanu par
krējumu, sviestu un koncentrētu sviestu lietošanai miltu konditorejas
izstrādājumu, saldējuma un citu pārtikas produktu ražošanā. Eiropas Komisijas 1999.gada 17.decembra regula (EK) Nr. 2799/1999 (1999.
gada 17. decembris), kas nosaka sīki izstrādātas normas Regulas (EK) Nr.
1255/1999 piemērošanai par atbalsta iešķiršanu barības vājpienam un sausā
vājpiena pulverim un šāda sausā vājpiena pulvera tirdzniecībai. Eiropas Komisijas 2000. gada 11. decembra Regula (EK) Nr. 2707/2000, kurā
izklāstīti noteikumi par Padomes Regulas (EK) Nr. 1255/1999 piemērošanu
attiecībā uz Kopienas palīdzību piena un dažu piena produktu piegādē
izglītības iestāžu skolēniem. Eiropas Komisijas 1990. gada 20. februāra Regula (EEK) Nr. 429/90 par
palīdzības piešķiršanu uzaicinājuma un konkursu veidā par to koncentrēto
sviestu, kas ir paredzēts tiešam patēriņam Kopienā. Eiropas Padomes
1975.gada 29.oktobra regula (EK) Nr. 2759/75 par cūkgaļas tirgus kopēju
organizāciju. Eiropas Padomes 1966. gada 22. septembra Regula
Nr. 136/66/EEC par eļļas un tauku tirgus kopēju organizāciju. Eiropas padomes 1975.gada
29.oktobra regula (EEK) Nr. 2777/75 par mājputnu gaļas tirgus kopīgo
organizāciju.
Eiropas Padomes 1992.gada 30.jūnija Regula (EEK) 1766/92 par kopējo
graudaugu tirgus organizāciju. Eiropas Padomes 1995.gada 22.decembra Regula
(EK) 3072/95 par rīsu tirgus kopējo organizāciju. Eiropas Padomes 1996. gada 28. oktobra nolikums (EK) 2201/96 par kopīgu
pārstrādātu augļu un dārzeņu produktu tirgu organizāciju. Padomes 2001. gada 19. jūnija Regula (EK) Nr.
1260/2001 par cukura nozares tirgu kopēju organizāciju. |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
_ |
_ |
_ |
_ |
|||
5.
Cita informācija |
_ |
|||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||
1.
Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informācijas pasākumi nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||
5.
Cita informācija |
_ |
|||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas Saeimā tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Kompetento institūciju lēmumi var tikt
apstrīdēti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||
4.
Cita informācija |
_ |
|||||
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
O.Spurdziņš |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
M.Millere |
2004.12.13. 12:36
2754
M.Millere
FM Budžeta departamenta
Budžeta metodoloģijas nodaļas
vadītāja vietniece
7095436;
Maija.Millere@fm.gov.lv