Likumprojekts
Budžetu pavadošie likumprojekti:
Par valsts budžetu 2005.gadam
1.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2005.gadam ieņēmumos 2 575 482 711 latu apmērā saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.
2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2005.gadam izdevumos 2 708 898 793 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 86 980 latu apmērā saskaņā ar 1., 3., 4. un 5.pielikumu.
3.pants. Apstiprināt mērķdotāciju apjomu pašvaldībām 158 403 697 latu apmērā, tajā skaitā:
1) republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību pamata, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības, speciālās izglītības iestāžu un daļējai interešu izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 116 045 053 latu apmērā saskaņā ar 6., 7., 8. un 9.pielikumu;
2) republikas
pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm,
internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām
bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem 28 983
066 latu apmērā saskaņā ar 10.pielikumu;
3) republikas
pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un
sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām
6 925 829 latu apmērā saskaņā ar 11.pielikumu;
4) pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 349 874 latu apmērā saskaņā ar 12.pielikumu;
5) plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei 440 000 latu apmērā saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem;
6) investīcijām pašvaldībām 5 499 875 latu apmērā saskaņā ar 13.pielikumu;
7) pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei 160 000 latu apmērā Ministru kabine ta noteiktajā kārtībā;
4.pants. Apstiprināt valsts budžeta dotāciju pašvaldībām 7 677 897 latu apmērā, tajā skaitā:
1) pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam 7 152 897 latu apmērā;
2) Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 275 000 latu apmērā;
3) reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai 250 000 latu apmērā.
5.pants. Apstiprināt valsts nozīmes pasākumu veikšanai valsts akciju sabiedrībai Valsts informācijas tīkla aģentūra valsts budžeta finansētos ieņēmumus un izdevumus 2 402 248 latu apmērā saskaņā ar 14.pielikumu.
6.pants. Apstiprināt valsts ilgtermiņa saistību limitus un valsts investīciju projektus saskaņā ar 15.pielikumu.
7.pants. Ministru kabinets izdod noteikumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem, kas paredz kārtību, kādā nosaka rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus par to izpildi.
8.pants. Noteikt maksimālo valsts parādu gada beigās 1 179 600 000 latu apmērā. Noteikt, ka finanšu ministrs 2005.gadā var sniegt valsts galvojumus 54 840 000 latu apmērā saskaņā ar 16.pielikumu.
9.pants. Noteikt pašvaldību
aizņēmumu un galvojumu saistību kopējo pieļaujamo palielinājumu
34 283 918 latu apmērā. Pašvaldību aizņēmumu kopējo
palielinājumu noteikt 20 283 918 latu apmērā, tajā skaitā
1 000 000 latu pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu
nodrošināšanai atbilstoši likumam Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un
pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību. Finanšu ministram ir tiesības
mainīt pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu palielinājumu, nepārsniedzot
pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu. Pašvaldību sniegto galvojumu kopējo
palielinājumu noteikt 14 000 000 latu apmērā.
10.pants. Noteikt,
ka saskaņā ar likumu Par valsts sociālo apdrošināšanu sociālās apdrošināšanas
speciālo budžetu ieņēmumu īpatsvars gada sociālās apdrošināšanas pakalpojumu
finansējuma summā ir šāds: valsts pensiju speciālajā budžetā
76,74 procenti, invaliditātes, maternitātes un slimības speciālajā budžetā
17,69 procenti, nodarbinātības speciālajā budžetā 5,30 procenti,
darba negadījumu speciālajā budžetā 0,27 procenti.
11.pants. Iemaksu likme fondēto pensiju shēmā ir 2 procenti no iemaksu objekta, kas noteikts likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu.
12.pants. Apstiprināt izdevumus programmai Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO 2005.gadā 153 332 178 latu apmērā saskaņā ar 17.pielikumu. Programmas Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO izlietojumu nosaka Ministru kabinets.
13.pants. Budžeta
izpildītājiem finanšu ministra noteiktajā kārtībā sastādīt un apstiprināt
valsts budžeta iestāžu valsts budžeta programmu un apakšprogrammu un pasākumu
tāmes. Budžeta izpildītājiem piešķirto līdzekļu ietvaros nodrošināt efektīvu un
racionālu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu atbilstoši tāmēs plānotajam, lai
nodrošinātu attiecīgo valsts funkciju izpildi. Tāmēs paredzēt izdevumus, kas
nepieciešami, lai dzēstu iepriekšējo periodu parādus par saņemtajām precēm un
pakalpojumiem.
14.pants. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nodrošina ieņēmumu par veikto darbību ieskaitīšanu pamatbudžeta ieņēmumu kontos plānotajā apjomā saskaņā ar 2.pielikumu.
15.pants. Noteikt Valsts prezidenta kancelejas programmas Valsts prezidenta darbības nodrošināšana ietvaros izdevumus Valsts prezidenta atalgojumam mēnesī 2 000 latu apmērā un reprezentācijas izdevumus mēnesī 400 latu apmērā.
16.pants. Visi Valsts īpašuma privatizācijas fondā iemaksātie līdzekļi Ministru kabineta noteiktajā apmērā tiek ieskaitīti Finanšu ministrijas norādītajā kontā Valsts kasē valsts parāda nomaksai un pārfinansēšanai.
17.pants. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm triju nedēļu laikā pēc šā likuma izsludināšanas iesniegt Finanšu ministrijā Investīciju projektu ieviešanas plānus atbilstoši finanšu ministra apstiprinātai veidlapai. Ja investīciju projektam ir vairāki apakšprojekti vai tā īstenošana notiek dažādās vietās, Investīciju projekta ieviešanas plānu iesniedz par katru sastāvdaļu, uzrādot apakšprojekta īstenošanas vietu. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes triju nedēļu laikā pēc šā likuma izsludināšanas Finanšu ministrijā iesniedz arī likuma 13.pielikumā Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām savai nozarei apstiprināto Investīciju projektu ieviešanas plānus un apstiprinājumus par pārējo līdzfinansējuma avotu pieejamību atbilstoši finanšu ministra apstiprinātai veidlapai.
18.pants. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm triju mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas iesniegt Finanšu ministrijā projekta realizācijas gala ziņojumu par finanšu līdzekļu izlietojumu un projekta mērķu sasniegšanu atbilstoši finanšu ministra apstiprinātai veidlapai. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes triju mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas Finanšu ministrijā iesniedz arī likuma 13.pielikumā Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām savai nozarei apstiprināto projektu realizācijas gala ziņojumus par finanšu līdzekļu izlietojumu un projekta mērķu sasniegšanu atbilstoši finanšu ministra apstiprinātai veidlapai.
19.pants. Noteikt, ka programmas 01.00.00 Mērķdotācijas izglītības pasākumiem, 05.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, 10.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām izpildītājs ir Izglītības un zinātnes ministrija un tā nodrošina finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasē.
20.pants. Noteikt, ka programmas 02.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām izpildītājs ir Kultūras ministrija un tā nodrošina finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasē.
21.pants.
Noteikt, ka programmas 04.00.00 Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un
vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei, 06.00.00 Mērķdotācijas
pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo
teritoriju izpētei, 04.00.00 Dotācija Administratīvi teritoriālās reformas
likuma izpildei, 08.00.00 Dotācija reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes
veicināšanai izpildītājs ir Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija un tā nodrošina finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasē.
22.pants. Noteikt, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu prognoze Valsts kases iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu budžeta sadales kontā ir ne mazāka kā 194 230 590 lati.
23.pants. Noteikt, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu sadalījums starp valsts un pašvaldību budžetiem ir pašvaldību budžetiem 73% apmērā un valsts budžetam 27% apmērā, iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāja mēneša neapliekamais minimums 26 lati un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojums par apgādībā esošu personu 18 lati mēnesī.
24.pants. Atļaut finanšu ministram Ministru kabineta noteiktajā kārtībā dzēst valsts aizdevumus 6 166 390 latu apmērā likvidētajiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) vai komercsabiedrībām.
25.pants. Ministru kabinetam ir tiesības pārdalīt attiecīgajai ministrijai Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 Finansējums Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai 61 000 000 latu Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai.
26.pants. Finanšu ministram gadījumos, kad Eiropas Kopienas iestāžu noteiktās Latvijas iemaksas Eiropas Kopienas budžetā pārsniedz šajā likumā apstiprinātos apjomus, atļauts līdz grozījumu izdarīšanai šajā likumā veikt nepieciešamos maksājumus.
27.pants. Reorganizācijas rezultātā izveidoto valsts budžeta iestāžu (valsts aģentūru) darbība līdz attiecīgo grozījumu likumā Par valsts budžetu 2005.gadam spēkā stāšanās dienai tiek finansēta, izmantojot maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atvērto norēķinu kontu Valsts kasē.
28.pants.
Atļaut Zemkopības ministrijai
no pamatbudžeta apakšprogrammas 21.01.00 Subsīdijas lauksaimniecības
produkcijas ražotājiem atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajā subsīdiju
programmā paredzētajam pārskaitīt subsīdijas valsts budžeta finansētām
institūcijām.
29.pants. Saskaņā ar Ministru
kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumiem Nr.996 Kārtība, kādā tiek noteikta
un ieskaitīta valsts budžetā izmaksājamā peļņas daļa un citi maksājumi par
valsts kapitāla izmantošanu valsts akciju sabiedrībai Latvenergo valsts
pamatbudžeta ieņēmumos papildus maksājumam par valsts kapitāla izmantošanu
ieskaitīt dividendes 1 097 397 latu apmērā, lai kompensētu valsts budžeta
izdevumus Stokholmas Tirdzniecības palātas Šķīrējtiesas institūta šķīrējtiesas
2003. gada 16.decembra sprieduma izpildei lietā Nykomb Synergetics Technology
Holding AB pret Latvijas Republiku .
30.pants. Ministru kabinetam, saņemot no Eiropas Komisijas lēmumu par individuālā atbalsta projekta atbilstību Eiropas Kopienas dibināšanas līgumam, līdz 2005. gada 1.jūlijam ir tiesības pagarināt samaksas termiņu tiem akciju sabiedrības Olaines ķīmiski farmaceitiskā rūpnīca valsts un pašvaldību budžetā ieskaitāmo nokavēto nodokļu maksājumiem, kuri izveidojušies līdz 2003. gada 1.novembrim, neaprēķinot likumā Par nodokļiem un nodevām un konkrētajos nodokļu likumos noteikto nokavējuma naudu, kā arī dzēst iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu, kas šiem nodokļu maksājumiem aprēķināta līdz tā mēneša pirmajam datumam, kurā tiek pieņemts lēmums par pagarināšanu, un soda naudu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
a) uzņēmējsabiedrība
ražo augstas tehnoloģijas produktus un šīs uzņēmējsabiedrības neto apgrozījumā
Ministru kabineta noteiktie atbalstāmie produkti pirmstaksācijas periodā ir
vairāk nekā 75 procenti;
b) uzņēmējsabiedrības
parādu saistības 2004. gada 31.decembrī nepārsniedz tās aktīvus. Nosakot
uzņēmējsabiedrības parādu saistības, netiek ņemtas vērā saskaņā ar šo pantu
dzēšamās summas;
c) attiecībā
uz pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu un nokavējuma
naudas dzēšanu ir saņemta tās pašvaldības piekrišana, kuras budžetā ieskaitāmi
vairāk par 50 procentiem no attiecīgā nodokļa maksājumiem;
d) kārtējie
nodokļu maksājumi no 2005.gada 1.janvāra ir veikti pilnā apmērā un likumos
noteiktajos termiņos.
31.pants. Ministru kabinetam ir tiesības Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto un finansēto projektu īstenošanai ministrijai, citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt asignējumus starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
32.pants. Ar Ministru kabineta lēmumu sadalāmo finansējumu Ministru kabinetam ir tiesības novirzīt investīciju projektu un citu nozīmīgu pasākumu finansēšanai, veicot nepieciešamo asignējumu pārdali starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
33.pants. Noteikt, ka Veselības ministrijas programmā 30.00.00 Krīzes pārvarēšana veselības aprūpes nozarē paredzētās apropriācijas izlietojumu nosaka Ministru kabinets, veicot nepieciešamo asignējumu pārdali starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
34.pants. Noteikt, ka Izglītības un zinātnes ministrijas apakšprogrammās 03.12.00 Zinātniskās darbības attīstībai universitātēs un 05.11.00 Fundamentālie pētījumi un zinātnisko institūciju konkurētspējas nodrošināšana paredzētās apropriācijas izlietojumu nosaka Ministru kabinets, veicot nepieciešamo asignējumu pārdali starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
Likums stājas spēkā 2005. gada 1. janvārī.
Likumprojekta Par valsts budžetu
2005.gadam anotācija
Makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas pamatnostādnes 2005.- 2009. gadam
Paskaidrojumi:
1.
Makroekonomiskās stratēģijas apraksts
1.3. Galvenie makroekonomiskie rādītāji
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
funkcionālā sadalījumā
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi administratīvajā
sadalījumā
2.3. Pašvaldību budžetu projekts
4.
Nodokļu atvieglojumu (atlaižu) un nodokļu parādu summas
5.
Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi
5.2. Valsts budžeta likumprojekta struktūra
5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta
izdevumi
01. Valsts prezidenta kanceleja
15. Izglītības un zinātnes ministrija
35. Centrālā vēlēšanu komisija
48. Valsts cilvēktiesību birojs
5.4. Valsts investīciju projektu finansēšana
2005. gadā
Valsts investīciju projektu saraksts 2005.
gadam
5.5. Valsts budžeta ilgtermiņa saistības
2006., 2007.g. un turpmākajiem gadiem
6.
Valsts finansiālo saistību kopsavilkums Valsts parāds, galvojumi,
aizdevumi un atmaksas
Valsts parāda un parāda apkalpošanas izmaksu
prognoze 2004.-2009.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
O.Spurdziņš |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
Z.Adijāne |
10.12.2004. 17:00
1618
Z.Adijāne
7095437 Zane.Adijane@fm.gov.lv