03.12.2004. Nr.
8/6-2
Lūdzam iekļaut š.g. 9.
decembra Saeimas plenārsēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums
likumā Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām.
Likumprojekts
Grozījums likumā
Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām
Papildināt likuma 1. pantu, pēc vārdiem 18. novembri Latvijas Republikas proklamēšanas dienu, izsakot šādā redakcijā:
24.,25.un
26. decembri Ziemassvētkus (ziemas saulgriežus); 31. decembri Vecgada
dienu.
Likums
stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Anotācija likumprojektam
Grozījums likumā
Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām
(Reģ.nr.1036, dok.nr. 3420,3420A)
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijā vēsturiski izveidojies, ka 24. decembris ir diena, kad lielākā
daļa Latvijas iedzīvotāju jau svin Ziemassvētkus. Ziemassvētku vakara
svinēšana šo svētku dominējošā tradīcija, prasa savlaicīgu gatavošanos,
brīvu no darba ikdienas rūpēm. Jau tradicionāli vairumā darba vietu tā tiek
pavadīta svētku gaisotnē, un ar likumu noteikta kā saīsināta darba diena.
Līdzīgi ir ar gatavošanos Jaunā gada sagaidīšanai, kad 31. decembris ir ar
likumu noteikta brīvdiena (svētku diena). Tradīcija oficiāli svinēt Ziemassvētkus, sākot ar 24. decembri, jau sen
ir ieviesta daudzās Eiropas un pasaules valstīs, lielā daļā no tām par
brīvdienām pasludināta pat visa nedēļa līdz Jaunajam gadam. |
|
Likumprojekts paredz noteikt 24. decembri par svētku dienu. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1.
Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
Grozījumi labvēlīgi ietekmēs sabiedrības noskaņojumu. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
Šai dienai raksturīgi preču un pakalpojumu pirkšana apjomi, kas daudzkārt
pārsniedz vidējo preču un pakalpojumu apgrozījumu un ar to saistīto PVN
iekasēšanu, kā arī uzņēmumu peļņas nodokļa palielinājumu. Tā rezultātā valsts
ieņēmumi var tikai palielināties. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
tiesību akts |
|
|
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu nekar |
|
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu nekar |
|
|
Attiecīgie EK tiesību
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta
projekts šo jomu nekar |
Latvijas tiesību akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību
akta projektu |
|||
Nav notikušas |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
|
||
Nav notikušas. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts
puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
||
2. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo
indivīda tiesības. |