Par centrālās iestādes noteikšanu saskaņā ar 1929.gada 20.aprīļa Starptautiskās konvencijas par naudas viltošanas apkarošanu 12.pantu
1.pants. Saskaņā ar 1929.gada 20.aprīļa Starptautiskās
konvencijas par naudas viltošanas apkarošanu 12.pantu centrālās iestādes
funkcijas Latvijā veic Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes
Ekonomikas policijas pārvalde.
2.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Iekšlietu ministrs
Likumprojekta Par
centrālās iestādes noteikšanu saskaņā ar
1929.gada 20.aprīļa
Starptautiskās konvencijas par naudas
viltošanas apkarošanu
12.pantu anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
1939.gada 28.aprīlī Ministru kabinets pieņēma Likumu par
pievienošanos Starptautiskai konvencijai par naudas viltošanas apkarošanu
(turpmāk konvencija). Ar šo likumu tika ratificēta 1929.gada 20.aprīļa
Starptautiskā konvencija par naudas viltošanas apkarošanu, kas stājās spēkā 1931.gada
22.februārī. Minētais likums ir zaudējis spēku, bet Latvijai konvencija ir
saistoša saskaņā ar 1993.gada 5.janvāra Augstākās Padomes lēmumu Par
daudzpusējiem līgumiem, kurus Latvijas Republika ir ratificējusi vai kuriem
pievienojusies līdz 1940.gadam. Konvencijas mērķis ir novērst un apkarot ar naudas viltošanu
saistītos noziedzīgos nodarījumus. Tajā noteikts, kādas darbības saistībā ar
naudas viltošanu atzīstamas par noziedzīgiem nodarījumiem, kā arī noteikta
kārtība, kādā valstis caur centrālajām iestādēm sadarbojas naudas viltošanas
novēršanas un apkarošanas gadījumos. Ņemot
vērā, ka vairākos Eiropas Savienības tiesību aktos (Eiropas Savienības Padomes 1999.gada 28.maija Rezolūcija par
aizsardzības pastiprināšanu, izmantojot kriminālsodus, pret naudas viltošanu
saistībā ar eiro ieviešanu; Eiropas Savienības Padomes 2000.gada 29.maija
Ietvarlēmums par pastiprinātu aizsardzību, izmantojot kriminālsodus un citas
sankcijas, pret naudas viltošanu saistībā ar eiro ieviešanu; Eiropas
Savienības Padomes 2001.gada 28.jūnija Regula Nr.1338/2001, ar ko nosaka
pasākumus, kuri vajadzīgi eiro aizsardzībai pret viltošanu; Eiropas
Savienības Padomes 2001.gada 6.decembra lēmums par eiro aizsardzību pret
viltošanu) paredzēta centrālo valsts iestāžu, kas noteiktas saskaņā ar
konvencijas 12.pantu, sadarbība starp dalībvalstīm, Eiropolu un citām Eiropas
Savienības institūcijām informācijas apmaiņas un citu pasākumu veikšanā,
nepieciešams ar likumu noteikt kompetento iestādi atbilstoši konvencijas
12.pantam. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Likumprojekts paredz noteikt iestādi, kas Latvijā veiks centrālās
iestādes funkcijas saskaņā ar konvencijas 12.pantu. Ņemot vērā, ka saskaņā ar
konvenciju centrālā iestāde veic izmeklēšanu naudas lietās, tad Latvijā
centrālās iestādes funkcijas veiks Valsts policijas Galvenās
kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomikas policijas pārvalde. Konvencija paredz, ka centrālās iestādes
savstarpēji apmainās ar savas valsts anulētiem naudas eksemplāriem un
informāciju par jaunas naudas emisijām, naudas izņemšanu no aprites, viltotas
naudas atklāšanas faktiem u.c. informāciju. Lai veicinātu sadarbību starp
konvencijas dalībvalstu centrālajām iestādēm tiks rīkotas konferences, kurās
piedalīsies emisijas banku un centrālo iestāžu pārstāvji. |
|||||||||||
3. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2003 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu nesk
ar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
IV Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
|
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Atsauce uz konvenciju minēta vairākos Eiropas Savienības tiesību
aktos: Eiropas Savienības Padomes
1999.gada 28.maija Rezolūcija par aizsardzības pastiprināšanu, izmantojot
kriminālsodus, pret naudas viltošanu saistībā ar eiro ieviešanu; Eiropas
Savienības Padomes 2000.gada 29.maija Ietvarlēmums par pastiprinātu
aizsardzību, izmantojot kriminālsodus un citas sankcijas, pret naudas
viltošanu saistībā ar eiro ieviešanu; Eiropas Savienības Padomes 2001.gada
28.jūnija Regula Nr.1338/2001, ar ko nosaka pasākumus, kuri vajadzīgi eiro
aizsardzībai pret viltošanu; Eiropas Savienības Padomes 2001.gada 6.decembra
lēmums par eiro aizsardzību pret viltošanu. Šajos tiesību aktos ir
paredzēta centrālo valsts iestāžu, kas noteiktas saskaņā ar konvencijas
12.pantu, sadarbība starp dalībvalstīm, Eiropolu un citām Eiropas Savienības
institūcijām informācijas apmaiņas un citu pasākumu veikšanā. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
Ņemot vērā, ka saskaņā ar 1993.gada 5.janvāra Augstākās Padomes lēmumu
Par daudzpusējiem līgumiem, kurus Latvijas Republika ir ratificējusi vai
kuriem pievienojusies līdz 1940.gadam Latvijai konvencija ir saistoša,
Latvijai ir jānodrošina tās īstenošana, tāpēc nepieciešams noteikt centrālo
iestādi, kas veiks konvencijā paredzētās funkcijas. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde?
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas
esošo institūciju funkcijas? |
Normatīvā akta izpildei jaunas institūcijas netiks radītas. Saskaņā
ar konvencijas 12.pantu Latvijā centrālās iestādes funkcijas veiks Valsts
policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomikas policijas pārvalde. Normatīvais akts tiks īstenots esošo resursu ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Iekšlietu ministrs Ē.
Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J. Rekšņa |
M. Rāzna |
T. Stragova |
L. Ozola |
|
|
|
|
13.11.2004. 11:35
1188
L. Ozola
7219584
lasma.ozola@iem.gov.lv