Izdarīt Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2001,
17.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā:
vārdus "Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju
sabiedrība" (attiecīgā locījumā);
vārdu "uzņēmējdarbība" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "komercdarbība" (attiecīgā locījumā);
vārdus "Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas uzņēmējsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas komersants" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 1.panta 3.punktu šādā
redakcijā:
"3) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
komersanti šajā likumā noteiktajā kārtībā nodibinātie vai pārveidotie
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošie komersanti, kuri
noslēguši līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju
sabiedrību par komercdarbību Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
teritorijā;".
3. 8.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldīšanu īsteno Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju
sabiedrība saskaņā ar šajā likumā noteiktajām funkcijām.";
izslēgt otro, ceturto un piekto daļu.
4. 9.pantā:
izslēgt pirmo daļu;
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldīšanas akciju sabiedrības padomes sastāvā iekļauj pa vienam pārstāvim no
Rēzeknes pilsētas domes, Griškānu pagasta padomes un Vērēmu pagasta padomes un
divus Rēzeknes ekonomiskās zonas komersantu deleģētus pārstāvjus.";
izslēgt trešo daļu.
5. 10.pantā:
izteikt pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā:
"7) slēdz
līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantiem par atsevišķu
saimniecisko funkciju nodošanu tiem atsevišķās Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas apkalpošanas jomās vai atsevišķās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
teritorijas daļās;";
aizstāt otrajā daļā vārdus "likumu
"Par akciju sabiedrībām"" ar vārdu "Komerclikumu";
izslēgt trešo daļu.
6. Izslēgt 11.pantu.
7. Izslēgt 16.panta otro un trešo daļu.
8. Izteikt 18.panta 5.punktu šādā redakcijā:
"5) maksājumus
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantiem, dotējot to ieguldījumus,
atmaksājot to kredītus un kredītprocentus, ja tie izpildījuši vismaz vienu no
šādiem nosacījumiem:
a) radījuši jaunas
darba vietas,
b) ieviesuši modernu
(videi draudzīgu) tehnoloģiju,
c) palielinājuši
Latvijas izcelsmes lauksaimniecības produkcijas pārstrādes un eksporta
apjomu."
9. Izteikt 21.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
"(1) Ieguldījumus komersantos, kas
atrodas Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā, Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas ieguldītāji var izdarīt tikai pēc līguma noslēgšanas ar
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrību."
10. Izteikt 22.pantu šādā redakcijā:
"22.pants. (1) Lai veiktu
komercdarbību, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem jābūt
reģistrētiem komercreģistrā.
(2) Papildus Komerclikumā noteiktajiem dokumentiem Uzņēmumu reģistram iesniedzams noraksts no šajā likumā norādītā līguma par ieguldījumiem komercdarbības veikšanai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā.
(3) Reģistrējamā Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas komersanta nosaukumā papildus iekļaujami vārdi "Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas"."
11. Izslēgt 23.panta 2.punktu.
12. 24.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrības izsniegtā atļauja apliecina, ka
komersantam ir tiesības piemērot likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās
un speciālajās ekonomiskajās zonās" paredzētos tiešo nodokļu
atvieglojumus.";
aizstāt trešajā daļā vārdus "šai
uzņēmējsabiedrībai" ar vārdu "komersantam".
13. Izslēgt 26.pantu.
14. Aizstāt 27.panta otrajā daļā vārdus
"uzņēmējsabiedrības ikgadējās peļņas" ar vārdiem "komersanta ikgadējās peļņas".
15. Izteikt 28.panta trešās daļas
1.punktu šādā redakcijā:
"1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas komersanta pārvaldes institūcijas vai filiāles atrašanās ārpus Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas teritorijas;".
16. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:
"29.pants. Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas komersants nodrošina tā teritorijā ievesto, ražoto un no tā
teritorijas izvesto preču kontroli."
17. Aizstāt 46.panta pirmajā daļā vārdus
"uzņēmumi, uzņēmējsabiedrības" ar vārdu "komersanti".
18. Izteikt 48.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Vienam Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas komersantam var iznomāt vai atsavināt īpašumā ne vairāk kā 10
procentus Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas."
19. Izslēgt 52.panta otro daļu.
20. Izslēgt 54.panta otro daļu.
21. Izteikt 56.pantu šādā redakcijā:
"56.pants. Šā likuma noteikumu
grozīšana nedrīkst pasliktināt to Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
komersantu tiesisko stāvokli, kuri uzsākuši savu darbību Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas teritorijā un saņēmuši attiecīgu Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrības uz noteiktu termiņu
izsniegtu atļauju komercdarbības veikšanai, izņemot gadījumus, ja likuma
grozījumi izdarīti atbilstoši Latvijas starptautiskajām saistībām."
Reģionālās attīstības
un
pašvaldību lietu
ministrs
A.Radzevičs
Likumprojekta
Grozījumi
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā
anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas likuma II nodaļu, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība darbojas bezpeļņas organizācijas akciju
sabiedrības formā. Ņemot vērā, ka valstī tiek īstenota Komerclikuma reforma,
ar 2005.gada 1.janvāri Komerclikums vairs neparedzēs bezpeļņas organizācijas
formā dibinātas uzņēmējsabiedrības.
Atbilstoši Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 25.panta
pirmajai daļai, kurā noteikts, ka, ja citos likumos nav noteikts citādi,
uzņēmumu reģistrā reģistrētu bezpeļņas akciju sabiedrību ar akcionāru pilnsapulces
lēmumu līdz 2004.gada 31.decembrim pārveido par biedrību vai nodibinājumu un
piesaka ierakstīšanai biedrību un nodibinājumu reģistrā vai pārveido par
kapitālsabiedrību un piesaka ierakstīšanai komercreģistrā, vai uzsāk
bezpeļņas uzņēmējsabiedrības likvidāciju, piesakot to reģistrācijai uzņēmumu
reģistrā.
Bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības Rēzeknes specialā
ekonomiskā zona akcionāri ir izvērtējuši vairākus iespējamos Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības reorganizācijas
variantus un nolēmuši, ka pārveidošana par akciju sabiedrību saskaņā ar
Komerclikuma prasībām ir vienīgais reālais un optimālais reorganizācijas
ceļš. Lai nodrošinātu efektīvāku BO AS Rēzeknes Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanu, saskaņā ar
Ministru kabineta 2003.gada 29.decembra rīkojumu Nr.826 Par bezpeļņas
organizācijas akciju sabiedrības Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona valsts
kapitāla daļu nodošanu pašvaldības īpašumā visas valsts kapitāla daļas
120 000 latu apmērā bez atlīdzības tika nodotas Rēzeknes pilsētas
domei.
Līdz ar to nepieciešams no likuma izslēgt pantus, kas paredz, ka
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības
statūtus apstiprina Ministru kabinets un, ka Rēzeknes speciālās ekonomiskās
zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomes locekļus pēc Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības akcionāru
pilnsapulces priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets.
Likuma grozījumi nepieciešami arī, lai tiesiskais regulējums netiktu
dublēts un nebūtu pretrunā ar Komerclikumu. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz: 1)
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrībai noteikt jaunu juridisko statusu akciju sabiedrība; 2)
noteikt, ka Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldīšanas komercsabiedrības padome sastāv no Rēzeknes pilsētas domes,
Griškānu pagasta padomes un Vēremu pagasta padomes pārstāvjiem, kā arī
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrību deleģētiem pārstāvjiem. 3)
izslēgt pantus, kas paredzēja, ka Ministru
kabinets apstiprina Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas
uzņēmējsabiedrības statūtus un ieceļ tās padomes locekļus. 4)
precizēt terminoloģiju atbilstoši Komerclikumam,
kā arī izslēgtas normas, kas dublē vai ir pretrunā Komerclikuma normām. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts
paredz veicināt tirdzniecību, attīstīt rūpniecību un satiksmi, kā arī preču
eksportu un importu caur Latviju. Tāpat tiks veicināta Rēzeknes un visa
Latgales reģiona attīstību, pozitīvi ietekmējot arī uzņēmējdarbības vidi
Rēzeknes rajonā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum- projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ir sagatavots likumprojekts Grozījums
likumā Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav veiktas
|
|
5. Cita informācija |
Pēc pašvaldību
pārstāvja sniegtās informācijas likumprojekts sagatavots konsultējoties ar
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomes
locekļiem. |
|
|
||
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Saskaņā ar Komerclikumu tiks reorganizēta BO AS Rēzeknes speciālā
ekonomiskā zona par akciju sabiedrību. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un ievietots NAIS. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
4. Cita informācija |
Nav |
|
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs A.Radzevičs
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāres |
Juridiskā departamenta direktors un atbildīgā amatpersona |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Radzevičs |
I.Kukute |
A.Stucka |
S.Steinerte |
25.11.2004 15:30
945
I.Lenšs
7770465; ivars.lenss@raplm.gov.lv