Grozījumi Rēzeknes speciālās ekoniskās zonas likumā

Likumprojekts

 

Grozījumi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā

 

Izdarīt Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2001, 17.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā:

vārdus "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrība" (attiecīgā locījumā);

vārdu "uzņēmējdarbība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komercdarbība" (attiecīgā locījumā);

vārdus "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersants" (attiecīgā locījumā).

 

2. Izteikt 1.panta 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersanti – šajā likumā noteiktajā kārtībā nodibinātie vai pārveidotie Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošie komersanti, kuri noslēguši līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrību par komercdarbību Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;".

 

3. 8.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanu īsteno Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrība saskaņā ar šajā likumā noteiktajām funkcijām.";

 

izslēgt otro, ceturto un piekto daļu.

 

4. 9.pantā:

izslēgt pirmo daļu;

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrības padomes sastāvā iekļauj pa vienam pārstāvim no Rēzeknes pilsētas domes, Griškānu pagasta padomes un Vērēmu pagasta padomes un divus Rēzeknes ekonomiskās zonas komersantu deleģētus pārstāvjus.";

 

izslēgt trešo daļu.

 

5. 10.pantā:

izteikt pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā:

 

"7) slēdz līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantiem par atsevišķu saimniecisko funkciju nodošanu tiem atsevišķās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas apkalpošanas jomās vai atsevišķās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas daļās;";

 

aizstāt otrajā daļā vārdus "likumu "Par akciju sabiedrībām"" ar vārdu "Komerclikumu";

izslēgt trešo daļu.

 

6. Izslēgt 11.pantu.

 

7. Izslēgt 16.panta otro un trešo daļu.

 

8. Izteikt 18.panta 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) maksājumus Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantiem, dotējot to ieguldījumus, atmaksājot to kredītus un kredītprocentus, ja tie izpildījuši vismaz vienu no šādiem nosacījumiem:

a) radījuši jaunas darba vietas,

b) ieviesuši modernu (videi draudzīgu) tehnoloģiju,

c) palielinājuši Latvijas izcelsmes lauksaimniecības produkcijas pār­strādes un eksporta apjomu."

 

9. Izteikt 21.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Ieguldījumus komersantos, kas atrodas Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ieguldītāji var izdarīt tikai pēc līguma noslēgšanas ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrību."

 

10. Izteikt 22.pantu šādā redakcijā:

 

"22.pants. (1) Lai veiktu komercdarbību, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem jābūt reģistrētiem komercreģistrā.

(2) Papildus Komerclikumā noteiktajiem dokumentiem Uzņēmumu re­ģistram iesniedzams noraksts no šajā likumā norādītā līguma par ieguldījumiem komercdarbības veikšanai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā.

(3) Reģistrējamā Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersanta nosaukumā papildus iekļaujami vārdi "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas"."


11. Izslēgt 23.panta 2.punktu.

 

12. 24.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrības izsniegtā atļauja apliecina, ka komersantam ir tiesības piemērot likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" paredzētos tiešo nodokļu atvieglojumus.";

 

aizstāt trešajā daļā vārdus "šai uzņēmējsabiedrībai" ar vārdu "komersantam".

 

13. Izslēgt 26.pantu.

 

14. Aizstāt 27.panta otrajā daļā vārdus "uzņēmējsabiedrības ikgadējās peļņas" ar vārdiem "komersanta ikgadējās peļņas".

 

15. Izteikt 28.panta trešās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

 

"1) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersanta pārvaldes institūcijas vai filiāles atrašanās ārpus Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas;".

 

16. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:

 

"29.pants. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersants nodrošina tā teritorijā ievesto, ražoto un no tā teritorijas izvesto preču kontroli."

 

17. Aizstāt 46.panta pirmajā daļā vārdus "uzņēmumi, uzņēmējsabiedrības" ar vārdu "komersanti".

 

18. Izteikt 48.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Vienam Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantam var iznomāt vai atsavināt īpašumā ne vairāk kā 10 procentus Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas."

 

19. Izslēgt 52.panta otro daļu.

 

20. Izslēgt 54.panta otro daļu.

 


21. Izteikt 56.pantu šādā redakcijā:

 

"56.pants. Šā likuma noteikumu grozīšana nedrīkst pasliktināt to Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komersantu tiesisko stāvokli, kuri uzsākuši savu darbību Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā un saņēmuši attiecīgu Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju sabiedrības uz noteiktu termiņu izsniegtu atļauju komercdarbības veikšanai, izņemot gadījumus, ja likuma grozījumi izdarīti atbilstoši Latvijas starptautiskajām saistībām."

 

 

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs

A.Radzevičs

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā”

anotācija

 

 

Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

     Saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likuma II nodaļu, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība darbojas bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības formā. Ņemot vērā, ka valstī tiek īstenota Komerclikuma reforma, ar 2005.gada 1.janvāri Komerclikums vairs neparedzēs bezpeļņas organizācijas formā dibinātas uzņēmējsabiedrības.

     Atbilstoši Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 25.panta pirmajai daļai, kurā noteikts, ka, ja citos likumos nav noteikts citādi, uzņēmumu reģistrā reģistrētu bezpeļņas akciju sabiedrību ar akcionāru pilnsapulces lēmumu līdz 2004.gada 31.decembrim pārveido par biedrību vai nodibinājumu un piesaka ierakstīšanai biedrību un nodibinājumu reģistrā vai pārveido par kapitālsabiedrību un piesaka ierakstīšanai komercreģistrā, vai uzsāk bezpeļņas uzņēmējsabiedrības likvidāciju, piesakot to reģistrācijai uzņēmumu reģistrā.

     Bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības „Rēzeknes specialā ekonomiskā zona” akcionāri ir izvērtējuši vairākus iespējamos Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības reorganizācijas variantus un nolēmuši, ka pārveidošana par akciju sabiedrību saskaņā ar Komerclikuma prasībām ir vienīgais reālais un optimālais reorganizācijas ceļš.

    Lai nodrošinātu efektīvāku BO AS “Rēzeknes Speciālās ekonomiskās zonas” pārvaldīšanu, saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.decembra rīkojumu Nr.826 „Par bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības „Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona” valsts kapitāla daļu nodošanu pašvaldības īpašumā” visas valsts kapitāla daļas 120 000 latu apmērā bez atlīdzības tika nodotas Rēzeknes pilsētas domei.    

     Līdz ar to nepieciešams no likuma izslēgt pantus, kas paredz, ka Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības statūtus apstiprina Ministru kabinets un, ka Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomes locekļus pēc Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības akcionāru pilnsapulces priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets.

     Likuma grozījumi nepieciešami arī, lai tiesiskais regulējums netiktu dublēts un nebūtu pretrunā ar Komerclikumu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

     Likumprojekts paredz:

1)             Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrībai noteikt jaunu juridisko statusu – akciju sabiedrība;

2)             noteikt, ka Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas komercsabiedrības padome sastāv no Rēzeknes pilsētas domes, Griškānu pagasta padomes un Vēremu pagasta padomes pārstāvjiem, kā arī Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrību deleģētiem pārstāvjiem.

3)             izslēgt pantus, kas paredzēja, ka Ministru kabinets apstiprina Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības statūtus un ieceļ tās padomes locekļus.

4)             precizēt terminoloģiju atbilstoši Komerclikumam, kā arī izslēgtas normas, kas dublē vai ir pretrunā Komerclikuma normām.

    

3. Cita informācija

Nav

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts paredz veicināt tirdzniecību, attīstīt rūpniecību un satiksmi, kā arī preču eksportu un importu caur Latviju. Tāpat tiks veicināta Rēzeknes un visa Latgales reģiona attīstību, pozitīvi ietekmējot arī uzņēmējdarbības vidi Rēzeknes rajonā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-

projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā

ietekme

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Ir sagatavots likumprojekts „Grozījums likumā „Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās”

 

2. Cita informācija

Nav

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Informēšanas pasākumi nav veikti

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Informēšanas pasākumi nav veikti

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas

5. Cita informācija

Pēc pašvaldību pārstāvja sniegtās informācijas likumprojekts sagatavots konsultējoties ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomes locekļiem.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Saskaņā ar Komerclikumu tiks reorganizēta BO AS „Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona” par akciju sabiedrību.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un ievietots NAIS.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Cita informācija

Nav

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs                                                            A.Radzevičs

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

 

Valsts sekretāres

Juridiskā departamenta direktors un atbildīgā amatpersona

Par kontroli atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A.Radzevičs

I.Kukute

A.Stucka

S.Steinerte

 

 

 

25.11.2004 15:30

945

I.Lenšs

7770465; ivars.lenss@raplm.gov.lv